Rare ervaringen met benzo's

Martijn.

Belezen gebruiker
Inmiddels een hele tijd geleden had ik voor het eerste alprazolam (xanax) 0,5 mg. Was begonnen met 1 mg: geen effect. Weekend erna 1,5 mg: geen effect. Bier d'r bij... geen effect. Zaterdag daarna 3 mg ingenomen, bier erbij: nauwelijks effect... alleen een klein beetje beroerd. De zondagmorgen erna misselijk en... :kots:.
Mijn vraag is: hoe kan dit? Slaat alpra bij mij niet aan, of is het gewoon een erg milde benzo? Ik vond het toch maar raar, aangezien hij in een aantal landen (onder andere VS en GB als ik me niet vergis) erg populair is als recreatieve drug.

Overgevoeligheid voor benzo's in 't algemeen is 't in ieder geval niet :P (heb 'ns gehoord dat dat wel bestaat). Lorazepam werkte twee weekenden terug namelijk erg heftig. Ik had 4 x 2,5 mg genomen en werd behoorlijk duf. Wat ik me verder nog kan herinneren is dat ik in de loop van die vrijdagavond nog 'wat' heb bijgeslikt (vraag me niet waarom, ben er zelf ook nog niet achter...). Ongeveer 15 uur later ben ik pas wakker geworden. Twee dagen later kwam ik erachter dat de hele strip leeg was. :confused: Met lorazepam voorheen nog nooit rare dingen gehad.

devachiah

Experimenterende gebruiker
lijkt me sterk dat je niks voelde, dat verhaal geloof ik niet helemaal.. vandaar dat je hele strip ineens op magische wijze leeg was... wss vergeten dat je er meer had genomen omdat je te ver heen was

acidboy

Badass junkie
3mg alprazolam + bier en geen effect?

That is highly unusual..

Geen idee hoe dit te verklaren, heb zelf niet veel ervaring met alprazolam. Wat ik wel weet is dat ik een tijdje redelijk wat benzo's slikte. Genoeg om iets van tolerantie op te bouwen.
20mg oxazepam + een hasj jointje and I slept like a drunk baby... :) Ook wat alprazolam geslikt, 1,5 mg was volgens mij wel voldoende om toch wel wat te voelen.

En zoals we allemaal weten, combinatie met alcohol is alleen maar versterkend. Dus ik vind het een apart verhaal, kan me ook niet voorstellen dat die pilletjes dusdanig oud waren dat de werkzame stof verdwenen is. Ik heb geen idee hoe stabiel die moleculen zijn, maar nouja.. het lijkt me sterk.

jasper

Wijs gebruiker
zeker dat je niets voelde?
Hoeveel bier had je op?
Bij mij is het effect van (meeste) benzo's meestal subtiel aanwezig wnnr ik dronken ben en het voelt ook meer als gewoon extra dronken miss dat het daardoor komt. Dat het effect wel aanwezig was maar eerder subtiel ? Vooral omdat je volgende dag moest kotsen denk ik dat je heus wel genoeg hebt gepakt.
volgende keer 3 mg en 4-5 bier bij drinken in plaats van 15-20 bier. Ga je meer het benzo effect voelen.
bij mij is het trouwens al even geleden dat ik xanax gepakt heb dus kan er verder weinig over zeggen.

grtz jasper

Martijn.

Belezen gebruiker
acidboy zei:
3mg alprazolam + bier en geen effect?
En zoals we allemaal weten, combinatie met alcohol is alleen maar versterkend. Dus ik vind het een apart verhaal, kan me ook niet voorstellen dat die pilletjes dusdanig oud waren dat de werkzame stof verdwenen is. Ik heb geen idee hoe stabiel die moleculen zijn, maar nouja.. het lijkt me sterk.
Ze zijn nog láng niet over datum... tot begin 2010 volgens mij.

@Jasper: het ging echt niet om 15-20 bier, een paar maar... :P En misschien dat de werking inderdaad subtiel op de achtergrond heeft gezeten. Het is inmiddels ook weer een tijd geleden en ik heb er nog liggen, dus ik zal binnenkort nog'ns proberen met een grammetje of 2. Ben benieuwd.

jasper

Wijs gebruiker
ik wet ook niet hoe vaak je benzo's gebruikty en in welke doses maar ik heb bij mezelf al gemerkt dat als je een paar dagen scheef gaat op benzo's je het effect voelt verminderen. En het subtioeler en subtieler wordt. Miss dat het hierdoor kwam?

mja het kan dus aan een aantal factoren liggen en het kan dus best zijn dat je bijna nieets voelde van je xanax.

Ik heb hier op deze forum de uitspraak "more is less" eens gelzen.
En deze is prachtig mooi van toepassing op benzo's.

gtrz jasper

funky

Newbie
Nou, ik vroeg me eigenlijk ook af hoe gevaarlijk het is om diazepam te mixen met alprazolam. Is het beter om deze niet te mengen of wel, omdat ik denk dat ze elkaar best wel kunnen versterken..

xtc4fun

ik merk ook niet van alprazolam ook niet in hoge doseringen.
ook niet toen ik nog nooit een benzo nam geen effect.
6 keer 0.5mg geen effect kan er ook geweoon veel bij drinken, niet moe of wat dan ook....

oxazepam werkt ook niet egt bij me.
60MG + bier werd ik beetje suf van.

gebruik je toevallig GHB martijn?

