Spierspasmen

Anijs

Newbie
Hallo,

Ik ben/ was een recreatieve gebruiker van pep. We deden het 3 jaar geleden enkele keren per jaar en nu het laatste jaar jammer genoeg zo goed als elk weekend. In de week rust ik goed. Toch begin ik steeds meer lichamelijke klachten te ontwikkelen. Bij XTC en coke heb ik trouwens identieke symptomen.

Na het gebruik krijg ik veel last van spierspasmen, overal in het lichaam maar vooral in mijn linkerkaak. Aanvankelijk verdween dit van zondag op maandag maar nu duurt het bijna tot het volgende weekend. Heb sinds het laatste jaar ook veel kaakgewrichtsklachten. Mijn handen beven ook als een gek.

Ook krijg ik een drukkende pijn net onder de linkerborst (tijdens het gebruik) die steeds meer en meer zeurend op de achtergrond aanwezig blijft in de week.

De dosissen zijn nooit overdreven en ik vind zelf dat we dit in de hand hebben. De symptomen die ik heb schrikken mij best af en ik vroeg me af of jullie bekend zijn met spierspasmen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een signaal van je lichaam dat je wat rustiger aan moet gaan doen.

Al zijn de dosissen niet overdreven, speed is toch elke keer weer een aanslag op je lichaam. Als je dat elk weekend gaat doen, is het denk ik niet gek dat je vanzelf lichamelijk klachten gaat krijgen.

Fool

Badass junkie
Probeer eens magnesiumsupplementen te slikken?

Als je vaak aan de speed zit ga je daar veel rapper doorheen dan 'gewone' mensen en valt het mogelijk lastiger aan te vullen in je doordeweekse maaltijden.

Je moet wel even opletten welke variant je haalt, de 'standaardversie' die ze bij de tuinen en dergelijke verkopen worden namelijk praktisch niet opgenomen.

Van de meeste zoutvormen weet ik niet hoe goed ze opgenomen worden, maar als je magnesiumcitraat tegen komt zit je in ieder geval goed. :)

En ja, zoals Psychedelibee ook al aangeeft, misschien moet je geen symptomen gaan verhelpen maar de oorzaak aanpakken. :wink:

MeejheM

Badass junkie
en daarna nog 2 a 3 dagen mank lopen elke keer als je verwisselt tussen zitten/liggen en gaan staan.

veel drinken(zonder alcohol) en genoeg zout binnenkrijgen werkt een hele hoop, en magnesium schijnt bij te dragen. gewenning aan stimulerende drugs maakt ook een wereld van verschil.

ooscaar

Wijs gebruiker
Betekent 'elk weekend' één klein puntje speed per weekend? Zoek dan naar een manier om de symptomen te bestrijden. Snuif ieder weekend door van vrijdagochtend tot zondagavond, slaap je amper in het weekend en/of eet je slecht, dan kan je natuurlijk beter eens wat aan je drugsgebruik doen. Ligt er echt aan hoeveel en hoe vaak je dan speed doet in het weekend lijkt me, ook als het geen belachelijke hoeveelheden zijn. 50 mg per weekend lijkt me best te doen, 250+ lijkt me dan weer een flinke aanslag op je lichaam. Je kunt het vast het best zelf beoordelen.

Anijs

Newbie
Het weekend is meestal met weinig slaap, amper eten en veel drugs en alcohol. Naast speed vaak ook met XTC. Ik ging ervan uit dat ik de week hiervan recupereer, maar dat zal dus wel niet, aangezien ik dan constant sport. Het antwoord weet ik blijkbaar al langer. Mijn job is stresserend en veeleisend. Voel me ook steeds meer socially awkward, kan haast nergens meer om lachen en kom amper uit men woorden. Wellicht tijd om een hoofdstuk af te sluiten ...

