Softdrugs MOET legaal

Softdrugs moet legaal worden gemaakt, want als je het illigaal laat, dan schiet je er ook niets mee op. Er komen dan ook nog eens meer cellen vrij en hoeven mensen geen bolletjes meer te slikken. Ook is de kick ervanaf als je het legalliseert en zullen er steeds minder mensen drugs gaan gebruiken :stoned: :smoke:

pammetje

Newbie
Legalisering verandert niets.. Alcohol is ook legaal en er zijn nog genoeg mensen die daaraan verslaafd zijn! :beer:

moonflower

Experimenterende gebruiker
Volgens mij maakt het legaliseren van soft drugs zeker wel een verschil.
Door Sdrugs te legaliseren haal je het spannende, wat altijd meespeelt bij illigale dingen, ervan af. Kijk maar naar ander landen, waar illigaliteit van Sdrugs zeker voor problemen zorgt bij de jeugd. Landen als Frankrijk en Engeland hebben veel meer drugsproblemen dan NL, waar Sdrugs semi-illigaal is.

Bij legalisering komt er ook meer begrip voor Sdrugs, omdat het dan eigenlijk tot dezelfde categorie gaat behoren als sterke drank, voor 18+, maar wel overal verkrijgbaar, in welke hoeveelheden dan ook. Jongeren onder de 18 kunnen dan ook makelijker en sneller ervaring opdoen Sdrugs, wat zo z'n voordelen heeft. Een daarvan is het verkeer, als je bent bent met de drugs weet je eerder waneer je niet in de auto moet stappen.

Crop

Newbie
ik denk dat het systeem nu goed in elkaar zit, mensen zullen altijd wel op jongere leeftijd iets proberen, maar je moet ergens de lijn trekken. en 18 lijkt me een goede ( alcohol bijvoorbeeld wordt ook massaal door 15 jarige gedronken :beer:

maar dat is dus mijn mening, laten zo!, mensen smoken toch wanneer ze willen

A

Anonymous

Gast
idd, en nederland ligt al voor op de meeste europese landen wat drugs en alcohol betreft. Als ze nou ineens nog meer gaan legaliseren... :openmouth:dan moeten alle landen volgen, en ik denk niet dat frankrijk enzo daar zin in hebben. :grin:

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
we hebben nu toch al zo'n verschil met de rest van de wereld qua drugsbeleid, dan maakt dit ook vrij weinig uit

:wave: Whazup :smoke: ik vind dat de nederlandse regering gewoon zelf moet gaan kweken en dat je 10 planten per persoon mag ofzow :rolleyes: maar dat ze er meer op gaan letten dat mensen onder de 18 NIET meekrijgen want ik ben zelf 16 en toen ik 14 was kreeg ik al in een coffeeshop mee :P Want veel mense van mijn leeftijd smoken :stoned: omdat ze zich anders verveelen :rolleyes: ik vind dat ze harddrugs nog harder moeten aanpakke want dat vind ik maar gevaarlijk rot spul :smilingimp: MzzL )(laas-Vaag :wave: :stoned: :smoke: :stoned:

ruubje

Geen legalisering van sofdrugs!!! Pas daar echt mee op: door legalisering komen er accijnzen op die waarschijnlijk niet bepaald laag zullen zijn; denk maar aan de sigaretten. Kortom alles wordt veel duurder omdat de staat veel belasting wil heffen

Wortel

Bewuste gebruiker
De regering heeft het zo stom gemaakt een coffee shop mag wel verkopen maar niet kweken en kweken mag niemand hoe kom je dan aan wiet

mellowWw

Belezen gebruiker
slipperman zei:
De regering heeft het zo stom gemaakt een coffee shop mag wel verkopen maar niet kweken en kweken mag niemand hoe kom je dan aan wiet

Ja daar zit wat in...... :grin:
maar harddrugs ben ik ook tegen hoor....

gewoon :smoke: vind ik niet erg....

jasper

Wijs gebruiker
ik denk ook dat soft drug legaal moet worden want als je nu naar belgie kijkt (waar ik woon) is bijna iedereen die is begonnen met blowen aan de hard drugs (die ik ken)
dit komt omdat je een dealer moet hebben voor je weed en waar een dealer is is ook hard drugs (ik zeg niet dat je er zonder ook niet gemakkelijk aan komt kijk maar eens naar de discotheken) toch kom je dan meer in contact

denk ik he :)

Elektronik_dynamite

Badass junkie

Moon

Bewuste gebruiker
Softdrugs moet helemaal niet legaal worden gemaakt!
Wat denk je wat de wiet dan gaat kosten??? Dan gaan ze daar ook al accijns op heffen waardoor de prijzen alleen maar flink zullen stijgen!!!

Osi`

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
Legaal moet voor mij ook niet.
Maar in België moeten ook coffeeshops komen! :stoned:
Gelijk heb je, ik wil er ene tegenover mij, in mijn wijk :smilingimp: Elke morgen opstaan en dan naartoe gaan en als't em toegaat, gaank maffen.

Legaal maken? Neen danku, liever een gedoogd beleid zoals in Nederland :) En je ziet, het werkt perfect.

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
perfect zou ik niet zeggen,
bijv laat je coffee shop lekker zelf de maximum voorraad bepalen, dat zou veel makkelijker gaan, nu zie je ook om het uur/half uur iemand met een ''plastic'' tasje de shop inlopen en zonder plastic tasje vertrekken.

Jadi

Bewuste gebruiker
pammetje zei:
Legalisering verandert niets.. Alcohol is ook legaal en er zijn nog genoeg mensen die daaraan verslaafd zijn! :beer:
Eehm, je kunt alcohol ook niet "onbeperkt" kopen :wink:

edit:
oooh 2002, ik ben nog stoned :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
barry zei:
ik denk ook dat soft drug legaal moet worden want als je nu naar belgie kijkt (waar ik woon) is bijna iedereen die is begonnen met blowen aan de hard drugs (die ik ken)
dit komt omdat je een dealer moet hebben voor je weed en waar een dealer is is ook hard drugs (ik zeg niet dat je er zonder ook niet gemakkelijk aan komt kijk maar eens naar de discotheken) toch kom je dan meer in contact

denk ik he :)

you're right :")

toen ik 14 was, blowde ik er op los, en XTC wou ik maar al te graag een keer doen..

Nu ik wat verstandiger ben, heb ik die interesse verloren, maar hoe zou het zijn gelopen als Wiet Illegaal was en ik dus een dealer had moeten vinden om aan me wiet te komen?

HolySmoke

Als je het legaliseert, dan ben je ook van die criminaliteit af. Soms denk ik wel eens dat die mensen die tegen legalisering zijn gewoon lid zijn van de maffia.

BacingsPen

Badass junkie
HolySmoke zei:
Als je het legaliseert, dan ben je ook van die criminaliteit af. Soms denk ik wel eens dat die mensen die tegen legalisering zijn gewoon lid zijn van de maffia.

Bush verdient ook heel wat centen aan drugs :)

HolySmoke

Je denkt toch niet werkelijk dat die zogenaamde liberale partijen zich bekommeren over de gezondheid van de mensen? En waarom is er coke gevonden in het regeringsgebouw? Niets is wat het lijkt.

BillyBilo

Badass junkie
I cried when they shot John Lennon
Tears ran down my spine
And I cried when I saw "JFK"
As if I'd lost a father of mine
But Malcom-X and Ice-T had it coming
They got what they asked for this time

Chorus:
So love me, love me, love me,
I'm a liberal

I go to pro-choice rallies