Soort drug

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Is er een drug die je een trip geeft, een kleintje, dus minder dan 1 uur zeg maar, en waar je daarna weer normaal ben, zodat ik 3 of 4 uur na inname (Met trip meegerekend) weer normaal ben, zonder vaag te zijn, rode ogen, grote pupillen je kent het allemaal wel.

Ben benieuwd!

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Dit vond ik net, ga ik het meteen even goed doorlezen, bedankt.

Tijdens de psychedelische revolutie was DMT een populair middel voor een korte, zeer spectaculaire trip. Het werd de "lunchtrip" genoemd, omdat je het bij wijze van spreken om kwart over twaalf in je middagpauze kunt gebruiken en om half twee weer nuchter op kantoor bent. Maar wat je intussen hebt meegemaakt, is buitengewoon. Zoals zo veel magische middelen, is DMT al heel lang bekend bij sommige Zuidamerikaanse Indianenvolken. Zij bereiden een poeder uit boombast, dat yopo wordt genoemd, en blazen dit met pijpjes in elkaars neusgaten. Yopo is een van de twee bestanddelen van Ayahuasca. Qua samenstelling is het vrijwel identiek aan synthetisch DMT.

In de jaren negentig duikt DMT weer op. Het is populair in Amerika bij, zoals het weekblad Newsweek schreef, "serious psychonauts". In Engeland wordt het eveneens weer gebruikt en ook in Nederland zijn we het tegengekomen. Als partymiddel wordt het met marihuana of tabak of kruiden in een joint gerookt. Het veroorzaakt dan een buitengewoon sterke roes, maar toch is die niet te vergelijken met de entheogene ervaring die het geeft als je het puur gebruikt.

DMT geeft je een instanttrip. Voor een dosis gaat vier of vijf milligram in een zogenaamde base-pijp. Dit wordt verhit en de vrijkomende witte rook wirdt geïnhaleerd. Deze ruikt buitengewoon synthetisch en stinkt naar verbrand plastic. De unieke, gore smaak zul je nooit meer vergeten. Inhaleer langzaam. De rook is niet heet, maar je zult de neiging hebben om te hoesten. Onderdruk dat en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk rook in een keer naar binnen krijgt, want als je niet voldoende hebt, ga je niet "door de poort" naar de andere kant, als zul je wel buitengewoon high worden, tot in een staat van zaligheid die gepaard gaat met sterke visuele effecten.

Het eigenaardige van DMT is dat, als je het eenmaal geïnhaleerd hebt, een volgende dosis niet meer werkt. Je moet dan een uur wachten tot je het opnieuw kunt gebruiken. Breng de geïnhaleerde rook in je longen omlaag om deze als het ware op te slaan. Al na enkele seconde ga je "out". Een paar seconden later zit je in een andere dimensie, terwijl je al na enkele minuten een piek bereikt, die lang aanhoudt. Je moet dus zorgen dat je lekker ligt of zit, want je gaat gerandeerd uit je bol. Eerst kom je in een glasachtige voorruimte; dat is de poort waar je doorheen moet. Je wordt er als het ware in gezogen. Aan de andere kant kom je in een wereld terecht die je nog niet kende. Hier kun je de volgende ervaringen hebben; tijd en ruimte zijn opgeheven, je ziet vreemde planten of plantaardige vormen. Je bevindt je in een vibrerend universum zonder vormen. Je ziet vreemde machines en hoort buitenaardse muziek. Je hoort vreemde talen, soms begrijpelijk, soms niet en je ziet intelligente wezens in allerlei vormen. Heel vaak maak je het volgende mee: je bent omgeven door wonderlijke wezentjes die een kosmische dans voor je opvoeren. Ze bestaan uit spiraalachtige vormen die door elkaar warrelen. Ze hebben snoetjes, kijken je aan, lachen je toe en praten met hoge piepstemmetjes tegen je. Je kunt niet verstaan wat ze zeggen. Volgens enkele entheogene onderzoekers maken ze gebruik van ultra-korte frequenties om hun boodschappen op je onderbewustzijn over te brengen. De inhoud van die boodschap voel je wel aan. Die luidt: liefde.

De meeste van die wezentjes hebben het beste met je voor maar sommigen zijn ondeugend en eng. Dan ben je even bang. Volgens Terence McKenna, een van de meest vooraanstaande entheogene onderzoekers in de Verenigde Staten, is het een goed teken als je die angst voelt, want dat laat je zien dat je in contact staat met de werkelijkheid. De kleuren waarin dat alles zich afspeelt, zijn voornamelijk groen, rood en blauw, naar paar, geel en goud. McKenna noemt de wezentjes "machine-elfen". Ze hebben inderdaad iets technologisch en ook iets elfsachtigs. Je zou kunnen zeggen dat zij, ontstaan uit chemische kristallisatie, als het ware afsplitsingen zijn van de jungle-goden en van de oerkrachten die door het natuurlijke yopo worden opgeroepen. Na ongeveer een half uur neemt de intensiteit af en verlaat je de machine-elfen. Je kunt dan je ogen open doen en praten, maar misschien wil je liever nog wat nasoezen, badend in een stroom van wat je alleen maar als universele liefde kunt omschrijven.

