Steeds meer coke

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Vind ik beetje ver gaan... Als je daar geeneens tegen kan🙈
Ach,

Jij klaagt hier omdat je coke en ghb verslaafd bent.

Deze reactie is meteen de bevestiging dat je eigenlijk nog niet eens bij het begin van herstel/aanpakken van je verslaving bent.

Ik gun het je dat je er ooit anders over denkt, dat zou betekenen dat je weet hoe een leven zonder is, en dat iets simpels als een foto al kan triggeren.

Want zo gevaarlijk en sterk is het spul waar jd aan verslaafd bent.

Maar daar komen jij of je omgeving nog wel achter.

Ofwel jijzelf doordat je hulp hebt aangepakt, en dus weet wat triggers echt zijn.

Of je famillie, die zullen dat denken als ze jou in een kist zo'n mooie grote oven in laten schuiven.

Veel snuifplezier!! 🤗

hansie24

Belezen gebruiker
Ach,

Jij klaagt hier omdat je coke en ghb verslaafd bent.

Deze reactie is meteen de bevestiging dat je eigenlijk nog niet eens bij het begin van herstel/aanpakken van je verslaving bent.

Ik gun het je dat je er ooit anders over denkt, dat zou betekenen dat je weet hoe een leven zonder is, en dat iets simpels als een foto al kan triggeren.

Want zo gevaarlijk en sterk is het spul waar jd aan verslaafd bent.

Maar daar komen jij of je omgeving nog wel achter.

Ofwel jijzelf doordat je hulp hebt aangepakt, en dus weet wat triggers echt zijn.

Of je famillie, die zullen dat denken als ze jou in een kist zo'n mooie grote oven in laten schuiven.

Veel snuifplezier!! 🤗
Dankjewel, vanmiddag uit werk ga ik gelijk nieuwe halen! Lekker snuiven😉😃 ik klaag niet dat ik verslaafd ben dat boeit me niet alleen het zou wel minder kunnen! En derest om me heen boeit me niet wat ze van me denken fam enzz... Veel succes verder met zielig doen! Als je niet eens tegen een foto kan flikker toch op man we zijn toch geen kleine kinderen meer🤣🤣🤣

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Dankjewel, vanmiddag uit werk ga ik gelijk nieuwe halen! Lekker snuiven😉😃 ik klaag niet dat ik verslaafd ben dat boeit me niet alleen het zou wel minder kunnen! En derest om me heen boeit me niet wat ze van me denken fam enzz... Veel succes verder met zielig doen! Als je niet eens tegen een foto kan flikker toch op man we zijn toch geen kleine kinderen meer🤣🤣🤣
Er staat nergens dat ik er niet tegen kan.

Eerlijk is eerlijk, aan het begin van mijn herstel had het een serieuze trigger kunnen zijn, tegenwoordig is het eigenlijk net als een foto mooie vrouw.

Heerlijk om te zien, maar er aan zitten zou me alleen maar ellende brengen😄.

Je klinkt als iemand die ofwel instabiel is, ofwel geestelijk niet helemaal goed ontwikkeld is.

Aangezien je de godganse dag klinkers in de straat staat te slaan, gok ik een combinatie van beide (no offense naar de stratenmakers, pittig baantje denk ik).

Verder ga ik hier niet meer op reageren.

Succes met je leven, ik hoop dat je ooit inziet dat je huidige levensstijl niet lang houdbaar is🙏

hansie24

Belezen gebruiker
Er staat nergens dat ik er niet tegen kan.

Eerlijk is eerlijk, aan het begin van mijn herstel had het een serieuze trigger kunnen zijn, tegenwoordig is het eigenlijk net als een foto mooie vrouw.

Heerlijk om te zien, maar er aan zitten zou me alleen maar ellende brengen😄.

Je klinkt als iemand die ofwel instabiel is, ofwel geestelijk niet helemaal goed ontwikkeld is.

Aangezien je de godganse dag klinkers in de straat staat te slaan, gok ik een combinatie van beide (no offense naar de stratenmakers, pittig baantje denk ik).

Verder ga ik hier niet meer op reageren.

