Samen stoppen met coke?

angelo

Newbie
hoi
mijn tweede dag zonder is in gegaan
wil jij ook stoppen?
samen zijn we sterk,ook al moet je het alleen doen.
toch lijkt het me wel lekker als je hier je verhaal kwijt kan.
ik hou jullie hier regelmatig op de hoogte over het verloop van mijn voortgang
:wave: angelo

TheKingOfCrack

Experimenterende gebruiker
Re: samen stoppen?

Graag doen, er zijn veel mensen in geïnteresseerd en bovendien kunnen mensen er veel aan hebben. Veel succes en hopelijk nog veel positiefs van je te horen.

angelo

Newbie

ik heb er wel een paar keer aan gedacht vandaag,
ik zet mijn gedachten er gelijk van af om iets anders te gaan doen,en af en toe hier na de reacties te kijken,vandaag gaat het me wel weer lukken ,heb nu ook expres mijn geld aan mijn vriendin te geven,alleen als die ziet dat als ik in een dip zit tegen me zegt van ga maar weer,en dan weet ik niet normaal gesproken hoe snel ik bij mijn dealer moet komen ,ga haar nu voor de zoveelste keer vertellen dat ik er echt klaar mee ben ,dat paranoide gevoel pff ,belachelijk eigenlijk dat je af en toe die rush opzoekt.
:wave: tot laters maar weer.

knolselderij

Wijs gebruiker

succes dan maar hoop voor je dat je het vol houd, nummer zoveel die wil stoppen

ben benieuwd wie nog met je mee doet

Ewie

Belezen gebruiker

Stoppen? Bah, gewoon matig gebruiken en er is niet zoveel aan de hand :wink:

angelo

Newbie

wat is matig?
nu 3 dagen niks en heb wel weer behoefte
de kater is denk ik een beetje uit gewerkt,
ook al zou ik graag door willen zetten ,
ben bang dat ik wederom toch weer in het oude terug val,
is het erg om 1 a 2 keer in de week te gebruiken ik denk het niet,
maar wil niet afhankelijk er van zijn ,
wil niet maar ga het toch straks weer doen,
door zetten zo paranoide voelen schiet toch niet op,
ff weg vluchten uit de drukte om te ontspannen,
hoewel ontspannen als je er para van word ,
nee dank je,vandaag ook maar weer ff niet,gelukig maar.
:wave: tot morge

Naj

1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)

angelo

Newbie

klopt naj
gister direct na mijn laatste bericht was het dan zover,
als het aan mij lag had ik niet gegaan ,maar 1 blik naar mijn vriendin en die zei ga maar weer,
met tegen zin gehaald,maar toch gegaan en gedaan,ik begrijp er niks van ,voor altijd verslaaft?
toch ben ik nog steeds van plan dit door te zetten ,ja ook al heb ik weer na 3 dagen gebruikt,
ik weet dat deze periode het gaat gebeuren dat ik ga stoppen ,ik ga gewoon door met volhouden terwijl ik alweer terug ben gevallen ,weet ik dat ik ga stoppen,te lang in mijn leven (25 jaar)gebruik ik al,ik wil een leven nu zonder,ik heb het wel gezien,ik ben tenslotte ook na 15 jaar blowen er van af gekomen terwijl ik daar over zei in het bejaardehuis rook ik nog.
ik :kots: nu niet van mezelf zoals 3 dagen geleden,ik voel me sterker en meer zekerheid te gaan stoppen.
we zien wel weer hoe mijn geestelijke gesteltheid het vol gaat houden,en de volgende keer steek ik gewoon het geld wat mijn vriendin me geeft in brand,mischien houd ze dan ook is op om mij mijn zin te geven,zonde van het geld?,nee liever de fik erin dan die troep.

Judas

Wijs gebruiker

Kom op Angelo, tanden op elkaar/ neus dicht en doorzetten!
En niet je vriendin de schuld geven, want jij hebt je slap opgesteld. Niet zij.

Als ik het kan na jarenlang honderden keren per dag geobsedeerd aan die shit gedacht hebben kan, dan lukt het jou ook.

