Racemische amfetamine?

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zat me dus af te vragen, is "gewone" speed racemische amfetamine of pure L-amfetamine? We weten allemaal dat dex D-Amphetamine is, maar hoe zit het met gewone pep? En, als gewone pep L-amfetamine is, is racemische amfetamine ook verkrijgbaar? En zo niet, is zuivere L-amfetamine ook verkrijgbaar? Want als het goed is zijn bij een stof met 2 optische isomeren 3 eindversies mogelijk, Racemisch, en de L/D (of andere isomeren) variant, maar ik hoor maar over 2 soorten speed.

de GT

Bewuste gebruiker
ik denk dat gewone amf. rac. is, omdat het scheiden van isomeren vaak lastig, en dus duur is.

wat er met de L-amf. gebeurt bij de productie van D-amf weet ik niet. of D-amf zou gemaakt moeten kunnen worden zonder dat er L-amf. ontstaat, maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Misschien dat de (relatief waardeloze?) L-amf dat als restproduct ontstaat bij de productie van D-amf. gewoon wordt verkocht als rac. amf. oftewel gewone amf. Of misschien dat rac. amf wordt versneden met L-amf.

Angramar Temenos

Badass junkie
Deranged zei:
Loop eens niet zo interessant te doen met een oninteressante vraag.

Oninterresante vraag? Ik kan me voorstellen dat als dex en "gewone" pep verschillende werkingen hebben, de derde variant dat ook heeft. Nou vind ik het fijn om zo veel mogelijk van drugs te snappen. Plus, ik wil weten wat speed is. L-Amfetamine of Racemische amfetamine. Ik vind het een beetje naar als ik iets niet weet.

Angramar Temenos

Badass junkie
Nyah, het klopt gewoon niet, 3 chemische varianten amfetamine en maar twee straatversies, waar is de laatste amfetamine? Al is racemische geen variant opzich maar een gelijkmatig mengsel, maar nog, ik vraag het me gewoon af, dit soort stomme dingen verlies ik slaap door :P. Eigenlijk heel ironisch, dat iemand slaap verliest aan pep zonder pep te gebruiken.

cropp zei:
is een studie chemie niet iets voor jou AT?

Daar zat ik zelfs over na te denken, ik doe nu het VWO via LOI met scheikunde en wiskunde B in m'n pakket dus wat dat betreft kan het wel, maar ik denk dat het uiteindelijk toch neuropsychologie wordt.

honingolie

Bewuste gebruiker
De meeste 'straat pep' is racemisch, dus een mengel (niet perse gelijkmatig) van levo- en dextroamfetamine.

Oom Klaas

Badass junkie
Lijkt me wel tof als een lid een keer aan de 3 varianten kan komen en zo een experiment te houden welke duidelijke verschillen er nu zijn tussen de D, L en de racemische.

Maar ik ben ook gek :beer:

Angramar Temenos

Badass junkie
Als ik ooit toegang heb tot een goed laboratorium ga ik ze alle 3 eens synthetiseren en testen voor je, maar dat zit er voorlopig niet in, dus vandaar de vraag :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien dat je eerst eens in je inleiding een uitleg kan geven, over wat racemische amfetamine en L-amfetamine uberhaupt zouden moeten zijn dan? Want ik - en waarschijnlijk nog wel meer mensen - begrijp absoluut niet waar dit over gaat... :confused:

Fronske

Belezen gebruiker
honingolie zei:
De meeste 'straat pep' is racemisch, dus een mengel (niet perse gelijkmatig) van levo- en dextroamfetamine.

Volgens mij gebruiken jullie de term 'racemisch' verkeerd. Racemisch staat immers voor een mengsel met gelijke delen. Zuiver 50/50 dus.

Staatpep is meestal een mengsel van levo en dextro, maar daarom niet altijd een mengsel met gelijke delen. Ik denk dat het afhangt van de grondstoffen, productiemethode en andere omstandigheden in welke mate l- en d- isomeren voorkomen bij het uiteindelijke product.

Dus je hebt gelijk dat gewone pep vrijwel altijd een mengsel van d- en l- amfetamine is, maar niet dat het daarom altijd om een racemisch mengsel gaat.

Fronske

Belezen gebruiker
http://en.wikipedia.org/wiki/Racemic_mixture

Dat dus over racemisch.

