redbull

heroesss

Bewuste gebruiker
Stel dat redbull of andere energiedrankjes die er op lijken ook op de lijst van de harddrugs word gezet, zijn jullie het daar mee eens dan als dat gebeurd?
En vinden jullie dat er een minium leeftijd moet komen voor het kopen van dit soort energie drankjes?

Met dat eerste ben ik het niet helemaal mee eens, maar zoals vandaag heb ik er 4 op en noouuu ik heb t gevoel alsof ik speeds heb gebruikt ofzo, behalve dan dat gevoel met de kaken enzo maar shit he. Oke, er zit caffeïne in wat natuurlijk een soort drug is, maar toch.
Over die miniumleeftijd ben ik het zelf wel mee eens, ik weet wat ik doe als ik er 4 heb gedronken (ik weet dat het eigenlijk niet goed is) en ik weet ook wat ik het beste moet doen als ik hartkloppingen krijg ofzo. Maar weet een 12 jarige dat wel zo goed?

Ik vraag me af wat jullie hier van vinden.

pascal828

Badass junkie
Hartkloppingen van 4 redbulltjes.. lijkt me onwaarschijnlijk.
en je heb zoveel dingen die slecht voor je zijn en toch voor dagelijkse dingen worden gebruikt, zoals koffie.. Dit zou niet verboden moeten worden, want geen enkele mongool zet binnen 5 minuten 20 mokken aan z'n nek. van een redbull zal het vast niet zo erg zijn.
Hoeveel zou er in zo'n energyshot zitten aan caffaine ?
Volgens mij als je daar 20 van op zuipt ben je wel anders, maar wel 60 euro verder.
dan koop ik liever een grammetje pep.

heroesss

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Hartkloppingen van 4 redbulltjes.. lijkt me onwaarschijnlijk.
en je heb zoveel dingen die slecht voor je zijn en toch voor dagelijkse dingen worden gebruikt, zoals koffie.. Dit zou niet verboden moeten worden, want geen enkele mongool zet binnen 5 minuten 20 mokken aan z'n nek. van een redbull zal het vast niet zo erg zijn.
Hoeveel zou er in zo'n energyshot zitten aan caffaine ?
Volgens mij als je daar 20 van op zuipt ben je wel anders, maar wel 60 euro verder.
dan koop ik liever een grammetje pep.

Ik heb vandaag toch echt lichtelijke hartkloppingen gehad, nja, ik voelde het in iedereval aan me hart. Een beetje vergelijkbaar met als je iets teveel hebt gesnoven zegmaar.
Over die koffie heb je inderdaad gelijk, maar daarom heb ik het daar ook niet over :)

pascal828

Badass junkie
heroesss zei:
Ik heb vandaag toch echt lichtelijke hartkloppingen gehad, nja, ik voelde het in iedereval aan me hart. Een beetje vergelijkbaar met als je iets teveel hebt gesnoven zegmaar.
Over die koffie heb je inderdaad gelijk, maar daarom heb ik het daar ook niet over :)

hmm.. tja kan wel, maar volgens mij zal dit niet zo zeer schadelijk zijn hoor.

heroesss

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
heroesss zei:

hmm.. tja kan wel, maar volgens mij zal dit niet zo zeer schadelijk zijn hoor.

Ik heb t vaker gehad en ik leef nog steeds haha :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Van een paar hartkloppingen ga je niet dood hoor... :wink:

Voor de rest sluit ik me bij E I aan, ik vind dat er het afgelopen jaar wel genoeg verboden is.

Winehouse

Badass junkie
hoe kunnen ze die energys verbieden dan??
dan moeten ze caffeine gaan verbieden
kan niet.

en wanneer is een energydrank echt een energydrank
als er x aantal caffeine of taurine in zit??
als energiedrinks verboden worden geeft men het wel weer een andere naam

en dan mag 'iemand van 12' geen blikje redbull kopen
maar wel 20 mokken koffie achterover slaan
(wat eigenlijk hetzelfde effect heeft)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Winehouse zei:
hoe kunnen ze die energys verbieden dan??
dan moeten ze caffeine gaan verbieden
kan niet.
Kan wel.

Winehouse zei:
en wanneer is een energydrank echt een energydrank
als er x aantal caffeine of taurine in zit??
Ja. Zeven.

Winehouse zei:
Zo doen ze dat toch altijd? Of ligt jouw Nijmegen niet in Nederland?

Dubz

Bewuste gebruiker
Red bull. Vreemd spul is dat.

