S en R-Ketamine

J0rrit

Badass junkie
Vind hier weinig over op google, ook de zoekfunctie laat me in de steek!

Je hebt dus R en S Ketamine, S ketamine is dan vooral verdovend en beetje trippy, R ketamine is dan vooral het omgekeerde? Ik had dus gister Keta was dus nu achteraf wss S Ketamine was, en het gaf me idd weinig trip-effect, drm dacht ik in eerste instantie dat die niet zo goed was, maart het geaf me wel echt zon intens geluksgevoel, wat zijn jullie ervaringen met deze 2 isomeren?'

En 'normale' keta, is dat meestal een soort van mengelmoes?

Toevallig Lees net in ketamine in the test bench ook dingen hierover, sticky hiervan maken ofzo?

KETA- MOLE !!!

Belezen gebruiker
ik weet niet wat nou precies de verdovende en de hallucinerende isomeren zijn.

maar ik denk nogsteeds -S de verdovende
+R de meer trippende

wikipedia:
...Since (S)-ketamine has greater analgesic effects and less hallucinogenic side effects than (R)-ketamine...

erowid:
According to an article written by Karl Jansen in the Journal of Psychoactive Drugs, Ketalar ® [produced by Parke-Davis] contains benzethonium chloride as a preservative, which may have its own psychoactive effect. In addition, some brands differ in which stereoisomers of ketamine they contain. Most brands contain equal mixtures of the S(+) and R(-) isomers (racemic ketamine), but at least one brand has been found to contain only the S(+) isomer. According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster loss of consciousness, and has a quicker recovery time (Jansen, 2000). Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.

je zou dus zeggen dat de meeste ketamine een ongeveer gelijkt hoeveelheid S-keta als R-keta zou moetten bevatten maar het is voor mij nog totaal onduidelijk welke nou psies wat doet.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik weet niet welk effect voor welk type staat, maar ik weet wel dat ik het verschil voel tussen de twee. De ene is wat relaxter, je voelt je wat luchtiger/lacheriger, en de visuals zijn er zeker, maar minder drukkend.
De andere is de harde waarbij je echt dat snoeivage effect hebt, waardoor je hoofd aan je benen lijkt te zitten, en de kamer in een eivorm lijkt, en je verschillende tijdlijnen boven elkaar kan waarnemen, en al dat soort lijpe shit... Ik hou vooral van die laatste soort :grin:

KETA- MOLE !!!

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Ik hou vooral van die laatste soort :grin:
whaha same here :grin:

die verdovende shit is wel ontspannen maar een beetje saai naar mijn idee

ik krijg zometeen een klein sample in mn neus en als het klopt wat mij verteld is word ik daar heel vrolijk van :rolleyes:

Atropa

Bewuste gebruiker
Nu je het zegt kan ik me daar wel in vinden. Heb uit 3 bronnen Ketamine gehad en van m'n allereerste ooit ben ik flink dronken/stoned geweest en kon nauwelijks een psychedelisch effect 'ontdekken'. Gewoon neutrale gedachten en alles leek wel een stripverhaal. Elke minuut kreeg je 'opgespaard' in 1 trits door. Hetzelfde hadden 2 maten van me die nacht.

De laatste keer uit een nieuwe bron gesnoven, klein lijntje en bleef een stuk normaler lopen maar de afstanden tussen m'n omgeving werden langer en smaller, en leek wel alsof ik mezelf kon zien.

Spor

Wijs gebruiker
Voor mij is een gram S onderweg, en R heb ik hier nog wel...

Ik ga binnenkort eens uitgebreid testen en dan zal ik mijn bevindingen hier posten !

J0rrit

Badass junkie
Ik ga er vanuit dat ik de S-vorm heb ( over 10 dagen testuitslag ) en vond dat die me echt een heel heftig euforisch gevoel erbij gaf!

Spor

Wijs gebruiker
Das appart, aangezien het minder trippy zou moeten zijn, en meer verdovend.

Ik krijg binnekort geteste S, en heb hier nog R liggen, dus dan ga ik er mee aan de slag.

Lijkt me overigens wel tof als je er een euforisch gevoel bij krijgt :grin:

J0rrit

Badass junkie
Spor zei:
Das appart, aangezien het minder trippy zou moeten zijn, en meer verdovend.