Hoe meer je terugkomt, hoe lichamelijker het gevoel wordt. Op het laatst begint je lijf te trillen en te beven. Na vijf minuten houdt ook dat op en ben je weer terug. Een minuut of tien later voel je je weer normaal, zij het dan dat je iets buitengewoons hebt meegemaakt. Een ander verschijnsel dat tijdens deze trip kan optreden is dat je geluiden begint te maken die je als golven waarneemt. Je produceert onverstaanbare klanken. Die drang is zo sterk dat je je er alleen maar aan kunt overgeven. Je maakt een reis door een innerlijke ruimte waaruit je na een half uur, als herboren zeggen sommigen, terugkeert. Ook voor DMT geldt dat je het moet gebruiken op een lege maag, in een prettige omgeving en alleen als je je goed voelt.

Veel Amerikaanse psychonauten gebruiken regelmatig DMT, bijvoorbeeld eens in de maand. De werking lijkt niet te verminderen, integendeel; je raakt vertrouwder met de machine-elfen en komt ook in andere werelden terecht. Maar elke trip moet verwerkt worden. Pas als de laatste trip geen rol meer speelt in je gedachtenleven, ben je klaar voor een nieuwe.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Alleen die verhaal geeft al kippenvel :hearteyes:

Klinkt behoorlijk gaaf, na driekwartier ben je gewoon weer volkomen normaal en nuchter, en niemand merkt of zie wat aan je, een halfuur even in een hele andere wereld :grin:

Maar wat gebeurd er nou, lig ik eigenlijk gewoon te slapen of doe ik rare dingen wat eng kan zijn voor de nuchtere persoon die er bij moet blijven?

Is dit een drugs die je bij bepaalde ziektes, leeftijden of weet ik het absoluut niet moet gebruiken?
En ergens te koop of ook illegaal want heb dit nog nooit gezien, en dat pijpje?

Ga nog even verder lezen, ik hoop op antwoord.

LSD ben je dan ook weer na een uur normaal?, dacht dat je daar een hele lange trip van had, en niet echt normaal meer ben na je trip, dan kijk ik daar even voor, enkel die risico's die ik heb gelezen vond ik wat eng.

azgaza

Badass junkie
Lsd duurt 10-12 uur, kan zelfs langer, korter komt ook voor maar niet zo vaak dus als je na een uur weer nuchter wilt zijn is dat geen geschikte.

DMT duurt inderdaad kort, het is illegaal maar planten waar het in zit zijn wél legaal en die zijn te koop bij de smartshop, makkelijker is denk ik wel om het op de illegale markt te vinden dan het zelf te maken als je niet veel bezig bent met scheikunde.

Oom Klaas

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Is er een drug die je een trip geeft, een kleintje, dus minder dan 1 uur zeg maar, en waar je daarna weer normaal ben, zodat ik 3 of 4 uur na inname (Met trip meegerekend) weer normaal ben, zonder vaag te zijn, rode ogen, grote pupillen je kent het allemaal wel.

Ben benieuwd!

Hoezo zou je een drug gaan zoeken op basis van de duur en uiterlijke kenmerken?
Zoek het uit op de effecten, intensiteit en verkrijgbaarheid...
Wat ik als directe aanname maak als ik jouw verhaal lees is dat je wilt trippen maar zonder dat mams d'r achter komt, zit ik warm of sla ik de plank totaal mis?

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Nee want ik doe het niet thuis, als ik een weekend heb doe ik wel een keer een langdurige, maar ik wil het doordeweeks ook kunnen in de avond en dat ik dan weer uur of 11 normaal naar huis kan.

Ik zoek dus iets dat ik die week gewoon naar school en werk kan maar ook even kan trippen. En normaal naar huis kan op een normale tijd.

Oom Klaas

Badass junkie
Ga respectvol met entheogenen om en ga niet haastig een tripje maken even tussen werk en school in...'t is geen blowtje wat je rookt.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Gewoon doordeweeks in de avond een trip maken terwijl je toch weer na een uur normaal ben is het toch niet erg?

En anders doe ik het in het weekend, maar weet nog niet wat, wordt me eerste hallucineerde drugs en wil wel een leuke maar niet meteen al te extreme.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja ayahuacsca na schooltijd :P man je bent echt stom bezig nu. Stop eerst eens even met die jointjes en biertjes en blijf is nuchter doordeweeks. Dan pas kan je je weer gaan concentreren naar andere middelen lijkt me, eerst even landen en goed nadenken wat je aan het doen bent voordat je doorgaat van roes naar roes. Kijk uit man, je kan jezelf nu nog behouden voor de grote val die je gaat maken op deze manier.