En over de rest wat ik schreef: Amfetaminesynthese is een vrij esoterische materie.. Hoeveel zin heeft het om referenties naar wetenschappelijke artikels te posten, wanneer deze alleen te begrijpen vallen door hoogopgeleide chemici en diehard amfetamineproducenten? Beiden zijn nogal dun gezaaid op dit forum. Daarbij komt nog dat de werken die hierover online staan praktisch nooit vrij toegankelijk zijn.

We zitten hier niet op bluelight, dus we zullen het moeten doen met de bits en pieces die de verschillende leden hier kunnen samenpuzzelen tot een aanvaardbaar antwoord. Ik vertel wat ik weet en ik hoop dat iemand er op inpikt, zodat er een interessante en leerrijke discussie ontstaat. Op deze manier leren mensen die meelezen ook veel meer bij dan wanneer 1 iemand een wetenschappelijke uitleg neerpent die toch los over het hoofd van 95% van de gebruikers hier gaat.

Die 'ik denk' en 'volgens mij' zet ik er eerder tussen om uit te nodigen uit tot reacties, dan om onzekerheid over hetgeen ik zeg weer te geven. Ik ben overtuigd dat wat ik zeg waar is, maar net omdat ik niet voor alles een goede referentie kan geven zet ik die verzachtende formuleringen ertussen. Ik ben immers geen wandelende bibliografie, ik put meestal gewoon uit mijn geheugen om ergens een antwoord op te geven.

No offence en begrijp me niet verkeerd : Ik waardeer dat je graag harde feiten en referenties wilt zien, maar in dit geval ligt dit wat moeilijk om bovenvernoemde redenen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Amfetaminesynthese (valt uit verschillende dingen te doen, ik zou het persoonlijk uit ephedrine maken - lijkt me het makkelijkst. Al zou ik het sowieso niet maken, omdat ik zo para zou worden dat de politie me gaat pakken dat ik wss mezelf van kant zou maken van spanning :mrgreen:) is niet een extreem moeilijk process, vooral met wat scheikundige voorkennis. Je zal zeker geen universitair opgeleid chemicus moeten zijn om het te snappen (Ik begrijp hoe het in z'n werk gaat), maar een degelijke scheikundige kennis zal je er wel voor nodig hebben.

Racemisch houdt in dat een mengsel een gelijke hoeveelheid optische isomeren (zoals Dex en Levo amfetamine) bevat. Bijvoorbeeld, de D-Isomeer van amfetamine is dex, terwijl L "Normale pep" is. Dex = D-Amphetamine. Nu vraag ik me dus vooral af, is "gewone pep" nou een racemisch mengsel D-Amphetamine en L-Amphetamine, of Alleen L-Amphetamine? En, als het een racemisch mengsel is, wat voor effect heet pure L-Amphetamine?

Angramar Temenos

Badass junkie
Nou.. hoe leg ik het anders uit.

Amfetamine (speed dus) heeft 2 varianten, levo en dexto. DWZ, het kan in 3 vormen voorkomen:

L (100% levo amfetaminesulfaat)
D (100% dextro amfetaminesulfaat)
Racemisch (50% levo amfetaminesulfaat, 50% dextro amfetaminesulfaat).

D is dex.

Wat ik me dus afvraag is, is "gewone" pep L of racemisch?

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Nou.. hoe leg ik het anders uit.

Amfetamine (speed dus) heeft 2 varianten, levo en dexto. DWZ, het kan in 3 vormen voorkomen:

L (100% levo amfetaminesulfaat)
D (100% dextro amfetaminesulfaat)
Racemisch (50% levo amfetaminesulfaat, 50% dextro amfetaminesulfaat).

D is dex.

Wat ik me dus afvraag is, is "gewone" pep L of racemisch?

Levo wordt gezien als straatspeed. Al wordt Dex soms ook als datgene verkocht.

Oom Klaas

Badass junkie
Maar het is toch hartstikke duur om 1 isomeer te isoleren?
Is gewone straat pep dan niet racemische, die waarschijnlijk door slechte productie niet zuiver racemisch is maar met afwijkende verhoudingen?

Angramar Temenos

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Is gewone straat pep dan niet racemische, die waarschijnlijk door slechte productie niet zuiver racemisch is maar met afwijkende verhoudingen?