Ik krijg binnekort geteste S, en heb hier nog R liggen, dus dan ga ik er mee aan de slag.

Lijkt me overigens wel tof als je er een euforisch gevoel bij krijgt :grin:

Hij was ook echt minder trippy en meer verdovend, maar denk dat juist door dat meer verdovende ik echt zon mdma-achtig geluksgevoel erbij had!

Spor

Wijs gebruiker
Geteste 84% S is binnen :hearteyes:

Heb nog een ietsiepietsie klein restje van geteste R, ook 84%

En heb nog een berg ongeteste, maar die verdenk ik er van om R te zijn rond de 80%... Nog wachtend op testresultaten.

Zodra alle testresultaten binnen zijn, ga ik zelf aan het testen :grin:

KETA- MOLE !!!

Belezen gebruiker
Spor zei:

En heb nog een berg ongeteste, maar die verdenk ik er van om R te zijn rond de 80%... Nog wachtend op testresultaten.

lekker dan spor (Y) goed bezyg

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Spor zei:

Volgens mij heb je die S keta nu al gedaan, wat zijn je testresultaten
:P ?

Spor

Wijs gebruiker
Ach die is allang weer op

Ja wat wikipedia zegt vond ik wel overeenstemmen; r spaced harder terwijl s meer verdoofd. Heb me een avond behoorlijk lens gesnoven aan die s en voelde toch wel enigsinsd anders aan. Vooral het minder space dus, enw at ik heel irritant vond was de complete gevoelloosheid, maar vooral in mn lippen.

extreme

Experimenterende gebruiker
ketamine werd gesplits in twee categorieen s-ketalar (verdovend) r-ketalar(trippend effect)
Dat kwam omdat ze het gebreuken voor mensen te kunnen verdoven en de hallucinaties er niet bij te hebben. Word o.a gebreukt voor verbanden van brandwonden te vervangen.
Ik persoonlijk heb liever de r-ketaminne. Van deze heb je echt het gevoel dat je prettig gestoord aan het worden bent. En kan je ook een k-hole ervaring mee maken. :P
Van de r-ketamine word je enkel verdoofd en slaperig. Wel vindt ik het een aanrader in combinatie met lsd omdat je er supper chil van bent.

kunlan

Belezen gebruiker
Weet iemand waarom ze bij Ketamine uitslagen wel S/R onderscheiden en bij Speed L/R niet ? Ze geven enkel het puurheids percentage :(

OT: Doe mij maar R-Ket denk ik :P

leppeh

Bewuste gebruiker
Isomeerverhoudingen testen kost altijd veel geld en wordt dus naar mijn weten bij zowel ketamine als speed niet gedaan als je het inlevert bij een testpunt.

Aldous

Belezen gebruiker
Bij mij werd het ook niet gedaan. Heb toen ooit een keer zelf wat in de polarimeter gestopt waaruit bleek dat het geen racemisch mengsel was maar heb iet kunnen achterhalen of het R of S was.

kunlan

Belezen gebruiker
leppeh zei:
Isomeerverhoudingen testen kost altijd veel geld en wordt dus naar mijn weten bij zowel ketamine als speed niet gedaan als je het inlevert bij een testpunt.

Ah ok my bad, hoe zeggen sommigen hier dan met zekerheid S of R keta te hebben?

Puur op het gevoel? :)

azgaza

Badass junkie
Ik geloof dat mijn eigen keta gewoon gemengde ketamine is en ik heb laatst de lol gehad om pure R-iso ketamine te kunnen proberen. Wat mij opviel, en dat overigens ook in al een gedocumenteerd feit is, dat R een flink stuk minder potent is dan S, in andere woorden: je hebt meer nodig. Verder merkte ik inderdaad wat minder lichamelijke verdoving dan ik gewend ben, maar dat maakte mijn lichaam ook minder vaak en dat vond ik dan wel weer jammer. Ik heb R-iso nog nooit in een hoge dosis gedaan, maar naast de potentie vond ik het niet zo opvallend anders eigenlijk.

die gast

Newbie
Weet iemand welke keta nu die fijne geluksgevoelens geven?
Die keta had ik vroeger, altijd lachen. nu heb ik keta daar word je wel vaag van maar het lijkt toch alsof ik iets mis.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ze beide gehad, daar ben ik van overtuigd, mijn dealer verkocht de ene ook als S en de andere als R.