Serenity

Badass junkie
Snuif jezelf vol met ketamine en ontdek het trippen.
Ookal duurt een trip maar een halfuur tot twee uur, je bent zo ingenomen door je ervaringen dat je alsnog niet 'normaal' naar huis kan.

Waarom geeft niemand anders de optie ketamine aan eigenlijk?

Oom Klaas

Badass junkie
Nou ga jij dan maar lekker door met je bier en jointjes, en doe d'r 's avonds ook nog eventjes een lekkere dmt pijp of dikke snuif keta bij als je toch bezig bent, waarom niet?

Have fun!

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik doe het zoiezo niet allemaal op dezelfde dag, en doe het pas als ik geminderd/gestopt ben met die andere troep, dan ben ik maar jong maar als ik kijk hoe oud iedereen is begonnen, begon iedereen met alcohol en wiet op hun 12-15 en met zwaardere spul 15-18, dus wat is het probleem?
1 keertje maak echt niet uit ben al zo lang nieuwsgierig, wordt bijna 16 dus wil het ook wellis uittesten. Ik ga echt niet elke week hallucineerde drugs en dan ook nog is elke dag klemzuipen en knetterstoned roken, ga het allemaal beperkt houden.

Serenity

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Ik doe het zoiezo niet allemaal op dezelfde dag, en doe het pas als ik geminderd/gestopt ben met die andere troep, dan ben ik maar jong maar als ik kijk hoe oud iedereen is begonnen, begon iedereen met alcohol en wiet op hun 12-15 en met zwaardere spul 15-18, dus wat is het probleem?
1 keertje maak echt niet uit ben al zo lang nieuwsgierig, wordt bijna 16 dus wil het ook wellis uittesten. Ik ga echt niet elke week hallucineerde drugs en dan ook nog is elke dag klemzuipen en knetterstoned roken, ga het allemaal beperkt houden.

Weetje, je moet het allemaal zelf weten. Hopelijk loop je er over een bepaalde periode KEIHARD tegenaan, en ben je ons dankbaar. Ook heb je dan geleerd van je ervaringen, hopelijk, en ga je gewoon weer terug naar school. Alleen wat zul je dan fucking balen dat je alles in moet halen terwijl je vrienden dan 18 zijn en wel naar échte hardcore feesten mogen. Maar tegelijkertijd denk je dan ook, als je tenminste een keer verstandig wordt, 'ik doe tenminste iets aan m'n leven'.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Op misschien 2 vrienden na is iedereen al 18+ ik zeg toch dat ik weet dat ik dom bezig ben maar ik ga stoppen en het beperkt houdt!

En waar slaat dat dan op met ik ga weer terug naar school? ik zit op school hoor...

Serenity

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Op misschien 2 vrienden na is iedereen al 18+ ik zeg toch dat ik weet dat ik dom bezig ben maar ik ga stoppen en het beperkt houdt!

En waar slaat dat dan op met ik ga weer terug naar school? ik zit op school hoor...

Ja, en hoe :rolleyes:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Als ik de weekend blow en drink enzo, dan luk dat wel doordeweeks, misschien klein beetje mee blowen maar niet tot ik stoned wordt alleen beetje voor de smaak, pilletje doe ik pas bij de eerst volgende hardcore feest, zal wel januari zijn want dan ben ik 16.

Maar luk me heus wel, vandaag wou ik ook halen maar heb dat niet gedaan.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Serenity zei:
Snuif jezelf vol met ketamine en ontdek het trippen.
Ookal duurt een trip maar een halfuur tot twee uur, je bent zo ingenomen door je ervaringen dat je alsnog niet 'normaal' naar huis kan.

Waarom geeft niemand anders de optie ketamine aan eigenlijk?

Denk je echt dat het verstandig is hem keta aan te raden? Als je zijn verhalen gelezen hebt weet je dat hij wiet en alcohol gebruikt om onder andere zijn verleden te vergeten, of even van de zorgen af te zijn. Denk je dan niet dat zoiets dissociatief als ketamine veel te verleidelijk is? Een nog grotere vlucht van de werkelijkheid.