En blijf niet de hele tyd op die bank hangen, ga iets nuttigs doen, dan verlies je de aandacht voor cocaine sneller dan je denkt. :wink:

angelo

Newbie

:wave: yetti
bedankt voor je berichtje
ik voel me prima en totaal geen behoefte
op de bank liggen doe ik alleen sávonds na ik helemaal gebroken ben van wat ik overdag allemaal moet doen,
maar geef je gelijk dat het een zwak excuus van mij is mijn vriendin de schuld te geven,
maar ik moet wel sterk in mijn schoenen staan als zei zegt ga maar en dan niet te gaan,
ik ga ook mijn relatie niet verbreken want omdat zij zoveel van mij houd ,hou ik van haar,we hebben tenslotte ook een zoon,en omdat ik uit een eerdere relatie ook al mijn doochter nu al 12 jaar niet heb gezien wil ik dit gezinnetje echt niet kwijt,gelukig laat mijn vriendin mij ook niet vallen door mijn gebruik.
maar nogmaals voel me vandaag zoals het hoort te zijn top dus
:wave: groetjes en tot gauw maar weer lieve mensen.

knolselderij

Wijs gebruiker

Naj zei:
1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)

voor sommige is het Veel gebruiken of niet gebruiken en zit daar niks tussen in

Bladie

Newbie

@ Angelo: zag dat je had gereageerd op mijn post Terugslag.

Het is lastig, maar het gaat stukken beter. Ik ben naar de huisarts geweest en hem alles uitgelegd. Ik heb wat meer issues, de coke is bij mij een gevolg en geen oorzaak.
Ik gebruik nu nog wel eens, maar dan 1 gr in de week. En dan alleen in het weekend. Merk wel dat ik daar naar toeleef, maar tot dus ver is het onder controle.

Ik zoek gewoon veel afleiding. Ben fanatiek aan het sporten en plan leuke dingen. Ook heb ik een goede vriend in vertrouwen genomen, waar ik mijn ei aan kwijt kan als het even tegenzit.

Ik wens je veel succes

angelo

Newbie

@bladie
dat gevoel heb ik ook,
je bent blij dat je het redelijk onder controlle hebt ,
maar toch MOET je 1 keer in de week gebruiken,
en dat is wat ik ook onder controlle wil hebben.
ik ben net als jij blij niet iedere dag te gebruiken ,
maar ik denk dat een mens ergens naar toe leeft ,
zoals een ander na een week hard werken een biertje gaat drinken
en vind dat hij dat heeft verdiend ff weg uit de dagelijkse sleur die iedere dag het zelfde is.

micky

Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt.
Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen.
Zelf zit ik er voor een coke versl. (basen).

angelo

Newbie

hoi micky
het zal wel kut zijn om daar te zitten
maar ook wel weer goed
weet niet hoeveel en hoe vaak je gebruikt
ik ben gister alweer voor schud gegaan
als je een beetje mijn shouts hebt gevolgt ga ik zo om de drie dagen verschut,
gelukig hou ik het bij 1 balletje dat heb ik dan wel weer in de hand,vroeger niet.
ik zit ook aan de base
vind het wel kut dat je in een kliniek zit met alchol verslaafde in principe wel het zelfde maar toch een ander soort gebruik ,hoop en wens je in ieder geval de door zettings vermogen en kracht in ieder geval is de goede wil er.
hoop weer is een keer weer wat van je te horen om te kijken hoe het met je gaat,
zoek afleiding dat je niet aan die kkzooi denkt,want dat is dat spul gewoon.

micky

Hey Angelo,

Alcohol is inderdaad een iets ander soort verslaving heb ik gemerkt maar het is ook een enorm gemeen iets.
Ze komen altijd en overal in de verleiding, op feestjes, tv, op straat langs de cafés enz.
Wel gezellige mensen vaak, en je kunt wel lachen hier. :grin: :beer:
Iemand kent ook het basen goed en we hebben het er vaak over maar de eindconclusie is altijd dat het een nutteloze en vooral eindeloze bezigheid blijft, waarin alles wat je liefhebt op het spel gezet wordt.
Maar....zo praten we....zullen we straks toch ff de stad in gaan? :mrgreen:

