Sinds 3 maanden heb ik last van een onregelmatig hartritme, het begon onschuldig altijd na het vapen/roken van wiet.

Inmiddels krijg ik (ook nuchter) aanvallen die meerdere uren aanhouden, soms paar keer per dag. Vd week na de eerste aanval toch maar even langs dokter geweest.

Vandaag uitslag bloedonderzoek waardes zijn in orde, klachten zijn gerelateerd aan stress (heb een stresvol halfjaar gehad en veel stress in mijn lichaam opgebouwd).

Ook een holteronderzoek (kastje op de borst die hartritme meet) is aangevraagd, deze krijg ik op 5 januari 2023. Nu moet ik dus 2 weken wachten voor het onderzoek, terwijl ik soms echt aanvallen heb waar ik de meest angstige gevoelens en gedachtes van krijg en soms het gevoel alsof mijn hart op hol slaat/het begeeft.

Ik heb geen ervaring met RC benzo/traditonele benzo's maar nu wil ik eigenlijk dit wel gaan proberen om in ieder geval ALLEEN 2 weken tot het onderzoek te overbruggen zonder angst/stress/paniekaanvallen. Ik ben helaas te laat om dit met mijn dokter te besprek ivm vakantie.

Ik val goed in slaap, alleen word ik nu een paar keer per nacht wakker in zweet.
Ik zoek dus een goede doorslaper, en iets wat mijn angst & stress wegneemt.

Mijn vraag is of het uberhaupt verstandig is een RC benzo/benzo te gebruiken met onregelmatig hartritme?
Welke benzo het meest in aanmerking komt?
En of het verstandig is zonder dokters recept hier aan te beginnen? (Zag dat het online verkocht word maar dit in principe illegaal is)

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn op dit gebied
Alvast bedankt voor de moeite!

Druktemaker

DF-koningin
Is het onregelmatige ook vastgesteld door een arts of is dit wat je zelf vermoed?
Als ik heel hoog in mijn stress zit (tegen paniek aan) gaat het ook alle kanten op.

Mijn advies is niet zelf te gaan dokteren, vooral als je er psychisch niet lekker bijzit heb je een afhankelijkheid zo te pakken.

Het moet nog vastgesteld worden middels het holteronderzoek.