Succes met je leven, ik hoop dat je ooit inziet dat je huidige levensstijl niet lang houdbaar is🙏
Kanker op man met je geestelijk niet ontwikkeld omdat je klinkers erin staat te rammen..., ben geen stratenmaker... Jij bent zelf niet geestelijk ontwikkeld als je verschil niet eens snap tussen metselen en straten... Maar goed verdien er wel bizar veel geld mee kan jij van dromen... Kanker mongool

N3K0

Badass junkie
Je kan ook gewoon iets doen met de feedback en zelf niet zo kinderachtig doen he.
@LucidLucy zei al dat er genoeg andere toppa's zijn waar je je ondergang kunt showen.

Praat jij zo altijd tegen mensen als ze je iets terug geven kwa gedrag?
Kzou vooral nog meer snuiven!.

hansie24

Belezen gebruiker
Je kan ook gewoon iets doen met de feedback en zelf niet zo kinderachtig doen he.
@LucidLucy zei al dat er genoeg andere toppa's zijn waar je je ondergang kunt showen.

Praat jij zo altijd tegen mensen als ze je iets terug geven kwa gedrag?
Kzou vooral nog meer snuiven!.
Heerlijk goeie dosis g erbij en voel me top... Hoezo ondergang?🤣

N3K0

Badass junkie
Kanker op man met je geestelijk niet ontwikkeld omdat je klinkers erin staat te rammen..., ben geen stratenmaker... Jij bent zelf niet geestelijk ontwikkeld als je verschil niet eens snap tussen metselen en straten... Maar goed verdien er wel bizar veel geld mee kan jij van dromen... Kanker mongool
Wooooh kijk dat bedoel ik. En je bewijst zelf idd dat je geestelijk niet ontwikkeld bent 🤭

Je bent echt nog een klein kindje met een grote mond.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ben het helemaal eens met @LifeIsAlmostGreatAgain hoor. Maar eerlijk is eerlijk. Je posts waren wel echt passief aggressief gericht om de ander naar beneden te praten. Dan kan je van iemand die verslaafd is aan coke dit soort reacties verwachten, dat is niets raars.

Ik zou zeggen, lees het eens terug. Misschien kan je er van leren om ook op een andere, meer constructieve manier je boodschap over te brengen. Uiteindelijk bereik je daar in het leven veel meer mee 🤷‍♂️

Take care!

hansie24

Belezen gebruiker
Ik ben het helemaal eens met @LifeIsAlmostGreatAgain hoor. Maar eerlijk is eerlijk. Je posts waren wel echt passief aggressief gericht om de ander naar beneden te praten. Dan kan je van iemand die verslaafd is aan coke dit soort reacties verwachten, dat is niets raars.

Ik zou zeggen, lees het eens terug. Misschien kan je er van leren om ook op een andere, meer constructieve manier je boodschap over te brengen. Uiteindelijk bereik je daar in het leven veel meer mee 🤷‍♂️

Take care!
Tja ik ben geestelijk niet ontwikkeld, dusjaa kan er niks aan doen.... Kankerhond is het

• Haha
Waarderingen: N3K0

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker

Take care!
Oh maar dat weet ik hoor.

Na zijn opmerking was dat ook precies de bedoeling, al weet ik ook wel dat dat niet de juiste woorden waren.

Als ik niet normaal kan reageren op een bepaalde post moet ik het eigenlijk ook gewoon niet doen😶.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tja ik ben geestelijk niet ontwikkeld, dusjaa kan er niks aan doen.... Kankerhond is het
1756400665584.png

Zullen we kijken of je je over 7 dagen wel kunt gedragen? Zo niet, dan kan een permanentje altijd nog.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Kanker toch op met zielige gedoe!!met je permanentje....al zou ik ooit LifeIsAlmostGreatAgain tegen komen sla ik alle licht uit die hoofd... Kansloze
Mooi dat je laat zien dat een tijdelijke ban zinloos zal zijn. Bedreigen van leden zijn we óók al niet van gediend (je mag ook niks hier) dus je krijgt meteen een permanente ban. Veel plezier met je coke en je leven!

Damius

Bewuste gebruiker
Kanker toch op met zielige gedoe!!met je permanentje....al zou ik ooit LifeIsAlmostGreatAgain tegen komen sla ik alle licht uit die hoofd... Kansloze
Echt een in- en in triest voorteken dit van iemand zichzelf een drugspychose in aan het werken is en vervolgens een gevaar voor zichzelf en zijn of haar omgeving wordt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik zal de volgende keer even wat beter nadenken voor ik iets post.

