Stap te groot naar NA meeting

Hey forumslezers,

Ik heb een jaar geleden een wekelijkse groepstherapie gedaan om me te helpen bij mijn verslaving in 3mmc en coke. Deze heeft mij enorm geholpen om clean te worden. Eigenlijk ging het daarna een lange tijd een stuk beter, maar de laatste tijd begin ik steeds weer meer cravings te krijgen. Ik merk dat ik er weer veel meer mee bezig ben, en ik ben mijn terugval al helemaal aan het uitstippelen. Ik heb na mijn groepstherapie nooit meer hulp gekregen bij mijn verslaving en ik merk nu dat ik die toch wel graag zou krijgen. Ik hoop dat een NA meeting mij hierbij zou kunnen helpen, maar ik vind de stap om daar naartoe te gaan erg groot. Ik ben bang dat mijn probleem niet groot genoeg is en dat ze zeker daar niet op mij zitten te wachten. Ik heb een fijne support groep om me heen waardoor ik nog niet ben teruggevallen, maar ik mis iemand of een groep die me echt begrijpt en me vanuit daar kan helpen.
Wat zijn jullie ervaringen met NA groepen? Hoe gaat zoiets in zijn werk en naar welke moet ik gaan? Ik zie namelijk online zoveel verschillende die allemaal net iets ander doen. Ik zie daardoor geloof ik door de bomen het bos niet meer.
Mochten jullie groepen weten die fijn zijn, ik zoek een meeting in Amsterdam.
Of hebben jullie andere manieren hoe ik nu zou kunnen omgaan met mijn verslaving, zonder naar een meeting te gaan?
Tips zijn enorm welkom, ik kan dit niet alleen.

Thanks alvast voor jullie hulp <3

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ee
Hey forumslezers,

Ik heb een jaar geleden een wekelijkse groepstherapie gedaan om me te helpen bij mijn verslaving in 3mmc en coke. Deze heeft mij enorm geholpen om clean te worden. Eigenlijk ging het daarna een lange tijd een stuk beter, maar de laatste tijd begin ik steeds weer meer cravings te krijgen. Ik merk dat ik er weer veel meer mee bezig ben, en ik ben mijn terugval al helemaal aan het uitstippelen. Ik heb na mijn groepstherapie nooit meer hulp gekregen bij mijn verslaving en ik merk nu dat ik die toch wel graag zou krijgen. Ik hoop dat een NA meeting mij hierbij zou kunnen helpen, maar ik vind de stap om daar naartoe te gaan erg groot. Ik ben bang dat mijn probleem niet groot genoeg is en dat ze zeker daar niet op mij zitten te wachten. Ik heb een fijne support groep om me heen waardoor ik nog niet ben teruggevallen, maar ik mis iemand of een groep die me echt begrijpt en me vanuit daar kan helpen.
Wat zijn jullie ervaringen met NA groepen? Hoe gaat zoiets in zijn werk en naar welke moet ik gaan? Ik zie namelijk online zoveel verschillende die allemaal net iets ander doen. Ik zie daardoor geloof ik door de bomen het bos niet meer.
Of hebben jullie andere manieren hoe ik nu zou kunnen omgaan met mijn verslaving, zonder naar een meeting te gaan?

Een NA meeting is juist voor jou bedoeld. Gewoon gaan. Komt vanalles op af.

_shikantaza

Badass junkie
Hey forumslezers,

Als jet het spannend vindt, kun je even van te voren bellen of iemand je op kan vangen. Er zou altijd een telnr of maildres bij de meeting moeten staan op https://na-holland.nl Het is sowieso geen wedstrijd. Iedereen die het verlangen heeft om te stoppen met gebruiken is welkom. Je hoeft ook niets te zeggen als je dat niet wil. Ik heb erg veel aan meetings gehad toen ik er eenmaal een paar fijne had gevonden. Het is even wennen maar het is veilig, mensen steunen elkaar en staan ook buiten de meetings voor elkaar klaar.

Mocht je nog vragen over meetings hebben dan staat m’n inbox voor je open.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Een eerste meeting is sowieso heel spannend! Het was dat ik destijds van de kliniek moest, dat ik die stap gezet heb. Tegenwoordig is het echt mn tweede familie geworden.

Als je morgen nog twijfels hebt, stuur gerust een berichtje. Mag ook via pb en als je wilt, kan ik je ook best telefonisch te woord staan!
Ik doe zelf ook service voor meetings, dus kan je zeker wel wegwijs maken!

Raketje

Belezen gebruiker
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb een meeting gevonden wn ga daar vanavond naartoe. Ik ben enorm gespannen, maar ik denk dat dit me enorm kan helpen. Wish me luck!
Ik ben trots op je, echt waar! Schouderklopje van mij haha.

Zenuwen zijn normaal, maar eenmaal daar merk je dat dat helemaal niet nodig is! Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Zet 'm op!!!!!