Ben pas een keer 50+ uur wakker gebleven door dat spul (werken, feesten, verjaardag, werken, feesten), en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik meer als 35 blikjes op heb in die tijdsperiode. Kleine, grote, halve liters, powershots, noem het maar op.
Na zo'n 48 uur slaappreventie en veel, heel veel red bull in m'n systeem begon ik toch wel rare dingen te merken. Ik was totaal niet moe (duh), en m'n ogen stonden wa-gen-wijd open :openmouth:
Ik voelde een 'gonzende zoem' in m'n hoofd die uren aanhield, en voelde me op momenten echt letterlijk alsof ik speed op had. Op sommige momenten begon ik ook wat te kaak-klemmen, heel vreemd was dat. Geen last gehad van hartkloppingen, wel flinke maagkramp en vreemde stekende hoofdpijn achter m'n ogen.

Was best een vette ervaring, alleen niet op het werk. Ik voelde me alsof ik drugs op had, en zo zag ik er ook uit, en gedroeg ik me ook. En dat alleen door wat blikkies stierenpis :)

Hoop dat ze het nooit verbieden, kan er altijd wel van genieten.
In Frankrijk (en nog wat andere landen) is het overigens wel verboden, maar niet door de caffeine, maar een ander stof die erin zit waarvan niet duidelijk is wat het precies doet. De exacte naam is me even ontschoten, maar die is wel op internet te vinden.

Beanhead

Badass junkie
Dubz zei:
Red bull. Vreemd spul is dat.

Ben pas een keer 50+ uur wakker gebleven door dat spul (werken, feesten, verjaardag, werken, feesten), en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik meer als 35 blikjes op heb in die tijdsperiode. Kleine, grote, halve liters, powershots, noem het maar op.
Na zo'n 48 uur slaappreventie en veel, heel veel red bull in m'n systeem begon ik toch wel rare dingen te merken. Ik was totaal niet moe (duh), en m'n ogen stonden wa-gen-wijd open :openmouth:
Ik voelde een 'gonzende zoem' in m'n hoofd die uren aanhield, en voelde me op momenten echt letterlijk alsof ik speed op had. Op sommige momenten begon ik ook wat te kaak-klemmen, heel vreemd was dat. Geen last gehad van hartkloppingen, wel flinke maagkramp en vreemde stekende hoofdpijn achter m'n ogen.

Was best een vette ervaring, alleen niet op het werk. Ik voelde me alsof ik drugs op had, en zo zag ik er ook uit, en gedroeg ik me ook. En dat alleen door wat blikkies stierenpis :)

Hoop dat ze het nooit verbieden, kan er altijd wel van genieten.
In Frankrijk (en nog wat andere landen) is het overigens wel verboden, maar niet door de caffeine, maar een ander stof die erin zit waarvan niet duidelijk is wat het precies doet. De exacte naam is me even ontschoten, maar die is wel op internet te vinden.

:confused:

Ik snap niet waarom mensen dan gewoon geen speed kopen. De comedown van zoveel caffeine moet allesbehalve aangenaam geweest zijn.

Dubz

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Dubz zei:

:confused:

Ik snap niet waarom mensen dan gewoon geen speed kopen. De comedown van zoveel caffeine moet allesbehalve aangenaam geweest zijn.
Ik gebruik uit principe geen speed. Althans, niet bewust. Heb het wel eens in XTC pilletjes gehad, vandaar dat ik weet hoe het voelt, maar verder probeer ik speed te vermijden.

Van een comedown heb ik eigenlijk heel weinig gemerkt, heb toen bijna 24 uur aan een stuk geslapen, dus ik denk dat het allemaal wel weer uit m'n lichaam was toen ik weer wakker werd.

Als ik het geweten had dat red bull zoiets zou kunnen veroorzaken had ik het misschien wel wat rustiger aan gedaan, maar achteraf gezien vond ik het wel grappig. Alleen toen ik er midden in zat vroeg ik me echt af wat er nog zou gaan gebeuren.

Vandaar dat ik red bull misschien ook zo lekker vind, het geeft me een beetje dat heel kort durende amfetamine-gevoel.

Dubz

Bewuste gebruiker
Klaara zei:
Dubz zei:
Ik gebruik uit principe geen speed. Althans, niet bewust.
nog met speciale redenen?
Ja.

Heb ik al meerdere vrienden 'verloren' door dat spul. Heb van heel dichtbij mogen ervaren wat amfetaminepsychoses zijn, etc.. Een aantal ervan zitten nu (jaren later) nog in een gesloten inrichting of zijn verdwenen van de aardbol (niemand die er ooit meer iets van gehoord heeft).

Nu zal je zoiets hebben van 'dont blame the drugs', en dat doe ik dan ook niet.

