Slaapproblemen

neti

Badass junkie
Sinds enkele maanden heb ik problemen met doorslapen. In slaap vallen lukt wel, maar slapend blijven minder. Ik verbeeld mij dat dit onstaan is na mijn eerste xtc-gebruik in augustus. Sindsdien heb ik tweemaal een hele pil genomen.

Door de stress kan het niet komen. Voordien sliep ik veel beter en stond ik aan meer stress bloot dan hedentendage.

Herkennen jullie dit, en kan het gerelateerd worden aan xtc-gebruik? Volgende week leg ik het voor aan de dokter, als ik de moed kan vinden :grin: Ik post het dan hier

neti

Badass junkie
nou nee dankje, daar waag ik me niet aan, blowen, pijp liever :grin:

misschien maar n kopje warme melk

maar jij slaapt prima ondanks de pep?

matthijs

Badass junkie
als je in totaal 2 pillen hebt genomen sinds augustus kan ik me niet voorstellen dat, dat je slaapritme beïnvloedt. Is in ieder geval niet normaal.

Qocaïne

Badass junkie
GewoonVOL zei:
Slapen is voor heameau's!

Probeer eens te blowen voor het slapen gaan.

:wink:

-__-

Net als wat Matthijs zegt... ik kan me niet voorstellen dat die twee pilletjes jouw slaap beïnvloeden.

Misschien wel índirect!
Dat het zo'n mooie/super ervaring was, dat je er nog dagelijks even aan terug denkt. En het is nou eenmaal bekend dat voor het slapen gaan, je hersenen alles wat die dag is gebeurd nog even nagaan.. en misschien ook nog wel oude herinneringen (?)

Misschien voor het slapen een boekje lezen... iig niet meer achter de computer of TV.. het is bewezen dat mensen dan slechter slapen! ^^

MissDior

Bewuste gebruiker
Volgens onderzoeken blijkt dat je als je niet kan slapen,
en je ligt langer dan half uur/uurtje wakker,
je beter op kan staan even iets anders doen, bijv tv kijken en daarna
nogmaals in bed gaan liggen en proberen te slapen.

Warme melk drinken, of speciale kruidenthee voor de nachtrust kun je ook proberen..

:wave:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Thnx voor wat? Ik heb je niet echt geholpen.

Ik heb het ook wel eens gehad; teveel dingen aan mijn hoofd, persoonlijke dingen die je niet zomaar 1,2,3 op een forum gooit.

Je ligt in bed, je wilt slapen, maar je hersenen werken op volle toeren; problemen en gedachtes razen door je hoofd waardoor je gewoon niet in slaap kan vallen (Lijkt verdomd veel op het pep-effect).

Als je dan in bed blijft liggen en probeert je te concentreren op slaap word het erger, je zal je gaan ergeren en irriteren aan die gedachtes, en een goed dutje kan je dan echt vergeten. :wave:

Ik heb een manier gevonden om zulke gedachtes te stoppen en een heerlijk nacht rust te krijgen;

Als je merkt dat je ergens wakker van ligt (Problemen, persoonlijke dingen, levensvragen) ga dan naar buiten.
En ga lopen, een flink stuk lopen. dat je pas over een uur of langer thuis bent.

Het is rustig, je bent alleen, en in je hoofd zal je (uit verveling) alles gaan verwerken. Je zal oplossingen vinden voor je problemen, als die soms niet perfect, maar in dat geval heb je waarschijnlijk geen betere opties.

En je hebt lekker de rust en de tijd om lekker filosofisch na te denken over alle levensvragen die je wakker houden. Je zal dan merken dat je het denken gewoon helemaal zat bent! En dat je eigenlijk fysiek en geestelijk erg moe bent.

En als je dan thuis komt van je nachtwandeling zal je slapen als een blok! :beer:

neti

Badass junkie
J, Gewoonvol, wat n serieuze tip... realiseer me dat ik dd erg druk in mn hoofd ben... ga meestal ff krantlezen als ik echt neti kan pitten, maar naar buiten is ook een goedm idee van je....

werdom, tnx man :beer:

flashkop

Bewuste gebruiker
Dikke joint roken voor slapengaan, dan sexen en alst dan nog niet goed is effe boekje lezen???
Helpt altijd bij mij, alleen gaat die sex moeilijk zonder vriendin derby.

