Slaapverlamming..

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.

Klopt. Je hersenen zijn wakker en je lichaam is verlamd. Je lichaam verlamd altijd als iemand gaat slapen. Je bent gewoon nog te druk in je hoofd. Heel bizar.

R

Revolutionair

Gast
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!

transformated

Badass junkie
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!

Ik heb het ook alleen als ik weer vol GHB gebruik en gebrekkig slaap daardoor. Slaap gelukkig weer nachten door 🙌.

HannekeV

Belezen gebruiker
Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.

transformated

Badass junkie
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.

Anders moet je eens de film Lucy kijken met Scarlett Johansson. Gaat ook over het aantal gebruik van je hersencapaciteit. Hier geloof ik wel in maar daar zijn meningen over verdeeld. Maar hoe bedenkt dan iemand een film als superman of dergelijke. Misschien waren dit soort dingen ooit mogelijk. Ik denk dat het wel wat off topic gaat nu wss.

TripJess

Bewuste gebruiker
wat een prachtig topic is dit. Ik voel me helemaal thuis. Heb dat ook hoor. Maar vind het niet eng ofzo

Ja zelfde hier, blijft altijd een enge situatie maar ondertussen al genoeg keren ervaren dat ik het herken en gewoon rustig probeer te blijven liggen tot het over is en ik weer verder slaap. 😴

MDMAZIING

Badass junkie
Kan ik het ook gehad hebben zonder dat ik het door had? Ik heb wel dat als ik op me rug slaap dat ik nachtmerries krijg en wakker schrik

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Guys, volgens mij zijn we aan het chatten in fora, ik trek me terug om hier allemaal wat verder over na te denken.
Ik ben wel heel benieuwd wat @Mindless hier over vind?
Ik heb weleens slaapverlamming gehad. Alleen dat ik me niet kon bewegen, niet dat ik paranormale dingen zag of zo. Nu al heel lang niet gehad, gelukkig ook niet na mdma of andere drugs, waarna het vaker voor schijnt te komen.

Er wordt over gezegd dat de geest wakker wordt, terwijl het lichaam nog slaapt. Ik denk dat de geest ook nog half in de droomwereld is en half in de "realiteit", zodat beide in elkaar overlopen. En de beelden zullen dan denk ik vaak van duistere aard zijn omdat veel mensen zeer angstig zijn op dat moment. Tenminste dat is mijn interpretatie van hoe slaapverlamming werkt.

Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?
Eigenlijk wel. En een hele krachtige vorm ervan denk ik. Je Zen behouden onder optimale omstandigheden is 1 ding, maar dat doen tijdens bijvoorbeeld hevige pijn is een tweede. Dit praktiseren heeft mij getoond hoe krachtig meditatie werkelijk is. Er is geen situatie die je niet kunt accepteren, het enige dat zegt van niet zijn je eigen gedachten. Waarom zou je je slaapverlamming niet kunnen accepteren in het moment. Het feit is al gaande, dus je kunt dat erkennen of er tegen vechten.

Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.
Veel mensen hebben het wel leren accepteren en vinden het soms zelfs erg interessant om te beleven. Misschien kun je proberen om het niet meer te zien als per definitie eng, maar als fascinerend of zo? Oefenen met moeilijke/nare dingen te accepteren is altijd een goed iets voor je (spirituele) ontwikkeling denk ik.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ook al lang last van. Nog voor dat ik begon met drugs. Maar een onregelmatig slaapritme wakkert het zeker aan.

Heb het ondertussen zo vaak gehad dat ik het herken en niet echt eng meer vindt.

benzzzy

Badass junkie
Probeer diep adem te hallen je gerust te stellen dat wat je ziet en ervaart niet echt is.
Houd je ogen dicht ongeacht wat beweeg je teentjes en vingers en als je wakker bent sta op en ga niet direct terug naar bed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zat hier weer even aan te denken en dan met name het weerstand bieden aan deze ervaring. Misschien kennen mensen de uitdrukking "what you resist, persists" wel(?) Dit is eigenlijk een soort universele wet te noemen. Waar je weerstand aan biedt, houdt aan. Bang zijn voor de ervaring kan zo de ervaring terug laten komen denk ik. Als je denkt "ik wil echt niet dat ik vannacht weer slaapverlamming ervaar" dan zou je denken dat je dat op die manier van je afhoudt, maar het tegenovergestelde is juist waar denk ik. Het universum werkt op een rare manier. Waar je weerstand aan biedt, dat geef je door middel van zo'n gedachte bestaansrecht. Je zegt eigenlijk: "ja, slaapverlamming is een ding voor me. Is een issue voor me." En vervolgens manifesteert dat zich. Ik denk dat het hetzelfde principe is als bijvoorbeeld zeggen tegen iemand: "je mag nu alles visualiseren, behálve een groene strandbal". Je kunt dan proberen wat je wilt om niet aan een groene strandbal te denken, maar het proberen zelf zal ervoor zorgen dat je een groene strandbal zult visualiseren.