angelo

Newbie

hoi eergister weer een balletje gehaalt,
en toch blijf ik tegen jullie zeggen dat ik stop
klinkt mischien gek maar ben er van overtuigt

nog een nieuwtje ik ben nu 3 dagen gestopt met roken
beide verslaving het basen en sigaretten behoren nu echt tot het verleden

ik denk dat er weinig zijn die mij geloven,
maar wat de fuck ik weet dat ik er klaar mee ben ,en er klaar voor ben om te stoppen

het is mooi geweest om mijn lichaam van binnen naar de cholera te helpen

ik zal dan toch wel sterker zijn dan zo'n stink stok sigaret
of dat poeder weg ermee nooit meer paranoide :rock:

laters

Bladie

Newbie

Hmm Angelo, ik denk toch dat je er iets te licht over het stoppen denkt. Wil helemaal niet de wijsneus uithangen of je veroordelen, maar je hebt nu al een aantal keer in korte tijd de verleiding niet weten te weerstaan. Hoop echt dat het je lukt, maar misschien is het beter als je wat hulp zoekt?

Met mij gaat het goed. Heb binnenkort een operatie (niet heel heftig) en wil daar fit voor zijn. Extra motivatie. Daarbij ben ik, sinds ik het gebruik heb beperkt naar 1gr in het weekend, veel vrolijker, actiever én productiever op werk en het leven. Sporten is fijn, alles is fijner.

Nu nog die ene gr achterwege laten en dan ben ik helemaal tevree!

angelo

Newbie

@bladie
ik begrijp je reactie,
maar echt ik ben er klaar mee
ik kan nu zeggen dat ik het nooit meer zal doen
echt echt echt zal hier regelmatig terug komen om het te bewijsen
naar een kliniek heeft geen zin voor mij
door mijn werk
door mijn gezin
family die al dachten dat ik er af was na mijn detentie
ik heb namelijk op een drugsvrije afdeling gezeten in de bajes,met andere gebruikers een programma gevolgt
nou na een half jaar vrij gekomen eerst coke gehaalt,dus al dat gepraat heeft niet echt geholpen

Bladie

Newbie

@ Angelo
Ik veroordeel je uiteraard niet, weet niets van jouw situatie. Ik bedoelde met hulp zoeken dan ook niet meteen een kliniek of afkickprogramma, maar bijvoorbeeld net zoiets als ik heb gedaan. Dus: huisarts inlichten en sta nu op de wachtlijst bij een psychologenpraktijk. Het lijkt mij namelijk fijn om eens in de week met iemand te praten die objectief is, die mij niet kent. Want ik leef een dubbelleven en dan doel ik o.a. op de coke. Da´s mijn geheim en zo heb ik er wat meer. Er zijn maar weinig mensen die weten dat ik wel eens gebruik. Mijn beste vriendinnen weten bijvoorbeeld van niets en hebben ook niets door.

Bij mij is het gebruik, zoals al eerder geschreven, gevolg en geen oorzaak. Echt verslaafd kun je me niet noemen, omdat ik zeker zonder kan. Ik weet, dit klinkt ontkennend en dat is zeker niet mijn bedoeling. Natuurlijk is er een verslaving, want ieder weekend grijp ik er weer naar en is er die kick. Op een gegeven moment ook wel eens doordeweeks, als ik wat over had. Maar dan heb ik heb over kleine hoeveelheden. Dat doe ik al tijden niet meer, gelukkig. Als ik een avond gek heb gedaan, dan taal ik dagen niet naar dat spul. Moet er zelfs niet aan denken.

Ik zit in een vicieuze cirkel met werk, relaties, gevoelens en leven en dat moet doorbroken worden. Coke gebruik ik, denk ik, om even nergens aan te hoeven denken. Ben een piekeraar. Met coke kan ik ontspannen en práten. Kan ik mijn ziel blootleggen en mijn ei kwijt.

Alleen de dagen erna zijn hels. Na een avond gebruiken vind ik het vreselijk om alleen te zijn. In bed begint de ellende. Niet slapen, heel angstig. De dagen erna ben ik down. Door tekort slaap, balen van mezelf, spijt. Heb het idee dat dat misschien vrouweneigen is. Mannen lijken er relaxter emee om te kunnen gaan. Geldt uiteraard niet voor iedereen, maar dat is mijn ervaring.

