Slimmer op speed?

Met de stelling eens?

• Ja

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0

Mindless1985

Badass junkie
Ik had zondag een heel gesprek met een stel vrienden over of je onder invloed van speed nou echt slimmer bent. Ik kan voor m'n gevoel me veel beter concentreren, sneller nadenken, dingen beter uitleggen etc. Sommigen zeiden dat dat gewoon fake was, door het verhoogde zelfvertrouwen. Die verhoging merkte ik ook wel, maar toch gaan heel veel dingen een stuk beter onder invloed van speed.. nou weet ik ook wel dat na een tijd dagelijks gebruik die voordelen al veel minder worden, en dat je bij eenmalig gebruik je de dag erna al die extra concentratie dubbel zo hard weer inlevert.

Wat is jullie mening bij de stelling: Onder invloed van amfetamines ben je slimmer!

nutsss

Wijs gebruiker
Tsja wat is de definitie van slimmer? Je kan niet meer weten dan dat je daarvoor wist. Dus niet op die manier slimmer.

Maar je bent wel beter in staat om iets te analyseren en om razendsnel verbanden te leggen dan wel te elimineren. Dus slimmer qua aanpak. Ja dat wel.

Brandon

Bewuste gebruiker
jah idd zoals nuts al zegt wat is slimmer.
Volgens mij gaat het wel iets sneller maar of je slimmer bent en daardoor een hoger iq zult hebben valt te betwijfelen... :)

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik kan me veel beter concentreren, veel beter onthouden, veel beter uitleggen, dingen rapper begrijpen.
dat allemaal tuurlijk in een niet te hoge dosis speed he.

zommes

Badass junkie
nutsss zei:
Tsja wat is de definitie van slimmer? Je kan niet meer weten dan dat je daarvoor wist. Dus niet op die manier slimmer.

Maar je bent wel beter in staat om iets te analyseren en om razendsnel verbanden te leggen dan wel te elimineren. Dus slimmer qua aanpak. Ja dat wel.

Mee eens.

JewCookie

Wijs gebruiker
je bent niet slimmer.. maar met speed kan je je alleen op een bepaald iets concentreren, zonder dat andere factoren je van jou ding afhalen. je kan echt tijden alleen met 1 ding bezig zijn.. dwangmatig met school bezig bijvoorbeeld.. :P

nutsss

Wijs gebruiker
feitenlijk wel ja. Je bent met behulp van speed tot dingen in staat die je zonder niet zou kunnen. Ook niet in meer tijd. Een wondermiddel.

meth666

Belezen gebruiker
Je bent niet slimmer, maar doordat amfetamine's je zenuwstelsel stimuleren ben je wel meer gefocust, en geconcentreerder. Dat zorgt dat je informatie sneller opneemt. Problemen en sitiuaties sneller opmerkt en inziet. Je wordt niet slimmer, alleen stuk efficienter

davie

Wijs gebruiker
Eerder alert. Je blijft even slim, maar wel tot meer in staat. Je zou ook kunnen zeggen dat je 's ochtends zo rond 9:30 uur slimmer bent dan om 20:00 uur na een lange dag hard werken.

Jeller

Badass junkie
nutsss zei:
feitenlijk wel ja. Je bent met behulp van speed tot dingen in staat die je zonder niet zou kunnen. Ook niet in meer tijd. Een wondermiddel.
het zou een wondermiddel zijn moest het geen negatieve dingen met zich meebrengt, zoals sterke verslaving, lichamelijke schade, paranoia, slaapproblemen en eetlustverstoring :wink:

nutsss

Wijs gebruiker
Jeller zei:
nutsss zei:
het zou een wondermiddel zijn moest het geen negatieve dingen met zich meebrengt, zoals sterke verslaving, lichamelijke schade, paranoia, slaapproblemen en eetlustverstoring :wink:

slaapproblemen? Geen last van.

Jelle Snel

Belezen gebruiker
tja, slimmer...ben meer eens met beter inzicht krijgen in onderwerpen en dat je sneller werkt :sunglasses:

oftewel...speed is de bom diggie bom!

Jeller

Badass junkie
nutsss zei:
Jeller zei:
nutsss zei:

slaapproblemen? Geen last van.
maar van de rest wel dus :wink:

en de meesten kunnen toch niet slapen op speed?

flash kieke

Wijs gebruiker
Je begint dingen te ondernemen van wat je als je nuchter bent nooit op zou komen.