En ben je een stap verder en zit je al in een slaapverlamming, dan gaat hetzelfde ook op. Weerstand bieden tegen de ervaring zelf, zal deze meer bestaansrecht geven en dus krachtiger maken in je beleving. Als je in plaats daarvan accepteert dat je nu eenmaal een slaapverlamming hebt, dan begint het meteen zijn grip op je te verliezen. Het kan nog steeds even voortduren door misschien wel momentum of iets dergelijks, maar je voedt de angst niet meer. Angst kan namelijk alleen bestaan door weerstand.

Zo kijk ik er naar tenminste. Natuurlijk ligt het nog wel ietsje complexer als de slaapverlamming optreedt aan de hand van middelengebruik of iets dergelijks. En het is ook makkelijker gezegd dan gedaan om geen weerstand te bieden aan iets wat je als angstaanjagend beschouwd. Maar er zit toch zeker waarheid in "what you resist, persists". Universele waarheid zelfs. Je kunt hier op veel verschillende manieren mee experimenteren.

Pleuny

Bewuste gebruiker
Slaap verlamming komt in ieder geval veel voor met GHB . Eerst was het wel eens grappig , daarna niet meer ...

R

Revolutionair

Gast
Des te meer rede om stoppen met de g en er normaal mee om te gaan.
Ik had het snel onder controle die ghb.
De verslaving is naar en heeft zoveel ernstige bijwerking dat 1x de fout ingaan genoeg was voor mij.
Maar vind het zo een fijne drugs dat ik er niet afscheid wou van nemen.
Dus de enige oplossing is gecontroleerd gebruik.

Lezen en onderzoek doen.
En ik bing nu 1x per maand heftig en klaar.
Het kan maar het kan ook nog beter!
Gewoon stoppen na een avondje.
Dan kan ik het 2x per maand doen.
Maar op zich tevreden zo want ik raak niet meer verslaafd en stop er elke keer weer mee als het genoeg is en de ghb hoeft niet meer op ik stop wanneer ik merk dat ik nog neem en het geen effect meer heeft en nog moet nemen om me goed te voelen.

Dan over op de diaz en wat baclo en dat vind ik dan heerlijk.. Dan weer een ander gevoel dat lekker is.
Stoned van de diaz tot ik daar moe van word.

Dan ff clean tot ik weer zin heb in drugs en dan keta.
Of lekker wat drinken of blowen.
Weer een andere vibe.
Tot je door hebt dat het leuk is om elke keer een andere vibe te zitten dan alleen de ghb, dat dus zo lekker is, dan is het makkelijk om in controle te houden.
Weer de zelfde vraag die ik mensen elke keer voorleg.
Waarom nog zin hebben om iets te nemen alleen om je goed te voelen maar geen effect meer heeft dat lekker is?
Waarom zou je dat willen dan is her toch klaar? Ik verlang dan naar het effect van de diaz weer een lekkere vibe....

Ik heb het elke week wel een keer , afgewisseld met het "schokken" vlak voordat ik in slaap val.