In ieder geval wil ik graag een verklaring hebben voor mijn vluchtgedrag, uischakelen van gevoelens en onzekerheden. Ben zeer geinteresseerd in psycholgie en de mens.
Vandaar ik met smacht zit te wachten op een telefoontje dat ik bij een psycholoog terecht kan. Wachtlijst is helaas 8 tot 10 weken. Soms ben ik bang en wil ik alles afblazen. Maar ik weet dat het me goed zal doen en me kan helpen. Als ik tenminste een juiste psycholoog tref.

Pff excuus voor lange verhaal, maar het lucht op. Merk dat dit forum me best goed doet, al heeft iemand me hier aangeraden hier niet meer te komen als ik echt wil stoppen. Ben ik het niet mee eens. Ben, tot nu dan :wink: , niet heel actief qua schrijven, maar ik lees wel veel mee. Leer er veel van.

En een ieder die dit leest: op één of andere manier bieden jullie een soort steun. Fijn om te weten dat ik niet alleen worstel met dit probleem. Dank daarvoor.

angelo

Newbie

@bladie
erg herkenbaar wat je schrijft
af en toe gebruiken en de dag erna spijt dat je het hebt gedaan,
vergelijkbaar met een kater van alchol.

toch lees ik ook dat je af en toe wat overhield voor de volgende dag,
bij mij moest alles op,en als ik nog geld in mijn zak had ging dat ook naar de dealer.

ik had het gevoel van verslaving gekregen dat ik dacht dat ik verslaaft was net voor dat ik ging halen en wist dat ik ging halen ik eerst naar de toilet moest om te poepen,
maar wat bij mij op mijn 15de is begonnen zoals bij jou met af en toe is een snuifje,werd later base,dit is vergeleken met snuiven een heel groot verschil,ook al kan snuiven net zo verslavend zijn.
je hebt het over een psycholoog ook daar ben ik in het verleden wel is geweest,mijn mening daarover moet ik je teleur stellen,
verwacht er niet te veel van,het is meer dat je daar je verhaal kan doen naar een luisterend oor,
als je klaar bent met je verhaal en een beetje op de psycholoog gaat letten,denk je dat die gekker is als jij.
maar er komt een dag (voor mij na 25jaar )dat je er klaar mee bent,
en blady trek het je niet te veel aan je weet waar je mee bezig bent,
we zoeken allemaal wat de een in gokken de ander in drank de ander gaat vreemd,leven is klote maar bepalen natuurlijk zelf wat we doen.
ik zou tegen je willen zeggen doe geen dingen waar je spijt van krijgt,en leer ook is nee te zeggen wees eerlijk naar jezelf ,je bent sterk en je krijgt er zoveel mooi's voor terug, :wave: later angelo

micky

hey,

Ik ben nu een week in de kliniek, twee mensen zijn al terug gevallen.
De kracht om er af te blijven zit in het feit dat je heel veel praat met verschillende psychologen en overige behandelaars.
Je maakt dan heel veel afspraken over het gebruik en je wilt dan natuurlijk niet iedere keer die mensen onder ogen komen en dat je je afspraken niet nagekomen bent.
Je hebt dus zón 3 á 4 keer per dag een gesprek, individueel of in de hele groep.
En de mensen die in het weekend naar huis mogen schrijven precies op wat ze gaan doen en vooral wat te doen als de trek opkomt.
Het is ook erg mooi om te ervaren dat de mensen die relatief het sterkste staan de aanderen mee nemen in hun goede gedrag en aanmoedigen om het zelfde te proberen.
Om in deze kliniek te komen moet je de psycholoog er wel echt van overtuigen dat je een groot probleem hebt en er echt van af te willen komen.

micky

Yep, Angelo na het weekend moet je ff pisse.
Maar dat is ook als stok achter de deur en dat je weet dat ze er achter komen als je weekends gebruikt.
Wat is jou belangrijkste reden om er mee te stoppen?
Dank je en jij ook volhouden he :wave:

angelo

Newbie

@micky
ik heb 2 redenen dat ik wil stoppen
ik wil sterker zijn dan de drang
en ik heb het wel gehad ,het enigste wat ik van het basen is paranoide en angst ,vind dat gevoel nergens op slaan zo wil ik me helemaal niet voelen,het is alleen het eerste trekie wat zo lekker is.

