speed en hoogsensitief

snuverjetje

Experimenterende gebruiker
Hallo,

ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met hoogsensitiviteit en speedgebruik.

Ik ben hoogsensitief, had het altijd gedacht, maar nu, door ervaringen en uitwisseling van ervaringen weet ik het zeker. Ik voel de sfeer om me heen vaak feilloos aan, ik kijk en ik weet hoe iemand zich voelt.

Ik ben sinds een aantal jaar een speedsnuver... Af en toe, als de gelegenheid zich daartoe dient, met leuke feestjes of gewoon ''rustig'' met een klein cluppie... sporadisch alleen...

Als ik terugkijk op het speedgebruik, wel, ik voelde elke snuif tot in het diepste van mij neus.
En alles wat daarbij komt. Dat is natuulijk het chemische proces wat deze drug veroorzaakt. Tijdens dit proces staan mijn voelsprieten op springen, alles wat ik hoor, zie, voel, ruik, komt nog zoveel intenser binnen dan het al deed. Ik weet niet, lastig uit te leggen.

Anyway,
ik ben nieuwsgierig naar mede gebruikers en het gegeven hoogsensitiviteit.

Groetjes van snuverjetje :rock:

Ntronaut

Goh, je maakt me wel nieuwsgierig. Ik ben ook hoogsensitief. Voor mij betekent dat dat ik maar weinig nodig heb om effect te voelen. Ik heb echter nog nooit speed gebruikt, ik heb alleen ervaring met MDMA.
Klopt het dat jij dan ook een lagere dosis nodig hebt dan andere mensen?

Alert ben je dus van je zelf al, door je hogere gevoeligheid. Wat is voor jou de meerwaarde van speed? (ik ben gewoon nieuwsgierig :) )

Herbalisme

Bewuste gebruiker
snuverjetje zei:
Hallo,

ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met hoogsensitiviteit en speedgebruik.

Ik ben hoogsensitief, had het altijd gedacht, maar nu, door ervaringen en uitwisseling van ervaringen weet ik het zeker. Ik voel de sfeer om me heen vaak feilloos aan, ik kijk en ik weet hoe iemand zich voelt.

Ik ben sinds een aantal jaar een speedsnuver... Af en toe, als de gelegenheid zich daartoe dient, met leuke feestjes of gewoon ''rustig'' met een klein cluppie... sporadisch alleen...

Als ik terugkijk op het speedgebruik, wel, ik voelde elke snuif tot in het diepste van mij neus.
En alles wat daarbij komt. Dat is natuulijk het chemische proces wat deze drug veroorzaakt. Tijdens dit proces staan mijn voelsprieten op springen, alles wat ik hoor, zie, voel, ruik, komt nog zoveel intenser binnen dan het al deed. Ik weet niet, lastig uit te leggen.

Anyway,
ik ben nieuwsgierig naar mede gebruikers en het gegeven hoogsensitiviteit.

Groetjes van snuverjetje :rock:
Daar herken ik me wel in (;
Ik snuif echt heel zelden, alleen op een feestje of bij een erg goeie sfeer, ik neem ongeveer 0.4g en daarvan ben ik de hele nacht klaarwakker, kan ik me erg goed inleven in anderen, voer ik gesprekken met iedereen dat ik tegenkom en voel ik die rush erg lang in m'n hoofd. Ook m'n reuksensor, gehoorsensor, zichtsensor & voelsensor staan dan erg alert, alleen blijkt het wel dat m'n smaaksensor niet meewerkt want al het voedsel smaakt echt vreselijk, behalve fruit ;p Ook een joint of een sigaret kunnen dan overheerlijk zijn.
Ieders lichaam reageert wat anders op drugs, dusjua ;p Als jij er wat gevoeliger voor bent kun je dat zien als bonus (;

Greets Herbalisme

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Ntronaut zei:
Goh, je maakt me wel nieuwsgierig. Ik ben ook hoogsensitief. Voor mij betekent dat dat ik maar weinig nodig heb om effect te voelen. Ik heb echter nog nooit speed gebruikt, ik heb alleen ervaring met MDMA.
Klopt het dat jij dan ook een lagere dosis nodig hebt dan andere mensen?

