Speed sneaky?

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Er wordt vaak gezegt dat speed een sneaky drug is, alleen wil ik graag weten waarom precies? Ik heb 1 keer (slechte) speed gehad en toen ging het compleet fout, het was leuk tot een uur of 2, maar daarna werd het gekkehuis in m'n bovenkamer. Ik had er ook nog eens xtc bij gebruikt, 1 mitsu. Dus die slechte speed en xtc was niet de beste combi. Ik heb ook totaal niets gevoeld van een inslag moment. Is dat inslagmoment een beetje te vergelijken met die van mdma?

Iig ga ik voorlopig geen speed meer snuiven, tenzij ik het van een zeer betrouwbaar persoon krijg die het zelf al heeft gebruikt. Maar als je goeie speed hebt hoe moet je dat dan verdelen over een avond zeg maar? Dat je dus niet paranoia wordt zoals ik de eerste keer wel werd, het was wel hele slechte speed heb ik van een vriend te horen gekregen dus dat verklaart het wel. En ik ga het ook niet meer met mdma combineren.

Even samengevat:
-Waarom is speed een sneaky drug?
-Hoe verdeel je goede pep over je avond, en wanneer kan je als beginner het beste stoppen met bijpakken?

Meta4

Experimenterende gebruiker
Speed heeft best wel een sneaky verslavende werking.
Dat zeggen mensen ook over coke... terwijl ik daar weer geen enkele vorm van drang krijg.

En wat betreft het bijpakken... Ik neem meestal zelf na 9 uur s'ochtends geen speed meer.
Dan begin ik met blowen zodat ik de aankomende avond binnen 1 minuut als een blok in slaap val.

En met BEGINNEN met blowen bedoel ik niet 1 jointje... maar gewoon choken tot je vanzelf voelt dat je kan slapen haha. En geloof me... je merkt ECHT wel wanneer je kan slapen of niet. :)

Edit nummer 600:

En of je goede speed heb ja of nee...dat heeft wel behoorlijk wat invloed op de werking natuurlijk.
Mijn ervaring is hoe beter de kwaliteit van de speed, hoe "zuiverder" de werking is... maar de bijwerkingen worden er ook erger mee.

Speed + xtc is niet altijd een even goede combinatie,
xtc + speed om je erdoor te helpen als het mis loopt is bij ondergetekende dan wel altijd goedgekomen.

Uit mijn ervaring vind ik dat alles afhangt van de kwaliteit en versheid van de speed die je krijgt,
van verse speed pakte ik vroeger als weekendgebruiker 1bommetje van 0,3gr rond 23u, en kwam daar zonder problemen mee toe tot 's morgens 5u.
Van droge speed van lagere kwaliteit had ik dan vlug 1,5gr nodig.

Over het paranoïa zijn, probeer eens bommetjes ipv snuiven, en beperkt het gebruik tot wanneer je echt voelt dat je lichaam vermoeid wordt, en begin niet te snuiven omdat je zin hebt in een streep (hoe verleidelijk dit ook kan zijn).

Edit :

Speed is een sneaky drugs, omdat je eraan verknocht bent voor je het weet, na een tijdje zijn je weekends niet meer hetzelfde zonder. Een tijdje stoppen is dan de boodschap!
En als je overgaat naar weekends van bv. donderdag t/m maandag is je lichaam na een tijdje oververmoeid, en kun je moeilijk nog zonder. (ook al is speed zogezegd niet lichamelijk verslavend)

Meta4

Experimenterende gebruiker
Droge of natte speed maakt in sterkte niet uit. Tenminste, mijn ervaring.
Ik heb droge speed gehad die sterker was als natte.

Flameon

Badass junkie
Het is een sneaky drugs omdat het er langzaam in sluipt. Een keer per maand gebruiken wordt op een begegeven moment twee keer per maand, en dan weer wat later een keer per week en zo ga zo maar door. Het schijnt dat mensen vaak naar een oppeppend gevoel verlangen, en dat werkt sneaky verslavend.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Flameon hierboven zegt het m. Van alle speedverslaafden die ik ooit heb gekend, is het zo gegaan, mezelf incluis.

Eerst vrijdagavond. Ok heel leuk. Maar zaterdag brakkigheid, na een tijdje ben je dat beu en ga je zaterdag ook nemen, want, het is fucking zaterdag en je hebt heel de week gewerkt. Geen tijd voor brakkigheid, fun moet er gemaakt worden. De enige onmiddellijke oplossing tegen brakkigheid is meer speed. Van ongelooflijk brak ben je weer -snuif- "de man" in 2 minuten tijd. Vind het nog steeds de grootst mogelijke ommeslag in humeur die ik ooit heb gekend.

