Sinds 3 maanden heb ik last van een onregelmatig hartritme, het begon onschuldig altijd na het vapen/roken van wiet.

Inmiddels krijg ik (ook nuchter) aanvallen die meerdere uren aanhouden, soms paar keer per dag. Vd week na de eerste aanval toch maar even langs dokter geweest.

Vandaag uitslag bloedonderzoek waardes zijn in orde, klachten zijn gerelateerd aan stress (heb een stresvol halfjaar gehad en veel stress in mijn lichaam opgebouwd).

Ook een holteronderzoek (kastje op de borst die hartritme meet) is aangevraagd, deze krijg ik op 5 januari 2023. Nu moet ik dus 2 weken wachten voor het onderzoek, terwijl ik soms echt aanvallen heb waar ik de meest angstige gevoelens en gedachtes van krijg en soms het gevoel alsof mijn hart op hol slaat/het begeeft.

Ik heb geen ervaring met RC benzo/traditonele benzo's maar nu wil ik eigenlijk dit wel gaan proberen om in ieder geval ALLEEN 2 weken tot het onderzoek te overbruggen zonder angst/stress/paniekaanvallen. Ik ben helaas te laat om dit met mijn dokter te besprek ivm vakantie.

Ik val goed in slaap, alleen word ik nu een paar keer per nacht wakker in zweet.
Ik zoek dus een goede doorslaper, en iets wat mijn angst & stress wegneemt.

Mijn vraag is of het uberhaupt verstandig is een RC benzo/benzo te gebruiken met onregelmatig hartritme?
Welke benzo het meest in aanmerking komt?
En of het verstandig is zonder dokters recept hier aan te beginnen? (Zag dat het online verkocht word maar dit in principe illegaal is)

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn op dit gebied
Alvast bedankt voor de moeite!

Druktemaker

DF-koningin
Is het onregelmatige ook vastgesteld door een arts of is dit wat je zelf vermoed?
Als ik heel hoog in mijn stress zit (tegen paniek aan) gaat het ook alle kanten op.

Mijn advies is niet zelf te gaan dokteren, vooral als je er psychisch niet lekker bijzit heb je een afhankelijkheid zo te pakken.

Het moet nog vastgesteld worden middels het holteronderzoek.
Ik vermoed het niet, ik heb het zelf vastgesteld door middel van mijn hartslagen te tellen tijdens een aanval. Hij slaat dan een beat over of bv 2x te snel achter elkaar, het is wel degelijk onregelmatig. Zit dan tegen wegvallen aan, druk op de borst, licht in het hoofd, tintelingen, vermoeid en negatieve gedachtes over de dood. Vd week bijna het alarmnummer gebeld maar gelukkig trok het na 2u weg.

Bedankt voor je advies, neem ik mee. Ik zit psychisch beter in mn vel als een halfjaar geleden en ervaar de stress niet meer die ik toen ervaarde. Alleen heeft de stress zich opgebowud in mijn lichaam en zit het niet zo zeer meer in mijn hoofd

Druktemaker

DF-koningin
Het moet nog vastgesteld worden middels het holteronderzoek.
Ik vermoed het niet, ik heb het zelf vastgesteld door middel van mijn hartslagen te tellen tijdens een aanval. Hij slaat dan een beat over of bv 2x te snel achter elkaar, het is wel degelijk onregelmatig. Zit dan tegen wegvallen aan, druk op de borst, licht in het hoofd, tintelingen, vermoeid en negatieve gedachtes over de dood. Vd week bijna het alarmnummer gebeld maar gelukkig trok het na 2u weg.

Bedankt voor je advies, neem ik mee. Ik zit psychisch beter in mn vel als een halfjaar geleden en ervaar de stress niet meer die ik toen ervaarde. Alleen heeft de stress zich opgebowud in mijn lichaam en zit het niet zo zeer meer in mijn hoofd
Als het echt niet kan wachten kan je altijd voor advies bellen naar de huisartsenpost of volgende week een vervangende arts. Wij zijn geen artsen en iemand een benzo aan te raden mbt de klachten die jij hebt is niet oké. Je gezondheid is geen spelletje en moet je ook zeker niet zomaar iets gaan proberen.
Ik wens je heel veel sterkte, hopelijk heb je op korte termijn een passend en helpend advies!

_shikantaza

Badass junkie
Het gaat snel met Benzo’s. Als je twee weken dagelijks gebruikt begeef je je al op glad ijs. Als je dan cold turkey stopt ga je niet of slecht slapen en veel mensen gaan dan toch weer Benzo’s nemen om te slapen en zo en verder verslaafd raken. Gewenning treedt ook snel op dus je hebt steeds meer nodig. Afkicken van Benzo’s duurt lang en is erg naar. Ikzelf vond het een hel die zijn weerga niet kent.

Doe het nou maar niet, je krijgt er alleen maar problemen bij. En als je ondanks de vele waarschuwingen op dit forum toch wil, koop dan 5 à 10 dosisen max en neem niet iedere dag.

En ook al schrijft jouw huisarts Benzo’s voor, denk er twee keer over na. Bij dagelijks gebruik mag je niet autorijden en je moet er weer vanaf zien te komen, zoals ik eerder al zei een langdurige hel.

Zo, nu genoeg gezeurd. Fijne feestdagen!

