Seronotine aanvullen

Whitesnow

Experimenterende gebruiker
Misschien is dit de domste vrag die jullie ooit heben gehoprd. Maar is het mohelijk om je seronotine aan te vullen. Want in de meivakatie wil ik met een paar vrienden doorhalen op xtc, maar ook al in de middag gebruiken. En aangezien je seronotine na de eerste pil waarschijnlijk al op is ben ik bang dat je in de avond niks meer voelt. Dus kan je heel veel bepaalt eten etem om dt aan te vullen? Of kunnen we beter in de middag drinken? Het beste is alleen in de avond maat dat gaan we sowieso niet doen dus spaar alsjullieblieft
De moeite. We gaan voorbereid op pad, naat een strandje en we nemen veel water, eten en wiet mee :) en we dachten aan 2 pillen p.p. +-360mg mdma
Iemand tips om zo min mogelijk risico's te hebben? Alvast bedankt
Grts Whitesnow

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kan L-tryptofaan halen, dat brengt je serotonine spiegel weer in balans. Of gewoon veel bananen, chocola, melk enz. eten.

Whitesnow

Svali zei:
Je kan L-tryptofaan halen, dat brengt je serotonine spiegel weer in balans. Of gewoon veel bananen, chocola, melk enz. eten.
Bedankt! Waar is dat te koop? En werkt het op korte termijn? enkele uren

Whitesnow zei:
Svali zei:

L-tryptofaan helpt inderdaad wel om je serotonine niveau weer sneller aan te vullen maar dit gaat lang niet snel genoeg om 's middags en 's avonds goed te spacen (In de andere levensmiddelen die hij noemde zit ook l-tryptofaan).
Er is helaas niet echt een manier om de pauze écht te omzeilen. Als ik jou was zou ik gewoon 's middags lekker drinken en 's avonds pas echt spacen.

Whitesnow

Speelkonijn zei:
Whitesnow zei:
Svali zei:

L-tryptofaan helpt inderdaad wel om je serotonine niveau weer sneller aan te vullen maar dit gaat lang niet snel genoeg om 's middags en 's avonds goed te spacen (In de andere levensmiddelen die hij noemde zit ook l-tryptofaan).
Er is helaas niet echt een manier om de pauze écht te omzeilen. Als ik jou was zou ik gewoon 's middags lekker drinken en 's avonds pas echt spacen.
Oke bedankt voor de tip! Maar zou het werken om er 1
Lange trip van te maken? Gewoon elke 3 uur een halve pil nemen

Een trip kan maar 6 uur duren ongeveer, daarna wordt je gewoon vaag en krijg je niet meer het echte lekkere gevoel. Als je overdag echt wilt spacen en 's avonds ook nog (en dat is echt alleen als je het echt echt wilt) kan je overdag GHB nemen en 's avonds pillen. Maar GHB is een gevaarlijk goedje dus doe hier goed research naar voordat je eraan begint.

Whitesnow

Speelkonijn zei:

Een trip kan maar 6 uur duren ongeveer, daarna wordt je gewoon vaag en krijg je niet meer het echte lekkere gevoel. Als je overdag echt wilt spacen en 's avonds ook nog (en dat is echt alleen als je het echt echt wilt) kan je overdag GHB nemen en 's avonds pillen. Maar GHB is een gevaarlijk goedje dus doe hier goed research naar voordat je eraan begint.
Nee ik ga me dar niet aan wagen. Maar zou misschien een beetje pep helpen om de trip te verlengen? Want dat zit toch al in xtc

Whitesnow zei:
Speelkonijn zei:

Nee ik ga me dar niet aan wagen. Maar zou misschien een beetje pep helpen om de trip te verlengen? Want dat zit toch al in xtc

Dit getuigd al van weinig research. In XTC zit normaal gesproken géén pep (in ongeveer 2% van alle geteste pillen zit pep). Tevens zorgt pep in combinatie met xtc (wat in feite MDMA is) voor grotere hersenschade. De dopamine die de pep released gaat aan de serotonine receptoren hangen en die gaan dan stuk. Ook is het zo dat je door pep een hogere lichaamstemperatuur krijgt en het is aangetoont dat dat ook zorgt voor grotere hersenschade.
Ik zou de research die je doet niet doen op df.nl, er zijn teveel mensen die hier praten over eigen ervaringen en stellen hun eigen theorieën als de waarheid.

