SSRI na MDMA

Godsong

Newbie
Goede middag. Ik heb gister flink gefeest Ik heb verdeeld over 5 uur zo'n 150 mg genomen.

Nu is het probleem ik slik AD die onder de SSRI groep vallen. Ik voelde er gister wel wat van want heb 4 dagen me AD niet genomen. Ik weet dat ik dom ben geweest dus dat hoeven jullie me niet meer te vertellen.

Mijn vraag is nu. Na hoelang kan ik mijn AD weer nemen? Ik hoorde als je te snel na de MDMA je AD weer inneemt je kans het op het serotonine syndroom?

Bij voorbaat dank.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Als de eliminatie van de XTC plaatsvindt via zure urine dan is de halfwaardetijd 7-10 uur. Via alkalische urine is dit 16-31 uur. Dus het is het veiligste om 31 uur aan te houden alvorens weer te beginnen met de medicatie.

En toch ook nog even het volgende:

De combinatie van XTC met antidepressiva wordt afgeraden. Antidepressiva worden genomen om angst of depressie te verminderen. XTC zou dit proces kunnen verstoren.

De combinatie van antidepressiva en XTC heeft de volgende risico's:

- De meeste antidepressiva en XTC werken in de hersenen op hetzelfde systeem: het serotoninesysteem. Antidepressiva proberen dat syteem te herstellen, maar gebruik van XTC kan de balans juist weer verslechteren.
- Zowel XTC als antidepressiva zorgen voor een verhoogde hoeveelheid serotonine in het bloed. Combinatie van XTC met een SSRI leidt waarschijnlijk niet tot gevaarlijk hoge concentraties serotonine in het lichaam: het serotoninesyndroom, maar bij hoge doseringen valt dit niet uit te sluiten.
- De lever kan door het gelijktijdige gebruik van de middelen overbelast raken. Het is dan alleen nog mogelijk om de antidepressiva af te breken. De XTC wordt dan niet goed afgebroken. Dit kan leiden tot een gevaarlijk hoge hoeveelheid XTC in het lichaam.
- Bij de SSRI's is er tenslotte nog een ander effect mogelijk: namelijk dat de XTC niet werkt. Mensen ervaren wel een stimulerend effect, maar geen echt “XTC-effect”. Meer gebruiken om dit effect wel te krijgen helpt niet. Hogere doseringen leveren bovendien meer risico’s op zoals een gevaarlijk hoge bloeddruk, angst en een verhoogde hartslag.

Het is niet aan te raden om tijdelijk te stoppen met je medicatie. Bij antidepressiva is het zo dat je het regelmatig en zorgvuldig moet innemen om een bepaalde bloedspiegel te waarborgen. Je moet hier niet zelf mee gaan rotzooien.

Bovenaan