MiNiMaLiSDope
Bewuste gebruiker
Wanneer ik grote hoeveelheden bier gedronken heb ga ik slaapwandelen denk ik! Tijdens het slaapwandelen moet ik gaan pissen en pis ik gewoon tegen de muur of op de grond in mn kamer! Volgende dag weet ik er helemaal niets meer van maar merk ik dat ik ergens in mn kamer heb gepist.. Zuigt! Heb het ook enkel wanneer ik me lam zuip op bier. Met sterke drank heb ik er geen last van. Iemand die dit ook heeft of een idee wat het kan zijn? Of zit er iets in bier waardoor ik ga slaapwandelen? Want zoals ik zei, met sterke drank heb ik het niet...
Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve kloten tegen de muur pissen!
Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve kloten tegen de muur pissen!
Vraag:
Mijn vriend gaat 's nachts slaapwandelen als hij veel bier gedronken heeft. Hij kan dan de wc niet vinden en gaat dan uiteindelijk ergens in de slaapkamer of op de gang plassen! Ik heb hem nu al een paar keer betrapt, nog voordat hij wilde gaan plassen, maar de laatste keer was ik niet thuis en heeft hij het toch in een koffer gedaan die in de gang stond! Ook heeft hij mij wel eens geslagen of laten schrikken met geschreeuw, nadat ik hem had betrapt. De volgende dag weet hij er niks meer van. Alleen door de laatste keer is hij zelf geschrokken, omdat hij zelf zag dat hij in de koffer had geplast. Ik wordt dus altijd automatisch wakker als hij uit bed gaat 's nachts nadat hij veel gedronken heeft die avond. Ik begin een beetje bang voor hem te worden en dat wil ik niet, want wat doet hij de volgende keer? Hij zegt zelf dat het slaapwandelen is, ik weet het niet. Heeft alcohol hier invloedt op? Eerder vond hij altijd dat ik niet zo moest zeuren over zijn drankgebruik, nu beseft hij hopenlijk dat het echt niet goed is wat hij doet.
Antwoord:
Verantwoord drankgebruik voor een volwassen man ligt bij 2 tot 3 glazen alcohol per dag mits men 2 dagen per week niet drinkt om gewenning te voorkomen. In grotere hoeveelheden verdooft alcohol de remmende systemen in de hersenen. Hiermee wordt ook het vermogen tot zelfbeheersing onderdrukt en kunnen mensen agressief worden. Bovendien kunnen mensen gedesorienteerd worden in tijd en plaats. Hierdoor zou uw vriend het onderscheid tussen toilet en kofferkast niet meer kunnen onderscheiden. Uw vriend slaapwandelt waarschijnlijk niet, de reden van zijn gedrag ligt bij grotere hoeveelheden alcohol.