salvia stekjes

jam

Bewuste gebruiker
hoi iedereen,

De laatste tijd bieden steeds meer (online) smartshops salvia stekjes aan zodat je zelf je plant kan kweken. Dit blijkt niet zo'n probleem volgens de recensies die ik lees, de meeste stekjes komen precies goed aan en ontwikkelen zich mits de juiste zorg ook heel goed. Maar nu is mijn vraag eigenlijk of je de bladeren van deze planten dan ook degelijk kunt gebruiken, omdat vooral de salvia extracten verkocht worden en omdat deze meestal wel effect hebben maar ik heb nog geen enkele recensie of beoordeling gelezen van iemand die zijn eigen gekweekte salvia gebruikt en hier een gewenst effect mee bereikt. Heeft er iemand al eens zo'n stekje gekocht en nadien de salvia ook echt gebruikt met het gewenste effect?

Groetjes

De jongen

Bewuste gebruiker
Na lange tijd is zijn de Salvia stekjes terug verkrijgbaar. Ik heb er twee gekocht en ze groeien verdomd goed. Ze aan het klimaat laten wennen vereist wel wat aandacht. Bij mij heeft het wat langer geduurd dan normaal. Een van de twee planten is al snel omgevallen, afgebroken. Maar daar heb ik dan 4 nieuwe stekjes van kunnen maken die nu ook weer erg goed groeien.

Ik heb men eigen blad nog niet gebruikt omdat sommige sites vermelden dat je best een jaar wacht en ook omdat ik nogal wat respect heb voor de plant. Mss moet je een jaar wachten eer er voldoende psychoactieve stof in zit?

Inderdaad worden er veel extracten verkocht. Na ongeveer 7 à 10 salvia ervaringen vind ik de extracten nog moeilijk te dosseren, lees: te overweldigend. Ik heb nu deftige tripervaringen met een klein kopje gedroogd blad (van de smartshop). Dus het gewone blad werkt wel degelijk.

In feite wordt enkel in het westen salvia gerookt. De indianen kauwen het om zo een veel langere reis en opbouw te hebben. Ik heb met een man gesproken op een goa festival die deze methode heeft toegepast bij de indianen en hij was erg onder de indruk. Het doet me denken aan de verhalen over peyote-indianen die ook dagen lang geregeld wat peyote eten. Zo ook met salvia. Steeds een beetje bijkauwen om zo steeds een hoger plateau te bereiken. Deze methode spreekt me meer aan dan het roken. Ook omdat ik mijn longen niet meer wil pijnigen.

Dus om deze kauw methode te testen kocht ik deze planten. Naar verluidt heb je zo een 30 tal bladeren nodig om een trip van ongeveer een uurtje te verkrijgen. Ik heb nog weinig verslagen hierover gelezen ,maar er is wel een docu te vinden waarin twee mensen salvia oraal gebruiken. Ik vermoed dat het wat te vergelijken gaat zijn mer keta, maar dat zal ik nog wel zien :)

Bovenaan