Voor mij is de enige manier om eraf te blijven, het simpelweg niet in huis te hebben, maar de voorraad bij een vertrouwenspersoon leggen. Als je dan wat nodig hebt voor het weekend, ga je naar daar en neem je net genoeg mee voor 1 avond.

Als je beginnend gebruiker bent, dan is 1 bommetje van 100-150mg GOEIE speed meer dan voldoende op 1 avond. niets bijnemen. tenzij je avonden langer zijn dan 10 uur.

Meta4 zei:
Droge of natte speed maakt in sterkte niet uit. Tenminste, mijn ervaring.
Ik heb droge speed gehad die sterker was als natte.

100% mee eens, maar er zijn genoeg "dealers" die droge speed weer nat maken, vanwege het gewichtsverschil...
maar als je verse speed echt laat uitdrogen tot hij poederdroog is, wordt de werking toch altijd minder sterk vind ik.
Daarom had ik mn speed altijd bij in gesplastificeerde pakketjes of zakjes.

chrzz

Belezen gebruiker
Ik vind speed zeker een sneaky drug, vooral om het feit dat het me heel overmoedig maakt. Waardoor ik nog meer bij wil nemen, denk dat ik dat nog wel aankan, waardoor ik strakker en strakker ga staan en uiteindelijk nog 24uur+ niet kan slapen sinds mijn laatste lijn/bommetje, wat natuurlijk klote is.

Immo

Badass junkie
Snuifdoos zei:
Als je beginnend gebruiker bent, dan is 1 bommetje van 100-150mg GOEIE speed meer dan voldoende op 1 avond. niets bijnemen. tenzij je avonden langer zijn dan 10 uur.

+1

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een speedverslaving kan er heel langzaam en heel makkelijk insluipen. De meeste mensen zijn namelijk nog prima in staat om hun dagelijkse bezigheden/verplichtingen uit te voeren onder invloed van speed en ook nog zonder dat iemand ook maar iets doorheeft. Sterker nog, deze dingen gaan meestal nog beter dan je normaal van jezelf gewend en dat is wat het juist zo sneaky maakt!

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ok ik snap het, erg sneaky verslavend, iets waar ik dus heel vatbaar voor ben. Ik heb een maat waarmee ik wel eens slik, ik ben de volgende dag altijd sagerijnig. Maar hij zegt altijd ik neem gewoon een nakkie en me kater is weg. Ik kon dat echt niet begrijpen ik dacht, ga je je de volgende dag niet alleen maar 3x zo kut voelen. Maar dat is dus niet zo?

Dat idee van het bommetje beviel me dan wel weer. Ik laat liever nooit meer iets me neus ingaan, ik vind het echt eng, ook al voelt het als lucht dat naar je hersens vliegt.

Immo

Badass junkie
pbwebmaster zei:
Maar hij zegt altijd ik neem gewoon een nakkie en me kater is weg. Ik kon dat echt niet begrijpen ik dacht, ga je je de volgende dag niet alleen maar 3x zo kut voelen. Maar dat is dus niet zo?

Kater uitstellen is dat. Ik heb het zelf nooit gedaan en ben dat ook niet van plan. :)

nicolai

Wijs gebruiker
het is je kater uitstellen en erger maken...want als dat nakkie van de day after is uitgewerkt ben je helemaal kapot

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ik dacht al wtf :confused: ik wou al aan de speed gaan.. hehe

en hoe zit het met de inslag van speed? Langzaam of BOEM??

Snuifdoos

Belezen gebruiker
pbwebmaster zei:
ik dacht al wtf :confused: ik wou al aan de speed gaan.. hehe

en hoe zit het met de inslag van speed? Langzaam of BOEM??

hangt van wijze van toediening af, maar een echte BOEM zoals bij MDMA moet je nooit verwachten. ik voel mezelf 'opladen' na een lijn, duurt zo'n halfuurtje eer ik op mn max ben. Je merkt 't wel als je zweethandjes begint te krijgen.

Taat

Bewuste gebruiker
Klopt :mrgreen:
Als die zweethandjes komen opzetten ga ik ff nadenken en dan in een keer verrek, hij begint lekker te komen nu..

Als je snuift moet je 3-5 minuten erna echt al íets gaan voelen, na een kwartier/half uur moet je niet meer te stoppen zijn :beer:

Als je een bommetje neemt (op lege maag) duurt het een half uur/3 kwartier, maar die inslag is dan bij mij ook echt in een keer..

MeejheM

Badass junkie
Even samengevat:
-Waarom is speed een sneaky drug?
de kater komt later, en je wilt je weer zo voelen
-Hoe verdeel je goede pep over je avond, en wanneer kan je als beginner het beste stoppen met bijpakken?
eerst een stevige lijn, en dan wanneer nodig kleine beetjes bijpakken

Bovenaan