Speeksel test politie thc

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over hoelang thc aantoonbaar is. Ik heb zelf al onderzoek er naar gedaan maar heel wijs word ik er niet van. Hier op het forum vind ik dat het lang aantoonbaar is, terwijl als ik op internet zoek staat er dat het na 6 tot 8 uur niet maar aantoon baar is. Tenzij de gebruiker regelmatig gebruikt of een slecht gebit heeft.
Er spelen natuurlijk meer factoren maar ik probeer toch een grove schatting te maken in verband met me werk. Maandag rijd ik met me auto naar werk en ik werk op een busje dus ik kan me rijbewijs niet kwijtraken. Ik gebruik niet door de weeks dat is voor mij een no go in verband met me werk. Ik rook in het weekend (vrijdag en zaterdag) ongeveer een 0.5 tot 1g wiet. Slaat de test dat op maandag nog aan op thc of zit ik wel safe? Alvast bedankt allemaal!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over hoelang thc aantoonbaar is. Ik heb zelf al onderzoek er naar gedaan maar heel wijs word ik er niet van. Hier op het forum vind ik dat het lang aantoonbaar is, terwijl als ik op internet zoek staat er dat het na 6 tot 8 uur niet maar aantoon baar is. Tenzij de gebruiker regelmatig gebruikt of een slecht gebit heeft.
Thc (en metabolieten) zijn lang aantoonbaar in bloed, urine en haar. In speeksel is THC al sneller verdwenen. Toch ben ik het met die 6 tot 8 uur die wordt aangegeven niet echt eens. De speekseltesten die gebruikt worden hebben een minimale gevoeligheid van 9 nanogram THC per milliliter. Maar ook onder die grens kunnen de testen nog aanslaan.

Die 9 nanogram is zó weinig, dat er allerlei besmettingsbronnen een rol kunnen spelen.

Dus misschien dat als je in een klinische setting, in een afgesloten lab, een joint zou roken, dan van kleding wisselt, en vervolgens alleen maar in een omgeving komt waarin absoluut geen cannabis aanwezig is geweest, misschien dat dan die 8 uur geldt. Maar blowers verkeren vaak in omgevingen waar er wel heel kleine nanosporen THC aanwezig kunnen zijn. En dan is een keer nagelbijten voldoende om je speeksel weer te voorzien van een nieuwe lading THC.

Uiteindelijk is het de bloedtest die bepaalt of je strafbaar bent of niet. Dus die zou je idealiter onder de 3 microgram THC per liter bloed willen houden.
Er spelen natuurlijk meer factoren maar ik probeer toch een grove schatting te maken in verband met me werk. Maandag rijd ik met me auto naar werk en ik werk op een busje dus ik kan me rijbewijs niet kwijtraken. Ik gebruik niet door de weeks dat is voor mij een no go in verband met me werk. Ik rook in het weekend (vrijdag en zaterdag) ongeveer een 0.5 tot 1g wiet. Slaat de test dat op maandag nog aan op thc of zit ik wel safe? Alvast bedankt allemaal!
Het vervelende van cannabis is dat het voor gebruikers bijna niet te doen is om te zeggen of je wel/niet mag rijden.

Maar mijn educated gues zou zijn dat als je op vrijdag 0,5 g cannabis rookt, op zaterdag en zondag niks, en als je sowieso doordeweeks niks gebruikt, dat je dan maandag weer safe zit.

Laatst bewerkt:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Helemaal eens eens met @Neo-Shulginist

Wil daar nog graag aan toevoegen;

De belangrijkste factoren, in mijn ogen, zijn de hoeveelheid wiet, de frequentie van het roken en hoe lang je dit al doet. Iemand die al 10 jaar lang een aantal gram per dag weg paft is natuurlijk een heel ander geval dan een sporadische roker.

Ik heb bij mezelf wel eens een test uitgevoerd over een periode van 3 maanden. Hierbij rookte ik, op een uitzondering na, dagelijks minimaal een aantal trekjes, met uitschieters tot een halve gram op een namiddag/avond. Ik vulde mijn joints met 0.4-0.5 gram wiet. Ik rookte nooit in de ochtend of begin van de middag. Heb toen over die maanden verspreid meerdere speekseltesten gebruikt toen ik de volgende dag opstond.

Sidenote: Voor deze periode rookte ik sporadisch wel eens wiet in het weekend, maar soms ook een week of weken niet.

Geen enkele keer sloeg een speekseltest positief aan. Als ik het me goed herinner heb ik er 10-12 afgenomen in die tijd en dit waren de speekseltesten die de politie gebruikt.

Of dit voor jou ook zo zal zijn, hangt dus grotendeels af van de eerdergenoemde factoren. Daarnaast blijft het per persoon verschillend en is de test die ik deed niet representatief voor iemand, maar het zegt wel iets (:

Bovenaan