RC dat lijkt op Oxycodon?

We hadden dus een doosje Oxycodon snelwerkend 5mg bemachtigd om uit te proberen, en het is wel chill spul🙈
Maar goed, is er een RC die hier toevallig een beetje op lijkt? Denk dat je dan een beetje in de disso-hoek terecht komt? Want weet bijvoorbeeld van O-PCE en 3-MeO dat het ook pijnstillend/opwekkend werkt iig. Maar ik zoek dus niet iets waar je echt van de kaart van raakt zoals dat.
Of bestaat zoiets vergelijkbaars niet als RC?

_shikantaza

Badass junkie
We hadden dus een doosje Oxycodon snelwerkend 5mg bemachtigd om uit te proberen, en het is wel chill spul🙈
Maar goed, is er een RC die hier toevallig een beetje op lijkt? Denk dat je dan een beetje in de disso-hoek terecht komt? Want weet bijvoorbeeld van O-PCE en 3-MeO dat het ook pijnstillend/opwekkend werkt iig. Maar ik zoek dus niet iets waar je echt van de kaart van raakt zoals dat.
Doe nou toch niet. Je bent er net vanaf. Wil je weer terug in de ellende ofzo?

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Perenijsje, kap maar er mee voordat het te laat is.

Blyatman

Badass junkie
Je hebt al genoeg problemen buiten drugs om, en met je huidige verslavingen. Ga je nu ook al Oxy misbruiken? Chapeau..

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nee, je moet het echt in de opiaten zoeken. De enige rc opiaat die op dit moment breed verkrijgbaar is, is O-desmethyltramadol (O-DSMT), maar die is minder leuk dan oxycodon.
Inderdaad.. alle rc opioïden worden heel snel verboden omdat ze zo verslavend zijn en een groot risico op overdosering opleveren.

Nee, je moet het echt in de opiaten zoeken. De enige rc opiaat die op dit moment breed verkrijgbaar is, is O-desmethyltramadol (O-DSMT), maar die is minder leuk dan oxycodon.

Dankjewel maar laat maar zitten dan.

Je hebt al genoeg problemen buiten drugs om, en met je huidige verslavingen. Ga je nu ook al Oxy misbruiken? Chapeau..

Misbruiken vind ik een groot woord. We hebben 1 avond allebei 2 pilletjes genomen, maar daar voelden we weinig van. Daarna nog 2 avonden (niet alles achter elkaar) allebei 4 pilletjes (2x2) en dat was wel chill. Zijn nou nog 6 pilletjes over. Was wel leuk om eens uit te proberen en was benieuwd of er iets soortgelijks als RC was. Maar als het er niet is ook geen probleem hoor. Dan is het gewoon op=op.

Blyatman

Badass junkie
Dankjewel maar laat maar zitten dan.

Misbruiken vind ik een groot woord. We hebben 1 avond allebei 2 pilletjes genomen, maar daar voelden we weinig van. Daarna nog 2 avonden (niet alles achter elkaar) allebei 4 pilletjes (2x2) en dat was wel chill. Zijn nou nog 6 pilletjes over. Was wel leuk om eens uit te proberen en was benieuwd of er iets soortgelijks als RC was. Maar als het er niet is ook geen probleem hoor. Dan is het gewoon op=op.
Dus 3 avonden direct achter elkaar? Meteen dosis verhogen, zo gaat het altijd bij jou.

Volgens mij hebben jullie hele andere dingen lopen nu en daar eens op focussen in plaats van drugs gebruiken. Net uit de kliniek, totaal geen rouwverwerking, en meteen weer aan de opiaten. Sorry, je zit het alweer goed te praten, niks geleerd in de kliniek dus.

Dus 3 avonden direct achter elkaar? Meteen dosis verhogen, zo gaat het altijd bij jou.

Volgens mij hebben jullie hele andere dingen lopen nu en daar eens op focussen in plaats van drugs gebruiken. Net uit de kliniek, totaal geen rouwverwerking, en meteen weer aan de opiaten. Sorry, je zit het alweer goed te praten, niks geleerd in de kliniek dus.

