smartshop groningen

neti

Badass junkie
die smartshop in groningen op het damsterdiep, zonnebloem, is die nu al weer es open dan :confused:

verdomd balen dat ie al maanden is gesloten, iemand een idee waarom?

matthijs

Badass junkie
In de andere smartshops verkopen ze volgens mij precies dezelfde producten. Er zit er ook een tegenover. Blijf nog altijd mijn twijfels hebben over al die smartshops hier, met allemaal ongeveer hetzelfde assortiment. Je hebt echt geen 5 smartshops nodig in een stad als groningen...

982

Bewuste gebruiker
groningen was ik vorige week nog ja ...maar naar de andere smartshop geweest.

Er arnhem.. daar zit ik de komende maand

neti

Badass junkie
voor je vraag Pikachu, zie pb

Ontopic: damn, das relaxt, vooral als je in de goeie terechtkomt :wink: :mrgreen:

davie

Wijs gebruiker
dinsdag 6 maart 2007:
Burgemeester voornemens smartshop en ..........
Nota:

Burgemeester Wallage van Groningen heeft het voornemen om smartshop ‘De Zonnebloem’ en growshop ‘De Palm’ voor drie maanden te sluiten. In deze shops heeft de politie op 1 en 2 maart grote hoeveelheden softdrugs aangetroffen. De burgemeester vindt dit zo ernstig, dat hij heeft besloten om – in afwijking van het handhavingprotocol horeca van de gemeente Groningen – niet eerst een bestuursrechtelijke waarschuwing te geven, maar onmiddellijk het voornemen uit te spreken om de shops voor drie maanden te sluiten.

Wanneer in publiek toegankelijke lokalen drugs wordt verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn, kan de burgemeester daartegen bestuursrechtelijk optreden. Hij kan bestuursdwang toepassen op grond van artikel 13b, eerste lid, van de Opiumwet. De exploitanten van smartshop ‘De Zonnebloem’ en growshop ‘De Palm’ kunnen hiertegen op 13 maart hun zienswijze indienen. Daarna zal burgemeester Wallage zich beraden op de definitief te nemen bestuursrechtelijke maatregel tegen de shops.

dinsdag 24 april 2007:
Grow- en smartshops eerder dicht
Nota: Handhavingsprotocol grow-, smart- en headshops, april 2007

Grow-, smart- en headshops die de Opiumwet overtreden, moeten onmiddellijk kunnen worden gesloten. Daarvoor wil burgemeester Wallage het handhavingsprotocol aanscherpen. Het gaat om shops die soft- of harddrugs verkopen, leveren of verstrekken, of de drugs daarvoor in huis hebben. Als zij betrapt worden, krijgen zij nu eerst een bestuursrechtelijke waarschuwing. De burgemeester wil echter onmiddellijk tot een (tijdelijke) sluiting kunnen overgaan. Ook wil hij deze sluitingstermijnen verlengen om de openbare orde te herstellen en de klanten definitief weg te krijgen.

Aanleiding voor deze aanscherping zijn twee invallen in een grow- en een smartshop afgelopen maart. Daarbij heeft de politie grote hoeveelheden softdrugs (hasj, henneptoppen en hennepstekken) in beslag genomen. Vanwege deze grote hoeveelheden heeft de burgemeester besloten onmiddellijk over te gaan tot een tijdelijke sluiting van deze shops voor drie maanden. Daarmee week hij af van het handhavingsprotocol ‘Verkoop Drugs’ uit 2002. Daarin is bepaald dat de burgemeester ten minste eenmaal zou moeten waarschuwen voordat hij tot sluiting overgaat.

Ik weet niet of die nu open is maar dit artikel kwam ik net tegen. Maar ja ze treden nu sowieso veel harder op dan voorheen. Er zullen denk ik nog veel meer smartshops sluiten.

neti

Badass junkie
kolere zeg... dat was idd net voordat ik dr ngo een eker langs zou... en sindsdien is ie gesloten

mooi klar mee zeg :openmouth: :angry: :cry:

Bovenaan