Brasco

Experimenterende gebruiker
Smoken voor het slapen gaan is dit zeker niet slim.. je valt er wel van in slaap maar naast het feit dat je afhankelijk wordt van je jointje om in slaap te komen, wordt je ook nog eens minder uitgerust wakker en rust je niet goed uit.. In een goede diepe slaap verwerken je hersenen een heleboel dingen en als je niet goed slaapt dan blijf je ook met veel dingen zitten, waardoor je wakker ligt de avond erna (it's a vicious circle !!)

Trouwens is de tip van GewoonVol heel goed, en als ik niet kan slapen ga ik ook vaak in mn open raam zitten en soms even naar buiten.. Ook is het relaxt om wat te lezen, ik lees vaak een boek over meditatie en met wijsheden zodat je een beetje tot rust komt. Als laatste is warme melk met honing bijna een wondermiddel te noemen!

Veel succes :)

qinn

Bewuste gebruiker
Ik heb daar ook last van...
dat ik niet slaapen kan...

Maar meestal rook ik gewoon een jointje op me kamer, dan ben ongeveer 15 min stoned en dan word ik langzaam loom, en uiteindelijk val ik in een diepe coma :P

pepito

Bewuste gebruiker
Beste lijkt mij om inderdaad geen middelen te nemen maar dit zelf te stimuleren. Bekende hulpmiddelen zijn ademhalingsoefeningen, warme douche, afleiding (boekje oid), masturberen of beter nog sex met een ander, op tijd naar bed, gezonde voeding, op tijd je bed in voor een gezond slaap/'dagritme, niet overdag slapen of tukken en ook "het stoppen van interne dialoog"dwz lekker aan nix denken. Dit zijn vooral inslaap tips...Maar door eenmalig xtc gebruik zal dit nie komen... Suc6! of beter: slaap lekker!
Als je denkt aan middelen dan is melatonine t beste, en dan in apotheek doseringen vanaf 3 mg tot 10 mg. Sommigen zweren erbij. Bij drogist:0,1 mg per tablet, dus dat wordt doorkauwen...

68899

Bewuste gebruiker
Kan me niet voorstellen dat het aan de xtc ligt. Gebruik ook vaker en slaap als een roosje. :xtc:

J0rrit

Badass junkie
het ligt eraan wat ik neem. Ken 1 dealer waar zeker weten wat speed in de pillen zit ( krijg je ook enorme energiekick van ), en met een paar van die slaap ik de hele nacht niet. Dan ken ik een dealer die alleen maar pure mdma pillen verkoopt, zoals hij altijd zegt: als ik speed wil hebben snuif ik wel speed. Op deze pillen slaap je al iets beter maar ook lastig om in slaap te vallen. Dan heb ik ook een aantal keer kristallen gehad, en hierop val je gewoon in slaap goed ( net als op alcohol bijvoorbeeld ).

maar, ik las hier laatst een keer dat mdma in pillen minder puur is dan kristal-mdma, maar wat bevat de mdma in pillen voor de rest dan meer dan kristallen? mdea, mda bijvoorbeeld? zit dat gewoon in mdma zelf verwerkt? ( waardoor mdma in pillen dus ook stimulerender zal zijn omdat het meer mdea bevat? )

nicole1973

Belezen gebruiker
2 capsules L-trypofaan........heerlijk slapen .. 3 mag ook ik neem na gebruik 3 en de rest van de week 2 per avond,.. had al slaapproblemen maar die slaappillen kom je niet meer lekker vanaf en dit mag je gewoon gebruiken slaap er als een blok op .. kan wel zijn dat je de eerste x lekker slaapt en de nacht er op wat onrustiger.. ik heb gemerkt dat het pas echt lekker werkt als je het blijft nemen... helpt voor de aanmaak van serotonine en melatonine...
kan het bij een reformwinkel kopen of bij een smartshop hebben ze het meestal ook
Grz

Dylen

Newbie
laaat mij maar is een paar nachten wakker dan is et voor me niej moeilijk
ik voel me dan zo goed da ik zo slaap :wink:

Bovenaan