Ik heb weleens salvia bladen gekauwd, na een minuutje of 30 de bladeren in mijn mond te hebben, heb ik ze uitgespuugd en wat nieuwe bladeren in mijn mond gedaan (ik voelde al een licht effect).
Uiteindelijk had ik het effect wat je hebt als je net te weinig salvia hebt gehad. Ik was een beetje stoned achtig maar nog niet aan het trippen.
Wat ik nam was ongeveer 1g droog blad (en 30 min later dus nog 1g). Van tevoren had ik mijn tanden gepoetst en mijn tong, wangen , gehemelte en het stuk onder de tong ook geschrobd (dit zou opname bevorderen). Omdat de bladeren droog waren, en een beetje afgebrokkeld (het waren kleine stukjes). Kon ik de bladeren niet in elkaar vouwen, maar ik heb ze gewoon een beetje bij elkaar onder mijn tong gelegd.
Na de stukjes blad een tijdje in mijn mond te hebben, kreeg ik erg veel speeksel in mijn mond (ik probeerde niet te slikken. Op het moment dat ik bijna moest kwijlen omdat het zoveel was slikte ik voorzichtig wat in. Wat ik irritant vond, is de soep die ik in mijn mond had, het lukte niet om de stukjes blad onder mijn tong te houden en het dreef gewoon allemaal vrolijk door mijn te volle mond. Ik vond het dus geen prettige manier van consumptie.
Ik denk dat dit met extract ook kan. Ik kan je vertellen dat 2x 1gram blad te weinig is (dus mogelijk is 0,2g 10x extract dat dus ook). Als je dit wilt proberen dan zou ik het extract in een theezakje doen, en deze onder de tong leggen. Probeer zo min mogelijk te slikken, maar als je mond onaangenaam vol met vocht zit kan je het beter gewoon inslikken.
De actieve bestanddelen worden opgenomen in de mond, dus door het slijmvlies, en vooral onder je tong en in je gehemelte. In de maag wordt het veel minder goed opgenomen.
Mocht je het proberen met een theezakje, dan zou ik een dosis van 0,3g nemen en deze in de mond houden tot je een aangenaam effect hebt bereikt, eventueel kan je na een half uur(of langer) een nieuw zakje in je mond te doen, maar dat lijkt me niet nodig. Zorg wel dat je het zakje uit je mond haalt en pas op dat je als je trip opkomt niet gaat kwijlen want ik heb ooit gelezen dat dit spul lelijke vlekken kan veroorzaken.
Laat het even weten als je dit probeert. Dit is iets wat ik zojuist zelf heb bedacht, en ik zie eigenlijk niet waarom dit niet zou werken. De actieve stof zou net als bij blad moeten oplossen in het speeksel en daarna opgenomen worden in het slijmvlies. Het zakje is er dus alleen om het spul bij elkaar te houden.