Salvia / Cannabis joint

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik post dit topic in de Coffeeshop sectie omdat mijn vraag eerder over het rollen van joints gaat dan over de effecten van salvia.
Ik ben namelijk al een tijdje aan het zoeken naar een goed alternatief voor tabak om in mijn jointjes te mengen, omdat ik het gevoel heb dat ik af en toe te veel blow door een nicotineverslaving, en ook omdat tabak nog altijd een van de dingen is die op langere termijn heel wat schade aanricht.
Nu heb ik nog wat gedroogde salviabladeren liggen, en ik vroeg me af of een pure salvia/cannabis joint rookbaar is qua smaak en harshness (bij gebrek aan een beter nederlands woord) van de rook.
Of de salvia nu iets van effect gaat toevoegen maakt me helemaal niet uit (en aangezien het gewoon gedroogde bladeren zijn neem ik wel aan dat het niet zoveel effect zal hebben).

Iemand hier ervaring mee?
En heeft iemand misschien nog wat tips voor iets gezondere/niet-verslavende herbals die hiervoor in aanmerking komen?
Ik heb al wat forums afgezocht naar goeie alternatieven, maar tot nu toe nog niet echt iets gevonden waar ik volop overtuigd voor wil gaan.
Lobelia inflata leek me in het begin wel iets, maar de waarschuwing op Azarius (Warning: Overdose can cause choking and/or pressure on throat and upper chest.) heeft me toch een beetje afgeschrikt.
Op de forums van The Shroomery vond ik een post over Kinnick Kinnick, wat me tot dusver nog steeds het beste in de oren klonk, maar het lijkt vrij obscuur en dat kan wel lastig zijn aangezien ik niet iedere maand ofzo wil bestellen via een of andere webshop die meestal nog eens vrij ver ligt.

Oom Klaas

Badass junkie
Greengo, schijnt voor sommigen wel een fijn alternatief te zijn. Sinds in veel coffeeshops een rookverbod (tabak) is heb je heel veel van dat soort tabaksvervangers, google kan daar mee altijd handig zijn. Azarius heeft ook zulk soort spul, zit in een soort shag pakjes, staat bij de kruiden volgens mij.

Over die bladeren kan ik niets zeggen, heb alleen nog maar extract gehad.

Btw, je joint puur rollen is geen optie?
Betere smaak en een minder scherpe rook.

cuber3

Experimenterende gebruiker
Oom Klaas zei:
Btw, je joint puur rollen is geen optie?
Betere smaak en een minder scherpe rook.

Ik ben een dagelijkse blower, en ik vind het leuker om een aantal jointjes per avond te roken.
Misschien komt dit door mijn nicotineverslaving, maar ook gewoon omdat het roken van een joint voor mij meestal gewoon een gezellig sociaal moment is.
Momenteel rook ik een gemiddelde van zo'n 3-4 jointjes per dag samen mijn vriendin (dus steeds een halve per persoon), en we komen met 5 gram van doorsnee kwaliteitswiet meestal wel 2 tot 2.5 weken toe. Puur rollen zit er dus niet echt in voor mij, anders wordt het iets te kostelijk.

Ik weet wel dat salviabladeren niet echt het ideale vervangmiddel zijn, maar ik had nog een zakje liggen en sinds ik paddo's heb ontdekt is mijn interesse in salvia (als echt tripmiddel) zwaar geminderd, omdat psilocybine voor mij echt een revelatie was.
Vandaar dat ik me afvroeg of iemand het al eens had geprobeerd, dan kunnen die bladeren die ik heb liggen misschien nog ergens toe dienen :)

Bedankt voor de link trouwens, dat ga ik zeker eens bekijken :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Je kan het wel met die bladeren wel proberen, hier op 't forum zijn wel mensen geweest die het bij hun joint hadden gedaan maar de post zou ik zo niet kunnen vinden.

Alleen wat is dat met die gedachte dat er in een pure joint meer wiet moet zitten dan in een gewone. Als ik een joint draai met tabak gaat er 0,3 gram in en zonder tabak ook.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik denk omdat je dan na 3 hijsjes al door je pure 0,3gr heen bent en dat het daarom het sociale aspect weg neemt. Tenminste, dat vind ik altijd van kleine pure jointjes....

Ik heb wel eens een 5x salvia extract door mn jointje gegooit (heeel klein beetje) en dat sloeg echt in als een bom! Ik wist niet wat me overkwam. Werd alle kanten opgeslingerd, kon alleen nog maar liggen en mn gedachten waren op 'paddo-stand' gezet: supersnel en onverklaarbaar...

Nu zijn bladeren natuurlijk minder sterk, maar dan gebruik je er ook wel weer 20x zoveel van als ik met mn extract....

Ik denk niet dat het niet handig is als tabaks vervanger. Dan kun je idd beter bij een shop vragen, er zijn meerdere dingen die ze ervoor gebruiken.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
De shops waar ik in kom doen ze nooit moeilijk als je gewoon een sigaret rookt of een sigaret door je joint doen? Wat is dat nou voor onzin?

Tijd dat er is een uitzondering op die wet wordt gemaakt.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Had ook een salviabladeren gekocht, maar had weinig effect met de bong, waterpijp, op kauwen etc. Maargoed we hadden dus nog wat over en een keer toen we zonder peuken zaten en er niks open was moestennn we dus echt iets roken. Hadden we dus een joint van de salviabladerengedraait. Mijn god wat was dat onzettend goor zeg! Echt zonde van je wiet om dit erdoor heen te gooien.
Verkopen ze bij coffee- en smartshops geen tabaksvervangers? Die geen effect hebben enzo en niet schadelijk zijn? Hier heb heb ik het in ieder geval wel eens zien staan. Misschien gewoon eens in de shop ofzo vragen ( de betere shop)

Oom Klaas

Badass junkie
iSmokex zei:
Had ook een salviabladeren gekocht, maar had weinig effect met de bong, waterpijp, op kauwen etc. Maargoed we hadden dus nog wat over en een keer toen we zonder peuken zaten en er niks open was moestennn we dus echt iets roken. Hadden we dus een joint van de salviabladerengedraait. Mijn god wat was dat onzettend goor zeg! Echt zonde van je wiet om dit erdoor heen te gooien.
Verkopen ze bij coffee- en smartshops geen tabaksvervangers? Die geen effect hebben enzo en niet schadelijk zijn? Hier heb heb ik het in ieder geval wel eens zien staan. Misschien gewoon eens in de shop ofzo vragen ( de betere shop)

Kijk even naar m'n post iets hoger hier :wink:

cropp

Badass junkie
iSmokex zei:
bij de grass company staat dat spul gewoon in potten op de bar...

cropp

Badass junkie
heh???

zonde van je wiet om het met salvia op te roken? :tearsofjoy:

de laatste keer dat ik salvia kocht koste het meer als 30 euro per gram, eerder sonde van je salvia :tearsofjoy:

Bovenaan