Hey,

ik heb me aan mijn woord gehouden en ben gegaan, ondanks alle spanning. Ik moet zeggen dat het wel veel is in een keer. Ik begrijp nogsteeds niet heel goed wat iedereen met alles bedoelt. Het was misschien ook een beetje een chaotische meeting. Ik ga komende tijd ook eens bij andere meetings kijken om te zien of die wellicht wat duidelijker voor me zijn. Iniedergeval ben ik de drempel over en zal ik nu makkelijker ook andere meetings bezoeken. Thanks voor jullie ondersteunde woorden :) Ik ben best een beetje trots op mezelf <3

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hey,

ik heb me aan mijn woord gehouden en ben gegaan, ondanks alle spanning. Ik moet zeggen dat het wel veel is in een keer. Ik begrijp nogsteeds niet heel goed wat iedereen met alles bedoelt. Het was misschien ook een beetje een chaotische meeting. Ik ga komende tijd ook eens bij andere meetings kijken om te zien of die wellicht wat duidelijker voor me zijn. Iniedergeval ben ik de drempel over en zal ik nu makkelijker ook andere meetings bezoeken. Thanks voor jullie ondersteunde woorden :) Ik ben best een beetje trots op mezelf <3
Het kan per locatie/organisatie en de deelnemers ook enorm verschillen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hey,

Lekker bezig!

Ook goed om eens wat verschillende meetings te bezoeken. Misschien zowel van NA als CA als evt AA.
Het belangrijkste is dat je een groep vind waar je je prettig voelt. Waar een fijne en veilige sfeer hangt. En mogelijk ook dat je iemand tegenkomt waar je een beetje tegenop ziet/die iets in zich heeft wat jij ook graag wilt hebben. Die kan je dan als sponsor vragen!

Zoals Fred al aangeeft, het kan nogal verschillen per groep.

Dub Soldier

Experimenterende gebruiker
Ik kan je de CA-meetings (Cocaine Anonymous) ook aanraden. Ga gewoon een paar keer kijken. De fellows op die meetings zullen blij zijn met je komst en je zal hartelijk worden ontvangen. Een nieuwkomer is de belangrijkste persoon op een meeting. Wat je daar kan leren is dat je het niet alleen hoeft te doen. Andere mensen willen je helpen. Je gaat een hoop telefoonnummers verzamelen en als je het moeilijk hebt dan kan je altijd iemand bellen, dag en nacht. En schrik niet van het woord God. NA, CA en alle andere stappen programmaś zijn geen religueze programma's. Iedereen bepaalt zelf wat voor hun een Hogere Macht/God is. Is geheel aan jou. Probeer het gewoon

De Zandman

DF-koning
Mij heeft de AA in een soortgelijk geval heel goed geholpen om nuchter te blijven.
Ik kan dan ook je echt adviseren om even wekelijks, of vaker ( in het begin) even stil te staan bij je verslaving en ook van andere verslaafden te horen hoe zij met hun verslaving omgaan en dan met name om ondanks cravings, niet te gaan gebruiken.
Alle sterkte toegewenst aan allen!

Raver

Badass junkie
Het enige wat ik hiervan kan zeggen is dat je niet de enige bent met deze gedachten.

Je zult letterlijk en figuurlijk met open armen worden ontvangen bij de NA. Want zoals te lezen heb je wel veel gehad aan de groepstherapie. Dan zou de NA echt iets voor je zijn.

"Het enige vereiste om lid te zijn is het verlangen om te stoppen met gebruiken".

En ook dat is niet in het cement gegoten. Ook met trek en terugval gedachten ben je op de juiste plek als je het verlangen naar hulp hebt. Verslaving is geen stuk van je persoonlijkheid. Maar een stukje wat je los mag zien van jezelf. Die vervelende aap op je schouder die je van alles influistert.

Ik heb jaren van cleantijd bereikt dmv zelfhulpgroepen. CA / NA.

Geef jezelf die kans. 🔷️🍀🙏

Nogal spuit 11 zie ik. Maar goed.

Laatst bewerkt:

Dub Soldier

Experimenterende gebruiker
Hey forumslezers,

Hey, ga gewoon eens een keer naar een meeting toe. Je kan natuurlijk ook naar Cocaine Anonymous (CA) gaan, die vind ik persoonlijk wat relaxter. En of je probleem 'groot genoeg' is dat doet er niet toe, zo werkt verslaving niet. Dat moet je voor jezelf bepalen. Als jij een probleem hebt met drugs of denkt dat je dat hebt dan kan aansluiten bij een zelfhulpgroep als NA of CA geen kwaad. Na een aantal meetings kom je er vanzelf wel achter of drugsgebruik problematisch is voor jou. Wat ik lees in je verhaal denk ik van wel omdat je al eerder hulp hebt gezocht, maar ik ken je natuurlijk niet dus daarover wil ik niet oordelen. Zelf heb ik heel veel baat bij de CA (gaat niet alleen over cocaine maar over alle verslavende drugs). En als je het eng vindt dan kan je ook eerst een aantal online meetings bezoeken. Maar geloof me maar als ik zeg dat je heel hartelijk welkom bent als nieuwkomer op een meeting. Er zitten daar allemaal mensen die proberen te herstellen van een drugsprobleem. En we doen dat allemaal samen, je hoeft het niet alleen te doen! Kijk of er een NA of CA meeting bij jou in de buurt is of bezoek een online meeting. Alle meetings staan op hun websites. Succes met je reis in herstel!

Bovenaan