• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Salvia, 1e keer

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Gisteravond voor het eerst salvia geprobeerd, hoewel het niet echt tot trippen is gekomen heb ik het toch maar in dit forum geplaatst.

Drug: Salvia 5x
Sitters: 1
Setting: Chille stoel + schemerige kamer en relaxte muziek

Gisteravond heb ik het dus geprobeerd, had een zakje van halve gram gehaald.
Had helaas geen torch aansteker kunnen krijgen, dus hebben we maar 2 gewone aanstekers gebruikt.
Had een sitter en had wat chille muziek opgezet in een bijna donkere kamer, zat in een relaxte stoel.

1e hit voelde ik niet veel van, beetje warm stoned-achtig gevoel voor een paar minuten en voelde me heel relaxed.
2e hit was vergelijkbaar met 1e, duurde iets langer en was iets heftiger.
3e hit was weer net zoals de 2e ongeveer, nog steeds niks bijzonders en geen hallucinaties of iets dergelijks.

Vond het een beetje tegenvallen, dus had ik een waterval bong gemaakt zodat ik meer rook binnen zou krijgen.
Toen aan de 4e hijs begonnen met de waterval bong en toen gebeurde er eindelijk wat, hoewel niet heel heftig. De zwaartekracht was horizontaal en m'n ademhaling voelde alsof ik opsteeg en wegzakte. Hierom moest ik lachen (vrij hard zei m'n maat) maar dit was binnen een minuut weer weg en ik voelde me nog wel zwaar relaxed voor 10 minuten ofzo.

Toen was er nog ongeveer voor 1 hit over en die heb ik er maar gelijk achteraan gedaan. Zwaartekracht bleef deze keer normaal en ik had het gevoel of ik een waterval was ofzo :stoned: Toen ik dit besefte moest ik lachen en het kwam daarna niet meer terug jammer genoeg, want het was wel een raar maar chill gevoel.

De matige effecten liggen iig niet aan de inhalatie van de rook. Heb de rook steeds langer dan een minuut binnen gehouden. Zou toch genoeg moeten zijn zou ik zeggen.

Het lijkt er dus op dat dat hele verhaal van die inverse tolerantie toch wel blijkt te kloppen, want ik merkte er steeds iets meer van. Hoewel ik hoopte dat het bij mij gelijk goed zo werken, want ik wilde totaal gaan spacen en trippen, das helaas niet gelukt. Denk dat de volgende keer weer een stap verder zal gaan als ik de theorie moet geloven. Verhalen van mensen die zeggen dat ze bij elke salvia hit steeds weer iets verder gaan in de trip kan ik nu wel beter begrijpen, hoop dat het de volgende keer dus echt trippy wordt :hearteyes:

erwin krol

Bewuste gebruiker
een waterval bong, klinkt exotisch...

Salvia, ik vind het een lastige. Ik heb tot 40x maar echt iets psotiefs dat voor herhaling vatbaar is, nee.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja, wat bedoel je precies met waterval bong?

Zelf vind ik Salvia veels te duur voor veels te weinig effect (voor mij dan).
Heb het nu al stuk of 6-7 keer gedaan en vind het nog steeds niet de moeite waard dus ga er geen geld meer aan uitgeven.
Verder succes met experimenteren en blijf reportjes schrijven :)

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Tja het is gewoon enorm vreemd spul, je kan er geen grip op krijgen en de eerste -/+ 3 trips zijn gewoon niet boeiend. Ik heb nog aardig wat liggen van verschillende extracten en het is leuk voor een rustig avondje. Ik heb ook de mindfold erbij zodat je geen prikkels van buitenaf ervaart.

Maarre, 40x Erwin :openmouth: dan heb je werkelijk geen flauw idee wat er allemaal gebeurt of niet?

erwin krol

Bewuste gebruiker
^dat viel dus tegen, ik lag en mijn huisdier zag dat ik me niet meer kon bewegen ( is gevoelig voor tripinvloeden) en begon over me heen te stampen. Ik heb niet zo veel met salvia qua werking, de funcomponent ontbreekt en ik heb nooit veel zin om me te verdiepen in negatieve dingen.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat het toch door de aansteker kan komen, als het niet heet genoeg is komt de werkzame stof ook niet goed vrij.

Jonko

Newbie
Henkfloyd zei:
http://youtube.com/watch?v=GflYVc_Vfbw

Zoiets als deze, maar dan 1.5 liter fles. Dingen werken best goed moet ik zeggen, ook met wiet. Kan op deze manier grotere shots nemen :)
Alles wat je nodig hebt is een fles eigelijk :smoke:

Je moet alleen een pijpje en een torch aansteker hebben (zo'n ding wat je in een storm nog kan aanzetten)

Dan kun je van 5x al neer gaan als het goed is, maar zou toch bij 10x beginnen.

Ikzelf nam zulke dikke trekken van een handpijpje met een normale aansteker dat de spetters en vonken er vanaf vlogen, maar meer dan een super vaag gevoel kreeg ik niet, je moet het idd heel goed verhitten.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jep weet ik, maar alle winkels waren dicht en de smartshops hadden er geen meer :confused:
Heb er inmiddels een weten te bemachtigen, volgende week nog maar eens proberen :)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Het kan zijn dat het de eerste keer helemaal niet werkt. Bij mij was dat ook zo in een weekend had ik het 3 keer gedaan en toen werkte het helemaal niet.