Nee niet direct achter elkaar zoals ik al zei. 3 Avonden verdeeld over een kleine 2 weken.

Daar gaan we weer. Had je ambulante verslavingshulp al afgerond of nog niet?

Je junkiebrein neemt je zo weer mee naar de volgende afgrond.

Volgende week dinsdag laatste gesprek.

Maar goed, bedankt voor jullie reacties en dan doen we verder gewoon niks ermee in die richting. Is ook geen ramp hoor. En verder gelukkig ook totaal geen trek in andere drugs nu👍

Blyatman

Badass junkie
Nee niet direct achter elkaar zoals ik al zei. 3 Avonden verdeeld over een kleine 2 weken.

Volgende week dinsdag laatste gesprek.

Maar goed, bedankt voor jullie reacties en dan doen we verder gewoon niks ermee in die richting. Is ook geen ramp hoor. En verder gelukkig ook totaal geen trek in andere drugs nu👍
Eerst is het 1 avond, en 2 avonden daarop weer. En miraculeuze wijze zitten er 2 volle weken tussen.

nogmaals, doe vooral niks met wat iedereen zegt. Ook niet komen klagen dan wanneer je wederom in de problemen zit n.a.v. gebruik / m.b.t. drugs.

zou maar ver weg van Oxy blijven, en ik spreek uit ervaring helaas.

Eerst is het 1 avond, en 2 avonden daarop weer. En miraculeuze wijze zitten er 2 volle weken tussen.

nogmaals, doe vooral niks met wat iedereen zegt. Ook niet komen klagen dan wanneer je wederom in de problemen zit n.a.v. gebruik / m.b.t. drugs.

zou maar ver weg van Oxy blijven, en ik spreek uit ervaring helaas.

Ja eerst 1 avond 2x 5 mg en daarna 2avonden 2x10 mg, maar die avonden waren dus niet alledrie achter elkaar.
Niet "daarop" maar "daarna" maar niet direct dus. Er staat toch echt al in de eerdere post "daarna nog 2 avonden (niet achter elkaar)".
En ik doe er toch wat mee? Ik ga toch niks kopen en zeg toch dan is op=op.
En ik wilde sowieso al niet het op illegale wijze gaan zoeken hoor.

Spyro

DF-koning
Ja eerst 1 avond 2x 5 mg en daarna 2avonden 2x10 mg, maar die avonden waren dus niet alledrie achter elkaar.
Niet "daarop" maar "daarna" maar niet direct dus. Er staat toch echt al in de eerdere post "daarna nog 2 avonden (niet achter elkaar)".
Tot je er morgen weer anders over denkt. Ik zou dit aankaarten bij je ambulante hulp.

Oa.
Maar bv ook fentanylachtigen.
Voor zover ik weet worden ze gelukkig niet in Nederland aangeboden.
Heroïne is volgens mij je beste keuze, maar best link in verband met verslavingsproblematiek.

De morfine en fentanylpleisters hebben we wel laten liggen, dat vond ik al wel te link worden anders. Heroïne ga ik ook echt niet doen dus hoor🤣

@Spyro, ik kan het wel zeggen maar dat heeft toch weinig nut meer. Want is het laatste gesprek/eindevaluatie en behandeling gaat toch niet verlengt worden. Want ik ben na deze week afgebouwd met de Diazepam en mijn verstandige hoofd weet het allemaal wel qua drugs, maar dat junkiehoofd zal ik toch altijd blijven houden. Maar daar kunnen zij verder ook weinig mee.

Spyro

DF-koning
De morfine en fentanylpleisters hebben we wel laten liggen, dat vond ik al wel te link worden anders. Heroïne ga ik ook echt niet doen dus hoor🤣

@Spyro, ik kan het wel zeggen maar dat heeft toch weinig nut meer. Want is het laatste gesprek/eindevaluatie en behandeling gaat toch niet verlengt worden. Want ik ben na deze week afgebouwd met de Diazepam en mijn verstandige hoofd weet het allemaal wel qua drugs, maar dat junkiehoofd zal ik toch altijd blijven houden. Maar daar kunnen zij verder ook weinig mee.
Ergens anders aankloppen een idee? Of denk je nog steeds dat je het zelf wel kunt?

