speed en acne

Lily93

Newbie
Hoi iedereen,

Ik ben een jonge vrouw van bijna 23, en ik wilde iets weten over speed of andere amfetamines en de huid. Ik heb wel eerder dingen gelezen over dit onderwerp, maar ik ben een beetje een geval apart. Ik heb namelijk (helaas) sinds mijn 11de al puistjes, en die zijn nooit volledig weggegaan. Het is wel beter dan toen ik ongeveer 16 was, maar het is nog steeds veel meer dan ik op mijn leeftijd zou moeten hebben. Het is niet cystic en met benzoylperoxide blijft het weg. Het komt niet door slecht eten of te weinig slaap of zo. Ik rook niet en drink ook niet bijzonder veel. Ik ben aan de pil geweest en dat heeft niets geholpen, en gezien mijn leeftijd denk ik dat het niet hormonaal is. Ik heb gelezen dat mensen van amfetamines zoals adderall ineens een slechte huid kunnen krijgen. Maar is dit ook zo bij mensen die daarvoor ook al puistjes hadden? Ik heb wel een paar keer XTC gebruikt en heb toen en verschil gemerkt. Dus zou je acne door speed erger kunnen worden als je het sowieso al had, no matter what, hoe gezond je ook leeft? Ik hoor het graag van iemand met ongeveer net zo'n huid. Bedankt alvast :)

Note: ik heb dankzij benzoylperoxide geen acne meer, maar als ik hiermee zo stoppen zo het terugkomen. Het is dan geen vreselijke acne, maar wel altijd iets van 3 puistjes waar wit uitkomt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja, want je weerstand krijgt een beuk als je speed of xtc krijgt en een dat zorgt er weer voor dat je huid extra onrustig wordt. Ook als je speed hebt gebruikt slaap je minder of niet, waardoor je huid nauwelijks herstelt en dat maakt het er ook niet beter op.
Maar tenzij je speedverslaafd bent denk ik dat het wel mee zal vallen hoor. Ik denk niet dat het erger zal zijn dan een nachtje stappen op de alcohol. Ik krijg zelf vaak een puistje als ik naar een feestje ben geweest en weinig slaap heb gehad, of dat dan op alcohol of drugs was maakt vrij weinig uit. Anderzijds zal het ook wel per persoon wat verschillen, iedereen heeft immers een andere huid.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Lijkt me inderdaad niet hoor, als je het maar met mate doet. Ik heb zelf ook nog wel last van acne (ben nu 21) en heb nooit iets gemerkt van een toename in na pepgebruik. Neem niet te veel, probeer erbij te eten en indien mogelijk slaap wat. Hoe meer je erover gaat nadenken, hoe meer stress er ontstaat, hoe eerder je last van puistjes krijgt. Komt allemaal goed hoor. :)

MeejheM

Badass junkie
volgen mij zijn dat horrorbeelden uit amerikaanse propaganda. als je je gezicht niet genoeg wast, ofniet goed kun je uistjes krijgen.

ik weet dat mensen speedgebruik met puistjes associeren, maar ik weet niet of het echt zo is, of slechts een fabel. de waarheid zal in het midden liggen.

SirErick

Wijs gebruiker
Even voor de helderheid: de oorzaak van het krijgen van puistjes heeft met meerdere factoren te maken, dus niet alleen met het gebruik van speed of welk ander drugsoort dan ook.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik heb wel vaak dat ik de week na drugsgebruik last heb van wat puistjes. Niet veel ofzo maar normaliter heb ik dat niet. Het zal zeker ook wel een samenloop van omstandigheden zijn, maar de drugs spelen zeker ook wel mee.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Aahzo, sorry, ik dacht dat je op mijn post reageerde aangezien je eerder ook al op dit topic gereageerd had.

MeejheM zei:
omdat dat in de eerste post staat, en die goed leesbaar is.

Wel goede verklaring dit

Bobsacamano

Badass junkie
Het zal wel meevallen als je het een keer gebruikt. Het komt meestal voor bij lang en veel amfetamine gebruik. Zoals hier boven al is gezegd krijgt je weerstand een klap van de speed. Het zal er niet beter op worden maar het hoeft ook niet perse slechter te worden ineens.

MeejheM

Badass junkie
ik ken toevallig best een hoop mensen die al lang, vaak en veel speed gebruiken. puisten zijn echt niet de norm. ik denk dat de oorzaak iets anders is. maar ik ben ook geen dermatoloog.

Lily93

Newbie
Hoi iedereen,
sorry voor de late reactie. Bedankt voor de antwoorden! Ik ben hier nieuw en dacht dat ik mails zou krijgen als er een reactie op geplaatst was, maar dat was blijkbaar niet zo. En ja, ik heb ondanks mijn leeftijd eigenlijk altijd wat puistjes. Gewoon van die whiteheads of zo, waar wit uit komt, of soms niet eens. Ze zijn niet diep in de huid of zo. Ja, indirect van het gebrek aan slapen en de verminderde weerstand zou het wel erger kunnen worden inderdaad. Maar ik heb het nog steeds niet geprobeerd. Maar de mensen die ik ken die het gebruiken hebben in't algemeen ook geen acne.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je stopt met de pil kun je hormonale acne krijgen, ongeacht je leeftijd. Google er maar op. Je huid goed schoonmaken 's avonds én 's ochtends is dan heel belangrijk, evt kan je ook een exfoliant in je routine opnemen.

Bovenaan