@ gabber

Echt goed dat je vandaag niks gedaan hebt. Geniet ervan dat je dit hebt gedaan en probeer dit vol te houden. Af en toe iets heftigs hoeft niet erg te zijn. Maar echt stop eerst echt goed met de alcohol en wiet voordat je je op iets anders concentreert. Het is ook goed om te genieten van je nuchtere staat en van deze te houden alvorens je verder gaat naar hardere drugs. Anders mond het snel uit op vluchtgedrag, en dan stop je alleen maar je negatieve emoties weg. Die vervolgens weggestopt onbewust maar groeien. Dit zorgt uiteindelijk voor alleen maar grotere problemen. Je ziet het gelukkig zelf al in dat dit gebeurde met alcohol en wiet en dat is een goed ding. veel mensen hadden dit genegeerd en weggedronken. Jij niet, wees daar ook bewust van en probeer het nu vol te houden! :)

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja dat ik het inziet kom omdat het nog niet zo lang is, maar heb nu wel alweer trek in een blowtje, bier opzich niet zo dat kan ik makkelijk laten liggen.

Maar opzich is het toch niet erg 3/4 dagen incl. weekend 1 á 2 joints te roken?
Maargoed ik ga me best doen want zie echt wel dat het anders te ver gaat. verslaving (Voorname met Alcohol) komt echt enorm veel voor in de familie daarom ken ik bijna niemand meer, daar ben ik ook bang voor.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
nee tuurlijk is het niet erg om in t weeken 2 jointjes te roken. Maar als je je eerst helemaal vrij maakt van de verslaving/gewoonte en dan pas weer in t weekend doet zal je het veel beter bij het weekend kunnen houden dan dat je nu zal doen.

Ook met pilletjes moet je echt uitkijken, pas een gast gesproken die rond zijn 15-16e wel van een pilletje hield enzo. En die liep nu met een psychose rond en woonde nu onder toezicht op 24 jarige leeftijd. Natuurlijk zal dit lang niet bij iedereen gebeuren maar echt voor jezelf kijk gewoon uit. En ga proberen je problemen bewust, nuchter te verwerken als dat kan. Soms is het goed jezelf ermee te confronteren, vluchten helpt nooit.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Werkt afbouwen? bijvoorbeeld morgen 2 joints met zijn 3en, donderdag ook en dan zaterdag ofzo, en volgende week proberen enkel woensdag en dan enkel weekend, moet lukken lijk me toch?
Die volgende pilletje wordt pas volgend jaar weer.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Blowen kan je best in één keer mee stoppen. Probeer gewoon streng voor jezelf te zijn, ik weet zelf echt hoe moeilijk het is en heb ook heel vaak gezegd tegen mezelf: vandaag nog ééntje en morgen niks. Maar van die beloftes kwam altijd vrij weinig. Kijk nu hoe de wiet al aan je trekt na nog maar één dag niet blowen. Probeer gewoon echt om het even helemaal te laten liggen, volgens mij ben je sterk genoeg om dat te doen.

Oom Klaas

Badass junkie
Niet afbouwen, gewoon kappen is de enige optie die echt werkt imo...
Doordeweeks geen alcohol en wiet/hasj, in 't weekend kan je wel je gang gaan alleen wel met mate..je bent immers nog niet (eens) 16 jaartjes, volgens de wet (ja dat zegt je vast niet veel zoals velen hier) mag je nog niet eens drinken laat staan blowen.
Maar beter stop je helemaal en doe je je best voor school en ga je met je zelf aan de gang ipv te onderdrukken, wanneer je successen boekt in je school/studie/baan zal dat veel beter voelen op de lange termijn dan een blowtje of biertje...
Lees genoeg verhalen over mensen hier die door de drugs (incl. alcohol) hun school niet hebben afgemaakt, geen baan enz.
Doe je best en bouw een mooi leven op, en geniet maar wel met mate!

Drientje

DF-koning
Rotterdam-gabber zei:
http://www.onlinesmartshop.nl/chaliponga-p-857.html

Dit klinkt anders ook wel leuk.
Ja die moet je doen, succes gegarandeerd! Echt het mooiste wat me is overkomen! :confused: :rolleyes:

Jij bent nog helemaal niet klaar voor trip middelen, probeer maar, krijg je een fijne en angstige schop onder je kont. Zo bang van je eigen dat je in je broek schijt en huilend om je moeder vraagt.

Ga je danig inlezen en kom over een paar maanden nog maar eens erop terug.

Serenity

Badass junkie
@ Dumpy, hij loopt er vanzelf wel tegenaan. Hij kan tripmiddelen nog helemaal niet aan, vooral niet als hij alcohol drinkt om dingen te vergeten. Hij loopt er vanzelf wel tegen aan als hij tripmiddelen gaat gebruiken dat hij er niet tegen kan, of dat ie z'n leven drastisch moet veranderen. Dingen tegen hem zeggen zoals: 'dat moet je niet doen' werkt niet bij hem, dat heb je zelf denk ik ook al wel gemerkt. :)

Wacky

Badass junkie
Ja wie weet, misschien is een zware trip juist wel goed voor hem, LSD was toch goed tegen alcoholisme ? :grin:

Bovenaan