Meestal is bij die slechte productie het wel zuiver racemisch, omdat je als het ware bij de synthese van elke amfetaminemolecuul 50% kans krijgt om L of D te krijgen, dus naar waarschijnlijkheid heb je een mengsel van bijna zeker 50% L en 50% D. Als de straatvariant L is, is racemische speed makkelijk te proberen; Neem gewoon een gram gewone pep en een gram dex, mix ze goed door elkaar en je hebt een bijna racemisch mengsel (als je zuivere gewone en dex hebt). Maar als straatspeed racemisch is, dan ben ik benieuwd wat alleen L-amfetamine doet.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:

Bij de synthese uit BMK komt alleen L-amfetamine voor. En AT praat wel interessant en intelligent maar 90% van wat hij zegt is irrelevant en komt op mij over alsof zijn fantastische scheikundige kennis tonen zijn enige doel is. Helaas valt hij genadeloos door de mand bij mensen die een beetje verstand hebben van chemie. Zeker bij die opmerking over ephedrine en bij je hele laatste post ga je keihard de fout in. Tevens noem je in sommige van je berichten L-amfetamine "gewone" amfetamine waarmee je suggereert dat je het antwoord al weet.

Helaas, je bent de zwakste schakel. Tot ziens!

Angramar Temenos

Badass junkie
Berbatov zei:
Oom Klaas zei:

Bij de synthese uit BMK komt alleen L-amfetamine voor. En AT praat wel interessant en intelligent maar 90% van wat hij zegt is irrelevant en komt op mij over alsof zijn fantastische scheikundige kennis tonen zijn enige doel is. Helaas valt hij genadeloos door de mand bij mensen die een beetje verstand hebben van chemie. Zeker bij die opmerking over ephedrine en bij je hele laatste post ga je keihard de fout in. Tevens noem je in sommige van je berichten L-amfetamine "gewone" amfetamine waarmee je suggereert dat je het antwoord al weet.

Opmerking over ephedrine? Het lijkt me toch echt de makkelijkste manier. Omdat ephedrine zo makkelijk te krijgen is, vooral in de VS. Ik weet bij god niet waar ik BMK olie zou moeten kopen. Een ding aan je post is wel handig: Het feit dat het dus L-Amfetamine is, de rest had je net zo goed voor je kunnen houden.

En uitgebreide scheikundige kennis heb ik niet, ik claim ook nergens dat ik die heb. Ik ben maar een scholiertje met scheikunde in z'n pakket zonder enige soort van chemische opleiding; als je verwacht dat ik een uitgebreide kennis heb van scheikunde ben je op het verkeerde adres.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Berbatov zei:
Oom Klaas zei:

Opmerking over ephedrine? Het lijkt me toch echt de makkelijkste manier. Omdat ephedrine zo makkelijk te krijgen is, vooral in de VS. Ik weet bij god niet waar ik BMK olie zou moeten kopen. Een ding aan je post is wel handig: Het feit dat het dus L-Amfetamine is, de rest had je net zo goed voor je kunnen houden.

En uitgebreide scheikundige kennis heb ik niet, ik claim ook nergens dat ik die heb. Ik ben maar een scholiertje met scheikunde in z'n pakket zonder enige soort van chemische opleiding; als je verwacht dat ik een uitgebreide kennis heb van scheikunde ben je op het verkeerde adres.

Van ephedrine kan met geen mogelijkheid amfetamine gemaakt worden, enkel methamfetamine. Indien BMK wordt tijdens de synthese gebruikt krijg je amfetamine.

En ik bepaal zelf wel wat ik zeg, jij niet. Jij hebt geen recht van spreken aangezien jij in elk topic was niet van jou is wel afwijkt van het onderwerp. Wat me duidelijk lijkt is dat jij de show probeert te stelen met je zogenaamd intelligente berichten. Iets wat je bij mij niet is gelukt.
Kijk trouwens voor de grap eens naar je berichten in dit topic en vertel hoeveel informatie jijzelf weg kon laten. Kijk voortaan eerst naar jezelf voordat je mij aanspreekt. Dat doe ik namelijk ook bij mezelf en deze kritiek vind ik gegrond.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja, methamphetamine als een tussenstap lijkt me heel simpel. De synthese Ephedrine > Methamphetamine > Amphetamine lijkt me een stuk simpeler dan BMK olie gebruiken, vooral omdat ephedrine zo makkelijk verkrijgbaar is. Meth via demethylase omzetten in amphetamine is niet erg ingewikkeld, je moet alleen maar een CH3- groep verwijderen, en zo'n ingewikkeld proces is dat niet.

