Speed en warm weer

sjelepopi

Belezen gebruiker
Wat zijn jullie ervaringen met speed en warm weer.

Het is erg mooi en warm weer vandaag en er is een leuk feestje buiten gaande.

Onverstandig om nu wat speed te nemen of maakt dat geen verschil? Of gewoon een kwestie van wat meer water drinken?

Autsider

Belezen gebruiker
Ik heb nog niet echt veel ervaring met speed en warm weer, wel met sporten en warm weer, dan gooi ik een zakje ORS door het water, zijn dus zouten en mineralen, als alternatief op mier zoete sport drankjes. Voordeel is dat je het best veel kan drinken zonder risico's van teveel water drinken zonder dat je het door heb.

Debris

Bewuste gebruiker
Vorig jaar hele zomer speed lopen pakken, dus dat zal wel geen kwaad kunnen denk ik (hoop ik).
Je gaat er iig. niet dood van, wel zorgen dat je niet in de brandende zon zit en genoeg water drinkt. Speed zet alle poriën open, dus je kan snel verbrand zijn. In een uur tijd ben ik toen van melkwit naar lekker aangebruind gegaan :grin: .

sjelepopi

Belezen gebruiker
Het was echt warm! Boh.

Heb het maar rond 5 uur genomen toen begon de zon op het plein weg te trekken. Gaat nog goed nu haha.

@Autsider, Teveel water drinken zonder dat je het door hebt? Hoe bedoel je dat als ik vragen mag. :)

Phreakingout

Bewuste gebruiker
" Waterintoxicatie of watervergiftiging ontstaat wanneer een teveel aan water en te weinig elektrolyten worden ingenomen.

De elektrolytenconcentratie van het extracellulaire vocht neemt dan te lage waarden aan, met als gevolg dat er te veel water de cellen binnendringt (osmose) of dat er te veel kalium de cellen verlaat (diffusie).

Waterintoxicatie wordt vaak onderschat omdat men niet gelooft dat ook water in grotere hoeveelheden giftig kan zijn. In 2007 overleed een vrouw, Jennifer Strange, doordat ze had meegedaan aan een wedstrijd waarbij het erom ging zoveel mogelijk te drinken zonder te plassen ("Hold your Wee for a Wii")."

Kortgezegd; je krijgt teveel puur water binnen waardoor je jezelf helemaal schoon spoelt inclusief essentiele zouten en mineralen, daarom is het verstandig om dit zo nu en dan af te wisselen met een cola of sportdrankje bijvoorbeeld..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt, maar ga het ook weer niet overdrijven idd. Vermijd wel sowieso alcoholhoudende dranken. Deze zijn sowieso al niet goed icm drugs, want alcohol onttrekt vocht uit je lichaam. Met warm weer is dat dus nog slechter voor je.

Autsider

Belezen gebruiker
Het komt wel eens voor dat mensen die door de pep een droge bek hebben, extreem veel gaan drinken, en dus zo echt teveel drinken. Cola is naast het al eerder gezegde alcohol niet aan te raden omdat het meer water afvoert, de mix van Cafeïne en pep kan met warm weer ook teveel van het goede worden.

ORS koop je bij apotheek, drogist en kampeer winkels, het is ook nuttig na overgeven omdat je lichaam het sneller accepteert dan gewoon water, of als je op vakantie diarree krijgt van leiding water.

sjelepopi

Belezen gebruiker
Bedankt voor tip. Ik drink normaal 2 flesjes water per uur als ik goed ga. En als het warm is zeker wel 3. OF een red bull tussen door, maar daar zit ook caffeïne in, dus ook al niet goed zo te lezen.

Alcohol drink ik nooit als ik gebruik.
Ja goed 2/3 pilsjes van te voren, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit echt impact erop heeft.

edit: Ik bedenk me zojuist wel, dat als ik niet gebruik en ik ga goed op een feest dat ik ook zoveel drink. Dus zo'n vaart zal dat te veel water niet lopen denk ik.

Tostini

Belezen gebruiker
Autsider zei:
Het komt wel eens voor dat mensen die door de pep een droge bek hebben, extreem veel gaan drinken, en dus zo echt teveel drinken. Cola is naast het al eerder gezegde alcohol niet aan te raden omdat het meer water afvoert, de mix van Cafeïne en pep kan met warm weer ook teveel van het goede worden.

ORS koop je bij apotheek, drogist en kampeer winkels, het is ook nuttig na overgeven omdat je lichaam het sneller accepteert dan gewoon water, of als je op vakantie diarree krijgt van leiding water.

cola is juist goed om te drinken, ik werkte bij een callcenter voor goede doelen en daar kreeg je hele voorlichtingen dat ze cola geven in zuid-afrika ofzo tegen diarree, dus het zal juist wel vocht vast moeten houden.
ik ben wel van mening dat cafeïne idd niet echt goed is icm pep, maar je can ook cafeïnevrij kopen :)

Autsider

Belezen gebruiker
Dat gaat er vooral om dat daar het drinkwater echt niet te vertrouwen is en het dus veiliger is om iets uit een fles te drinken, daarnaast is cola daar bijna makkelijker te krijgen dan mineraalwater.

Bovenaan