Rilatine en koffie

Tralalala

Newbie
Ik ben onlangs overgeschakeld op Rilatine. Het helpt om mij te concentreren en ik ben minder gevoelig voor prikkels. Nu vraag ik mij af wat het gevolg is van de combinatie rilatine en koffie. Heeft dit een invloed op het effect? Iemand ervaring?

• Like
Waarderingen: ljuv

Ape

Badass junkie
Ik ben onlangs overgeschakeld op Rilatine. Het helpt om mij te concentreren en ik ben minder gevoelig voor prikkels. Nu vraag ik mij af wat het gevolg is van de combinatie rilatine en koffie. Heeft dit een invloed op het effect? Iemand ervaring?
Rilatine is methylfenidaat toch? Ik drink zelf ook wel gewoon koffie als ik methylfenidaat heb gehad. Maar na een paar kopjes merk ik wel dat mijn hart sneller gaat kloppen en krijg ik spanning in mijn kaken.

het kan wel samen, maar ik zou koffie met mate nemen

Dag Tralala, hieronder een antwoord op je vraag:

Koffie en dus cafeïne beïnvloedt twee neurotransmitters namelijk dopamine en noradrenaline. Dopamine heeft invloed op de mate van concentratie en zorgt voor een betere focus. Daarnaast zorgt cafeïne er ook voor dat je iets energieker bent en minder snel vermoeid geraakt. Het effect van dopamine is vergelijkbaar met die van Ritalin. Onderzoekt toont aan dat cafeïne en ritalin elkaar kunnen versterken. Als je koffie drinkt nadat je Ritalin hebt genomen dan zal je veel duidelijker de impact van cafeïne voelen.

Het effect van de combinatie ervan is echter afhankelijk van persoon tot persoon (denk aan leeftijd, gewicht, adhd patiënten,..). Het is dus belangrijk om je lichaam stap voor stap te leren kennen zodanig dat je je niet mispakt. Een overdosis Rilatine kan namelijk leiden tot gevaarlijke symptomen zoals angst, hallucinaties, psychoses, agressie en uitgesproken agitatie. Daarnaast kunnen er ook versnelde hartslag, hartkloppingen, ademhalingsmoeilijkheden en hartritmestoornissen optreden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Onderzoekt toont aan dat cafeïne en ritalin elkaar kunnen versterken. Als je koffie drinkt nadat je Ritalin hebt genomen dan zal je veel duidelijker de impact van cafeïne voelen.

Dit is ook mijn ervaring. Met methylfenidaat heeft koffie sneller een nerveuzig effect. Als je al angstig ergens voor bent kan dat makkelijker worden vergroot. Ik vermijd daarom teveel cafeïne samen met Ritalin/Rilatine.

ljuv

DF-koningin
Ja ik heb er geen last van gehad maar drink maar 2 kopjes op een dag, max. Ik slik ook niet dagelijks methylfenidaat.

Laatst bewerkt:

Nya77

Newbie
Als ik koffie drink i.c.m methylfenidaat krijg ik een oppeppend effect. Als ik het ga drinken als de methylfenidaat is uitgewerkt dan word ik er moe van.

Bovenaan