En intelligentie, omdat ik op internet een syntheseguide kan lezen die 5 minuten duurt? Maar ik ga verder niet op jou in, ik weet dat dat een zonde van m'n tijd en humeur is - zeg wat je wil, ik reageer er niet meer op.

Ik heb m'n antwoord, gewone speed is niet racemisch maar in L-vorm. Duidelijk, dit kan dicht wat mij betreft :).

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ja, methamphetamine als een tussenstap lijkt me heel simpel. De synthese Ephedrine > Methamphetamine > Amphetamine lijkt me een stuk simpeler dan BMK olie gebruiken, vooral omdat ephedrine zo makkelijk verkrijgbaar is. Meth via demethylase omzetten in amphetamine is niet erg ingewikkeld, je moet alleen maar een CH3- groep verwijderen, en zo'n ingewikkeld proces is dat niet.

Dat is maar in beperkte mate mogelijk. Er blijft dan altijd methamfetamine over in het mengsel. En vertel mij maar eens hoe simpel het zogenaamd gaat. De N-methylatie is het meest rendabel omdat je dan "slechts'' 10,3 procent meth over. En vertel me maar hoe je dat "simpel" kan doen.
Fijn dat je toegeeft dat je het allemaal uit een guide hebt in ieder geval. Dat idee had ik al. Voortaan kan je al die quasi-wetenschappelijke dingen dan ook weglaten. Ik zou er tevens zelf ook blij mee zijn als ik op dit soort dingen zou worden gewezen. Je loopt nu weg voor kritiek maar dat lijkt me niet de juiste manier van handelen. Jezelf verbeteren lijkt me een wijzere manier.
Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat je veel te hard je best doet om interessant gevonden te worden, maar ik adviseer je om het jezelf wat minder aan te trekken wat mensen van je vinden.

Angramar Temenos

Badass junkie
Eh ja, waar moet ik het anders vandaan hebben? Voor het geval iemand de indruk heeft dat ik een amfetamineproductie-expert ben, nee dus. Ik heb enkel genoeg scheikundige kennis om een voorgekauwde, niet al te moeilijke synthese te snappen, reactievergelijkingen te snappen, weten hoe structuurformules in elkaar zitten, scheikundig jargon te snappen, etc.

Ik ben geen scheikundige en 'k heb nooit geclaimd dat ik er een was. Je beschuldigt me van opscheppen, maar je legt me woorden in de mond.. Het enige wat ik me afvroeg was hoe het zat met straatpep, of dat racemisch of de levo-versie was. Toen mensen vragen gingen stellen wat dat nou inhield deed ik m'n best om dat uit te leggen.

Je analyseert te veel, misschien zelf wat minder peppie snatsen en gaan slapen? :wink:

Chris Pontius

Badass junkie
AT, je wekt gewoon op de een of andere manier vaak de indruk van ' kijk mij eens een soort van slim posten terwijl ik vraag naar de bekende weg OF gewoon heel veel onzin er om heen lullen'

Of dit je bedoeling is of niet, dit komt gewoon op meerderen mensen zo over heb ik gemerkt.

PS als je zegt dat je niet meer antwoord en er vervolgens weer op ingaat komt het ook niet echt geloofwaardig over :P

Angramar Temenos

Badass junkie
plantenbak zei:
AT, je wekt gewoon op de een of andere manier vaak de indruk van ' kijk mij eens een soort van slim posten terwijl ik vraag naar de bekende weg OF gewoon heel veel onzin er om heen lullen'

Of dit je bedoeling is of niet, dit komt gewoon op meerderen mensen zo over heb ik gemerkt.

PS als je zegt dat je niet meer antwoord en er vervolgens weer op ingaat komt het ook niet echt geloofwaardig over :P

Ik heb heel erg de neiging om verkeerd over te komen, daarom krijgen mensen ook zo snel een pishekel aan me.