ben nu 7 dagen gestopt met sigaretten
en ben nu over de ergste drang heen,en weet dat ik die drang heb overwonnen,
dus de drang naar coke moet ook lukke,want heb gehoort dat sigaretten meer verslavend zijn dan coke,ook mijn gevoel zegt dat ,ik denk dat het makkelijker te stoppen is dan sigaretten,heb wel vrijdag wederom een balletje gahaald,
maar heb gezegt en blijf erbij ook de coke is straks taboe,wie weet wel vanaf nu

micky

Zelf rook ik niet en daarmee ben ik ook de enigste niet roker bij ons in de groep van 6 mensen!
Verbaas me wel eens over elk kwartiertje naar buiten te moeten om daar te zitten dampen.
Ook de meeste begeleiders roken net zo hard mee en daar erger ik me wel een beetje aan,
net alsof: jij mag niet meer gebruiken maar ik mag wel gewoon door gaan met roken. :rolleyes:

De eerste trek is het lekkerst? Heb ik vaker gehoord, maar de 2e 3e 4e 5e en 6e zijn voor mij lekkerder daarna ligt het aan de kwaliteit of het op hetzelfde niveau blijft of dat het inderdaad niks meer met je doet behalve paranoia worden.
Ook erg verslavend bij mij is: hoe kom ik aan geld? Hoe bereik ik de daeler? Ga ik medegebruikers mee laten roken en mee enthousiast maken omdat ik geld heb? Ga ik lopen, op de fiets of kan ik een auto regelen?
Het voortraject is leuker of net zo leuk dan het gebruik zelf omdat het spanning met zich mee brengt.
Na het roken gooi ik de telefoonnummers en het pijpje plus toebehoren allemaal weer weg.

angelo

Newbie

pfff ik zou stoppe
gister weer gehaalt

maar ben wel al 9 dagen gestopt met sigaretten,
probeer je van de wit af te blijven ,stop je met het andere
ik blijf zeggen komt wel goed

monkah

Samen stopppen heeft geen zin, het moet uit jezelf komen.
Zolang jezelf nog niet hebt besloten dat je er klaar mee bent gaat het niet lukken, simple as that.

Daarna kun je de stap nemen om naar een kliniek te gaan of op een andere manier hulp te zoeken.

@micky & @angelo
Veel sterkte! Waar de wil is, is zeker een weg.

TrippleKX

Belezen gebruiker

micky zei:
Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt.
Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen.

He in welke kliniek heb je gezeten dan?
Ik in De Hoop, Dordrecht. Afdeling De Kajuit.

Ik ben nu een weekje terug uit de kliniek en het trekt nog verschrikkelijk aan me die kutcoke.
Groet..

micky

TrippleKX zei:
micky zei:

He in welke kliniek heb je gezeten dan?
Ik in De Hoop, Dordrecht. Afdeling De Kajuit.

Ik ben nu een weekje terug uit de kliniek en het trekt nog verschrikkelijk aan me die kutcoke.
Groet..

Hoi, Dat is in Assen C.P.V. Voorheen "De stap".
Wel volhouden he, na een tijdje zal de ergste trek verdwijnen daarna is het makkelijker.
groeten.

afraidtech

Bewuste gebruiker

ik inmiddels 1,5 jaar gestopt, gaat nu prima zonder al moet ik zeggen heb mijn dipjes wel, maar ga er niet opnieuw naar op zoek, wil het niet meer en doe het niet meer.

maar ik wil diegene de er nu mee bezig zijn een hart onder de riem steken en veel succes wensen.

