Ritme

Flameon

Badass junkie
We hebben allemaal een bepaald ritme, en er zijn hier vast en zeker ook mensen die wel eens uit ritme raken.
Zelf werk ik in diensten en ik merk dat ik het laatste half jaar ofzo vaak totaal uit ritme ben. Om 1 uur nog klaar wakker, terwijl ik om 7u op de werkvloer moet staan bijvoorbeeld. Dat komt dan omdat ik vaak de dag vantevoren het weer 5 uur oid heb gemaakt.

Hoe komen de mensen die hier uit ritme zijn/waren weer in het ritme? :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Door voor jezelf een nieuw ritme op te leggen en je daar aan te houden, in het begin is dat moeilijk en lig je veel wakker maar uiteindelijk ben je zo moe dat je toch slaapt. Dan draait je ritme vanzelf langzaam weer om.

Een kwestie van doorzetten/volhouden. :)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik probeer mezelf momenteel te dwingen tot een ritme, aangezien ik een compleet gebrek aan ritme heb. Tot nu toe lukt het nog niet helemaal.. Maar je moet natuurlijk ook niet te veel tegelijk willen :grin: Het probleem zit hem erin dat ik mijn wekker uitdruk in mijn slaap, zonder het dus ook echt door te hebben. En aangezien ik niet echt dingen heb waar ik op tijd voor moet zijn is het ook niet echt erg, dus dat helpt ook niet bijster veel.. Als ik dus wel een keer iets heb waar ik heen moet, lig ik meestal de hele nacht wakker, omdat ik dus gewoon bang ben om door mn wekker te slapen. Nu probeer ik dus een ritme te krijgen in dag besteding en sporten en misschien dat het daarna ooit nog wel een keer gaat lukken met een slaapritme. :beer:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Doordat ik eerst onregelmatig moest werken had ik een ritme waarin ik om 3 uur ging slapen en om 10 uur wakker werd. Nu ga ik om half 10 naar bed, om half 12 slaap ik, en om half 7 ga ik eruit. Jeuh!

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nooit echt issues mee gehad. Toen ik naar school ging sliep ik om 12 en om 7 eruit. Toen ik klaar was met school ging ik om 3 naar bed en kwam ik er om tien uit. Als ik weer moest werken ging ik om 12-1u naar bed en kwam ik er om 7-8u uit..

Ik heb dus nooit echt een probleem gehad met mijn ritme. Als het opeens omgeslagen moet worden dan heb ik wel een paar dagen wat meer last van niet in slaap kunnen geraken maar dat trekt snel bij. En ik ben altijd na 7u slapen prima uitgerust. Hoe langer ik in bed blijf liggen, hoe belabberder ik me voel.

luchtigtoetje

Badass junkie
ik heb vaste werktijden dus van ma tot vrij heb ik een vast ritme. (7u opstaan, rond 12u naar bed). Meestal ga ik vrijdag rond 2u naar bed en sta ik 11u op. En zaterdag en zondag zijn mn ritmeloze dagen.

Ik eet ook op vaste tijden.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Mijn ritme is ook helemaal weg. Ik blijf telkens wakker tot 4-5 uur. Moet ik wel wat aan doen want maandag heb ik om 9:00 uur een tentamen :(

cropp

Badass junkie
Ik leef ook praktisch zonder ritme, ook niet qua eten of zo...

Is niet gezond maar soms wel handig, ik heb mijn zus wel eens vet veel last zien hebben van een jetlag, terwijl ik nergens last van had.

Ik heb ook gemerkt dat ik een nacht over kan slaan zonder drugs te gebruiken en zonder de dag er na er minder op te functioneren, zo ervaar ik dat zelf tenminste...

kaasbaas

Badass junkie
cropp zei:
Ik leef ook praktisch zonder ritme, ook niet qua eten of zo...

Dito.

