Snuiven wordt 'snuiten'

Predator

Newbie
Hallo allemaal,....

Als ik gebruik, dan snuif ik wat lijntjes.
In het begin gaat het prima, maar naarmate de uren verstrijken en zodra na de laatste snuif, het pieken wat verminderd, dan begint mijn neus vol te zitten met snot.
(ok, bovenstaande zin is grammaticaal volstrekt waardeloos, maar hey, who cares?)

Zodra ik dan weer een lijntje doe, heb ik er voor even geen last meer van.
Nu, dik 40 uur wakker te zijn geweest en na een lekkere slaap periode van zo'n 10 a 11 uur, zit m'n neus helemaal dicht, telkens aan één kant wel te verstaan.
Alsof ik zwaar verkouden ben.
Ook voor het slapen gaan gisteravond, liep het vocht letterlijk m'n neus uit.
Van ellende een neusgat dicht gepropt met een stukkie pleepapier en ben zo in slaap gevallen.
Naarmate de aankomende week voorbij schiet, wordt het vanzelf minder en na zo'n 1,5 week is het 'neus' probleem weer zo goed als verdwenen.

Maar je begrijpt, ik baal hier ontzettend van!
Ik hoor je denken, doe dan een bommetje, dan is je neus probleem weg.
Maar ja, ik ben niet zo van de bommetjes, 'k weet niet waarom, beetje eng idee.

Wat ik nu wil weten is of er meer 'snuivers' zijn die net als mij daar ook zo'n last van hebben.
Ik ga er vanuit dat ik echt niet de enige ben en vraag me dan ook af of er 'iets' aan/tegen te doen is? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Angramar Temenos

Badass junkie

Predator

Newbie
Hmmm,... neusspray,.....

Is dat verstandig?
Ik bedoel, de neusvleugels zijn natuurlijk al geïrriteerd door de speed.

Immo

Badass junkie
Als ik jou was zou ik toch eens bommetjes gaan overwegen hiermee bespaar je veel schade in je neus. De gevolgen van een bommetje nemen zijn stukken minder dan het via je neus nemen.

Predator

Newbie
Tja, als er echt geen andere oplossing voor is,....
Zal me eens gaan verdiepen in het fenomeen 'bommetje' :wink:

Paddoboy

Belezen gebruiker
Immo zei:
Als ik jou was zou ik toch eens bommetjes gaan overwegen hiermee bespaar je veel schade in je neus. De gevolgen van een bommetje nemen zijn stukken minder dan het via je neus nemen.

funny,
heb van verschillende mensen gehoord dat het eigelijk "beter" te snuiven dan te bommen
maarja het is wat je kiest eigelijk
neus of buik naar de zak

Debris

Bewuste gebruiker
Wat is er eigenlijk zo eng aan bommetjes?

Edit:
Ik wil niet lastig doen ofzo, maar er staan de laatste tijd gewoon er veel posts van "Hoe word ik weer nuchter?", "Ik voel me zo slecht",...
Dat doe je toch zelf, en dat had je ook wel kunnen bedenken voordat je zoveel pakte.
Ik heb dit weekend 30/35 uur aan een stuk liggen trippen, ik voel me nu ook niet lekker. Maar ik ga dat hier niet zitten beklagen. Ik wist dat al voordat ik aan m'n weekend begon. (+ foute inschatting van m'n trips).

Als je merkt dat je lichaam er slecht van word kun je misschien beter even stoppen.

Immo

Badass junkie
Debris zei:
Dan moet je stoppen!
Begin dat hier beu te worden, iedereen die klaagt over z'n afkick en problemen.
Dat doe je allemaal zelf.

Daar is dit forum als dit voor? Om elkaar te helpen met problemen etc.

Predator

Newbie
Debris zei:
Dan moet je stoppen!
Begin dat hier beu te worden, iedereen die klaagt over z'n afkick en problemen.
Dat doe je allemaal zelf.

Pardon?
Volgens mij is een forum ook(!) bedoeld voor het vragen naar ervaringen van anderen?
En ook naar eventuele oplossingen?
Sorry hoor, maar je reactie is nogal,.. euuuh,.. 'kort door de bocht' zeg maar, beetje jammer.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
het is redelijk logisch dat je neus vol gaat zitten van rotzooi erin proppen,.
houd je neus daarom ook goed schoon,, (kan erg lastig zijn, vastgekoekte zooi) :tearsofjoy:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed werkt irriterend op je neusslijmvliezen, waardoor je dus vaak een loopneus kan krijgen. Gelukkig bestaat er Otrivin, DE perfecte oplossing!

maxrelax07

Belezen gebruiker
Misschien heb je hier iets aan: Ik heb juist van mijn dokters/ouders gehoord dat de neus een wisselwerking heeft, m.a.w. het is normaal dat je een neus'vleugel' dichter zit dan het andere...
Nuja snuiven is als pakjes/dag roken maar dan voor je neus.. :wave:

coudi

Experimenterende gebruiker
Marla Singer zei:
Speed werkt irriterend op je neusslijmvliezen, waardoor je dus vaak een loopneus kan krijgen. Gelukkig bestaat er Otrivin, DE perfecte oplossing!

Toch heerlijk die reclame...men lichaam voelde zich niet zo lekker zaterdag ben ik eventjes 'gestopt' tot dinsdag 18h...is nice,zal nu weer even "stoppen" tot zaterdag:d

Neen vriend denk zeker niet dat je de enige bent met dit probleem ik heb hetzelfde probleem al sedert een jaartje of 2.Wat ik u kan ervoren zeggen wel dit kan een omdat je slijmvliezen ontstoken zijn van voortdurend te snuiven.Je eerste lintjes zullen wel vlotjes binnen gaan maar na 4 a 5 is het voledige file op de slijmwegen en vergeet het maar om dan nog iets binnen te krijgen.Wat je ook eens moet in het oog houden of je dit hebt met alle soorten speed of blijf je altijd bij dezelfde dealer ?? als je het hebt bij de ene soort maar niet bij een andere wel dan is de kans groot dat de snotpep versneden is geweest met kreatine.Kreatine is na een tijdje een echte killer voor de slijmvliezen.Probeer eens verschillende soorten en ik denk bijna dat je het niet gaat hebben bij alemaal sukces :wave:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik kan niet geloven dat er nog niemand is geweest die dit heeft gezegd: Dat heet chronische verkoudheid. Dat krijg je ervan als je je neus vol stopt met dingen die er niet in horen. :P Bij mij ging het wel weg naarmate de maanden verstreken maar ik WEL gewoon door bleef snuiven. In fact, ik heb 4 dagen geleden en gisteren nog wat gesnoven, maar geen chronische verkoudheid gekregen. Maar dat kan ook liggen omdat ik daarvoor 1 maandje van alle hard drugs af ben gebleven.

MeejheM

Badass junkie
als je neusspray wilt gebruiken kun je die wel beter zelf maken van zout en water(0.9g zout 100g water), want als je die neusspray van de apotheker of de kruidvat neem zit daar spul in om je loopneus tegen te gaan. maar dat mag je maar beperkte tijd doen anders krijg je daar weer verstopte neus van

Bovenaan