Wat @LucidLucy al tegen me zei, dit had ik wellicht moeten zien aankomen.

Zal er op proberen te letten😃☕

Ik herken het heel erg van mezelf haha

Ik ben er zelf heel goed in om lekker een steek onder water te geven. Maar vaak brengt het onrust en spijt bij mezelf achteraf. En uiteindelijk merk ik ook steeds meer dat je zoveel mooie dingen terug kan krijgen als je zoveel mogelijk constructief kan blijven.

Fijn dat je het ook positief oppakt 😁

Ik vind het altijd spannend om anderen zo direct te wijzen op dit soort dingen. Terwijl we we allebei alleen maar beter uit kunnen komen.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Verder wil ik even kwijt dat ik de afgelopen nu zo’n 2,5 jaar hier van me af heb kunnen typen. Af en toe lang offfline geweest, goed teken bij mij. Maar fijn dat ik hier gewoon random weer mijn verhaal en struggles kwijt kan.
ik hoop echt binnen 3 weken op het vliegtuig naar Zuid Afrika te zitten 🙏

Brakka Mang

Badass junkie
Daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik merkte gewoon veel onbegrip hier bij de NA. Meer het gevoel dat wat ik heb niet echt is maar dat ik het mezelf aanpraat ofzo. En als ik steun zoekte ik moeilijkere tijden met sharen kreeg ik af en toe ook commentaar op me share achteraf.
ik vind de NA echt een heel mooi iets en zou het zeker aanraden aan mensen die clean willen worden, maar ik had er zelf niet de beste ervaring mee helaas.
Op meetings zit heel veel 'ziekte' bij elkaar, ik zou me van random feedback niet heel veel aantrekken. Je zit daar voor jezelf en met een goede sponser kan je heel ver komen. 12 stappen is niet de oplossing voor alles. Helaas zitten er in het programma wel mensen die menen dat dat wel zo is. Die zou ik zeker niet als sponser vragen. Ik geloof wel dat je daar in je begin jaren van herstel heel veel uit kan halen. Op een gegeven moment moet je ook verder en kan het inderdaad beter zijn om naar andere behandelingen te kijken.

Damius

Bewuste gebruiker
12 stappen is niet de oplossing voor alles. Helaas zitten er in het programma wel mensen die menen dat dat wel zo is.
Verslaving uit zich door obsessief gedrag. In de praktijk zie je dat dit obsessieve gedrag zich kan verplaatsen naar een andere obsessie. Bijvoorbeeld obsessief in herstel en de bijbehorende achterliggende methodiek. Het tegenovergestelde kan apathie of onverschilligheid zijn, dat weer kan leiden tot een terugval. Ergens in het midden ligt denk ik het antwoord: relativering en balans.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Verslaving uit zich door obsessief gedrag. In de praktijk zie je dat dit obsessieve gedrag zich kan verplaatsen naar een andere obsessie. Bijvoorbeeld obsessief in herstel en de bijbehorende achterliggende methodiek. Het tegenovergestelde kan apathie of onverschilligheid zijn, dat weer kan leiden tot een terugval. Ergens in het midden ligt denk ik het antwoord: relativering en balans.

Dat ervaarde ik ook op de meetings waar ik ben geweest, ook wat @Brakka Mang zegt.

Het voelde vaak heel beklemmend, opdringerig zelfs.

Ik ben wel heel blij dat die meetings voor zoveel mensen een belangrijke steunpilaar is in hun herstel.

Het zou mooi zijn als er op ten duur een soort middenweg komt, meetings waar het niet draait om de 12 stappen.

Echter is dat niet te realiseren op grote schaal, dus ben je toch snel overgeleverd aan de NA/CA/AA met bijbehorende 12 stappen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Uiteindelijk draait het in herstel voor mij wel op het dagelijks toepassen van de 12 stappen. En om goed te snappen hoe verslaving en die stappen in mijn herstel werken, werk ik met een sponsor die 12 stappen door.

Literatuur lezen, stappen schrijven (vragen beantwoorden of inventarissen maken), dat bespreken met mijn sponsor. Dat is waar ik uiteindelijk inzichten van krijg.