ooscaar

Wijs gebruiker
Anijs zei:
Het weekend is meestal met weinig slaap, amper eten en veel drugs en alcohol. Naast speed vaak ook met XTC. Ik ging ervan uit dat ik de week hiervan recupereer, maar dat zal dus wel niet, aangezien ik dan constant sport. Het antwoord weet ik blijkbaar al langer. Mijn job is stresserend en veeleisend. Voel me ook steeds meer socially awkward, kan haast nergens meer om lachen en kom amper uit men woorden. Wellicht tijd om een hoofdstuk af te sluiten ...
Ja, dan is het niet meer dan logisch dat je nu klachten hebt. Ik zou inderdaad flink gaan minderen met speed. Voor je het weet zit je er doordeweeks ook aan als je steeds stressvolle weken hebt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Anijs zei:
Anijs zei:
De dosissen zijn nooit overdreven en ik vind zelf dat we dit in de hand hebben.
Dit strookt toch niet helemaal met elkaar. Ik zou heel snel gaan minderen of stoppen met dit soort weekenden, want als je hier mee door gaat worden je klachten alleen maar groter. Af en toe een weekendje wat gebruiken kan best maar dat is nog wat anders dan het hele weekend aan de drugs zitten natuurlijk. Wat je nu aan het doen bent klinkt als roofbouw op je eigen lichaam in ieder geval.

MeejheM

Badass junkie
@ooscaar: Gezien de hoeveelheden die je noemt neem ik aan dat je het over zuivere speed hebt, dat is niet voor iedereen de standaard, en lang niet iedereen laat het testen.

dus zie dit als kleine toevoeging. LANG NIET ALLE SPEED IS ZUIVER.

ooscaar

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
@ooscaar: Gezien de hoeveelheden die je noemt neem ik aan dat je het over zuivere speed hebt, dat is niet voor iedereen de standaard, en lang niet iedereen laat het testen.

dus zie dit als kleine toevoeging. LANG NIET ALLE SPEED IS ZUIVER.
Inderdaad een goede toevoeging, met 50 mg bagger kom je niet erg ver :) Ik bedoelde de hoeveelheden inderdaad zuiver berekend.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe is ieder weekend aan de pep, alcohol en xtc gaan 'het in de hand hebben'?

MeejheM

Badass junkie
ZERO- zei:
Hoe is ieder weekend aan de pep, alcohol en xtc gaan 'het in de hand hebben'?

Dat weet ik precies, maar om het uit te leggen is moeilijk. gelukkig kan mdma me niet zoveel schelen. Om te beweren dat ik alles onder controle heb zou een fikse leugen zijn.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik denk dat je best wekelijks probleemloos speed kunt gebruiken. Heb het zelf ook wel bijna een jaar lang zo gedaan, nu doe ik het minder omdat ik er minder zin in heb. Het ligt er ook erg aan of je het doet om iets uit de weg te gaan of gewoon omdat er een periode zich veel gelegenheden voor doen. Ik zie ook best in dat het met wekelijks gebruik snel uit de hand kan lopen. Er is natuurlijk ook een heel verschil met eens per week een klein beetje pep (20 tot maximaal 50 mg) en het hele weekend doorsnuiven. In het tweede geval gebruik je namelijk gewoon drie keer per week, en dat is uiteraard wel problematisch. Vind ik :)

MeejheM

Badass junkie
ooscaar zei:
Ik denk dat je best wekelijks probleemloos speed kunt gebruiken. Heb het zelf ook wel bijna een jaar lang zo gedaan, nu doe ik het minder omdat ik er minder zin in heb. Het ligt er ook erg aan of je het doet om iets uit de weg te gaan of gewoon omdat er een periode zich veel gelegenheden voor doen. Ik zie ook best in dat het met wekelijks gebruik snel uit de hand kan lopen. Er is natuurlijk ook een heel verschil met eens per week een klein beetje pep (20 tot maximaal 50 mg) en het hele weekend doorsnuiven. In het tweede geval gebruik je namelijk gewoon drie keer per week, en dat is uiteraard wel problematisch. Vind ik :)

Ik vind eigenlijk dat milligrammen en tijdstippen en frequentie niet zoveel uitmaken, het gaat om de invloed dat je gebruik op je leven heeft.

Jixx

Bewuste gebruiker
Misschien een stomme vraag? Maar zou veel cannabis roken tot gelijknamige klachten kunnen leiden? Ik bedoel met veel blowen: 3-4 joints per dag met ongeveer 0,2 gram wiet erin. (10 jaar lang)

MeejheM

Badass junkie
waarschijnlijk niet, van speed kunnen je spieren flink samentrekken, of ik de kramp schieten. vaak is vocht of zout/magnesiumgebrek de oorzaak.

wiet is volgens mij spierontspannend, en lijkt me niet echt dehydraterend te werken, dus je verliest geen extra vocht en/of mineralen.

Bovenaan