Serotonine Slurpers..

JoopDoop

Newbie
Beste forumleden... !

Altijd handig geweest hé.. Drugs Forum.
Al vanaf mijn 16de haal ik hier veel informatie vandaan waar ik erg dankbaar voor ben!
Ik heb een paar vragen waar ik mij zorgen over maak en daarvoor moet ik eerst even wat dingen uitleggen.

Ik ben dus een jongen/man van 21 jaar met ADHD en gebruik al vanaf mijn 16de intensief soft drugs & hard drugs.
Dit ga ik even wat breder uitleggen:

Allereerst is er nooit drugs gebruikt in onze vriendengroep als: GHB, Heroïne, Base, Meth, etc ...
Ik blow al vanaf mijn zestiende tot op heden dus dagelijks zo'n 1 - 1,5 gram wiet.
Maar ook zeker een jaar in die tijd helemaal nuchter geweest van blowen!
XTC was iets voor op een festival of een speciale gelegenheid, waarbij ik me altijd aan de 3 maanden regel heb gehouden en dit ging dus ook heel goed!
Coke had ik periodes mee dat ik het weken lang elk weekend deed.
Maar ook altijd weer maanden lang helemaal geen coke daarna.
Speed was niet echt m'n ding..
Paar keer hele nacht van wakker gelegen.. wat een zooi.
Ketamine vond ik leuk.. gebruikte ik ook weken lang 1-2 gram in een weekend, met daarna weer maandenlange stille periodes.
Tripmiddelen was leuk met een klein groepje ergens in een of ander bos.. maar dit werd niet vaak gedaan.
In die 5 jaar is dat zeker op 2 handen te tellen.
4-MMC was iets dat ook veel gebruikt werd in onze omgeving.
Dit gebruikte ik af en toe.. soms als ik bijvoorbeeld echt te zat was gebeurde het wel eens dat ik een punt van een sleutel me neus in jaagde..

Zo.. dit is dus hoe ik een beetje omging met drugs.
In die hele periode in totaal een jaar gehad dat ik van helemaal niets onder invloed was.
Ik ben ook een sporter dus daar lag mijn focus ook op.
Het ging dus eigenlijk altijd prima met me en ik heb nooit een verslaving gehad!
Behalve aan dat blowen was ik altijd wel verslaafd.. ik wilde altijd een joint voor ik ging slapen.

Nu mijn vragen i.v.m. serotonine slurpers:

Het laatste halfjaar eigenlijk helemaal nuchter geweest.
Maar de laatste 8 weekenden heb ik het ene weekend XTC, het andere 4-MMC, en de andere weer een lik MDMA, ...
Veel vrije dagen deze periode natuurlijk dus daar ook een van deze middelen op gebruikt..
Of anders gezegd: De laatste 2 maanden zeker 10 - 15 keer een serotonine slurper gebruikt..

Nu is de periode dus weer aangebroken dat ik een flinke tijd nuchter blijf en weer goede voornemens aanneem..
Maar heb ik in deze 2 maanden mezelf erg teniet gedaan aangezien ik dus vaak hoor dat schade van serotonine slurpers altijd achteraf komt?
De laatste keer was dus gisteren en ik voel aan mijn lichaam & hoofd dat dit dus de laatste keer moet zijn!
Ik heb nooit een kater.. maar zelfs een heerlijk gevoel de dagen na een serotonine slurper..
Ook ben ik 5 kilo in spier afgevallen de afgelopen 2 maanden.
Ik functioneer nog prima, ben sociaal goed, altijd op tijd op mijn werk, en kan goed met mijn ouders praten.
Heb allerlei soorten vrienden om me heen van goed tot fout & voel me heel gelukkig.
Maar als ik hiermee doorga ben ik erg bang om hersenschade op te lopen die ik gegarandeerd ook zal krijgen dan.

Dus:

1: Heb ik al hersenschade?
2: Komt de klap nog?
3: Wat is de beste manier om hiervan te herstellen?

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor je reactie!

De Zandman

DF-koning
Ja, aangezien je nu al aan je lijf wat voelt, kan je er zeker van zijn dat je schade hebt opgelopen. Heel simpel.
Om te herstellen, wat bij jullie jeugdigen nog heel snel gaat, is gezond eten en drinken heel belangrijk, naast het voorlopig stoppen met die serotonine slurpers. Even een paar maanden pas op de plaats maken.
De hersencellen die je verwoest hebt, die herstellen niet meer, maar je hebt nog heel veel reserve.
Ga daar zuinig mee om. Je moet nog een heel leven daarmee verder!
Even rustig aan, dus.

Bovenaan