Slaapverlamming..

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Zijn hier verslaafde die ook last hebben van slaapverlamming? Ik heb het de laatste tijd zo vaak en ik heb het tot in de puntjes uitgezocht wat het nou precies is en waardoor het komt en wat ik moet doen als ik het heb. De 1e keer dacht ik echt dat ik aan het sterven was. Heb elke keer het idee dat m’n moeder boven me hangt, het is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee?

Spyro

DF-koning
Ik heb dit ook. Zeker als ik een periode veel drugs heb gebruikt. Soms wel iedere dag... Echt verschrikkelijk en het lijkt levensecht 😣

transformated

Badass junkie
Als je dit hebt probeer eerst gewoon rustig te blijven er kan toch niks gebeuren. Probeer dan je vingertoppen te bewegen en zo langzaam de rest. Als ik dit doe forceer ik me wel en je zal wel eruit geraken het kan alleen een eeuwigheid duren. Alleen val ik soms dan als een zak patatten weer in mekaar en zit ik er weer in. De reden dat het levensecht gelijkt is omdat je ook wakker bent ik ben me dan bewust van alles zelf wat er gebeurd of wat ik hoor.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Als je dit hebt probeer eerst gewoon rustig te blijven er kan toch niks gebeuren. Probeer dan je vingertoppen te bewegen en zo langzaam de rest. Als ik dit doe forceer ik me wel en je zal wel eruit geraken het kan alleen een eeuwigheid duren. Alleen val ik soms dan als een zak patatten weer in mekaar en zit ik er weer in. De reden dat het levensecht gelijkt is omdat je ook wakker bent ik ben me dan bewust van alles zelf wat er gebeurd of wat ik hoor.

Ja klopt inderdaad. Voor m’n gevoel zit ik ook rechtop en probeer ik te zeggen dat ik wakker aan het worden bent maar het schijnt dat je gewoon zenn ligt te slapen. Heb ook idd gelezen dat je je moet focussen op bijv. Je grote teen te bewegen. Ik heb er wel mee om leren gaan maar het blijft zo bizar..

transformated

Badass junkie
Ja klopt inderdaad. Voor m’n gevoel zit ik ook rechtop en probeer ik te zeggen dat ik wakker aan het worden bent maar het schijnt dat je gewoon zenn ligt te slapen. Heb ook idd gelezen dat je je moet focussen op bijv. Je grote teen te bewegen. Ik heb er wel mee om leren gaan maar het blijft zo bizar..

Ja het blijft wel altijd bizar heb het 1 keer gehad met nachtmerries dat ik maar bleef wakker komen uit een slaapverlamming en dat ik naar de frigo ga maar plots lig ik in bed. Dit gebeurt dan 5 maal achter elkaar en als ik dan wakker ben weet ik het verschil niet meer of ik slaap of ik wakker ben.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Ja het blijft wel altijd bizar heb het 1 keer gehad met nachtmerries dat ik maar bleef wakker komen uit een slaapverlamming en dat ik naar de frigo ga maar plots lig ik in bed. Dit gebeurt dan 5 maal achter elkaar en als ik dan wakker ben weet ik het verschil niet meer of ik slaap of ik wakker ben.

Ja echt ziek!! Las dat het kwam door onregelmatig slapen en drugs gebruik. Nu heb ik de laatste tijd (lees maanden) elke dag GHB gebruikt en dus gebroken nachten gehad. Heeft me alleen maar ellende bezorgd en dan ook nog eens die slaapverlamming..

Syl

Badass junkie
Ik heb dit al vanaf dat ik 8 jaar was.
De laatste x was vorige week.
Het was alsof er iemand op mijn bed af kwam en deze persoon liep ook over mijn bed.
Het was levensecht en doodeng.
Wat ik doe en wat me wat me ook lukt is tegen mezelf zeggen dat ik rustig moet blijven, het niet echt is en het zo voorbij is.

transformated

Badass junkie
Ja echt ziek!! Las dat het kwam door onregelmatig slapen en drugs gebruik. Nu heb ik de laatste tijd (lees maanden) elke dag GHB gebruikt en dus gebroken nachten gehad. Heeft me alleen maar ellende bezorgd en dan ook nog eens die slaapverlamming..

