Speed-> heel verslavend?

Kleine_Tripster

Experimenterende gebruiker
Hallo,
Ik had een vraag, want ik hoor van mensen om me heen die speed zelf gebruiken/gebruikt hebben dat speed heel verslavend is.En ik heb daar ook wel dingen over gelezen.
Nu weet ik niet hoevaak je het (achter elkaar?) gebruikt moet hebben voordat je ''verslaafd'' bent. Maar ik heb dus ong. 2 1/2 maand elk weekend speed gebruikt.(niet altijd de hele nacht door maar ook wel gewoon eens 1 lijntje). Maar ik heb eigenlijk niet de neiging om dat nogsteeds ieder weekend te doen..Ik vind het een beetje rotspul. Ik heb liever iets anders.
Een beetje een vaag verhaal, maar iig ik vraag me dus af hoeveel tijd dat nodig heeft om verslaafd te worden, en of dat per persoon verschilt?

Wortel

Bewuste gebruiker
Kleine_Tripster zei:
Hallo,
Ik had een vraag, want ik hoor van mensen om me heen die speed zelf gebruiken/gebruikt hebben dat speed heel verslavend is.En ik heb daar ook wel dingen over gelezen.
Nu weet ik niet hoevaak je het (achter elkaar?) gebruikt moet hebben voordat je ''verslaafd'' bent. Maar ik heb dus ong. 2 1/2 maand elk weekend speed gebruikt.(niet altijd de hele nacht door maar ook wel gewoon eens 1 lijntje). Maar ik heb eigenlijk niet de neiging om dat nogsteeds ieder weekend te doen..Ik vind het een beetje rotspul. Ik heb liever iets anders.
Een beetje een vaag verhaal, maar iig ik vraag me dus af hoeveel tijd dat nodig heeft om verslaafd te worden, en of dat per persoon verschilt?
Ken mensen die na 1x verslaafd waren...
Nouja: De dag er op nog een keer :grin: En zo ff een weekje of 2. en dan zoiets hebben van ik stop: dag later weer een lijn en die snuiven nu nog elke dag.

spacekonijn

Badass junkie
verschilt erg per persoon , ik vind het alles behalve verslavend.. moet er niet aan denken om het vaak te gebruiken..

alleen soms na teveel alcohol en echt geen zin om niet meer door te kunnen feesten is het gewoon erg handig

ligt er een beetje aan of je verslavings gevoelig bent

A

Anonymous

Gast
Het ligt er volgens mij aan hoe je het gebruikt, als je het voor je werk en school bijvoorbeeld gebruikt, kan het verslavend zijn want door die troep kan je sneller/beter/harder werken, en is je schoolwerk ineens leuk.

Dus je gaat het gebruiken om het leuk te maken, in plaats van leuker.
Als je een drug nodig hebt om het alleen leuk of 'ok' te maken, ben je al aardig afhankelijk lijkt mij.

Als je het af en bij het uitgaan of om door te halen gebruikt, lijkt me niet zoveel aan de hand, tenzei het (te) vaak word gebruikt.

Mr. XTC

Belezen gebruiker
Speedwijffie zei:
ik gebruik speed erg vaak.. bijna elke dag.. zodra ik een dag niet gebruikt heb soals vandaag.. moet ik de hele dag eraan denke.. van uhmm best lkkr een lijntje.. maar shit ik heb nie.. naja ff kijke wann k t weer ga hale.. ik vindt dat ik nie verslaaft ben!

als ik dit zo lees vin dik dat je wel verslaafd bent

HDA

Bewuste gebruiker
Je kunt bijna niet zonder - je vriend weet 't niet...
En de kenmerken van een verslaving zijn ?
:openmouth:

Stop NU zou ik zeggen, en vergooi je toekomst niet...
Als je nu al elke dag gebruikt...

Sorry dat ik belerend overkom, maar dit noem ik niet verantwoord gebruik. Te meer omdat je me nog heel erg jong lijkt.

Veel succes met je week zonder alvast !

Flashing Moments

Belezen gebruiker
ik vind t ookniet moeilijk om van de speed af te blijven..
heb hier meestal welwat liggen, maar gebruik t zeer zelden
Maar ken ook genoeg mensen waarvoor t wel een probleem is

Bal0n

Badass junkie
Ik heb geen zin om het topic te sluiten, als je het verhaal in twijfel trekt open je maar een topic in General.

Offtopic geblaat dus verwijderd. :)

HDA

Bewuste gebruiker
Speedwijffie zei:
HDA zei:
Je kunt bijna niet zonder - je vriend weet 't niet...
En de kenmerken van een verslaving zijn ?
:openmouth:

Stop NU zou ik zeggen, en vergooi je toekomst niet...
Als je nu al elke dag gebruikt...

Sorry dat ik belerend overkom, maar dit noem ik niet verantwoord gebruik. Te meer omdat je me nog heel erg jong lijkt.

