SSRI + Paddo's/LSD

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
Zijn hier mensen die SSRI's slikken en ervaring hebben met paddo's en/of LSD? Of weet iemand of paddo's en/of LSD mogelijk zijn icm SSRI's? en of dit extra gevaar meebrengt?

sjaartrol

Bewuste gebruiker
xou het niet doen, SSRI = antidepressiva...

en op elke site met info over lsd of paddostoeltjes sta:

NIET TE GERBUIKEN INDIEN JE DEPRESSIEF BENT!!!

Doerak

Bewuste gebruiker
Als je de zoekoptie op de site had gebruikt dan had je het makkelijk kunnen vinden...

Erowid zei:
SSRIs in Combination with Psychedelics
Generally reduce the effects of the psychedelic a bit.
Bron: Erowid.org.

Erowid zei:
SEROTONIN-SELECTIVE ANTIDEPRESSANTS:

*Fluoxetine* (Prozac) -- even at doses of this antidepressant ranging from 2mg/day to 40 mg/day, there was an overall decrease in most effects from LSD (no matter how much acid people took), as well as a decrease in response to ketamine. There was no change in response to psilocybin. There does seem to be a decrease in the response to MDMA.

*Sertraline* (Zoloft) -- the effect with this antidepressant seems to be dose-dependent. At 50 mg/day, there was no effect on the response to LSD nor to psilocybin. However, at 100 mg/day, there was a decrease in response to both LSD and MDMA.

*Paroxetine* (Paxil) -- decrease in response to LSD.

*Trazodone* (Desyrel) -- decrease in response to LSD.

TRICYCLIC ANTIDEPRESSANTS:

*Imipramine* (Tofranil) -- increase in response to LSD.

*Desipramine* (Norpramine) -- increase in response to LSD.

*Clomipramine* (Anafranil) -- increase in response to LSD.

LITHIUM:

(*alone* or *in combination with a tricyclic antidepressant*) -- increase in response to LSD or psilocybin.
Bron: Erowid.org.

En hier nog een Q&A die je vraag wellicht beantwoord indien je Prozac gebruikt: http://www.erowid.org/ask/ask.cgi?ID=2768

xcrement

Belezen gebruiker
heb een 7tal x 2trips genomen terwijl ik ook een ssri nam, floxyfral.
Dit ging toch zonder problemen.
de werking van mdma zou verminderen als je een ssri neemt, en de kans op serotoninevergiftiging neemt toe doordat de opgenomen serotonine niet wordt afgebroken.
Desondanks heb ik toch al verschillende malen (veel) mdma gebruikt, en andere drugs, in combinatie met de ssri.

Dag allemaal,

Ik worstel met depressie en heb een tijd lang SSRI's geslikt (escitalopram). Omdat dit iemand anders van mij maakte (ik praat normaal bijvoorbeeld veel en nu had ik niets meer te vertellen), ben ik gestopt met het nemen ervan. Mijn persoonlijke ervaring is dat wanneer ik SSRI's slik, ik praktisch niets voel van paddo's. Ik had al ervaring van vóór ik SSRI's slikte, maar als je deze ervaring niet hebt, WEES DAN VOORZICHTIG! Je gaat de trip van je leven beleven als je geen SSRI's meer neemt. Verder kan ik ook zeggen dat ik in plaats van recreatief gebruik, de paddo's nu ook heb gebruikt om mijn trauma's te verwerken en meer inzicht in mezelf te krijgen. Het gaat nu redelijk goed, hoewel ik natuurlijk vaak emotioneel ben door het stoppen met de SSRI's. Maar mijn pijn is nu een soort mooie pijn, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is zeer moeilijk uit te leggen. Gebruik nooit paddo's als je depressief bent. Ik weet het, ik heb dat wel gedaan en dat was een groot risico. Een risico wat het voor mij echter wel waard was, aangezien ik suïcidaal was... Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Liefde voor alles wat moeder natuur geschapen heeft.

Hoi, blij dat je er wat aan hebt. Ik zal een nieuw onderwerp maken. Alleen ff uitzoeken hoe dat juist moet. Of kan je mij op weg helpen? misschien dat het met jouw kennis iets sneller gaat.

OtherShore

Badass junkie
Hoi, blij dat je er wat aan hebt. Ik zal een nieuw onderwerp maken. Alleen ff uitzoeken hoe dat juist moet. Of kan je mij op weg helpen? misschien dat het met jouw kennis iets sneller gaat.
Als je linksboven op het menu klikt en dan op Forums dan zie je een oranje knop waarop staat “Plaats onderwerp…”

Bovenaan