Modknip; we zitten hier niet om door te verwijzen

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Speelkonijn zei:

Je gaat deze jongen toch geen GHB adviseren hij is nog minderjarig dacht dat het 15 was. Meerdere malen is hem op het forum aangeraden te wachten met harddrugs vanwege zijn leeftijd. Geen drugs gebruiken is het enige advies wat ik iemand van zijn leeftijd kan geven want over een paar jaar betaal je de prijs!!! En op drugsforum.nl staat genoeg juiste informatie maar je leest dan maar de helft denk ik. Je had ook van te voren kunnen weten dat TS onervaren is en eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is. Genoeg berichten en topics van hem die dit laten zien.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speelkonijn zei:
Ik zou de research die je doet niet doen op drugsforum.nl, er zijn teveel mensen die hier praten over eigen ervaringen en stellen hun eigen theorieën als de waarheid.

Altijd mooi die zelfreflectie...

willemvaag zei:
Speelkonijn zei:

Je gaat deze jongen toch geen GHB adviseren hij is nog minderjarig dacht dat het 15 was. Meerdere malen is hem op het forum aangeraden te wachten met harddrugs vanwege zijn leeftijd. Geen drugs gebruiken is het enige advies wat ik iemand van zijn leeftijd kan geven want over een paar jaar betaal je de prijs!!! En op drugsforum.nl staat genoeg juiste informatie maar je leest dan maar de helft denk ik. Je had ook van te voren kunnen weten dat TS onervaren is en eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is. Genoeg berichten en topics van hem die dit laten zien.

Sorry dat ik geen hele research doe naar welke topics/posts hij nog meer heeft gemaakt. Ik ging in op zijn inhoudelijke vraag en niet de persoon er omheen. Als ik had geweten dat hij 15 jaar was had ik dit natuurlijk niet aangeraden.
Ook is het zo dat er op drugsforum SOMS goede informatie staat. Maar de helft van wat ik lees en zie is echt regelrechte bullshit geschreven door junkies met gebrekkig taalgebruik. Om degelijke informatie te krijgen zijn er veel betere sites te vinden die alles ook nog eens goed onderbouwen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speelkonijn zei:
Maar de helft van wat ik lees en zie is echt regelrechte bullshit geschreven door junkies met gebrekkig taalgebruik.

Ik zie het al. Als je hier gaat verwijzen naar een ander forum, de leden hier beledigd en je eigen frustraties komt uiten ben je echt geen discussie waardig. Dus rot lekker op naar je eigen forum, waar je duidelijk beter thuis past.

Svali zei:
Speelkonijn zei:
Maar de helft van wat ik lees en zie is echt regelrechte bullshit geschreven door junkies met gebrekkig taalgebruik.

Ik zie het al. Als je hier gaat verwijzen naar een ander forum, de leden hier beledigd en je eigen frustraties komt uiten ben je echt geen discussie waardig. Dus rot lekker op naar je eigen forum, waar je duidelijk beter thuis past.

Als je geen goede tegen argumenten hebt, probeer t dan ook niet met een zwakke poging als deze :wink:. Knip; Adios, laat iedereen in zijn waardes!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

En on topic blijven graag.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind het zelf altijd wel prettig om wat meningen/ervaringen van mensen te horen. Daar is een forum toch voor..

Enne, ik denk niet dat je dat zo snel in één middag aangevuld krijgt. Dat zou echt een wondermiddeltje moeten wezen......

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Ik vind het zelf altijd wel prettig om wat meningen/ervaringen van mensen te horen. Daar is een forum toch voor.

Tuurlijk, maar als je even terugleest gaat het daar ook helemaal niet om.

Als je een langere trip dan 6 uur wilt zou je benzo furry kunnen proberen. Daar ga je van 1 pil de hele nacht op en als hij afzwakt een halfje xtc bijpakken. Je word ook wat minder wazig in je hoofd.

numloa

Newbie
Zelf gebruik ik 5-HTP pillen om serotonine aan te vullen. Sinds ik deze pil gebruik voel ik de dinsdagdip totaal niet meer. Er wordt ook aangeraden om omega 3 en Q 10 pillen in te nemen.
Deze pillen bevorderen allemaal je herstel.