Veel succes met je week zonder alvast !

jaa zoals k zei k ga kijken hoe deze week vergaat.. zal wel goed verlopen hoop k.. heb net wel kut nieuw gehoord.. kon nie op een betere moment liever komen zowiezo liever nie maar de beste vriend van mij vriend heeft zelfmoord gepleegd, voor de treingespronge, ligt in t ziekenhuis.. hij zag t leven nie meer zitte.. egt naar de klote

ps: k ben 15

Noem me oubollig, maar aan 15 hoor je volgens mij niet te moeten uiteozken of je van de speed kunt afblijven... Je hoort er gewoon af te blijven. Nu, het is nu zo, en ik wens je alle sterkte toe om te slagen in je opzet. Dingen die gebeuren in je leven, zelfs de grootste tegenslag, is mijns insziens geen reden noch excuus om te gebruiken.
Als je persoonlijke tegenslagen te verwerken hebt, dan moet je daar zelf over zien te komen, want zo'n tegenslagen komen er wel meer. Op den duur wordt een slechte dag gewoon een vergoeilijking om naar drugs te grijpen.
Ik denk dat het tijd is om dat in te zien.
Maar wat ik denk, is uiteraard niet noodzakelijk wat jij denkt hé !

A

Anonymous

Gast
Ik snap ook niet wat mensen zo leuk/lekker vinden aan speed.
Doe mij maar koffie of redbull :P

GabberFreak17

Belezen gebruiker
speed is als j t op die manier gebruikt gwn te loos. zelf ook n periode gdn veel problemen door gehad was best naar de klote lichaamlijk en geestelijk:) mja k heb toen de tijd de streep getrokken:) tussen Verslaving/recreatie:) en gaat nu na mijn inzien veel btr

nevel

Newbie
als je speed nodig hebt om iets te kunnen, of omdat je anders "er" geen zin in hebt... dan komt verslaving wel erg dichtbij denk ik.

Soms lange periodes elke dag... bijna een jaar bijna elke dag denk ik, maar k heb net een maand niets gebruikt en heb daar geen enkel probleem mee gehad...

Gewoon enkele dagen gedacht van, hmm een lijntje zou leuk zijn...
Na een week dacht ik er zelfs gewoon niet meer aan...

Pintho

Belezen gebruiker
PEPperdeverlept

Ja drugs gebruiken is altijd oppassen geblazen, echter speed is na hero de verradelijkste. Althans dit geld zo voor mij aangezien ik weinig/geen last heb van brakheden na gebruik.

Ik kan melden dat ik vanaf het begin moment tot aan nu dagelijks gebruikt heb. Duz menskes weet waar je aan begint want je weet nooit hoe verslavingsgevoelig je bent.

:wave:

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Het ligt er volgens mij aan hoe je het gebruikt, als je het voor je werk en school bijvoorbeeld gebruikt, kan het verslavend zijn want door die troep kan je sneller/beter/harder werken, en is je schoolwerk ineens leuk.

Dus je gaat het gebruiken om het leuk te maken, in plaats van leuker.
Als je een drug nodig hebt om het alleen leuk of 'ok' te maken, ben je al aardig afhankelijk lijkt mij.

Als je het af en bij het uitgaan of om door te halen gebruikt, lijkt me niet zoveel aan de hand, tenzei het (te) vaak word gebruikt.

:)

Mac...

Badass junkie
als je al ieder weekend zin hebt om te gebruiken ben je in mijn ogen ook verslaafd. weet er alles van

Wortel

Bewuste gebruiker
Speedwijffie zei:
ik gebruik speed erg vaak.. bijna elke dag.. zodra ik een dag niet gebruikt heb soals vandaag.. moet ik de hele dag eraan denke.. van uhmm best lkkr een lijntje.. maar shit ik heb nie.. naja ff kijke wann k t weer ga hale.. ik vindt dat ik nie verslaaft ben!
Ach hou toch stil, je vraagt gewoon om reacties :/ Eerst zeg je zelf in preciepe ik ben een afhankelijke junk en dan op het laatst zeggen Ik vind niet dak verslaafd ben :/

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Re: PEPperdeverlept

Hertz zei:
Ja drugs gebruiken is altijd oppassen geblazen, echter speed is na hero de verradelijkste. Althans dit geld zo voor mij aangezien ik weinig/geen last heb van brakheden na gebruik.

Ik kan melden dat ik vanaf het begin moment tot aan nu dagelijks gebruikt heb. Duz menskes weet waar je aan begint want je weet nooit hoe verslavingsgevoelig je bent.

:wave:

Klopt idd; als je weinig last hebt van brakheden na gebruik, gebruik je makkelijker weer. Ik heb bijna nooit katers van alcohol... dus is het lastiger je niet elke zaterdag klem te zuipen.

Oldenzaal!
Ik ga naar school in Oldenzaal :wave:

Bovenaan