En vervolgens kan ik met die inzichten aan de slag om bepaalde dingen in m'n leven anders aan te pakken.

Zou ik enkel naar meetings gaan, wordt het voor mij niets meer dan dat. Een gezellig praatclubje. Dan ga ik erheen om te socializen en koffie te drinken.
Dat doe ik nu ook. Maar ik kom er ook om de oplossing te horen. De tools die mensen gebruiken om te werken aan die inzichten die ze door het doorlopen van de 12 stappen verworven hebben.

Meetings zijn voor mij slechts een klein deel van mijn herstel. Misschien 5 tot 10% waar ik uiteindelijk herstel haal uit de meetings. De overige 90-95% haal ik uit fellows bellen, stappen schrijven en vooral om dingen anders te doen in mijn leven.

Linksaf gaan waar mijn hoofd rechtsaf zegt. Door m'n angsten heen gaan. Dat is waar de groei zit voor mij.

EDIT:
Toen ik net bij NA kwam, had ik verschrikkelijk veel weerstand tegen die 12 stappen. Ik vond het ouderwets, wilde niets met God te maken hebben en vond de hele organisatie erachter log en inefficiënt.
Ik vond toen iets dat SMART recovery heette. Dat is helaas nog niet in Nederland. Je kan volgens mij wel online aanhaken bij internationale meetings. Maar achteraf ben ik heel blij met NA en de 12 stappen. It works 😁

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Uiteindelijk draait het in herstel voor mij wel op het dagelijks toepassen van de 12 stappen. En om goed te snappen hoe verslaving en die stappen in mijn herstel werken, werk ik met een sponsor die 12 stappen door.

Literatuur lezen, stappen schrijven (vragen beantwoorden of inventarissen maken), dat bespreken met mijn sponsor. Dat is waar ik uiteindelijk inzichten van krijg.

En vervolgens kan ik met die inzichten aan de slag om bepaalde dingen in m'n leven anders aan te pakken.

Zou ik enkel naar meetings gaan, wordt het voor mij niets meer dan dat. Een gezellig praatclubje. Dan ga ik erheen om te socializen en koffie te drinken.
Dat doe ik nu ook. Maar ik kom er ook om de oplossing te horen. De tools die mensen gebruiken om te werken aan die inzichten die ze door het doorlopen van de 12 stappen verworven hebben.

Meetings zijn voor mij slechts een klein deel van mijn herstel. Misschien 5 tot 10% waar ik uiteindelijk herstel haal uit de meetings. De overige 90-95% haal ik uit fellows bellen, stappen schrijven en vooral om dingen anders te doen in mijn leven.

Linksaf gaan waar mijn hoofd rechtsaf zegt. Door m'n angsten heen gaan. Dat is waar de groei zit voor mij.

EDIT:
Toen ik net bij NA kwam, had ik verschrikkelijk veel weerstand tegen die 12 stappen. Ik vond het ouderwets, wilde niets met God te maken hebben en vond de hele organisatie erachter log en inefficiënt.
Ik vond toen iets dat SMART recovery heette. Dat is helaas nog niet in Nederland. Je kan volgens mij wel online aanhaken bij internationale meetings. Maar achteraf ben ik heel blij met NA en de 12 stappen. It works 😁
Dit :)

En uiteindelijk de stappen toepassen in het dagelijks leven. De praktische zaken zijn niet heel veel meer dan: sorry zeggen als ik iemand pijn doe, en vergevingsgezind zijn als ik vind dat iemand mij pijn doet (en kijken wat ik de volgende keer anders kan gaan doen om herhaling te voorkomen).

En dat brengt rust, veel rust. En na de initiële stappenronde was mijn hoofd zo opgeruimd dat mijn persoonlijke ontwikkeling beter ging dan ooit tevoren. Nu is het een kwestie van bijhouden geworden.

Raver

Badass junkie
Zelfhulpgroepen die dmv 12 stappen werken worden al snel gezien als "dit helpt me niet" terwijl het voor duizenden (idk hoeveel) verslaafden heeft geholpen.

Het gaat uiteindelijk bij jezelf om de bereidwilligheid om te veranderen.

Met terughoudendheid ontneem je jezelf de kans om te zien wat het programma te bieden heeft.

Super mooi uitgelegd want ik had t niet anders kunnen doen. @LucidLucy

Bovenaan