Ik heb de afgelopen week elke dag een afspraak gehad dus ik moest voor mijn doen erg vroeg op. Nou heeft dit me echt gesloopt eigenlijk, ik voel de wallen onder me ogen trekken als of er een ton aan hangt maar ik ben nu wel 2 uurtjes eerder moe. Nog zo'n 6 uur te gaan :grin:.

Maar om elke dag vroeg op te staan en dan vervolgens niks te doen, dus gewoon thuis te zitten. Nee, daarmee kan ik mijn ritme niet herstellen. Uiteindelijk flipt m'n ritme dan en na een dag of 2 ben ik weer terug bij waar ik begon. 8 uur 's ochtends bed tijd dus.

Gemini

Badass junkie
Mijn ritme is elke week weer anders. De ene week slaap ik rond 10u, omdat ik om 6u op moet de dag erop. De volgende week ga ik pas rond 2u naar bed, omdat ik pas om 10u op moet staan.

Beanhead

Badass junkie
Nacht doorhalen en dan op tijd slapen
Blowen tot je slaapt
GHB nemen om in slaap te vallen
licht-donkertritme
Sporten&de zon op zoeken

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ja, al sinds ik jong ben. Ik was op de basisschool helemaal leip van lezen, en was nooit moe als ik naar bed moest, op een gegeven moment trokken mn ouders gewoon de stoppen voor de zolderverdieping eruit dat ik geen licht had. Maarja toen lag ik nog in het donker wakker.

Toen ik eenmaal ging blowen toen ik een jaar of 14 was verdween dat, hahaha.
Maar nu telkens als ik probeer te stoppen met blowen, zoals nu ook weer het geval is, (vallen en opstaan uiteraard) is het gewoon weer raak.

Op zich ben ik overdag niet moe dan, maar de eerste paar uren 's ochtends en de laatste paar uren 's avonds zit ik er meestal over in.

En toen ik bij de banketbakkerij werkte op een blauwe maandag, diensten van 10 uur die vaak tot 12 uur uitliepen en dan moest je binnen een week soms 'ochtend en soms avonddienst. Dat heb ik ook maar heel even volgehouden.

-edit het feit dat ik een tijd speed zwaar misbruikt heb heeft er ook niet aan bijgedragen, maar ik kan in principe met weinig slaap, dan moet ik wel 6 wekkers zetten en 'sochtends beginnen met een dubbele espresso, maar dat gaat nu behoorlijk.

Voeding schijnt erg veel uit te maken, maar als student met mijn eigen appartementje. Ik kook niet vaak voor mezelf ofzo, weinig voldoening. Plus het feit dat ik 's ochtends al over mijn nek ga als ik aan een boterham denk... Is mijn eetpatroon ook allesbehalve optimaal te noemen.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Gelukkig heb ik weinig slaap nodig. Nog meer mensen van die geluksvogels?
Dan heb ik je echt geluk ja. Ik ben echt verslaafd aan slapen en heb echt wel 8 uur nodig wil ik fit zijn en goed voor de dag komen. Maar vaak kom ik hier helaas niet aan, en slaap ik in het weekend 10 uur :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Ik moet er iedere dag 7 uur uit en ik probeer de laatste tijd om rond een uur of 11/12 in m'n bed te liggen. Nu ik niet meer blow is m'n ritme wel een beetje verstoord maar dat komt aardig snel weer terug. Ik het weekend ken ik het woord helaas niet.

SjaakT

Experimenterende gebruiker
Als ik geen examens heb (die gelukkig net over zijn) dan heb ik een behoorlijk vast ritme. S'ochtends rond 8 uur eruit, naar school, 3/7 dagen fitness en 2/7 dagen (kick)boksen, en ik lig dus zo rond 23 uur weer in mn nest.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Mijn lievelingsritme is om tussen 11 en 1 wakker te worden en tussen 2 en 4 te gaan slapen. Helaas is dit niet mogelijk buiten vakanties en weekenden om :(

SjaakT

Experimenterende gebruiker
DamienDope zei:
Mijn lievelingsritme is om tussen 11 en 1 wakker te worden en tussen 2 en 4 te gaan slapen. Helaas is dit niet mogelijk buiten vakanties en weekenden om :(

Dat is mijn ritme ook hoor tijdens vakanties en vrijdag avond. Heerlijk om zo laat naar bed te gaan en lekker uit te slapen.

