Exceptional Insight zei:Omdat ik hier las:Berbatov zei:Waarom quote je dan een ander bericht?
Kun jij mij indirectmeehelpen?![]()
OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.
Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!
Ik ook!YawningMan zei:Ik heb mezelf altijd voorgenomen dat als ik kindertjes krijg dat ik stop. Dus ik kan nog met een gerust hart een X aantal jaren doorroken denk ik zo..![]()
Overigens verschillende stop pogingen gehad, ben ook niet (meer) zo'n 'zware' roker, rook gemiddeld denk ik 3 sigaretten op een dag. Echter in het weekend, met alcohol in het spel, gaat het aanzienlijk sneller. 2 pakjes voor het weekend, 1 pakje voor doordeweeks![]()
Petrovic zei:OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.
Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!
Aalpoepert zei:kankerweinig
Ze zijn daar niet helemaal duidelijk maar ik denk dat ze met minder roken bijvoorbeeld bedoelen van een pakje naar 10 sigaretten per dag gaan. Als jij een lange tijd niet rookt hebben je longen kans te herstellen, als ze dagelijks een hoop binnen blijven is het logisch dat ze daar niet echt de kans voor krijgen. Het leek me wel leuke informatie aangezien veel mensen zich dus onterecht goed laten voelen door iets te gaan minderen.Matheson zei:Petrovic zei:OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.
Inderdaad opzienbarend. Heb je ook ergens bewijs gevonden waarom dit zo is? Ben erg nieuwsgierig, aangezien ik zelf vind dat ik iemand ben die z'n nicotineverslaving redelijk goed onder controle heeft. Zo kan ik tijdens een avond uitgaan 10 peuken roken en er daarna meer dan een maand vanaf blijven. En dit is al 2/3 jaar zo, dus zie niet echt een reden waarom het per se meer zou gaan worden.
Zolang je verslaaft bent zullen de peuken je veel goeds doen, dit komt over als zelf-manipulatie.Flameon zei:Een vriendin van me zei vandaag: Flameon, gaan we stoppen met roken.
Ik ben wachtende op het antwoord wat daar tegenover zou moeten staan![]()
Van een kant is de wil er wel, van de andere kant doen peuken me ook veel goeds
HUH?? Je bedoelt de post waarin gesteld wordt dat minderen met roken niet genoeg is? Ik zie het verband niet echt?Dreuge zei:Aalpoepert zei:kankerweinig
vind je deze "kanker" niet een beetje ongepast na wat petrovic net heeft gezegd? kan me voorstellen dat er hier mensen aardig van geschrokken zijn, en dan kom jij met zo 'n opmerking?
Was het dan een (kut)grapje of had je gewoon je bokkenpruik op?Dreuge zei:ik ook niet
Je kan anders ook gaan mediteren.Psychedelicious zei:Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk![]()
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Aalpoepert zei:Je kan anders ook gaan mediteren.Psychedelicious zei:Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk![]()
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Flameon zei:"niet rokende verpleegkundige missen belangrijke interventies bij clienten"
![]()
![]()
![]()
Onafhankelijk onderzoek langs geweest op het werk en die concludeerde bovenstaande
Nee wel geminderdDione zei:En, iedereen nog steeds gestopt?
Flameon zei:Nee wel geminderdDione zei:En, iedereen nog steeds gestopt?![]()
Gewoon stoppen dus vlammetjeFlameon zei:Wat schuift dat als ik dat doe? :P
schone longenFlameon zei:Wat schuift dat als ik dat doe? :P
Drientje zei:Sinds vorige week vrijdag spontaan gestopt, was het niet van plan maar ineens vond ik het zo goor.
Pakje weggegeven en sindsdien niet meer gerookt.
Heel af en toe heb ik wel trek, zoals nu omdat ik net gegeten heb, maar ik weet gewoon wat voor een stomme neppe verslaving het is. En dat je gewoon geen ene fuck plezier beleeft aan die peuk.
Nog nooit voelde het zo fijn om iets waar ik waarde aan hechtte op te geven.
De hoop dat het lukt, zegt mij dat het dat niet doet.Petrovic zei:Je hebt in ieder geval de argumenten.