Recept wietboter

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Zelf wietboter maken is vrij eenvoudig.
Men neemt een pan vult dat met een flinke bodem water ong 6cm hoog.
Dan neemje de hoeveelheid boter die je nodig hebt om er een cake van te bakken, die stop je in de pan.Zet de pan op het vuur en verwarm het water en de boter, gebruik roomboter! (roomboter bevat veel vet en dat is nu net waar de thc zich aan hecht.
Gooi nu de wiet erin in de hoeveelheid die jij zelf wilt (ik gebruikte altijd het knip afval dat ik had van de oogsten) laat het geheel een uur tot anderhalf uur rustig koken.
Zeef dan alle wiet of wiet afval uit het water.
laat de pan afkoellen en zet het in de ijskast zodat de boter goed stolt en op het water gaat drijven.
Scheid dan de boter van het water en klaar is je wiet boter voor de spacecake. :wave:

Mac...

Badass junkie
Hmm heb gehoord dat je beter eerst de "planten" kan laten koken alvorens boter erbij te doen.

Mac...

Badass junkie
Nee, het water wordt niet warmer dan ca. 100 graden en het zal dus niet verbranden, ook niet omdat het in het water ligt. En verdampen kan THC alleen bij verbranding.

Freaky high

Bewuste gebruiker
en wat moet je precies doen? moet het water koken? moet je eerst de wiet in het water leggen en dan de boter of omgekeerd?

Mac...

Badass junkie
Volgens mij eerst het water met de wiet koken. ca. 10 min.
Dan de boter toevoegen en ff lekker laten sudderen.
De boter zakt naar de bodem en het water kan dan afgeschud worden. Van dit water kun je trouwens wel nog prima weed-thee van drinken, maar of het echt lekker is?
Vervolgens de boter gebruiken op je brood of lekker cakeje bakken.
Smakelijk

chef Mac...

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Tja daarover verschillende meningen ieder heeft zo wel zijn eigen afwijkende methode.
Waarom het gaat is dat de thc alleen oplost/hecht als er vet bij is.
dus lijkt het mij verspilling om eerst wiet een tijd te koken en dan de boter erbij te doen ik doe het altijd te gelijk zo weet je zeker dat er weinig verloren gaat. en ja het moet een beetje koken om de thc los van de wiet te krijgen niet meteen op de grootste vlam maar lekker rustig een tijdje zacht laten koken.

BombSki

Bewuste gebruiker
zo staat het in het cannabiskompas (boek van S wishnia
ingredienten:
2-7gram toppen OF 7-28 gram blad/knipafval per 100 gram boter

om je een idee te geven..

MethodZen

Experimenterende gebruiker
Mac... zei:
Volgens mij eerst het water met de wiet koken. ca. 10 min.
Dan de boter toevoegen en ff lekker laten sudderen.
De boter zakt naar de bodem en het water kan dan afgeschud worden. Van dit water kun je trouwens wel nog prima weed-thee van drinken, maar of het echt lekker is?
Vervolgens de boter gebruiken op je brood of lekker cakeje bakken.
Smakelijk

chef Mac...

Ik garandeer je dat water liever niet drinkt :P ik heb ooit wietboter gemaakt met purple misschien dat het daaraan lag.

Mac...

Badass junkie
Kom op zeg, de meeste drugs zijn nou niet echt lekker om in je mond te stoppen, maar als je toch het gewenste resultaat wilt hebben :wink:
Maar goed, ik zou het ook niet doen denk ik, zei alleen dat de mogelijkheid er is.

Bovenaan