danielvb1

Newbie

Hey angelo,

Ik ben er ook zo klaar mee! ik wil ook stoppen maar blijf ook terugvallen.
een paar jaar geleden ben ik er mee begonnen zo af en toe...
tot ik vrienden kreeg die het regelmatiger deden, zo zat ik al snel elk weekend bij iemand thuis de hele nacht door te snuiven.
Ik leefde er elk weekend naar toe, begon er steeds slechter uit te zien, raakte snel geirriteerd op mijn werk, en uiteindelijk maakte het me ongelukkig omdat ik veranderde in een persoon die ik niet ben. hard, hatelijk, geirriteerd en agressief. terwijl ik juist heel zacht en warm ben.
De dagen na gebruik dat je je neerslachtig voelt en paranoide bent was het gewoon ook niet waard.
Ik kreeg een inzicht dat ik mezelf aan het vernietigen was en een daad moest stellen wat aangeeft dat je voor jezelf kiest en van jezelf houd.
Ik heb toen heel radicaal van wat ik nog in huis had aan pillen en coke door de plee gespoeld, heb het nummer van mijn dealer gewist en gebroken met mijn 'slechte' vrienden. (dat laatste was het pijnlijkste.)
Toen is het zeker een half jaar heel goed gegaan, ik was helemaal anti-coke geworden, ik walgde bij het idee om weer te gebruiken, en weer terug bij af te komen, en mijzelf te verraden.
Een pil deed ik nog weleens heel af en toe op bv q-day, dancevalley, oud en nieuw ofzo..
maar hield het dan wel bij een of 2 pillen. ik ben van mening dat coke verneukeratiever is dan pillen. hoe dan ook, zeker een half jaartje clean geweest van de coke...en dat was een veel positievere tijd dan dat nu weer is aangebroken.
De laatste tijden heb ik een vriend erbij gekregen die het gebruikt en een nummer heeft..
zo is het weer van kwaad naar erger gegaan en ben ik weer helemaal terug bij af.
de afgelopen maanden heb ik weer zo veel gebruikt. zelfs afgelopen weekend als ik met vrienden ben die totaal niet gebruiken, ben ik stiekem heimelijk alleen aan het snuiven tijdens het uitgaan en niemand die wat merkt. heel zielig eigenlijk.
vervolg....

danielvb1

Newbie

vervolg....
Zaterdag is het zover gekomen dat ik onder het oog van mijn niet gebruikende vrienden een club ben uitgezet omdat een man van security mij snaptte toen ik op de toilet een snuif nam. Dit was vroeger ook al eens gebeurd en nu dus weer. dit voeldde als weer helemaal terug bij af.
rockbottom!
Ik voel me nu dus weer heel kut en para, (heb me ziek moeten melden van werk), en ben weer determined om er mee te stoppen, want ik weet dat ik het kan en ik weet dat jij het ook kan.
wat werkt is dus je shit gewoon doorspoelen door de wc, ik weet hoe moeilijk dit is, maar het is al een eerste stap om naar jezelf toe te bewijzen dat je echt wilt stoppen. en dan het nummer van de dealer wissen. en je medegebruikers mee breken. heel moeilijk maar het gaat om jou! Je moet kiezen voor jezelf!
en ga sporten...
kijk uit met te veel zuipen, want dit is voor mij ook altijd een trigger om de coke weer op te zoeken....als ik drink voel ik na een paar glazen vaak weer 'de trek' in coke.
En uitkijken welke nieuwe vriendschappen je toelaat in je leven.
want je hoeft maar een nieuwe vriendschap te krijgen met iemand die gebruikt, en daar is dan weer een opening/ kanaal om weer terug te gaan naar vroeger en weer te gaan gebruiken zoals bij mij is gebeurd.
Op deze manier ban je drugs helemaal uit je leven, en is het veel makkelijker te stoppen.
Je zal zien dat als je clean raakt je je veel gelukkiger gaat voelen in je leven.
Ik ben benieuwd hoe ehet met je gaat en of je er vanaf hebt kunnen blijven.
ik wil ook samen met je stoppen. groeten daniel.

micky

Ik heb in de kliniek waar ik nu ben, een goede maat leren kennen die een grote afkeer van harddrugs heeft, hij wil me ook helpen er af te blijven.
Dit is het beste wat me in jaren is overkomen nog geen moment heb ik er weer aan gedacht.
Is inderdaad goede tip voor iedereen die er mee wil stoppen.
We gaan in het vervolg af en toe een biertje drinken en van het leven genieten op een gezonde manier. Op deze manier probeer ik hem van het blowen af te houden.

