Speed kater?

Wawa

Belezen gebruiker
Beste DFers!

Dit weekend heb ik een paar lijntjes speed naar binnen gewerkt en de nacht overgeslagen. Nu had ik er de dag er na in principe niet zo'n last van kwam ergens in de avond op zondag thuis en ben toen me nest in gedoken en heb 15 uur achter een stuk door geslapen.

De volgende dag voelde ik me weer top, hele dag naar school geweest en hard gewerkt. Toen ik thuis kwam en het weer laat werd ben ik in bed gaan liggen en het is me niet gelukt om in slaap te komen. Altans ik sliep pas om 5 uur s'ochtends om vervolgens een half uur later onaangenaam wakker te worden met maagkrampen die zich tot laat in de nacht van de volgende dag (dinsdag avond) aanhielden. Kan het zijn dat de speed kater 2 dagen later kwam aankloppen en dat ik daardoor zo'n enorme buikpijn kreeg? (had vrij weinig gegeten op zaterdag op zondag, 1 mandarijn).

Ik heb gister nacht dus wat ibuprofen naar binnen gewerkt om de pijn te stillen dit werkte maar net, nu heb ik weer niet geslapen omdat ik blijkbaar allergisch ben voor ibuprofen en dus een opgezwollen kop heb en amper kan ademen. Kort samengevat ; ik ben nu dus een paar dagen wakker, hoe voorkom ik de buikpijn de volgende keer? Gewoon wat eten tussendoor of is het een typische speed kater, want dan ben ik er ook meteen klaar mee.

Cooper

Bewuste gebruiker
Als je stevig hebt doorgehaald op de speed dan klinkt dit als de bekende speedkater. Ik zelf heb er ook erg veel last van. De kater kan bij mij lang aanhouden en heeft een grillig verloop. Voor de volgende keer toch wat minder nemen, of gewoon helemaal niks meer :)

Wawa

Belezen gebruiker
mja me buikpijn is bijna over, alleen die allergische reactie op de ibruprefen houd me nu ook al 2 dagen wakker. Kijk lettelijk scheel van het niet slapen nu. Houd me de volgende keer maar wat meer in toon, want het is nu wel echt genoeg geweest voel me zo naar. Heb nu ook gewoon echt geen zin om ooit nog speed te doen. Misschien toch wel handig dit dus :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Misschien is je buik niet gerelateerd aan je speedgebruik. Misschien is je weerstand aangetast door de pep en ben je daardoor een beetje ziek geworden. Bij speed de kater kwam bij mij altijd nadat ik de eerste keer geslapen had en niet meer gebruikte. Niet dat ik me eerst een dag oké voelde en ineens de dag erna weet ik hoe ziek. Verder als je speed neemt gewoon normaal proberen te eten en misschien zelfs wat extra. Veel fruit en groente aangezien je dat heel makkelijk door kan slikken als je op de pep gaat.

Ibuprofen is ook redelijk agressief voor de buik, je kan er een opgeblazen gevoel door krijgen. De allergische reactie erop zal ook niet ongemerkt gaan. Dit alles bij elkaar kan er denk ik wel voor zorgen dat je je beroerd voelt. Misschien is het wel gewoon door de speed gekomen maar er zijn meer factoren meestal die ervoor zorgen dat je je voelt.

Bovenaan