Laatst bewerkt:

Erionics

Newbie
Ik heb dezelfde klachten gehad als wat jij nu beschrijft aan het einde van mijn tienerjaren (16-20). Ook dat mijn hart met regelmaat (dagelijks) wel een of meerdere keer een slag leek over te slaan, met de secondes nadat dat gebeurde ook een heel hol gevoel in mn borst. Toendertijd een cardiogram enzo laten maken, was allemaal keurig enzo. Nou zat ik in die periode ook in en uit de psychiatrie, veel stress enzo, veel alcohol/wiet en nogal wat Ritalin misbruik. Allemaal dus best verklaarbaar uiteindelijk waarom ik klachten had. Maargoed, dat zeg ik nu erop terug kijkend, toen voegde het alleen maar aan de fucking stress toe en help het mij niks :P.

"Zit dan tegen wegvallen aan, druk op de borst, licht in het hoofd, tintelingen, vermoeid en negatieve gedachtes over de dood. Vd week bijna het alarmnummer gebeld maar gelukkig trok het na 2u weg" Ik zeg dit zonder waarde-oordeel, maar het lijkt mij er heel sterk op dat je een paniekaanval beschrijft. En ja, dat geeft een hoop stress, die ervaring heb ik helaas ook. En die stress zorgt ervoor dat je een hoop stresshormonen aanmaakt, waardoor je bloeddruk en hartslag opgejaagd worden en je ervaring van stress en paniek alleen maar groter wordt. Zie je het circeltje? Dat is ongeveer hetzelfde cirkeltje als waar mensen met een burnout in terecht zijn gekomen en er niet op tijd uit konden komen. Jij hebt iig alvast door dat er wat aan de hand is en handelt daarnaar, goed bezig,

En even voor de duidelijkheid. Dit is het drugsforum hé. Recreatief gebruik enzo, voor de lol en shit. Jij zoekt medicijnen, die mogelijk als ondersteuning van een behandeling moeten dienen. Spreek met jezelf af voor de rest van je leven dat je dat soort dingen met medische professionals bespreekt, die daarvoor geleerd hebben. Ipv dat je het aan een stel internetvreemden vraagt waarvan je bijna wel zeker weet dat die niet nuchter aan hun computer zitten :P.

Edit:
https://www.hypofyse.nl/informatieb...ing-tussen-psychologische-stress-en-cortisol/
Mij heeft het altijd goed geholpen door mijn paniek te kunnen relativeren. Ik heb me daar vaak rustig mee kunnen houden, door me te realiseren dat er hormonen en adrenaline enzo soms door mn aderen gieren zonder dat dat nodig is. Om dan even te bedenken dat dat puur je lichaam is die even zitten te kutten en te stressen, en niet je hoofd, hielp mij heel erg om even mn voeten op de aarde te houden en normaal te ademen. En dan is paniek meestal zo weer weg.
Succes man, gaat vast allemaal goed komen.

Oh, nog 2 tips. Koop een smartwatch. Dat zijn volgens mij tegenwoordig best goede hartslagmeters die ook meteen registreren en opslaan. En zelfs redelijk een bloeddruk kunnen meten?
En kijk of je ervoor kan zorgen dat je iemand kan bellen als in je paniek zit. Niet dat je jezelf belast met of je wel of niet de huisartsenpost moet bellen enzo. Nee, je belt dan eerst die ander persoon, is voor jou lekker makkelijk met een lage drempel zogezegd, en dan kan je de keuze of er medische assistentie nodig ook bij die persoon neerleggen. Geeft jou ook wat rust. Daarbij, als je een hartaanval krijgt, ga je snel niet zo snel meer kunnen bellen, en jezelf reanimeren gaat al helemaal moeilijk :wink:

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb geen ervaring met RC benzo/traditonele benzo's maar nu wil ik eigenlijk dit wel gaan proberen om in ieder geval ALLEEN 2 weken tot het onderzoek te overbruggen zonder angst/stress/paniekaanvallen. Ik ben helaas te laat om dit met mijn dokter te besprek ivm vakantie.

(..)

Mijn vraag is of het uberhaupt verstandig is een RC benzo/benzo te gebruiken met onregelmatig hartritme?
Welke benzo het meest in aanmerking komt?
En of het verstandig is zonder dokters recept hier aan te beginnen? (Zag dat het online verkocht word maar dit in principe illegaal is).
Ik zie deze post helaas te laat, want de twee weken zijn al voorbij. Maar ik zou zeggen dat het heel onverstandig is om zelf met rc-benzo's te gaan knoeien als je last hebt van deze klachten.

Het probleem met benzo's is namelijk dat ze juist de klachten veroorzaken waarvoor ze je neemt.
Dus je kunt last krijgen van hartkloppingen en paniekaanvallen als je benzo's hebt gebruikt.

Dat soort klachten zijn niet helemaal te voorkomen bij gebruik van benzo's. Maar de kans erop kan wel verminderd worden door een adequate dosis te nemen, en door goede afbouwschema's te gebruiken wanneer je wil stoppen.

Bij rc-benzo's is het probleem dat er heel veel over onbekend is. Zo weten we van veel benzo's niet eens wat de halfwaardetijd is. Dan kun je dus niet inschatten hoe snel het middel uitwerkt, waardoor de kans op klachten heel groot is.

De kans dat je van de regen in de drup geraakt als je zelf gaat aanmodderen met benzo's is dus groot.

De Zandman

DF-koning
Een advies, hopelijk niet te laat:
Blijf zo mogelijk van die benzo's af!
Je hebt zo een verslaving te pakken!
Overleg met een arts, ga niet zelf lopen klooien met rc benzo's......niet doen!
Ontwenningsverschijnselen van benzo's is geen lolletje!

Bovenaan