Van GHB heb ik geen verstand maarja helaas kunnen drugs het uitlokken. Ik heb het al sinds ik het me herinner dus ik ben het gewend. Je zal wel zien als je gewoon goed bezig houd in het leven zal dit bijna of niet gebeuren maar het kan altijd gebeuren dat je het weer hebt. Medicatie ervoor heb je niet dus daar moet je al niet aan denken moest het gebeuren.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Het was alsof er iemand op mijn bed af kwam en deze persoon liep ook over mijn bed.
Wat ik doe en wat me wat me ook lukt is tegen mezelf zeggen dat ik rustig moet blijven, het niet echt is en het zo voorbij is.

Ja dat probeer ik nu ook. Bij mij heb ik elke keer het gevoel dat m’n moeder in m’n kamer staat, heel eng. Las ook dat het kan lijken alsof iemand aan je voeten zit enzo..

transformated

Badass junkie

Bij mij is de angst soms te veel dat ik eigenlijk de angst begin te schreeuwen en andere mensen horen me dan en die moeten me soms toch 2-3 minuten wakker schudden.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Hier hetzelfde het enige wat ik kan is kreunen van de angst dat het zodanig luid is dat me pa me hoort en die zegt altijd dat het pure angst is.

Ja is het ook. Ik heb het tot in de puntjes uitgezocht. Ik heb toen dit bericht gelezen via FB. Misschien heb je er iets aan.

Laatst bewerkt:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ja dat probeer ik nu ook. Bij mij heb ik elke keer het gevoel dat m’n moeder in m’n kamer staat, heel eng. Las ook dat het kan lijken alsof iemand aan je voeten zit enzo..
wat een prachtig topic is dit. Ik voel me helemaal thuis. Heb dat ook hoor. Maar vind het niet eng ofzo

Syl

Badass junkie
Bij mij is de angst soms te veel dat ik eigenlijk de angst begin te schreeuwen en andere mensen horen me dan en die moeten me soms toch 2-3 minuten wakker schudden.

Ik heb ook heel vaak tijdens een slaapverlamming geprobeerd te schreeuwen maar bij mij komt er geen geluid uit.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Is het zo erg ja?

Ja, ik vind van wel.de 1e keer dacht ik dat ik aan het sterven was, de 2e keer dacht ik dat ik bezeten was en de 3e keer dacht ik dat ik gek werd. Ik heb toen uren zitten googlen wat het nou precies is en waardoor het komt. Nu weet ik hoe het komt en hoe ik ermee om moet gaan. Het is ook zo vermoeiend. En je moet erna echt back to earth komen!

transformated

Badass junkie
Ik heb ook heel vaak tijdens een slaapverlamming geprobeerd te schreeuwen maar bij mij komt er geen geluid uit.

Daar moet je wel echt in forceren je moet gewoon echt proberen roepen hoe moeilijk het gaat maar mij lukt het ook niet altijd. Maar het is niet altijd angstig dus dan laat ik het zo.

transformated

Badass junkie
Heb dit ook meerdere keren gehad dat mensen, vormen of entiteiten noem maar op me pijn doen en als ik wakker kom voel ik het soms nog dat is pas freaky.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Ja, ik vind van wel.de 1e keer dacht ik dat ik aan het sterven was, de 2e keer dacht ik dat ik bezeten was en de 3e keer dacht ik dat ik gek werd. Ik heb toen uren zitten googlen wat het nou precies is en waardoor het komt. Nu weet ik hoe het komt en hoe ik ermee om moet gaan. Het is ook zo vermoeiend. En je moet erna echt back to earth komen!