S is zoveel meer lichamelijk en veel potenter. R voelt iets meer dissociactief aan, maar dat valt reuze mee. Ik vind S een stuk lekkerder, meer waar voor je geld en zeker ook dissociactief effect terwijl dat bij R duidelijk minder is.

Ik heb minder S nodig voor een lekker effect dan K met ongeveer dezelfde percentages.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Gisteren R-Ketamine getest.

Ik verwachte de visuals en de hele mikkak maar dit viel helaas heel erg tegen.

Korte omschrijving van mijn R-Ket ervaring:

Ik denk neem een goede dosis (200 mg totaal) om het volle effect te krijgen. Ik snoof eerst beide neusgaten vol. Het begon vrij snel daarna al te werken en voelde als de vertrouwde keta. Alles weer gevoelloos en slap en je tolde in je lichaam. Je bleef aan de grond staan alsof je in cement stond. Je moest je benen echt oppakken om te verplaatsen. Na de menige: Wowwww en wawwwwww kreten een grote bom gemaakt van de rest van de 200 mg. Die sloeg ook vrij snel in. En toen ineens BOEEEEEEM!!! Hallo keta. Je was ineen klap compleet van de wereld. Ik moest echt gaan liggen want staan ging gewoon niet meer. Alles draaide en tolde en als je je ogen dicht deed zag je de meest rare vormen. Maar niet echt sterke visuals ofzo wat ik verwachte. Verder werd ik er vrezelijk moe en versufd (wat logisch is van keta) en kon ik niet heel erg genieten van de trip.

Je voelde wel dat je buiten je lichaam ging, maar je kon niet echt naar een andere dimensie gaan. Wat veel mensen wel ervaren, daar baalde ik van.

Het was een bijzondere ervaring maar niet de ervaring die ik verwachtte. En niet de ervaring die ik nog eens snel op zal gaan zoeken.

Ik had al eerder keta gedaan, maar die was minder sterk en ik weet niet of het R of S was. Als ik er nu aan terug denk gok ik dat het ook R was maar dan minder sterk.

ik ben dus wel benieuwd naar de S keta. Kijken of dat beter bevalt. Staat wel op de planning voor de komende maanden.

Ik had ooit het idee om een keer keta te gaan spuiten, daar ben ik nu wel overheen. Dat lijkt me te heftig en niet echt mijn ding.

Rustig aan mensen.. :)

Wartaal

Belezen gebruiker
Fishhead, je had dit in het donker moeten doen en vervolgens op je bed gaan liggen met je ogen open. Dan weet je niet wat je mee maakt.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Wartaal zei:
Fishhead, je had dit in het donker moeten doen en vervolgens op je bed gaan liggen met je ogen open. Dan weet je niet wat je mee maakt.

Het was donker en ik lag op me bed.. Maar ik ga het nog een keer proberen. Ik geef het nog een kans :sunglasses:

W.F.L.

Badass junkie
die gast zei:
Die keta had ik vroeger, altijd lachen. nu heb ik keta daar word je wel vaag van maar het lijkt toch alsof ik iets mis.

S denk ik.. Van die andere word je alleen maar heel vaag in je kop in mijn ervaring. En een heel stuk minder potent dan S.

Hechtte ook nooit veel waarde aan het staafjes/korrels-verhaal omdat ik van S-Ketamine visueel ging trippen als ik genoeg nam en ik van iedereen hoorde dat R-Ketamine juist de trippende variant was, maar dat is dus gewoon onzin, S-Ketamine is de trippende en verdovende variant, R-ketamine is voornamelijk dissociatief. Kreeg ik laatst Ketamine die een mengeling was van staafjes en korrels en dat gaf inderdaad een heel ander gevoel. Meer dissociatief, onmogelijk om écht die K-hole te ervaren die S-ketamine geeft (heel wat minder potent), meer lijkend op ik-word-gewoon-gek-in-mijn-hoofd en ook minder fysiek, absoluut géén visuals, behalve een verneukt ruimtelijk inzicht. Nu ga ik er op dit moment vanuit dat ik met die kristallen S-Ketamine had en met die mengeling splinters/kristallen dus gewone racemische. Eerst dacht ik dat die korrels racemisch waren omdat ze wel verdoofden, vooral in lage dosissen en in hogere dosissen ook tripten. Maar van deze Ketamine trip ik dus absoluut niet. Ik kan hier ook aan Ketamine geraken die enkel bestaat uit staafjes, maar dat is een stuk duurder. Als wat ik nu heb racemisch is dan hoef ik die troep helemaal niet te proberen. Geen wonder dat je daar niet van kunt K-holen of trippen, dat gaat het beste met S. Verder heb ik met S-Ketamine ook gewoon meer lol, is vrolijker op één of andere manier, al is die mix wel makkelijker te handelen. En dit:

According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.

Het is dus ook gelijk de laatste keer dat ik iets of wat koop met die kutstaafjes erin. De volgende die mij dat verkoopt mag optiefen :smilingimp:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.

Huh, ik heb maar 200mg gebruikt hoor?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Fishhead0707 zei:
Sublimo zei:

Mijn fout. :flushed: Verkeerd gelezen. Dan begrijp ik het alweer wat beter. :wink:

W.F.L.

Badass junkie
Sublimo zei:

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
W.F.L. zei:
Sublimo zei:

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P

Ik snuif. Maar waarschijnlijk had ik gewoon last van tolerantie. Het was niet men eerste dag van die week dat ik ketamine had gesnoven. :)

Ik ben zelfs helemaal weg geweest, gewoon in een diepe, droomloze slaap gevallen.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Sublimo zei:

Oh dat wil ik zeker is meemaken. Over hoeveel snuiven heb je het dan over??

Sublimo zei:
Fishhead0707 zei:
Sublimo zei:

Mijn fout. :flushed: Verkeerd gelezen. Dan begrijp ik het alweer wat beter. :wink:

NP mate.. Ik dacht al ik heb toch geen 400mg getypd.. :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Fishhead0707 zei:

Nee, er staat twee keer 200 mg in. Ik had dat opgeteld. Niet goed gelezen dat het twee keer over dezelfde 200 mg ging. :P

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Fishhead0707 zei:

Nee, er staat twee keer 200 mg in. Ik had dat opgeteld. Niet goed gelezen dat het twee keer over dezelfde 200 mg ging. :P

hehe oke. Ja klopt inderdaad. In totaal 200 mg.

Maar volgende keer dus niet meer bommen, maar snuiven en dan moet het goed komen..

En daarna wil ik gewoon de S-keta proberen.(net zolang door gaan tot ik in de k-hole kom, tot op zekere hoogte natuurlijk.)

Komt goed..

:)

W.F.L.

Badass junkie
Fishhead0707 zei:
W.F.L. zei:
Sublimo zei:

Oh dat wil ik zeker is meemaken. Over hoeveel snuiven heb je het dan over??

Geen idee, ik denk alles van 0.2-0.5g ofzo. (S) Maar ik heb dus geen flauw idee. :P Maar Ketamine is dusdanig veilig dat je na een hele gram nog niet dood bent volgens mij, dus dat zit wel goed. :P En meer dan 0.5 was het zowiezo niet denk ik, voor K-hole. En voor trippen nog minder, maar toen waren we al de hele tijd keta aan het snuiven dus dan raak je een beetje kwijt hoeveel er al weg is. :grin:

die gast

Newbie
W.F.L. zei:
die gast zei:

S denk ik.. Van die andere word je alleen maar heel vaag in je kop in mijn ervaring. En een heel stuk minder potent dan S.

