Met respect zou ik dat niet aanraden als haar vriend enkel kan praten op drugs. Het is mooi als het communicatief een boost geeft maar als ze beiden nuchter zijn moet er ook communicatie zijn.
Diamant, je schrijft dat wat jullie bind eigenlijk een fantasie is. Jullie willen beiden kinderen en dat zie jii gebeuren tenzij hij zich openstelt. Ik denk niet dat je het wil horen maar ik lees niet dat hij zich nuchter ooit heeft opengesteld voor je. Zeker als er kinderen komen moet je echt een basis hebben in goede communicatie. Durf jezelf de vraag te stellen of hij wel kan veranderen. Is dat realistisch om dat van hem te verwachten?
Ik denk dat er legio mannen zijn die een huisje boompje beestje willen een relatie vol liefde en goede gesprekken. Je kan dingen soms verbeteren maar je kan niet alles creëren. Het advies waar ik het meest aan had is; luister naar zijn daden niet naar zijn beloftes. Al heb ik ook het idee dat ik wellicht offtopic ga omdat het lijkt alsof je al besloten hebt met hem verder te gaan? Hoe was je leven voor hem, heb je eerder gezonde relaties gehad? Ben je bang om hem kwijt te raken of ben je bang dat hij je laatste kans is op een mooie toekomst met kinderen?
Je hebt zeker een punt dat hij zich ook nuchter moet kunnen open stellen, dat vind ik ook lastig te begrijpen aan hem. Voor mij is een relatie dat ik 100% mezelf kan zijn en alles bespreekbaar is, maar blijkbaar ervaart hij dat niet zo.
Ook wat je zegt over de kinderwens is nu precies de reden waarom ik nu twijfel aan onze relatie, ik zie hem de perfecte vader zijn, maar als hij zich nu niet kan openstellen naar mij hoe wordt het dan als we een gezin hebben? Ik wil dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin alles bespreekbaar is en dus ook besproken moet kunnen worden.
ik denk dat hij wel wil veranderen maar niet goed weet hoe. Ik wil hem daarbij helpen maar voor mijn hulp staat hij kenbaar niet open. Hij heeft (onder invloed) wel eens gezegd dat het voor hem ook goed zou zijn om met een professional te praten, misschien dat ik dat weer eens kan benoemen.
Er zijn ook legio mannen die dezelfde ‘fantasie’ kunnen vervullen, maar die interesseren mij niet. Ik heb hiervoor nooit een serieuze relatie gehad omdat ik het zelf ook moeilijk vond open te stellen, had geen zin in gezeik en wilde het verdriet voorkomen wat ik nu alsnog ervaar.
als ik nu de relatie zou verbreken zouden er genoeg andere mannen zijn die mij ook een stabiel gezin zouden kunnen bieden, dus dat is niet de reden waarom ik bij hem blijf.