Slaapverlamming door oxycodon

Hi allemaal!

Vanwege medische redenen, slik ik oxycodon dagelijks. 2x 10mg langwerkend. Aangezien ik nog steeds veel pijn had ‘s avonds, kreeg ik 5mg kortwerkend erbij en sindsdien heb ik last van slaapverlamming.
Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? Ook de mensen die het recreatief gebruiken (snap ivm de bijwerkingen niet persè waarom😂).

Heel erg bedankt alvast :)

_shikantaza

Badass junkie
Hi allemaal!

Vanwege medische redenen, slik ik oxycodon dagelijks. 2x 10mg langwerkend. Aangezien ik nog steeds veel pijn had ‘s avonds, kreeg ik 5mg kortwerkend erbij en sindsdien heb ik last van slaapverlamming.
Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? Ook de mensen die het recreatief gebruiken (snap ivm de bijwerkingen niet persè waarom😂).

gebruik je nog andere medicatie of drugs?

_shikantaza

Badass junkie
Ik gebruik lamotrigine voor mijn epilepsie, dit heb ik al sinds mijn 14e. Daarnaast gebruik ik geen drugs meer sinds ik aan de oxycodon zit! Dit is ongeveer een maand nu.
Ik zou 't eerder in die combinatie zoeken dan in Oxycodon zelf maar ik ben ook niet zo heel goed thuis in de opiaten :)

Misschien kun je even navragen in het opiatensubforum.

Laatst bewerkt:

DownUnder

Experimenterende gebruiker
Ik durf bijna te wedden dat dit idd door Oxy komt, want ook ik kreeg met slaapverlamming te maken nadat ik Oxy had ingenomen. Hoe meer je neemt, hoe vaker je het krijgt, althans dat is mijn ervaring. Nu ik in een kliniek zit en minder krijg, heb ik de afgelopen twee weken geen slaapverlamming meer gekregen.

Dooker

Belezen gebruiker
Hi allemaal!

Heeft oxycodon een wisselwerking met lamictal?

oxyCODONE lamoTRIgine

Het gebruik van oxyCODONE samen met lamoTRIgine kan bijwerkingen zoals duizeligheid, slaperigheid, verwardheid en concentratieproblemen vergroten . Sommige mensen, met name ouderen, kunnen ook last krijgen van een verminderd denkvermogen, oordeelsvermogen en motorische coördinatie.

reppirT

Newbie
Ik gebruik geen Oxycodon, maar heb in het verleden, en zo af en toe nog wel eens te maken met slaapverlamming. Is een hele rare/eng verschijnsel, bij mij gelukkig alleen beperkt tot het niet kunnen bewegen en akoestische hallucinaties als ik het zo mag noemen haha.
Wat voor mij helpt is, zodra je merkt dat je je niet meer kan bewegen en er dus in zit, je lichaam zo ontspannen mogelijk te maken en dus niet forceren om te bewegen. Je voelt dan na een aantal seconden dat je je weer kan bewegen. Focus dan eerst op het bewegen van een vinger voordat je de rest probeert te bewegen.
En zoveel mogelijk op je zij liggen, dat beperkt het aantal slaapverlammingen bij mij, misschien ook bij jou. Succes!

Bovenaan