Tja, ik heb eens in het ziekenhuis gelegen, en ik vroeg ze vriendelijk of ze wilden stopen met morfine toedienen via infuus, kreeg ik
"nee" te horen, zo lag ik dan een hele week daas in me bed. ik was er zo flauw van, dat ik dus steeds vlak voor dat hat apparaat de morfine toediende, ik m er even uithaalde... na 12 uur was ik nuchter, helder en ik kon weer rondlopen... De dokter was niet blij, en zei dat ik daardoor enorme afkick verschijnselen zou krijgen...
Toen ik m vertelde hoe ik t precies gedaan had, geloofde hij t niet, dat ik al 12 uur zonder die (troep) morfine zat.
Ik vertelde m dat ik nergens last vcan had, ik had alleen last van de morfine.
Het leek wel alsof de morfine je gedachten onderdrukte, totaal geen leuke gedachten, alsof je een hele week tegen een bad trip aan zit, 0,0 controle, verdoofde gedachten, slappe spieren, geen enkele zin in iets, geen fut, geen trek. (toen ik ineens geen zin had in een enorm bord vol met rijst en kip kerrie, wist ik dat die rommel in mijn infuus de boosdoener was.)... Ik had minder last van de pijn dan de verdoving.
Nee, een keertje opium ofzo is wel leuk, maar om het zo toegediend te krijgen, is kut. Ik kon wel dingen horen, en me er aan ergeren, maar ik kon er niet op reageren.

. Dat was dus letterlijk een hel. een nachtmerrie.
Ik vroeg de zuster of zij de morfinespuit "uit" wilde zetten. krijg je een opmerking van "Je voelt je zo beter" omdan alles te negeren wat ik zei, en weglopen.
Ik heb me nog nooit zo hulpeloos en zwak gevoeld. alsof ik weer werd behandeld als een klein kind, met zijn fantasietjes.
Dit zal vast ook een reden zijn, dat ik nooit aan de heroine zou gaan. Alleen maar om die zwakte, lege gedachten, niet meer te hoeven voelen.
----
dmt en lsd zijn heel anders, die geven je de kans om te sturen, en liggen helemaal in je eigen handen. Je hebt maar een klein beetje gedachtenkracht nodig om het een andere kant op te sturen.
---
Morfine duwde je alsof er een olifant op je lag een gat in, zeg maar een K-hole, zonder visuals. pure leegte, nutteloosheid, gewoon vreselijk.