Het komt er op neer dat ik mezelf gelukkig goed genoeg ken, en ik van mezelf weet dat als ik wel speed gebruik dat ik het dagelijks functioneel voor alledaagse dingen ga gebruiken, omdat ik een ongedisciplineerde lamzak ben.
En omdat ik gezien heb waar teveel speed tot kan leiden, ga ik dat dus mooi niet in de hand werken.

Eigenlijk is het helemaal niet zo interessant, maar nu je er toch om vraagt :)

Frank123

Wijs gebruiker
:confused: Dan krijgen we straks ook illegale energie-drank-kwekerijen ?
Gaan we dan niet meer naar het station voor een witje of een bruintje maar voor een Red-Bull ?

Nea, lijkt me sterk dat dit verboden word. hoogstens meer belasting ( zoals bij sigaretten, ben naam kwijt ) Maar een verbod zou zwaar te ver gaan .

Dopezilla

Badass junkie
Als caffeïne verboden wordt gaat dit leiden tot een hoop problemen.

Al die arme, hardwerkende werknemers die opeens moeten zien te functioneren zonder hun dagelijkse dosis psychostimulanten weten niet wat ze overkomt.

Chaos en paniek zeg ik je.

Olle

Mac...

Badass junkie
Ikzelf als fervent gebruiker van Red Bull (lees: Golden Power, is net wat goedkoper) vind de energy drankjes de oplossing voor het minderen met speed. Ik gooi dan wel makkelijk een halve tree naar achter, maar kan dan zeker niet zeggen dat ik ook nog maar een beetje last heb van enigszins vermoeide oogjes. Ja als ik lang genoeg wakker ben zeker wel, maar om een nachtje door te werken is het echt prachtig spul. Ik raad het dan ook iedere speedgebruiker aan, omdat het effect echt nagenoeg hetzelfde is. (Pep is dan ook niet voor niks in de meeste gevallen versneden met het "ietwat" goedkopere caffeïne, zie daar het nut ook niet van in)

Goed goed, pep is zeker sterker, maar ik bedoel maar: het kan af en toe best handig zijn.

Maar goed, dit topic had nog wat vragen.

Caffeïne op de lijst van harddrugs: Nee zou het er zeker niet mee eens zijn, moet ik dit ook toelichten.. Denk dat zoals Ollemann dat al zegt:

Ollemann zei:
Al die arme, hardwerkende werknemers die opeens moeten zien te functioneren zonder hun dagelijkse dosis psychostimulanten weten niet wat ze overkomt.
Olle
duidelijk genoeg lijkt me, wat dat betreft is zelfs mijn moeder een junk..

vraag 2: Minimum leeftijd.. ehm tja, wie ben ik om daarvoor te pleiten, uit verstand denk ik niet dat het veel zal uithalen, kinderen kunnen inderdaad ook gewoon zoals winehouse zegt

Winehouse zei:

dus dat zou de plank misslaan.

waarom reageer ik eigk in godsnaam???

SittaMan

Belezen gebruiker
Mac... zei:
Ikzelf als fervent gebruiker van Red Bull (lees: Golden Power, is net wat goedkoper) vind de energy drankjes de oplossing voor het minderen met speed. Ik gooi dan wel makkelijk een halve tree naar achter, maar kan dan zeker niet zeggen dat ik ook nog maar een beetje last heb van enigszins vermoeide oogjes. Ja als ik lang genoeg wakker ben zeker wel, maar om een nachtje door te werken is het echt prachtig spul. Ik raad het dan ook iedere speedgebruiker aan, omdat het effect echt nagenoeg hetzelfde is. (Pep is dan ook niet voor niks in de meeste gevallen versneden met het "ietwat" goedkopere caffeïne, zie daar het nut ook niet van in)

Goed goed, pep is zeker sterker, maar ik bedoel maar: het kan af en toe best handig zijn.

Maar goed, dit topic had nog wat vragen.

Caffeïne op de lijst van harddrugs: Nee zou het er zeker niet mee eens zijn, moet ik dit ook toelichten.. Denk dat zoals Ollemann dat al zegt:

Ollemann zei:
Olle
duidelijk genoeg lijkt me, wat dat betreft is zelfs mijn moeder een junk..

vraag 2: Minimum leeftijd.. ehm tja, wie ben ik om daarvoor te pleiten, uit verstand denk ik niet dat het veel zal uithalen, kinderen kunnen inderdaad ook gewoon zoals winehouse zegt

Winehouse zei:

dus dat zou de plank misslaan.

waarom reageer ik eigk in godsnaam???
En leeftijd zegt ook niet altijd alles... Het is meer de 'mentale leeftijd'. Maar wie bepaald zoiets?

Bovenaan