Het blijft angstig maar als je weet hoe je ermee om moet gaan, is het al een stuk makkelijker. Goed blijven denken en weten dat het niet echt is.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
je moet je er niet gek door laten maken? dan is het ook niet vermoeiend. Of wat zegt google daar over?

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
je moet je er niet gek door laten maken? dan is het ook niet vermoeiend. Of wat zegt google daar over?

Ik dacht dat het voornamelijk door mijn drugsgebruik kwam maar het schijnt dus ook vaak voor te komen bij mensen die niet zo goed slapen, dat stelde me al een beetje gerust want ik dacht dat ik weer alleen de psycho hier was. Maar als je slaapt ben je verlamd, dat is normaal alleen tijdens slaapverlamming zijn je hersenen nog wakker. Dat maakt het feit dat je je niet kunt bewegen!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Laatste keer dat ik me gek liet maken erdoor was 1 week geleden onder invloed van veels te veel 3meo-pcp en een achterlijke hoeveelheid 5meo-dmt. Heb 4 dagen nodig gehad om weer back on earth te komen maar verder. Nee normaal gesproken niet vermoeidend.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik dacht dat het voornamelijk door mijn drugsgebruik kwam maar het schijnt dus ook vaak voor te komen bij mensen die niet zo goed slapen, dat stelde me al een beetje gerust want ik dacht dat ik weer alleen de psycho hier was. Maar als je slaapt ben je verlamd, dat is normaal alleen tijdens slaapverlamming zijn je hersenen nog wakker. Dat maakt het feit dat je je niet kunt bewegen!
Is dit niet gewoon dezelfde staat die probeert te bereiken met mediteren? of zie ik het helemaal verkeerd?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?

I guess. Ik kan er nu wel mee omgaan. Ik blijf relaxed en probeer me te focussen om iets te bewegen maar het neemt niet weg dat ik het eng blijf vinden.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik zit nu op wikipedia om op te zoeken wat voor staten van bewustzijn er nou precies zijn en omg guys, hoe gaan we uitzoeken in wat voor staat elk van ons geweest is en hoe gaan we die uberhaupt vergelijken met elkaar XD https://nl.wikipedia.org/wiki/Bewustzijn
hoeveel uur gaat het me kosten om dit allemaal te doorgronden?

transformated

Badass junkie
Ik zit nu op wikipedia om op te zoeken wat voor staten van bewustzijn er nou precies zijn en omg guys, hoe gaan we uitzoeken in wat voor staat elk van ons geweest is en hoe gaan we die uberhaupt vergelijken met elkaar XD https://nl.wikipedia.org/wiki/Bewustzijn
hoeveel uur gaat het me kosten om dit allemaal te doorgronden?

Ik denk dat je veel tijd zal mogen investeren. Uit boeken leer je vooral veel maar er zijn hier andere post op topics gedaan met links van dit soort inhoud.

benzzzy

Badass junkie
Kan je ermee omgaan?
Ligt aan de frequentie.
Als ik er een aantal achter elkaar krijg dan lig ik de komende 2 nachten vaak klaar wakker doods bang om te slapen.

En ik heb nu toch echt al een goede 5 jaar ervaring met slaap verlamming met enige frequentie...

Je leert er wel mee omgaan na een tijdje en je ontwikkelt manieren om eruit te komen en niet compleet in paniek te schieten maar het blijft hoe dan ook Kut.

HannekeV

Belezen gebruiker
Het is zo'n vreselijke ervaring, slaapverlamming, en het went ook nooit. Elke keer is net zo verschrikkelijk. Dat je hoofd wakker is, je lijf niet kan bewegen en je probeert te schreeuwen maar dat lukt niet. Het gebeurd zeker 1 keer per week. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is, vermoedelijk door trauma.

HannekeV

Belezen gebruiker
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.

Bovenaan