Smartshops

henkie84

Bewuste gebruiker
Wat vind je het belangrijkst bij een smartshop? Wat koop je er het meest? Wat zou een smartshop nooit mogen doen? Wat mis je bij smartshops? Wat zou je anders doen als je zelf smartshop houder was?

Waar ik me aan 'stoor' is dat veel herbals worden aangeprezen als goed spul, terwijl je bijna altijd gedesillusioneerd ervan raakt. Daarnaast heb ik het idee dat sommigen de prijs onnodig hoog houden omdat ze een monopolie bezitten. En ik vraag me af waarom research chemicals die niet op lijst 1 van de opiumwet staan niet te verkrijgen zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?

Drientje

DF-koning
De laatste keer dat ik iets kocht bij een smartshop kreeg ik een geweldige uitslag op mijn armen en buik. Was zo'n energizer maar er mag natuurlijk geen efedrine meer verkocht worden, dus dan maar vage mengsels verkopen.

Mij krijg je niet meer in een smartshop. Ik ga voor het echte werk. :rock:

Angramar Temenos

Badass junkie
Belangrijk bij smartshop: Dat ze genoeg RC's hebben en niet aan komen zetten met shitty herbal shooters. De smartshop hier heeft APK, truffels, Scent (soort methylone achtig spul), N-eye-zz, en Zoo7, dus wel "echte" drugs.

Oom Klaas

Badass junkie
Zoals AT zegt, dat ze genoeg rc's en dergelijke hebben.
Maar die herbals mogen ook wel verkocht worden,
sommige vind ik best fijn.
En sowieso moeten ze truffels verkopen,
ik belde naar een best bekende in Alkmaar en de verkoper wist niet wat ik bedoelde met truffels :openmouth:

cropp

Badass junkie
als ze gewoon goede spullen verkopen en geen koekverhalen ophangen over hoe goed dit en dat wel niet is

TrippyShit

Badass junkie
Dat ze genoeg spulletjes verkopen die werken. Maar de rest mogen ze ook verkopen van mij. Sommige mensen vinden ze wel leuk wsl. Verder moeten er idd ook truffels zijn en een groot assortiment aan smokersgearshit zoals veel te veel soorten vlu, bongs etc.. Maar wat ik het belangerijkst vind en wat ook vrij typerend is voor de smartshops waar ik geweest ben en kom, is dat het personeel altijd heel relaxt is. Altijd in voor een praatje enzo. Of het nou over drugs gaat of niet. Vaak eerlijk en smeren je niet zomaar wat aan. Maar dat zijn mijn ervaringen dan..

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
De helft ervan mogen ze van mijn part in de vuilnis bak gooien. heb vaak genoeg kotsend op bed gelegen omdat de bij-sluiter er wel interesant uitzag en de verkoopster beweerde dat het een heerlijke drug was.
maargoed als ik gebruik,,doe dan maar hard drugs, dan weet ik in iedergeval dat het nog een fatsoenlijk effect geeft.

Fulairyn

Belezen gebruiker
Wat iemand voor mij al zei, er moet een relaxte sfeer zijn. Ik kom al 2 jaar lang elke maand wel een keer bij dezelfde smartshop en het is er altijd wel gezellig, als je wil kan je daar een jointje roken met die man en even wat praten over koetjes en kalfjes, dat noem ik sfeer. Ook de inrichting vind ik wel belangrijk, schuin tegenover die shop zit er een en die is heel strak en futuristisch ingericht, vind ik maar niks.

qua wat er verkocht moet worden zijn dat vooral voor mij truffels. Ik heb 2x iets anders gehad waarvan 1x NXT phase, wat een troep. En daar betaal je dan een tientje voor.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wat vind je het belangrijkst bij een smartshop?
Goede informatie over de producten, en een goed overzicht van de producten. Vriendelijk personeel en een sfeervolle winkel.

Wat koop je er het meest?
Herbal stimulanten en psychedelica.

Wat zou een smartshop nooit mogen doen?
Foutieve informatie verstrekken over een bepaald product.

Wat mis je bij smartshops?
Een goedkoop aanbod en wijde selectie van plantaardige psychedelica.

Wat zou je anders doen als je zelf smartshop houder was?
Meer fair trade producten aanbieden, max havelaar cocaïne. :P
Wat ik als smartshop houder anders zou doen is dus proberen om meer plantaardige psychedelica aan te bieden tegen een betere prijs. Eventueel dingen als een kit om zelf je Ayahuasca thee te maken, om die thee zelf te maken en in flesjes te verkopen. Zo te voorkomen dat mensen thuis de thee niet goed maken of dergelijke.

Verder vind ik dat alle smartshops de oude ephedra met de ephedrine nog onder de toonbank moeten aanbieden. En het zelfde geld voor de paddo's, met name de Psilocybe Azurescens. :hearteyes:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb ervaring met de smartshop Sirius in Eindhoven en (ik geloof dat het zo heet) Pluto in Rdam. Bij Sirius nam die man heel lang de tijd om ons uitgebreid in te lichten, hij wist waar hij het over had (belangrijkste punt) en was heel vriendelijk. Hij gaf me zelfs een gratis aansteker omdat hij zich vergiste bij het afrekenen (niet dat die aansteker me zo boeit, maar het gaat om het gebaar).

Bij Pluto was de verkoopster minder vriendelijk, maar de gegeven informatie was voldoende.

Het is in ieder geval het belangrijkste dat ze kennis van zaken hebben, volledige informatie geven en vriendelijk zijn. Ik heb er alleen paddo's gehaald en over 3 weken truffels en de kwaliteit was altijd goed. Over het algemene aanbod weet ik vrij weinig.

henkie84

Bewuste gebruiker
Vandaag even in het rond gebeld naar smartshops in de buurt om te vragen of ze Yopo hadden. Was wel een beetje teleurgesteld over de resultaten (en kennis van personeel):

- "Joko zaadjes? Wat? Jopo? Haha! Ga je daar van trippen? Dan bedoel je Hawaiian Baby Woodrose of Morning Glory!"
- "Yopo? Ja, ik heb Cebil-zaadjes.. "
- "Wat is dat?"
- "Nee, helaas niet op voorraad"

Toegegeven dat het niet een heel populair middel is, vind ik het toch slecht dat van de vier shops er twee geen enkel idee hadden waar ik het over had. Ik kan ze wel via internet bestellen, maar was op zoek naar een goedkoper adres dan Azarius. *Zoekt vrolijk verder*

OT dus: dit vind ik erg belangrijk in een smartshop: kennis van middelen.

Bovenaan