Hechtte ook nooit veel waarde aan het staafjes/korrels-verhaal omdat ik van S-Ketamine visueel ging trippen als ik genoeg nam en ik van iedereen hoorde dat R-Ketamine juist de trippende variant was, maar dat is dus gewoon onzin, S-Ketamine is de trippende en verdovende variant, R-ketamine is voornamelijk dissociatief. Kreeg ik laatst Ketamine die een mengeling was van staafjes en korrels en dat gaf inderdaad een heel ander gevoel. Meer dissociatief, onmogelijk om écht die K-hole te ervaren die S-ketamine geeft (heel wat minder potent), meer lijkend op ik-word-gewoon-gek-in-mijn-hoofd en ook minder fysiek, absoluut géén visuals, behalve een verneukt ruimtelijk inzicht. Nu ga ik er op dit moment vanuit dat ik met die kristallen S-Ketamine had en met die mengeling splinters/kristallen dus gewone racemische. Eerst dacht ik dat die korrels racemisch waren omdat ze wel verdoofden, vooral in lage dosissen en in hogere dosissen ook tripten. Maar van deze Ketamine trip ik dus absoluut niet. Ik kan hier ook aan Ketamine geraken die enkel bestaat uit staafjes, maar dat is een stuk duurder. Als wat ik nu heb racemisch is dan hoef ik die troep helemaal niet te proberen. Geen wonder dat je daar niet van kunt K-holen of trippen, dat gaat het beste met S. Verder heb ik met S-Ketamine ook gewoon meer lol, is vrolijker op één of andere manier, al is die mix wel makkelijker te handelen. En dit:

According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.

Het is dus ook gelijk de laatste keer dat ik iets of wat koop met die kutstaafjes erin. De volgende die mij dat verkoopt mag optiefen :smilingimp:

ik ben er inmiddels achter, voor mij is de psychedelische ketamine die met de staafjes, daar word ik prettig gestoord en wat makkelijker om over je heen te laten komen dan de blokjes variant. dus zover ik nu weet is de blokjes=S, en staafjes=R

langeman

Bewuste gebruiker
Diverse topics over S en R gelezen te hebben ben ik er in ieder geval achter dat er hier op DF nog geen consensus bestaat over S en R. Er worden nogal wat verschillende ervaringen gemeld en verschillende conclusies getrokken.

Op internet (buiten de drugswereld) lees is dit:
Ketamine werd mondjesmaat gebruikt in de anesthesie, maar had als groot nadeel dat het als vervelende bijwerking , hallucinaties teweeg kon brengen. Daardoor was het onbruikbaar in de dagelijkse praktijk. Alleen in combinatie met andere middelen viel het met de hallucinaties meestal mee.

Pas later werd ontdekt dat de ketamine die toen gemaakt werd bestond uit zowel een rechts- als linksdraaiende vorm. De rechtsdraaiende vorm was voornamelijk verantwoordelijk voor de pijnstilling en de linksdraaiende vorm voor de hallucinaties. Door de twee te splitsen, kon een veel bruikbaarder vorm ontwikkeld worden de S-ketamine (merknaam S-Ketanest) De oudere vorm met als merknaam Ketalar is niet meer verkrijgbaar behalve in de dierengeneeskunde.
Bron: http://www.pijnpolikliniek.info/index.p ... &section=2

en hier
http://books.google.nl/books?id=qlYKYF- ... ne&f=false
is te lezen dat S ketamine mindere halucinaties oplevert. Een stukje verder staat ook dat het potenter is dan recemische.

Zonder praktijk ervaring is het mij op basis van een half uurtje googlen duidelijk dat S meer verdovend en minder trippy is.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
het ligt helaas iets gecompliceerder.. maarja uiteindelijk gaat het erom of JIJ het effect fijn vind. en of dat nou R of S heet.. tja. Ketamine daar gaat het om.

Want de ene R is de andere niet en de ene S is ok de andere niet.

Het valt in mijn ogen en op basis van mijn ervaring met Ketamine niet te generaliseren.

langeman

Bewuste gebruiker
R is R en S is gewoon S. Chemisch zit daar geen verschil tussen. Er zijn niet nog meer verschillende soorten, zover ik weet. Andere gebruik(ers) gerelateerde factoren bepalen misschien wel een verschil in effect.
Maar in medische wereld gebruiken ze toch niet voor niets voornamelijk S? Dat doen ze niet omdat ze graag willen dat je gaat trippen...

leppeh

Bewuste gebruiker
langeman zei:
R is R en S is gewoon S. Chemisch zit daar geen verschil tussen. Er zijn niet nog meer verschillende soorten, zover ik weet. Andere gebruik(ers) gerelateerde factoren bepalen misschien wel een verschil in effect.
Maar in medische wereld gebruiken ze toch niet voor niets voornamelijk S? Dat doen ze niet omdat ze graag willen dat je gaat trippen...

...?

Bovenaan