Hierbij: Ik probeer niet intelligent over te komen, ik heb geen scheikundige kennis behalve dingen die ik op school leer, en naar te bekende weg vragen, ik wou gewoon weten of gewone pep racemisch of L was. Namelijk als het racemisch was, dan zou er een vrijwel onbekende L-variant zijn die niemand kend, en dat zou ik dan weer interresant vinden.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar, ik ben niet de enige die deze conclusies trekt. En je zegt dat je het niet opzettelijk doet, maar kan je in dat geval niet beter wat doen met de kritiek in plaats van het af te wimpelen als je moet minder pep snatsen?
Als je niks doet met de kritiek zal ik het voortaan laten om kritiek te geven. Het heeft dan toch geen zin. De indruk die ik van je heb is in dat geval dan wel negatief omdat je je problemen lui toeschuift aan je psychische gesteldheid, maar er tevens niks aan probeert te verbeteren. Zo werkt het niet.
Ik probeer mezelf ook telkens te verbeteren, zelfs de kleine dingen. Dit had ik achteraf ook beter in een privébericht kunnen doen.
Dit is wat mij betreft afgehandeld.

tripkop

Belezen gebruiker
Ik ga volledig akkoord dat AT een beetje met grote woorden zit te goochelen en de klok wel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt. :tongueout:

Want de 2 isomeren van de amfetamine-molecule "soorten" noemen is mijns inziens een beetje overdreven vaag. En als de mensen die zeiden niet te begrijpen waar je het over had jouw uitleg lezen zullen ze er nog veel minder van snappen want je maakt het echt nodeloos gecompliceerd.

In het kort: amfetamine heeft 2 optische isomeren. Dit zijn moleculen met exact dezelfde chemische formule en volgorde van atomen waarbij het enige verschil zit in de ruimtelijke structuur. Dit verschil zie je dus enkel bij een grafische voorstelling van de molecule. De 2 isomeren van amfetamine zijn elkaars enantiomeer, dit wil zeggen dat ze elkaars spiegelbeeld zijn. Het rechtsdraaiende isomeer is D-amfetamine (= dextroamfetamine) en het linksdraaiende is L-amfetamine (= levoamfetamine).

Racemische amfetamine is een mengsel dat voor de helft uit rechtsdraaiende en voor de helft uit linksdraaiende amfetamine bestaat.

Bij de meeste stoffen is één van beide isomeren duidelijk actiever, niet alleen bij amfetamine is het rechtsdraaiende isomeer beduidend sterker, ook bij bijvoorbeeld ketamine is het S-isomeer het actievere.

Tot zover deze korte chemie 101 : :smoke:

Dit alles heeft trouwens helemaal niets te maken met straatpep, want dat is doorgaans gewoon een mengeling van een hele hoop stimulerende middelen waaronder caffeine, ephedrine, dextroamfetamine, methamphetamine,...

atbboy

Bewuste gebruiker
Wat een scheikundig gelul!
Maakt toch niks uit wat het is L of wat...
Als je het maar kan snuiven en het goed werkt!

tripkop

Belezen gebruiker
atbboy zei:

Maakt toch niks uit wat het is mcpp of mdma...
Als je het maar kan slikken en er iets van voelt!

Idioot.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
atbboy zei:
Je maakt niet echt de meest snuggere opmerkingen op dit forum. Als ik jou was zou ik je attitude wat betreft drugs aanpassen, want als je zo door gaat kan je er een keer behoorlijk ziek van worden. Serieus, weet wat je neemt! De speed, pillen etc die jij denkt te kopen zitten vaak vol rotzooi die je absoluut niet in je lichaam wil hebben. Dus ga naar een testcentrum en laat je spul testen, want alleen zo kun je tenminste met een gerust hart iets innemen.

En zo kom je ook eens te weten hoe zuiver je speed is. Ik las gister dat je op een dag 4 gram naar binnen heb gejaagd, ik kan je zeggen dat dat verre van zuiver (73%) is.

Dus speed uit BMK is Racemisch en als je dex wil hebben moet je het racemische produkt dus splitsen en niemand weet wat er met de overgebleven Levo gebeurt?
(FF kort samengevat)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De Situatie zei:
Dus speed uit BMK is Racemisch en als je dex wil hebben moet je het racemische produkt dus splitsen en niemand weet wat er met de overgebleven Levo gebeurt?
(FF kort samengevat)

BMK is de grondstof voor amfetamine, dus er hoeft niks gesplitst te worden. Racemische speed betekent dat het een mengsel is van D- en L-amfetamine (links- en rechtsdraaiend). Ik snap de vraag dus niet helemaal. Je gaat toch niet twee optische isomeren mengen om ze daarna weer te gaan scheiden? Of wil je van racemische speed weer dexamfetamine maken?

19hyperdrive80

Experimenterende gebruiker
Meestal de l +d vorm

alleen moet ng gekraakt worden.

En weet je hoe je een dubbele binding krijgt op de C binding??????

Dan zit je hele maal goed!
:smoke: :smoke: :smoke:

Bovenaan