En de verlamming blijft kut , vaak lijkt het alsof er iemand de trap opkomt of dat er iemand in de hoek van de kamer staat.. doodeng want het lijkt een eeuwigheid te duren en je kan er niks tegen doen...
Als ik maar lang genoeg probeer te bewegen lukt het wel en kom ik er uit maar het blijft gewoon vervelend .
Hoop dat het snel beter wordt 🙂

CuriousExplorer

DF-koning
Eerste keer paar maand geleden gehad...
Lag te slapen, en droomde levensecht alsof ik vastlag op straat terwijl een vrachtwagen op mij afreed. Ik voelde de impact, en werd klaarwakker en schreeuwde de longen uit mijn lijf....Althans, dat dacht ik...
Voor mij voelde het alsof ik schreeuwde, en bewoog van de pijn, klaarwakker in de kamer die ik herkende....Minuten lang...Mijn vriendin zei dat ze mij niet voelde bewegen, en al helemaal niet hoorde schreeuwen....
Ben wakker geworden, kletsnat in het zweet, en ben tot op vandaag blij dat ik dat maar 1x meegemaakt heb.....

Het schokken zoals hierboven beschreven...dat heb ik meermaals meegemaakt ...Ook dat is gelukkig verleden tijd 😁

BraboF

Badass junkie
Pfff, afgelopen nacht voor de tweede keer slaapverlamming gehad.
In het weekend XTC, 3mmc en etizolam op, dus dat zal de reden wel zijn.

Maar Jezus, wat was dit ongelooflijk naar.
Ik lag helemaal vast in m'n bed en kon niet bewegen. Ik had het gevoel dat er iemand boven mij hing die heel hard aan het ademen was. Ik voelde die adem ook echt in mijn gezicht. Dit duurde voor mijn gevoel ook ongelooflijk lang voordat ik echt wakker werd.

Gadver zeg.

Spyro

DF-koning
Pfff, afgelopen nacht voor de tweede keer slaapverlamming gehad.
In het weekend XTC, 3mmc en etizolam op, dus dat zal de reden wel zijn.

Maar Jezus, wat was dit ongelooflijk naar.
Ik lag helemaal vast in m'n bed en kon niet bewegen. Ik had het gevoel dat er iemand boven mij hing die heel hard aan het ademen was. Ik voelde die adem ook echt in mijn gezicht. Dit duurde voor mijn gevoel ook ongelooflijk lang voordat ik echt wakker werd.

Gadver zeg.
Ik had dit vorige week ook. Ik werd continu geslagen en geknepen. Duurde deze keer voor mijn gevoel een halfuur ipv normaal een minuut of 5. Je voelt gewoon die aanwezigheid en die was bij mij niet zuiver. Het deed oprecht heel veel pijn

xNegative

Newbie
Zijn hier verslaafde die ook last hebben van slaapverlamming? Ik heb het de laatste tijd zo vaak en ik heb het tot in de puntjes uitgezocht wat het nou precies is en waardoor het komt en wat ik moet doen als ik het heb. De 1e keer dacht ik echt dat ik aan het sterven was. Heb elke keer het idee dat m’n moeder boven me hangt, het is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee?
Heb er zelf ook last van gehad, stoppen met serotonine uppers misbruik! Heb t 2 a 3 maanden elk weekend gedaan rn kreeg deze klachten. Verschrikkelijk eng, wel een teken dat je je hersens verkloot. Nu gebruik ik sero uppers 1 x in 4 - 6 maanden en hebber zelden nog last van. Mss 1 x in 3 maanden ipv 100 x in 1 nacht.

Succs!

xNegative

Newbie
Ligt aan de frequentie.
Als ik er een aantal achter elkaar krijg dan lig ik de komende 2 nachten vaak klaar wakker doods bang om te slapen.

En ik heb nu toch echt al een goede 5 jaar ervaring met slaap verlamming met enige frequentie...

Je leert er wel mee omgaan na een tijdje en je ontwikkelt manieren om eruit te komen en niet compleet in paniek te schieten maar het blijft hoe dan ook Kut.
Tip wat mij hielp met het accepteren na heftige ervaringen. Ik ging me er tegen vechten. Ik begon met mn tenen en steeds verder omhoog. Ik werd agressief im mn hoofd naar de schim / persoon boven je en sinds dien ben ik hem de baas. Wanneer ik het nu nog af en toe heb, is het een grappige ervaring ipv dat ik er bang voor ben.

Ik kan nu ook half mijn dromen bepalen, al met al je komt eroverheen.

WAZA

Belezen gebruiker
Ik zal het antwoord geven op slaapverlamming.. SEROTONINE UITPUTTING, heb er zat ervaring mee toen ik steeds aan MDMA zat toen ik jong was.
Soms totaal niet kunnen slapen echt HELL HELL HELL HELL is het

Bovenaan