Ritalin Gebruik

Goya

Experimenterende gebruiker
Is het schadelijk om 1 of 2 maal per week een 10mg methylphenidate te slikken voor mijn studie? Ik merk dat ik op een ritalin erg goed kan functioneren en mijn werk erg snel af heb
Ik heb btw geen ADHD

Soma

Bewuste gebruiker
20 mg per week is echt niks vergeleken met de 20 mg per dag die de meeste AD(H)D'ers slikken. Maar of het schadelijk is of niet, dunno..

Flameon

Badass junkie
Lichamelijk zal het wel meevallen, geestelijk is voor iedereen anders. Als je het gebruikt om te functioneren wordt het denk ik al gauw een gewenning en dat is ook weer niet goed.

Goya

Flameon zei:
Lichamelijk zal het wel meevallen, geestelijk is voor iedereen anders. Als je het gebruikt om te functioneren wordt het denk ik al gauw een gewenning en dat is ook weer niet goed.

Dank voor de reactie, ik weet genoeg :wink:

Hislordship

Wijs gebruiker
rita is wel lekker spul. kan er alleen niet op slapen wat ik op pep juist wel kan... maargoed paar keer per week is niet zo erg om te doen. =)

Hm, ik gebruikte op een gegeven moment echt zoveel. Naarmate je het langer en gereguleerder gebruikt merk je er volgens mijn arts ook minder van. Ik heb concerta gebruikt, maar daar werd ik echt een lijk van. rita werkt bij het beste

Supervlieg

Wijs gebruiker
Flameon zei:

Ritalin is niet verslavend en er treed geen afhankelijkheid of gewenning op. Daar is de dosering te laag voor. En ritalin is wel degelijk schadelijk voor mensen zonder ADHD omdat het de dopamine afgifte in je hersenen ontregelt. Bij iemand met ADHD is dit sowieso al het geval dus vandaar :P Maargoed, dood zul je er niet aan gaan..

Martijn.

Belezen gebruiker
Supervlieg zei:
Ritalin is niet verslavend en er treed geen afhankelijkheid of gewenning op. Daar is de dosering te laag voor. En ritalin is wel degelijk schadelijk voor mensen zonder ADHD omdat het de dopamine afgifte in je hersenen ontregelt. Bij iemand met ADHD is dit sowieso al het geval dus vandaar :P Maargoed, dood zul je er niet aan gaan..
Hij wil 1 of 2 keer per week 10 mg slikken. Als je dan hier leest dat sommigen zowat wekelijks speed met bergen tegelijk hun neus injagen, dan kun je die 2 pilletjes methylfenidaat wel wegstrepen. Die 2 pilletjes in de week zijn heus wel verantwoord. Dat ontregelt je dopamine-afgifte in je hersenen niet lijkt me.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik zeg niet dat het VEEL kwaad kan maar hij vroeg of het schadelijk was, dus voila :) Maar mijn mening is nog steeds dat je medicijnen moet gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.

Ik slik die dingen 7 maal per dag en ben ze liever kwijt dan rijk. Helaas heb ik ze nodig om normaal te kunnen functioneren. Ergerlijk om dan constant te zien dat mensen t gebruiken om beter te studeren.. Niet persoonlijk bedoeld maar ik lees het hier meer dan regelmatig :(

Hagelkaas

Newbie
Ik ben van 15mg per dag naar 64mg per dag gegaan binnen een jaar. Het gewent erg snel, en een tussenpauze helpt niet heb ik gemerkt.

Martijn.

Belezen gebruiker
Supervlieg zei:
Ik zeg niet dat het VEEL kwaad kan maar hij vroeg of het schadelijk was, dus voila :) Maar mijn mening is nog steeds dat je medicijnen moet gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.
Eigenlijk wel, maar dan zou je eigenlijk bijna niks meer kunnen gebruiken.
Speed = upper voor zware vorm van ADHD/ADD (het enige verschil is dat speed racemisch mengsel is, en Dexedrine alleen de rechtsdraaiende isomeer bevat)
Methamfetamine = ook upper voor zware vorm van ADHD/ADD, o.a. in de VS als Desoxyn.
Coke = lokaal verdovingsmiddel
Heroïne = pijnstiller
MDMA werd op de markt gebracht als middel voor bepaalde psychotherapie. Het was uitgevonden bij de synthese van een andere stof en is later ook onderzoek gaan doen naar MDMA. Werd later weer van de farmaceutische markt gehaald vanwege de vele bijwerkingen waarvoor we het nu recreatief gebruiken.
Naar LSD is men onderzoek gedaan omdat het ook mogelijk geschikt zou zijn voor bepaalde therapie.
GHB werd op de markt gebracht als slaapmiddel en verdovingsmiddel.

Eigenlijk komen bijna alle synthetische drugs uit de farmaceutische industrie, behalve de nieuwste designerdrugs van nu. Dus ik denk dat iedereen op dit forum wel misbruik maakt van medicijnen. :wink:

Maar goed, ik snapte wel wat je bedoelt verder. :P

eva7

Newbie
Ritalin

Hey,
ik vroeg me af of er iemand is die weet hoe je aan ritalin kan komen zonder recept..

cripple

Newbie
Goya zei:
Is het schadelijk om 1 of 2 maal per week een 10mg methylphenidate te slikken voor mijn studie? Ik merk dat ik op een ritalin erg goed kan functioneren en mijn werk erg snel af heb
Ik heb btw geen ADHD

Nu moet ej eens goed luisteren.

ik ben adhd kop btw, zie ik weet heel zeker dat het jouw helpt (mijn maten klappen ervan mee)
MAAR moet je oppassen ik relatine is blijkbaar erg verslavend voor een NIET adhd'er.
waarom? omdat ik (wij) al ons heel leven dat moetten pakken waardoor wij er beter tegen kunnen en minder verslaafd eraan worden.

btw ik neem al heel men leven die pillen en ik moet zeggen dak der wel schijt van krijg.
ik zou liever zonder gewoon om het feit dat het jhe eigenlmijk een beetje zombie maakt (emotieloos).