Martijn.

Belezen gebruiker
xtc4fun zei:
ik merk ook niet van alprazolam ook niet in hoge doseringen.
ook niet toen ik nog nooit een benzo nam geen effect.
6 keer 0.5mg geen effect kan er ook geweoon veel bij drinken, niet moe of wat dan ook....

oxazepam werkt ook niet egt bij me.
60MG + bier werd ik beetje suf van.

gebruik je toevallig GHB martijn?
Nope, vanwaar die vraag? Heeft dat zo veel invloed denk je?

xtc4fun

regelmatig GHB gebruik geeft een zeer hoge kruis tolerantie voor het sederend effect van benzo's.
er kan tot wel 10 keer de dosering nodig zijn als bij iemand die geen GHB gebruikt.
nadelige bijwerkingen blijven echter wel aanwezig (misselijkheid, braken, enz)

maar dit is bij jou dus niet de oorzaak aangezien je zegt geen GHB te gebruiken
dus weet ik het ook niet.

gebruik je verder nog drugs/medicatie??
(en dan vooral downers)?

Martijn.

Belezen gebruiker
xtc4fun zei:
regelmatig GHB gebruik geeft een zeer hoge kruis tolerantie voor het sederend effect van benzo's.
er kan tot wel 10 keer de dosering nodig zijn als bij iemand die geen GHB gebruikt.
nadelige bijwerkingen blijven echter wel aanwezig (misselijkheid, braken, enz)

maar dit is bij jou dus niet de oorzaak aangezien je zegt geen GHB te gebruiken
dus weet ik het ook niet.

gebruik je verder nog drugs/medicatie??
(en dan vooral downers)?
Nog niet. :wink: :P

Ik geloof je helemaal.
Bij mij doet werkelijk NIKS het. Alles is van de apotheek en ik heb een vriend ook van alles wat gegeven. Die heeft er heeeerlijk baat bij.
Bij mij doet een hele strip valium 10mg niks....is dus 100 mg.
Nitrazepam....3x de dosis, niks,
Flunitrazepam.....4x 2 mg....niks.
Heb nu dormicum 15 mg. Niks.
Mix gemaakt van van alles en nog wat, veel.
Niks.

Geen placebo's dus, want bij anderen werken ze allemaal....uit dezelfde stip.
Ben jaloers op jullie.....IK WIL SLAPEN Of SOEZEN!!!!!

Ik hebe het aan een psychiater gevraagd en die zei me dat het inderdaad sporadisch voorkomt, dat mensen nergens iets op doen.
Ik he geen drugs verleden en rook niks geks.
Ik baal.
Ik ga wel een saai boek lezen...hoi hoi hoi :angry:

YawningMan

Belezen gebruiker
ikwilslapen zei:
Ik geloof je helemaal.
Bij mij doet werkelijk NIKS het. Alles is van de apotheek en ik heb een vriend ook van alles wat gegeven. Die heeft er heeeerlijk baat bij.
Bij mij doet een hele strip valium 10mg niks....is dus 100 mg.
Nitrazepam....3x de dosis, niks,
Flunitrazepam.....4x 2 mg....niks.
Heb nu dormicum 15 mg. Niks.
Mix gemaakt van van alles en nog wat, veel.
Niks.

Geen placebo's dus, want bij anderen werken ze allemaal....uit dezelfde stip.
Ben jaloers op jullie.....IK WIL SLAPEN Of SOEZEN!!!!!

Ik hebe het aan een psychiater gevraagd en die zei me dat het inderdaad sporadisch voorkomt, dat mensen nergens iets op doen.
Ik he geen drugs verleden en rook niks geks.
Ik baal.
Ik ga wel een saai boek lezen...hoi hoi hoi :angry:
Barbituraten.

W.F.L.

Badass junkie
Dus je wilt slapen en gaat dus maar aan volle strippen benzo's eten? Heb je last van vooruitdenken op de extreem korte termijn? :hearteyes:

WFL, ik had al tijden op 1 pil geprobeerd, toen op een andere, weer een andere, een mixje, toen van bv valium 2, 3 4 , en uiteindeelijk op 10 pillen. Zo ook met flunitrazepam en de dormicum opgebouwd. :kots:
Ik ben niet meteen aan hele strips begonnen, maar dat staat vast wel ergens, maar misschien is dat wel in een andere discussie en heb ik dat hier niet gemeld. Maar ik heb alles langzaam opgebouwd en zit nu dus aan een mix die abnormaal absurd gevaarlijk hoog is.
maar ben er nu al paar dagen mee gestopt. En ik voel me niet anders dan anders.

Pammer

Bewuste gebruiker
Ik wil slapen. Als je strips tegelijk begint door te slikken krijgt je lever een serieuze taak voor de boeg.. kortom het is niet goed voor je lever.
Daarbij kan je maag er ook eens vies op reageren van al die pillen waardoor je maagzuur op hol slaagt en er kan zelfs een maagzweer ontstaan.

Stop dus met benzo's te slikken en geef ze aan je vriend die ze tenminste wel hard voelt. Zoek een alternatief want zo kan je beter gewoon geen benzo's slikken.

Ja Pammer, ik ben nu een tijdje gestopt met proberen. Ik sliknu niks meer.
Jammer.
Bedankt, want over lever had ik nog niet eens nagedacht.

Groet

Bovenaan