Een jaar later, (3 maanden terug) deed ik het weer en toen; kan ik me nog goed herinneren wist ik even niet of het nu begon te werken of niet. net op het moment dat ik wilde zeggen 'ik denk dat het werkt..' kreeg het grip op me en kon ik mijn mond moeilijk bewegen.

Me maat had dat door en liet me gewoon gaan hij zij niets. dit is echt belangrijk. je maat moet zo ingesteld zijn dat ie het verhaal wel na de trip wil horen.

Ik herinner me dat ik wat rechter op in de stoel buiten ging zitten en mijn ogen sloot. ik zag alleen nog steeds hetzelfde als met mijn ogen open toen. Plots leek het alsof de rechterkant het beeld aan de linker kant weerspiegelde.

Mijn maar zat dus links, en plots zag ik hem rechts ook zitten. Dit ging er snel en niet snel hierna werd alles wazig voor mijn ogen en leek het alsof het beeld bij elkaar draaide in een tunnel vormig effect. het ging echt heel traag, ik kon er met moeite beweging in herkennen.

Salvia is een mooi spulletje, ik vraag me af wat het spul nou echt met ons lichaam en geest doet. Vanwaar komen die rare effecten.

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik heb het laatst ook voor het eerst gedaan, ik heb een heel buisje 5x extract opgemaakt maar geen bijzonder harde trip gehad... Wel iets gehalucineerd maar niet extreem gaaf ofzo. Maargoed ik had dan ook geen torch aansteker

zommes

Badass junkie
azgaza zei:
Ik denk dat het toch door de aansteker kan komen, als het niet heet genoeg is komt de werkzame stof ook niet goed vrij.

Inderdaad, zo'n wind-proof aansteker is daarom aan te raden. Met zo'n ding en 10x extract ben ik toch wel een aantal keer van de wereld gegaan.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
[quote="Jonko]
Je moet alleen een pijpje en een torch aansteker hebben (zo'n ding wat je in een storm nog kan aanzetten)
[/quote]

Is het dan niet superwarm als je alleen pijpje hebt en torch? is het niet handiger om met bong te doen?

Pikachu

Wijs gebruiker
De mevrouw in de smartshop vertelde mij dat je het via een pijpje moest doen, ik wilde het met een gewone waterpijp doen maar dat rade ze af...

Weet iemand misschien waarom eigenlijk?

Delirium

Badass junkie
Rustig opbouwen met gebruik: Eerst een paar keer bladeren roken, daarna opklimmen met de extracten. Als extracten geen effect hebben heeft het weinig zin om dat dure spul door te blijven roken! In dat geval zou ik de extracten bewaren en weer terug gaan naar de bladeren en die een paar sessies achter elkaar roken, anders is het zonde van je extract natuurlijk :(

Ik heb geen problemen ondervonden met een gewone aansteker trouwens. Wat ik altijd wel doe is het vlammetje eerst even boven je gevulde pijpkopje houden zodat de Salvia alvast wat warm wordt. Als kleine deeltjes beginnen met gloeien kun je in één grote hijs de Salvia inhaleren :) Dan natuurlijk de rook natuurlijk zo lang mogelijk inhouden en als het kan (en nodig is) meteen nog een hijs er achter aan nemen.

Ik vind een trip op Salvia toch wel een apart en interessant iets en zodra je lichaam en geest bekend zijn met de stof gaat trippen ook veel makkelijker en weet je precies hoe je het moet nemen zodat het voor jou gaat werken. Ik heb voor een redelijk sterke trip maar één hijs van gewone blaadjes nodig :)

Delirium

Badass junkie
Henkfloyd zei:
Volges mij werken bongs en waterpijpen net zo goed als puurpijpjes hoor.

Waterpijpen en bongs verkoelen de lucht, waardoor het makkelijker is te roken.

Salvia rook je niet als een joint ofzo, want je moet je longen helemaal vol zuigen. Je longen voor 100% vol met rook zuigen lukt niet, dan hoest je alles weer uit. Wat bij mij supergoed werkt is gewoon hijsen totdat je de rook voelt prikken in je longen. Dan moet je stoppen met hijsen aan de pijp, maar je longen helemaal volzuigen met lucht totdat er niks meer aan lucht bij kan.
(Mijn theorie is dat de Salviarook zo naar het onderste deel van je longen wordt geperst, waar het veel beter opgenomen wordt :P)

Inhouden en trippen maar :smoke:

Daniel

Experimenterende gebruiker
Pikachu zei:
De mevrouw in de smartshop vertelde mij dat je het via een pijpje moest doen, ik wilde het met een gewone waterpijp doen maar dat rade ze af...

Weet iemand misschien waarom eigenlijk?

Da tis omdat je dan niet kan schatten hoeveel je daadwerkelijk binnenkrijgt, maar t werkt gewoon wel even goed als een pijpje...
Bij mij werkt t t beste, als ik smiddags 2 min lang onweis veel door een pijpje rook, en dan savonds als je dan nog een suck neemt, dan komt het meteen heel hard aan, bij mij althans :wink: !
Kon vorige x nog geen eens dat pijpje doorgeven, zo snel werkte t :mrgreen:

Bovenaan