DJzer

cripple zei:
MAAR moet je oppassen ik relatine is blijkbaar erg verslavend voor een NIET adhd'er.

Ik neem soms eens relatine en ben een NIET adhd'er maar merk daar niks van qua verslaving. Dus ik denk niet echt dat het zo schadelijk is. Misschien kan er wel sprake zijn van een mentale verslaving maarja dat kan zelfs bij frisdrank hé.

Niet dat ik relatine aanraad aan mensen, maar ik vind dat wel tof zo. Neem dan meestal 5x20mg capsules in een keer enja da is wel hard gaan :tongueout::tongueout:

Wat ik wel denk is dat relatine niet zo goed is voor uw hart.

Snackbek

Nah, ik slik al 2 jaar dagelijks ritalin en het helpt eerder mijn geheugen dan dat het schadelijk is ervoor :) , en het lijkt me ook niet dat het schadelijk is voor je geheugen anders word het ook niet voorgeschreven

Oom Klaas

Badass junkie
Snackbek zei:
Nah, ik slik al 2 jaar dagelijks ritalin en het helpt eerder mijn geheugen dan dat het schadelijk is ervoor :) , en het lijkt me ook niet dat het schadelijk is voor je geheugen anders word het ook niet voorgeschreven

Er word wel meer voorgeschreven wat niet goed voor je is :)

Snackbek

Ja.. maar als je de positieve en negatieve dingen afweegt kan ritalin misschien wel schadelijk zijn maar toch niet dermate schadelijk dat het klachten met zich meebrengt die je leven beinvloeden.
maarja voor mij zou het toch wel verstandig zijn om het te nemen :mrgreen:

Snackbek

hoeveel heid maakt niet zozeer uit in lengte meer in sterkte duurt vrijwel altijd 4 uur

riflexz

Bewuste gebruiker
ik heb vanavond ongv 80mg van die rilatine gesnoven.
't is de eerste keer dat ik dit doe, maar het trekt wel een beetje op speed, maar niet zo intens, en het duurt ook niet zo lang. heb er nu al heel wat wiet op gerookt, en ik ben echt knetterscheef, maar niet zo actief :stoned: :stoned:

Debris

Bewuste gebruiker
Gezond is het niet.
Maar ik heb al vaker mensen met hun examens speed zien pakken om beter te leren. Ze haalde goeie punten. Volgend examen 'tzelfde, scoren ze heel slecht.
Het hangt van persoon tot persoon af, maar ik raad 't af.
Mogelijk kun je straks ook niet meer zonder ritalin studeren.

Mephitiz

Newbie
Sinds kort is ontdenkt dat ik ADHD heb, maar ze hebben die test gedaan toen ik nog elke dag blowde, dus ik weet niet hoe erg ik het geloof. Sommige dingen komen overeen en sommige weer niet. Anyway, ze hebben me dagelijks ritalin voorgeschreven. Ik doe het nu denk ik 3 tot 5 keer in de week. Eerst alleen voor school, daarna ook recreatief. Op school blow ik er een beetje bij wat het effect iets minder maakt, maar tenminste geen afleidende zweethandjes enzo. Als ik het recreatief gebruik, snuif ik ze altijd en drink en blow ik erbij. Vind het een fijne combinatie voor een normale chill-avond, omdat ik me dan wel heel goed voel en relatief gesproken weinig op heb. Op school snuif ik ze nu ook bijna altijd omdat hoewel het effect iets minder helder is, het sneller werkt en ik word er iets blijer van. Ik heb niet het gevoel alsof ik verslaafd ga worden, want het maakt mijn craving voor wiet erger en vaak heb ik daar geen zin in. Wat denken jullie? Is het een probleem als ik al mijn voorgeschreven ritalin blijf snuiven en het af en toe reacreatief gebruik?

Flameon

Badass junkie
Als jij het gevoel krijgt dat je het moet gebruiken om beter te functioneren klopt er iets niet helemaal

MDMA<3

Belezen gebruiker
Heb zelf ook ADHD

Het heeft zo zijn voor en nadelen

Nadelen
-Opgejagen gevoel
-Minder eetlust
-Niet fijn in combinatie met alcohol
-Slaapproblemen versterken. Ook al neem ik mijn slaappillen het duurt het nog een tijdje langer dat ik in slaap ben, dan als ik geen Ritalin heb gebruikt.
-Hoofdpijn
-Buikpijn
-Duizeligheid
(Laatste 3 worden erger als het uit aan het werken is.)

Voordelen
-Dingen overzichtelijker zien
-Sneller werken
-Doelgerichter dingen doen
-Iets meer interesse hebben in dingen waar ik normaal nauwelijks interesse in heb(
-Makkelijker de aandacht vast kunnen houden. Dus niet van de hak op de tak dingen gaan doen. -Ergens mee bezig zijn en wel afmaken om het maar in het kort te zeggen.

Ik had op verschillende Websites over ADHD gelezen dat mensen die vervelende bijwerkingen hebben van Ritalin, vaak Dextro-amfetamine voorgeschreven kregen omdat daarvan de bijwerkingen wat milder zijn
Daarom ga ik morgen naar de dokter en kijken of ik dat voorgeschreven krijg.
Iemand hier ervaringen mee?

MDMA<3

Belezen gebruiker
Heb het voorgeschreven gekregen. morgen kan ik het ophalen bij de apotheek. hopen dat het beter werkt

Bovenaan