Zelf gebruk ik ongeveer om de 3 weken een pil en dit is een te korte periode om mijn serotonine aan te vullen. Dus gebruik ik dagelijks 5-HTP pillen en ga regelmatig naar de sauna zo 3 keer in de week. Bij een saunabezoek maakt je lichaam ook serotonine aan.

onlypills

Het is niet zo dat je serotinine op is nadat je een avond of middag gespaced hebt. Mensen zonder tolerantie kunnen prima twee dagen achter elkaar XTC gebruiken, terwijl dit dan de tweede dag dan nog redelijk effect heeft (is zeker niet gezond).
Het probleem dat ontstaat is dat je serotinine receptoren vooral reageren op concentratieschommelingen en niet op een verhoging van de concentratie. Dat is ook de reden dat een trip nooit meer dan 6-8 uur duurt. Je receptoren zijn dan gewend aan de hoge concentratie serotinine. Als je er meer MDMA bijgooit, zal de serotinine concentratie nog wel stijgen, maar aangezien je receptoren gewend zijn aan de hoge concentratie serotinine zullen ze niet meer zoveel prikkels afgeven als aan het begin van de trip.

numloa zei:
Zelf gebruik ik 5-HTP pillen om serotonine aan te vullen. Sinds ik deze pil gebruik voel ik de dinsdagdip totaal niet meer.

Kan goed kloppen. Veel mensen ervaren dit als een goed anti-dinsdagdip stofje. Heb hier zelf ook al eens hier wat info over opgevraagd: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=43 ... hilit=+htp

numloa zei:
Zelf gebruk ik ongeveer om de 3 weken een pil en dit is een te korte periode om mijn serotonine aan te vullen. Dus gebruik ik dagelijks 5-HTP pillen en ga regelmatig naar de sauna zo 3 keer in de week. Bij een saunabezoek maakt je lichaam ook serotonine aan.

Goed bedoeld, maar je lichaam heeft maar 2-3 weken nodig om de serotinine voorraad weer op peil te brengen. De overige herstelweken (2-7) zijn nodig om je receptoren te 'resetten' naar stand 0. Wanneer je dit niet toestaat, zal langzamerhand tolerantie optreden,

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Noem de neurotransmitter welke luistert naar de chemische formule C10H12N2O.

[ ]seronotine.
[ ]serotinine.
[X]serotonine.

:tearsofjoy:

Level 2:

De afkorting DNA staat voor:

...............................................................

mb90

Ik merk zelf op feesten dat het 'love' gevoel tegen het einde gewoon minder wordt. Als mijn eerste halfje begint in te kicken rond 12 uur merk ik gewoon dat ik tegen het einde van het feest het euforische en love gevoel echt minder wordt, ook al heb ik dan nog een uur geleden een halfje gepakt. Je voelt je dan alleen lichamelijk nog wel chill, zitten enzo is nog steeds heel fijn :), maar de trip begint dan idd gewoon over te gaan zoals meer mensen zeggen. Voor mij persoonlijk is het dan ook gewoon genoeg geweest, ik heb dan ook totaal niet meer de behoefte om de trip nog langer te laten duren, ik laat hem dan gewoon lekker rustig afbouwen en geniet van het laatste uurtje :) Nu lijkt het misschien heel leuk om echt 12 uur achter mekaar te trippen, maar als je daar eenmaal bent bestaat er dus een kans dat je het na 6 uur wel gehad hebt.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ik heb dat sowieso, 12 uur hard gaan is aan mij niet besteedt. Trip bestaat uit 2 delen bij mij. Het effect zelf, en de comedown waarbij je lekker gaat uitchillen. Vind beide delen even fijn. Als ik naar een feest ga dat 12 uur duurt dan neem ik de eerste helft niets en beleef ik dat dus nuchter want 12 uur is teveel afmatten voor mij en ben ik zo ziek als een hond en is de comedown niet meer relaxed.

Bovenaan