Je bent niet slimmer,maar je denk wel dat je slimmer bent en dat je beter gaat presteren op een toets of zo. Tot dat je de resultatie krijgt zul je iets anders zeggen.

spacekonijn

Badass junkie
precies wat nutss zegt , slimmer qua aanpak misschien.

meer gefocused etc , maar uiteraard geen wondermiddel waar je slimmer van word.

mensen die dit geloven zijn gewoon pepkleppen

Inga

Experimenterende gebruiker
Ik ben niet echt een speed gebruikster, maar ik denk dat je met coke datzelfde gevoel ook wel krijgt. Niet dat je plots slimmer wordt, maar dat je sneller van repliek bent. Je moet minder nadenken. Wat waarschijnlijk met je zelfvertrouwen te maken heeft. Elke drug of het nu speed is of coke of Xtc. Het geeft je een bepaald gevoel van euforie. En juist dat gevoel kan bij sommige indivu's alszijnde "Hooo wat ben ik toch slim geworden" beschouwd worden :mrgreen:

berbe

Bewuste gebruiker
op school was ik altyd slecht in elektriciteit
en op de pep moest ik aan de person die normaal het beste van de klas was uit legge hoe het nouw juist zat
en was ook nog allemaal juist

pep maakt je degelijk slimmer bij normalde dosis
bij dosis die je neemt bij het uitgaan niet uiteraard:d

matthijs

Badass junkie
Denk dat je onder speed wel hoger scoort. Ze testen daar ook je concentratie hè...die tests duren redelijk lang dus hoe beter je, je kan concentreren, hoe hoger je scoort op het laatste deel van de vragen. Met speed lukt dat concentreren wel redelijk geloof ik :P

TeQ

Bewuste gebruiker
Je capaciteiten nemen niet toe. Wel lukt het je in sommige gevallen je capaciteiten beter in te zetten door verhoogde concentratie e.d.

Word je slimmer? In mijn ogen dus niet :)

Imke

Badass junkie
Je wordt wel slimmer, omdat je meer zin hebt en meer in staat bent om dingen te leren, je concentreert je beter en daardoor neem je zaken vlugger op, dus onrechtstreeks word je wel slimmer. (denk ik)

TeQ

Bewuste gebruiker
Ah ik zie het meer zo. Een brommer loopt normaal op benzine, daarmee haalt ie een snelheid van bijvoorbeeld 45 km/ u.

Laat je de brommer lopen op alcohol, dan kan die wel een snelheid halen van 80km/ u. Wordt de brommer krachtiger? Nee. Presteert de brommer op dat moment beter? Ja.
De brommer zal alleen wel sneller uit elkaar vallen en minder lang mee gaan wanneer die op alcohol loopt, helemaal als je hem niet goed onder onderhoud :wink:

TeQ

Bewuste gebruiker
Gaat er dus eigenlijk om of je slimheid tot capaciteit of tot prestatie rekent. Voor mij is het capaciteit.

Imke

Badass junkie
Ja maar een mens is nu eenmaal geen brommer :wink: Eenmaal je die leerstof opgenomen hebt, blijf je dat behouden. Toch?

TeQ

Bewuste gebruiker
Maar van speed wordt je conditie toch ook niet beter terwijl je wel beter presteert op dat gebied onder invloed :wink:

De leerstof die je tot je neemt had je anders ook op kunnen nemen maar heb je alleen niet gedaan. Je begrijpt dingen ook niet beter. Hooguit sneller.
Je kunt dus wel meer kennis tot je nemen in kortere tijd, zoals je ook meer afstand af zou kunnen leggen in kortere tijd.

Imke

Badass junkie
Je bedoelt dus dat je even slim kan worden zonder speed maar met speed gaat het sneller? Of begrijp ik dat verkeerd?

TeQ

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Je bedoelt dus dat je even slim kan worden zonder speed maar met speed gaat het sneller? Of begrijp ik dat verkeerd?

Nee dat je met speed tijdelijk je slimheid beter benut maar dat je vermogen niet toeneemt. Je komt niet tot conclusies waar je normaal niet op zou komen.

Wel kun je meer kennis in korte tijd tot je nemen. Maar kennis is volgens mij niet bepalend voor je slimheid.
Slimheid is hoe je de kennis die je tot je beschikking hebt inzet.

TeQ

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Maar hoe meer kennis je hebt, hoe meer je die dan ook kunt inzetten.

@Dzy: ik heb niks :(

Ja maar hoe en of je die kennis inzet bepaald in mijn ogen je slimheid. Je hebt genoeg mensen die universiteit afgerond hebben en totaal niet slim zijn omdat ze de verbanden niet zien tussen de kennis die ze hebben.

En vice versa, genoeg mensen met beperkte kennis benutten die heel erg goed en zijn daarom slim of slimmer dan anderen.

Imke

Badass junkie
Dus speed geeft je de mogelijkheid om vlugger kennis op te doen maar als je ervan slimmer wordt, dat ligt aan jezelf en aan hetgeen wat je ermee doet?

Bovenaan