MR_CHIP

Badass junkie
maar dat junkiehoofd zal ik toch altijd blijven houden. Maar daar kunnen zij verder ook weinig mee.
als ze daar weinig mee kunnen vind ik dat schandalig m.i
je moet ze altijd lijkt me iemand kunnen bereiken wwaarbij je je gedachten vanuit junkie gedeelte kwijt kunt

als ze daar weinig mee kunnen vind ik dat schandalig m.i
je moet ze altijd lijkt me iemand kunnen bereiken wwaarbij je je gedachten vanuit junkie gedeelte kwijt kunt

Ja nou ik kan het wel kwijt maar meer kunnen zij er toch niet mee. Ik heb al zoveel behandeling gehad en ik weet alle triggers/valkuilen en hoe ik er dan eigenlijk mee om moet gaan en dat soort dingen wel. Dus ja dan kunnen zij wel zeggen dat ik het niet moet doen, maar uiteindelijk ben ik toch zelf degene die het dan ook niet moet doen. Zij kunnen moeilijk 24/7 bij me zijn en mijn mond of neus dicht houden zodat ik niks neem.

Blyatman

Badass junkie
En ik wilde sowieso al niet het op illegale wijze gaan zoeken hoor.
Het enige wat je doet is aandacht hebben voor drugs. Zou mij kapot schamen terwijl er net iemand overleden is om door te gaan met egoïstisch drugsgebruik dan tijd nemen om te rouwen en steun te geven aan je partner.

maar ja, dat ben ik dan. En dat is meteen het laatste wat ik zeg.

Paranoize.

Badass junkie
Je hebt O-dsmt wat wel een lekkere opiode is, heeft wat weg van een opioide en pep effect in 1.
Waarderen een hoop mensen wel, en werkt ook niet te zwaar op de receptoren waardoor gewenning en verslaving een lichter risico zijn

Volgensmij heb je nog een wat sterkere opioide verkrijgbaar maar die schijnt nogal slecht voor de gezondheid te zijn (op korte termijn want ja alle drugs zijn slecht haha johjoh echtwaar joh) Verder weet ik daar niet zoveel vanaf dus idk precies zou je even goed moeten opzoeken

Oxy is een wat stimulerende opioide dus als je iets vergelijkbaars zoekt zou odsmt het meeste id buurt komen denk ik

Morfine is namelijk een sederende opiaat, en sterke, beruchte RC opioiden aka fentanyl, nitazene zijn ook enorm sederend zonder euforie en natuurlijk zwaar verslavend dan zou je nog beter op zoek kunnen gaan naar heroine omdat heroine wel goede euforie kent maar dan ook wel zwaar sederend is en dus minder op oxy lijkt of odsmt

Denk dat ik het aardig goed uitgelegd hebt, hoop dat je er wat aan hebt, mag me ook pm'en voor vragen over ervaringen met bepaalde opioiden of etcetc ik heb mn portie er namelijk wel vanop in mn leven

Paranoize.

Badass junkie
We hebben vrijwel de best verslavingszorg en nazorg
Klopt eigenlijk mogen we echt niet klagen over de verslavingszorg in Nederland zeker niet als je het gaat vergelijken met een hoop andere landen
Enige nadelen zijn het grote verschil in kwaliteit van zorg en wachttijden, en de zorg die steeds verder in elkaar stort vanwege personeelstekort

Paranoize.

Badass junkie
Heroïne is volgens mij je beste keuze, maar best link in verband met verslavingsproblematiek.
Nee heroine is juist helemaal niet te vergelijken met oxycodon dat is fictie wat je op netflix ziet

Oxycodon is een stimulerende drug die je energie en ontspanning geeft en zin geeft om onder de mensen te zijn en dingen te doen en gedaan te krijgen

Heroine is een sterk verdovende drug die je juist enorm introvert maakt, en je juist niet onder de mensen wilt laten zijn maar cosy op de bank in je eige comfortwereldje, heroine is ook veel sterker dan oxycodon waardoor het veel heftiger op de receptoren werkt wat weer veroorzaakt dat gewenning en verslaving veel sneller optreden, dan ook nog eens dat heroine constant ge re-dosed kan worden en enorm snel inwerkt ( de roa's zijn veel verslavender) waardoor het mentaal veel verslavender is dan een pil slikken

