Space Cake Bakken

Kaasman2

Newbie
Hallo allemaal,

Dit is waarschijnlijk al duizend keer gevraagd op dit forum maar ik krijg zo veel verschillende adviezen dat ik het niet meer weet. Ik heb 5 gram wiet gekocht voor space cake. Het is White Amnesia (20%THC). Ik las ergens dat je ongeveer 3.6g nodig had voor een cake voor 12 mensen. Ik wil de wiet graag eerst decarboxyleren om er meer uit te krijgen en er daarna er wiet boter van maken. Met die boter wil ik graag brownies of cake mee bakken. Ik heb een aantal vraagjes:

1. Is dit genoeg wiet als ik het decarboxyleer?
2. Moet ik er eerst boter van maken en daarna met een gewoon cake recept aan de gang?
3. Heeft iemand een goed recept voor wietboter en/of wietcake?

Ik heb ervaring met wiet, ik heb zo'n 15-20x geblowed maar wil nu met een paar andere ervaren vrienden wat anders proberen.

Alvast bedankt

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vroeger sloeg ik het decarboxyleren altijd over omdat ik niet eens wist dat het bestond, maakte dan gewoon direct wietboter. Tegenwoordig decarboxyleer ik het wel standaard, het wordt iets sterker maar merk niet heel veel verschil eigenlijk. Maar die stap kan geen kwaad in ieder geval, mits je het niet te lang of te heet doet.

Verder is het echt super simpel, je verwarmt wat boter tot het vloeibaar is, dan stop je daar de wiet en laat een tijdje prutellen, je filtert daarna de wiet uit je boter en je hebt wietboter. Vervolgens kun je gewoon elk recept volgen en wietboter gebruiken ipv normale boter. Als je de wiet niet teveel wilt proeven in de cake kan ik je aanraden om bijvoorbeeld chocoladecake te maken. Met chocolade cake proef je de wiet nog heel licht, maar die smaken vullen elkaar wel mooi aan. Met normale cake zonder smaak vind ik persoonlijk de wiet teveel overheersen.

3.6g voor 12 personen is 0.3g per persoon. Doseringen blijven lastig, omdat iedereen er anders op reageert. Voor de meeste die nog niet zo vaak geblowd hebben zoals jullie is dat waarschijnlijk een prima dosering. Ik doe er altijd veel meer in, maar denk dat de meesten daar slecht op zouden gaan.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Kleine aanvulling nog: vergis je niet in verschil in werking van blowen en eten. Het is echt een wereld van verschil. Ik vind spacecake echt een van de meest onderschatte drugs.
Zorg dat je een dagje rust hebt daarna, het kan echt flink lang doorwerken. En niet stiekem bij eten omdat de cake zo lekker is....:nomouth::tongueout: ( been there, en dat heb ik geweten...). Het kan erg lang duren voor je iets merkt.

Bovenaan