Flameon

Badass junkie
DamienDope zei:

Dan kani k je de hand geven. Met mijn wisselende diensten is dit vaak nog wel mogelijk :grin:
Maarja als ik dan eens vroege heb is het geluk drie keer k...t :P

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
DamienDope zei:

Dat is ook ongeveer hoe mijn ritme is. Ik probeer het nu wel iets naar voren te schuiven zodat ik om maximaal 10 uur wakker ben, maar dat is nog best een opgave.. En zeker in de winter. In de zomerperiode gaat dat altijd veel makkelijker. Ik heb ook wel echt minstens 8 uur slaap nodig, ideaal is rond de 10 uur. Tenzij ik manisch ben dan slaap ik 6 uur maximaal, maar dat is niet mijn natuurlijke slaap ritme.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Kijken wat mijn ritme ervan zegt als ik over een paar weken weer 5 dagen in de week half 9 op school moet zijn... (na +- 4-5 jaar zo goed als niks doen, 3-4 uur slapen, tussen 12 en 4 's middags opstaan)

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Als ik 4-3 uur slaap op een nacht ben ik echt de hele dag fris, terwijl als ik zoals normaal de 6 uur slaap de hele dag moe ben. Begrijpen wie het begrijpen kan!

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik ben nu ook bezig met mijn ritme aan het verschuiven. Wil eigenlijk gewoon elke dag om 9:30 uur wakker kunnen worden. Eerst was dit rond 13:00 uur dus er moet nog wel wat gebeuren. Maar ik was vandaag om 10:00 uur wakker dus het gaat de goede kant op.

Nu nog op tijd naar bed gaan...

Flameon

Badass junkie
NorthernLightBE zei:
Als ik 4-3 uur slaap op een nacht ben ik echt de hele dag fris, terwijl als ik zoals normaal de 6 uur slaap de hele dag moe ben. Begrijpen wie het begrijpen kan!

Gewoon weinig slaap nodig

Drientje

DF-koning
Ik heb echt we een goed en fijn ritme. Om 22.00 in bed, om 05.00 eruit (okay, vanmorgen een beetje verslapen, kut wekker ging niet af) en het prettige is dat ik een ochtendmens ben en ik fluitend om 05.30 op de fiets zit om naar mijn werk te gaan. Dan ben ik om 16.30 klaar, fiets weer naar huis om om 22.00 weer in bed te liggen.

Vanavond ga ik iets later wat ik moet morgen om 08.00 bij de dokter zijn dus kan ik een beetje uitslapen.

Drientje

DF-koning
Flameon zei:
Woei respect, om half zes in de ochtend fluitend op de fiets zitten! :openmouth:
Als ik niet wil fietsen kan ik ook de bus pakken maar dan ben ik maar half wakker tegen dat ik op mijn werk ben, en bus doet er langer over, tegen 25 minuten fietsen staat dan 45 minuten met de bus.

Laat mij maar fietsen.

Frog83

Bewuste gebruiker
Bah Structuur haat liefde verhouding ik moet het hebben, maar wil het niet,ik wil niet, je moet!IK wil niet! neee JE MOET!! grrr ritme we ontkomen er niet aan...

Aalpoepert

Badass junkie
Drientje zei:
Een mens is gebaat bij regelmaat.

Maar doe je iets incidenteel, dan gebeurt het niet veel

Is iets niet in de haak, dan is dat een kwalijke zaak

Als cocaïne is je keus, dan is dat slecht voor je neus

Mocht je ooit van een ladder af vallen, pas dan op dat je niet landt op je ballen!

Als je je afvraagt wat die meur is, krijg dan maar lekker de pleuris!

Een oude vrouw gaat met de vut, dan heeft ze dus ook een uitgelubberde huid

Bovenaan