(oxy snuiven is een ander verhaal maar komt nogsteeds verre van niet id buurt van heroine)

_shikantaza

Badass junkie
Ja nou ik kan het wel kwijt maar meer kunnen zij er toch niet mee. Ik heb al zoveel behandeling gehad en ik weet alle triggers/valkuilen en hoe ik er dan eigenlijk mee om moet gaan en dat soort dingen wel. Dus ja dan kunnen zij wel zeggen dat ik het niet moet doen, maar uiteindelijk ben ik toch zelf degene die het dan ook niet moet doen. Zij kunnen moeilijk 24/7 bij me zijn en mijn mond of neus dicht houden zodat ik niks neem.
Je kunt er wel van af komen. Andere behandeling en weg bij je gebruikende vriend / vrienden. 100% zeker dat je er uit kunt komen als je alles op alles zet.

En het niet vertellen “want ze kunnen er niets mee” is junkie praat. Ga het vertellen. Als ze er niks mee kunnen krijg je dat wel te horen.

Opiaten zijn zo ongeveer het verslavendst van alles. Als je daar aan gaat overleef je het niet.

Paranoize.

Badass junkie
Als je daar aan gaat overleef je het niet.
Ook jij kijkt teveel netflix
Opiaten zijn zo ongeveer het verslavendst van alles
Dit is wel waar
Je kunt er wel van af komen. Andere behandeling en weg bij je gebruikende vriend / vrienden. 100% zeker dat je er uit kunt komen als je alles op alles zet.
Iedereen kan zijn verslaving overkomen maar iedereen zijn herstel ziet er anders uit, de ene gaat ook vaker op zn bek als de ander en de ene is harder leers als de ander

Hey mensen even serieus he, waarom lopen jullie zo te reageren op perenijsje?
Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk

Respectloos.....

Spyro

DF-koning
Ook jij kijkt teveel netflix

Dit is wel waar

Iedereen kan zijn verslaving overkomen maar iedereen zijn herstel ziet er anders uit, de ene gaat ook vaker op zn bek als de ander en de ene is harder leers als de ander

Jullie maken een kwetsbaar persoon die door een zware periode gaat met de grond gelijk

Respectloos.....
Realistisch zijn op basis van de verhalen die zij keer op keer deelt is niet respectloos.

Ze mag blij zijn dat er tenminste mensen zijn die zich zo hebben ingezet voor haar.

Is het leuk om te horen? Nee. Maar hier in mee gaan en alles aanmoedigen maakt alles nog erger.

_shikantaza

Badass junkie
Drugs gebruiken zal haar problemen alleen maar groter maken. We sturen deze berichten omdat wij om haar geven.

Met de grond gelijk? Daar zie ik helemaal niets van in bovenstaande berichten. Confronterend wellicht, streng toespreken misschien. Met de grond gelijk absoluut niet. Dat is wat Perenijsje met zichzelf aan het doen is door weer te vluchten in drugsgebruik.

Blyatman

Badass junkie

Respectloos.....
Mensen zeggen toch echt dat zij zich moet richten op andere zaken, dan stug door zichzelf wederom destructief op te stellen door wederom te gebruiken in plaats van zichzelf het tegendeel te bewijzen.
Maar het roze randje van nuance is er eenmaal vanaf, niemand is respectloos naar haar toe. Het is kritiek en als je weer plaatst dat je nu aan de welbekende opiaat gaat zitten terwijl het slecht gaat, moet je kritiek incasseren ook.

in plaats van rouwverwerking, neemt ze drugs.
in plaats van haar stappen toe te passen vanuit de kliniek, neemt ze dat wat de reden was waarom ze opgenomen werd initieel.

Dit is eenmaal de realiteit, en dat jij de nadruk legt op haar kritiek die zij ontvangt, in plaats van haar net zoals iedereen duidelijk te maken dat ze weer het randje opzoekt zegt ook veel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:

Bovenaan