Holden

Bewuste gebruiker

angelo zei:
pfff ik zou stoppe
gister weer gehaalt

maar ben wel al 9 dagen gestopt met sigaretten,
probeer je van de wit af te blijven ,stop je met het andere
ik blijf zeggen komt wel goed

"Probeer je van de wit af te blijven, stop je met het andere"
Dat lijkt mij nog steeds een ontkenningsfase-achtige uitspraak; je verbloemt het geheel door te zeggen dat je al negen dagen gestopt bent met sigaretten. Het is hard, maar probeer gewoon in te zien dat je voorlopig beter sigaretten zou roken om de stress van die cravings te verhelpen, dan coke te gebruiken en je "goed" voelen door te zeggen: "yeahh, ben al negen dagen gestopt met roken, da's toch positief?" Da's inderdaad positief, maar als je coke en nicotine vergelijkt is volgens mij de keuze rap gemaakt..

Succes ermee Angelo, probeer tijdverdrijf (hobby's (sporten, muziek,..), werk) te zoeken en dan denk je minder aan die behoefte om de witte sloper te gaan opzoeken.

micky

Hey Angelo,

Hoe gaat het? Ik hoop dat je het nog steeds een "beetje" vol kunt houden.
Mijn trek is nog altijd 0,0 en ik hoop straks weer m'n werk op te kunnen pakken.
Groeten Micky.

nazdrovje

Newbie
Ik ben er vanaf, heb een injectie laten zetten en dat doen ze elke 4 weken! Je moet ook praten met een psychiater, maar die helpt me erg goed. Ik had binnen 20 minuten na de injectie geen trek meer!!! Staan nu ook op internet, zag ik: e x p e r t c l e a n i c s . n l heten ze.
Het koste me wel wat centen, maar ik hoef niet opgenomen te worden en kan daardoor gewoon doorwerken. En van de coke ben ik af, dus ik spaar een hoop uit...

Het proberen waard dus!!!

Ik hou de posting anoniem, want heb een hoge functie op een ministerie...

atbboy

Bewuste gebruiker
nazdrovje zei:
Ik ben er vanaf, heb een injectie laten zetten en dat doen ze elke 4 weken! Je moet ook praten met een psychiater, maar die helpt me erg goed. Ik had binnen 20 minuten na de injectie geen trek meer!!! Staan nu ook op internet, zag ik: e x p e r t c l e a n i c s . n l heten ze.
Het koste me wel wat centen, maar ik hoef niet opgenomen te worden en kan daardoor gewoon doorwerken. En van de coke ben ik af, dus ik spaar een hoop uit...

Balkenenden aan de coke!!

wendela

atbboy zei:
nazdrovje zei:

Heb expert cleanics.nl tevergeefs proberen te googelen, kun je misschien wat meer info geven over deze behandeling?

nazdrovje

Newbie
O, wat raar, dan hebben ze hun google-zoekwoorden waarschijnlijk nog niet op orde. Ze zijn te vinden onder www.expertcleanics.nl

Voor de eerste behandeling moest ik naar het buitenland, want het medicijn is in injectie-vorm niet in Nederland beschikbaar, voor zover ik begreep. Maar de rest van de medicatie wordt meegenomen naar NL, want je mag de kuur hier gewoon afmaken. Duurt een jaar. Ik heb zelf 5 dagen detox gedaan, in die dagen de sauna bezocht, me laten masseren en ook ben ik gaan 'floaten'. Dat maakte de detox minder moeilijk en de verslavingsarts heeft me in die dagen ook met medicijnen ondersteund.

Wat echt maf was, was dat ik na 20 minuten na de eerste injectie al helemaal geen trek meer had in coke, en die trek is ook niet teruggekomen. Heb nu 3 behandelingen gehad, kan gewoon doorwerken, niemand in mijn omgeving merkt er iets van. Ik leer de normale dingen en uitdagingen van het leven weer waarderen en kan me een leven met coke niet meer voorstellen.

Dat is eigenlijk mijn ervaring, en die is erg positief.
BTW: ik gebruikte een gram per dag...

Bovenaan