Alert ben je dus van je zelf al, door je hogere gevoeligheid. Wat is voor jou de meerwaarde van speed? (ik ben gewoon nieuwsgierig :) )
Het klopt dat mensen die hoogsensitief zijn een kleinere dosis nodig hebben om hetzelfde gewenste effect te behalen dan iemand die minder sensitief is, dit is een leuke bonus (;
Voor mij is de meerwaarde van speed erg verschillend, ik gebruik niet zoveel ( max. 4 keer in een maand ) en de meerwaarde ervan is afhankelijk in welke situatie ik me bevind, soms is het gewoon op urenlang te feesten en veel nieuwe sociale contacten op doen, soms gebruik ik het gewoon chill een avondje met wat vrienden en ik heb het zelf ook nog gebruikt voor een spreekbeurt en ook eens tijdens de sportles, dit was echt heerlijk, de uitputting pepte je gewoon op (;

Greets Herbalisme

Ntronaut

Bedankt voor je antwoord.
Leuk dat je het een 'bonus' noemt. Gevoelig zijn heeft inderdaad pluspunten. Zo geniet je veel intenser van dingen.

Wat betreft die 'meerwaarde': ik hoop eigenlijk dat mensen zeggen welke innerlijke gevoelswaarden voor hun dan duidelijk opgepept worden in vergelijking met een normale toestand. Dus zelfvertrouwen, energie, (nog) gevoeliger, optimistischer,.... etc.
Ik hoop ook dat snuverjetje nog antwoordt. :wink:
Greetz

snuverjetje

Ntronaut zei:
Wat betreft die 'meerwaarde': ik hoop eigenlijk dat mensen zeggen welke innerlijke gevoelswaarden voor hun dan duidelijk opgepept worden in vergelijking met een normale toestand. Dus zelfvertrouwen, energie, (nog) gevoeliger, optimistischer,.... etc.
Ik hoop ook dat snuverjetje nog antwoordt. :wink:

Hier ben ik!
En nu over die ''meerwaarde'', als ik aan de pep zit, en in de goede vibe, worden alle goede dingen versterkt. Ik voel me dan zelfverzekerder, vrolijker en fanatieker.
Ik heb ook maar weinig nodig, alleen, ik ga ook sneller mijn grenzen over.
Mijn belevingswereld word ook erg aangescherpt, wat ik ook een fijn gevoel vind.

Ik vraag mij af hoe anderen dat beleven met hoogsensitiviteit.

Ntronaut

Klinkt goed.
Ik had tot nu toe nog geen speed gedaan, maar ik wil het ook eens proberen.
Ik weet alleen nog niet hoe ik er aan moet komen.

ZegIkNie

Newbie
Ik hoop dat er nog iemand reageert hierop, maar ik heb hetzelfde....alleen gebruik ik elke dag speed :(

Ik dacht in eerste instantie dat ik Asperger had, maar op een gegeven moment las ik iets over hoogsensitief en deed een zelftest...daaruit bleek dat ik 20 van de 21 vragen met ja had beantwoord!

Ik wil heel graag zonder die troep leven, doe het nu 9 jaar en ben hooguit half jaartje gestopt geweest.. :(
Het probleem is dat ik me mezelf voel en veel verschillende dingen tegelijk onder controle heb met speed op...

Heb verder alles goed voor elkaar...koophuisje...goede baan...vriendje... etc... dus dat maakt het nog lastiger om te stoppen!!

Ik denk dat ik zoiezo een aantal boeken ga kopen over hoogsensitief + werkboek

Groetjes

Ntronaut

Asperger en Hoogsensitief liggen heel dicht bij elkaar, en er zijn veel overeenkomsten. Je merkt dat je Asperger hebt als je alles rationaliseert, en moeite hebt sociale codes of sociale situaties te "lezen"/begrijpen.

Elke dag speed gebruiken is volgens mij niet goed. Daar is het leven niet voor bedoeld. Juist als je Asperger of HSP bent is de moeilijkheid van het 'normale' leven ervoor bedoeld dat je andere situaties opzoekt, of dingen gaat doen die veel beter bij je passen. Ik snap de verleiding natuurlijk wel, en het valt inderdaad niet mee als je zo gevoelig bent aangelegd. Maar je kunt het dan beter bij één keer per week houden.

Trouwens, kan jij dan nog goed slapen als je elke dag gebruikt?

Groetjes, Ntronaut

snuverjetje

ZegIkNie zei:
I
Het probleem is dat ik me mezelf voel en veel verschillende dingen tegelijk onder controle heb met speed op...

Heb je er last van dat je jezelf voelt? Dan is mediteren een goed alternatief. Dat helpt om je gedachten en gevoelens op ''nul'' te krijgen. Ik ben er zelf nog niet zo lang mee bezig, maar ik merk dat ik bewuster word van mijn onbewuste. Rustiger ook in mijn hoofd. Ben vaak met van alles tegelijk bezig, en mediteren helpt je alles te relativeren en archiveren.

En stoppen met die speed! Elke dag gebruiken is niet goed! Als ik veel heb gebruikt, raken mijn reservers op en word ik erg neerslachtig en verdrietig.

Bovenaan