Speed werkt niet?

sjimpie

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb net voor het eerst speed gebruikt. Zo'n uur geleden heb ik een klein lijntje gesnoven. Aangezien ik een kwartier a 20 minuten later nog niks voelde, heb ik nog een klein lijntje gesnoven. Nog eens 20 minuten later merkte ik nog niks en heb ik een klein sleutelpuntje gesnoven. En je raadt het al: op dit moment voel ik nog geen verschil. Ik heb geen grote doppen, geen stijve kaken, ik heb geen 'rush' van energie gehad, eten gaat makkelijk, zit relaxed achter de computer. Ik kan hooguit zeggen dat mijn gedachten wat onrustiger zijn, maar ik weet niet of dit door de speed komt of door de paniek dat de speed niet werkt haha.
Zoals ik al zei, dit is mijn eerste keer. Wel heb ik vaker xtc gebruikt, waar als het goed is ook speed in zit, maar de laatste keer is zeker 5 maanden geleden. Van tolerentie kun je dus niet spreken.

Wat zijn jullie gedachten? Heb ik hier gewoon hele slechte speed in handen? Of misschien is het niet eens speed? (het heeft wel die ontzettend chemische geur). Of moet ik wat meer nemen en kijken wat het doet? Ik weet natuurlijk nog niet hoe het vanavond gaat met wel of niet slapen dus dat zal ik nog laten weten.

Vast bedankt :)
Sjimpie

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Moet hier toch even op reageren.
De enige werkzame stof in XTC is mdma, dus eigenlijk zou er in XTC geen speed mogen zitten en tegenwoordig in 99,9% van de gevallen is dat ook niet zo.

Speed heeft een heel ander effect als XTC, het is veel subtieler en een gevoel dat je moet leren herkennen/waarderen.
Mijn eerste keer dacht ik ook dat het niet werkte, terwijl ik als een gek stond te lullen.

Wat is jou definitie van een klein lijntje?
Het kan natuurlijk altijd dat je troep hebt en de enige manier om het 100% zeker te weten is door een sealtje laten testen. :wink:

Kmind

Belezen gebruiker
Inderdaad als je in NL woont kan je hem altijd eens laten testen.
Als je uit België ofzo bent kan je altijd eens je pep proberen uitwassen met Aceton.
Hierover zijn normaal meerdere handleidingen te vinden op dit forum.

Wat zijn jullie gedachten? Heb ik hier gewoon hele slechte speed in handen? Of misschien is het niet eens speed? (het heeft wel die ontzettend chemische geur). Of moet ik wat meer nemen en kijken wat het doet? Ik weet natuurlijk nog niet hoe het vanavond gaat met wel of niet slapen dus dat zal ik nog laten weten.

Slechte speed kom je vaak genoeg tegen, zelfs als "ervaren" gebruiker die de plaatselijke speedgebruikers en dealers grotendeels kent. Je kan met drugs nu eenmaal altijd wel eens keer in het zak worden gezet, ergens is dat wat eigen aan het wereldje nu eenmaal.

En wat je zei over die geur, er zijn verschillende geuren die ik persoonlijk link aan betere/goede pep, maar amfetamine opzich heeft wel een typische geur, maar hoe wij het in handen krijgen is toch bijna altijd als "natte" pep of als pasta. Dan kan dit nog altijd perfect zuiver zijn, maar de dingen waardoor de pep vochtig is zijn solventen (Aceton, Methanol, Toluene, ...) die gebruikt worden bij een proces op het einde van de productie.
Vaak wordt deze dan gewoon zo verkocht, zonder te laten drogen, dit scheelt een serieuze hoeveelheid in gewicht. Wat dus toch wat meer winst oplevert.
En daarnaast zijn de gebruikers tegenwoordig allemaal overtuigd van dat "natte" pep dan ook wel
zuiverder en "verser" is.
En dit is dan weer leuk voor de versnijdende dealers, die kunnen gewoon versnijden en ook nog is terug vocht toevoegen waardoor hun gewicht ook toch wel weer aanzienelijk stijgt.

Geur, zicht, smaak, etc zijn geen goede kwaliteitsindicatoren!
Hoewel men na lang gebruik, toch wel voor redelijk deel op deze waarnemingen afgaat voor dat men iets koopt. Maar ik herhaal dit zijn geen goede kwaliteitsindicatoren!

Trouwens eerste keer pep hé? Lage doseringen genomen. Kan het zijn dat je met een add/adhd/dergelijke problematiek kampt? Of met hyperactiviteit?
Dan kan amfetamine inderdaad wel rust, concentratie, etc. geven.

Post nog even iets over hoe het die avond verder nog is afgelopen?

sjimpie

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal even vertellen hoe de avond nog is afgelopen (of eigenlijk niet is afgelopen): omdat ik dus in de veronderstelling was niks te voelen dacht ik, ah ik neem nog wel wat.. en nog wat.. en nog wat.. totdat ik (en de maat waarmee ik het deed) wel met grote doppen en zwetend rondliepen. Van de 2 gram die we nat hebben gehaald (hoeveel het droog was weet ik niet, heb geen precisieweegschaal thuis) was uiteindelijk vrij weinig over. Irresponsible enzo, ik weet, maar was vooral vanuit de logica 'als het percentage heel laag is heb ik er miss wel tien keer zoveel van nodig dan wanneer het percentage heel hoog is'. Nouja, heel de nacht niet geslapen uiteraard, beetje muziek geluisterd, gegamed en veel geluld. Hoewel ik op dat moment wel bewust veel alerter en helderder was, besefte ik me eigenlijk pas de volgende dag (of eigenlijk pas anderhalve dag later, toen het echt uitgewerkt was) hoeveel makkelijker ik praatte en dat het dus eigenlijk een veel ‘socialere’ drug is dan ik op dat moment doorhad. Dit klopte dus inderdaad als een bus:
LoveQuality zei:
Speed heeft een heel ander effect als XTC, het is veel subtieler en een gevoel dat je moet leren herkennen/waarderen.
Mijn eerste keer dacht ik ook dat het niet werkte, terwijl ik als een gek stond te lullen.
Ik denk dus dat ik in een nog socialere setting, op een feestje o.i.d., meer ‘profijt’ van de speed had gehad. Verder voelde ik me gewoon lekker en zweette ik als een gek haha.

LoveQuality zei:
Wat is jou definitie van een klein lijntje?
Het kan natuurlijk altijd dat je troep hebt en de enige manier om het 100% zeker te weten is door een sealtje laten testen. :wink:
Mijn definitie van een klein lijntje is btw ongeveer de grootte van een sleutelpuntje in de vorm van een lijntje (vind dat makkelijker snuiven).

Overigens hadden zowel ik als mijn maat niet echt de behoefte om te dansen/bewegen of zelfs moeite met stilzetten, we hebben vooral gewoon op de bank gehangen met games.
Acon zei:
Trouwens eerste keer pep hé? Lage doseringen genomen. Kan het zijn dat je met een add/adhd/dergelijke problematiek kampt? Of met hyperactiviteit?
Dan kan amfetamine inderdaad wel rust, concentratie, etc. geven.
Voor zover ik weet heb ik geen add/adhd, maar aangezien ik mijn lichamelijke reactie wel frappant vond, ben ik eens gaan googelen, en herken me dus best wel in add haha. Ga me er maar eens verder in verdiepen.

Wat betreft die kwaliteit.. ik ga de speed (op jullie beider aanraden, maar ook uit eigen nieuwsgierigheid) inderdaad denk ik laten testen, dus ik zal daarvan t.z.t. de uitslag van geven.

Bovenaan