schimmel, rot, whatever it may be

slunse

Bewuste gebruiker
ok, dit is de situatie,
een grammetje of 70 versgeknipte buitenkweek gekocht, iets te lang in gesloten zak laten zitten dus er heeft zich een schimmel ontwikkelt, hele fijne witte draadjes, de buds zijn grijsbruinpaars achtig geworden, kan ze makkelijk uit elkaar trekken enz, rotte shit dus.
normaal zou ik het de vuilbak inpleuren maar 70g wil ik toch nog eventjes proberen te redden, lukt dit nog? de rot is nog niet zo heeel ver gevorderd denk ik.
ik heb de boel enkele minuutjes in de oven gestoken op 100g om de schimmel te doden en ben nu begonnen met watercuren, maar weet er iemand meer of het nog veilig is om die zooi op te roken uiteindelijk? mbt tot schade aande gezondheid door sporen enz...
alvast bedankt

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Dit klinkt in ieder geval niet goed..Ik heb niet veel verstand van dit onderwerp, dus ik kan je niet met zekerheid zeggen of het wel/niet te roken is. Maar ik zou het niet doen, ook al is de schimmel nog niet ver gevorderd. Misschien kun je er nog wel ice-hasj van maken..

Maar plaats even een foto, daar zou ik wat meer aan hebben dan alleen een beschrijving.

slunse

Bewuste gebruiker
foto zal niet veel nut meer hebben, de gore kleur is er al grotendeels uit door de watercure.
vertel eens meer over die ice hash? als het lowbudget blijft zou ik wel eens proberen :)
en anders laat ik die schimmelzooi wel eens testen door een onschuldig proefkonijn :grin:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik ben geen pro Ice-hasj maker, ik ken alleen de basics. Het enige wat je nodig hebt is een Bubblebag, een aantal zakken van fijn materiaal met heeeele kleine gaatjes erin. Deze kun je kopen bij growshops, weet niet hoe duur maar zal niet erg veel zijn. Deze zakken plaats je dus in een emmer met water en ijs, goed koud dus. Je gooit je wiet in het water, en door de kou laten de THC makkelijker los van het plantenmateriaal. Vervolgens valt deze THC langzaam door de zeefzakken naar beneden, en dit gedroogde eindproduct is je Ice-hasj :) Zo hoef je dus niet je beschimmelde plantenmateriaal te roken, maar kun je wel de THC benutten. Denk er wel aan dat je slechts 10% van het originele gewicht overhoud, mocht je het een beetje goed gedaan hebben.

Maar nogmaals, ik ben geen Ice-hasj pro, dus doe wat research zou ik zeggen.

honingolie

Bewuste gebruiker
watercuren kan je wiet nog enigszinds redden maar lekker zal ie nooit meer worden.. ice of olie zou ik er ook niet van maken, je wil geen schimmels roken die achterblijven/meekomen..

Volgende keer gewoon goedgedroogde wiet kopen? En vertel de verkoper maar dat ie de rot er voortaan uit moet knippen, de prutser.

L

Lid 6909

Gast
zo schadelijk zal het niet zijn denk ik, anders gebruik je een vaporizer?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Schadelijk misschien niet, maar t zou me niks verbazen als t wel zo was..En ik kan me voorstellen dat het gewoon ontzettend smerig is om die schimmel gewoon te roken.

gtje

Bewuste gebruiker
stelletje zieke mafkezen !!! snel weg gooien die zooi

tsss dat daar nog over nagedacht moet worden .... vreet jij ook beschimmelt brood????? nee tog raar heah ....

DAAR WORD JE GOED ZIEK VAN en is zelfs dodelijk bij infecties aan de longen !!!

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
lijkt mij sterk dat je van een beetje schimmel doodga, moest het mijn wiet zijn zou ik gewoon de toppen die er het smakelijkst uitzien eens testen en dan je zie je wel verder...

Bovenaan