Raar verhaal

Deranged

Badass junkie
Op m'n werk sprak ik eens een kerel die iets heel eigenaardigs vertelde. How we erop kwamen weet ik niet meer maar we hadden het op dat moment over speed. Daar was hij vroeger ook bepaald niet vies van.. Op een gegeven moment vertelde hij iets waar ik het gister nog met een andere collega over had waar hij het ook tegen had verteld. We vinden het beide een raar verhaal.

De persoon in kwestie beweerde een keer flink gezopen te hebben en daarna snoof hij flink wat speed. Vervolgens werd hij dus aangehouden voor een alcohol controle en hij voelde zich al meteen behoorlijk de sjaak. Tot zijn verrassing gaf de blaastest aan dat hij niet had gedronken en hij kon probleemloos doorrijden, als het waar is dan is dat dus overduidelijk aan de speed te wijten. Hij beweert later nog eens precies dezelfde situatie te hebben meegemaakt, weer niks mis.

Ik vond dat dus al meteen een sterk verhaal. Zoals bekend is speed geniaal als het gaat om alcohol tegenwerken. Toch vind ik het moeilijk te geloven dat het zelfs je adem alcoholvrij maakt. Daarentegen is de betreffende persoon in de 30 en dus niet iemand waarvan je zou verwachten dat hij zulke verhalen zou verzinnen. Ik vroeg me dus af of iemand hier misschien wat meer vanaf weet?

boy

Bewuste gebruiker
Lijkt mij een beetje onzin. Ik denk dat het eerder een fout van het apparaat is, of dat hij echt niet zoveel had gedronken. Je kunt jezelf nameljk wel nuchter gaan voelen door aan de dope te gaan, maar de enige manier om de alcohol uit je bloed te krijgen is doordat de lever het afbreekt en je lichaam het uit gaat scheiden (via zweet, urine, etc.).

ukipuki

Experimenterende gebruiker
Kan inderdaad niet echt!
speed gaat het effect van alcohol al niet verminderen. en als hij te veel had gedronken dan zal hij bij het blasen zeker wel positief zijn bevonden. Dus ik denk dat hij of wel niet zoveel op had of anders gewoon maar wat kletst..

Haze

Bewuste gebruiker
Hmm speed ruikt klote, en kan soms dmv doorschieten in je mond terecht komen, Als ik het goed heb registreerd het blaastestje alleen of je adem erna ruikt toch? Dus als de speed geur de alcoholgeur opheft kan het

Wortel

Bewuste gebruiker
Haze zei:
Hmm speed ruikt klote, en kan soms dmv doorschieten in je mond terecht komen, Als ik het goed heb registreerd het blaastestje alleen of je adem erna ruikt toch? Dus als de speed geur de alcoholgeur opheft kan het
Een apparaat dat ruikt keep dreaming :wave: Ze kijken hoeveel promile alcohol er inzit. Ruiken kunnen die wouten zelf ook wel :wink:

zommes

Badass junkie
Als je teveel speed gebruikt kunnen er wel waanbeelden optreden.. Dit is misschien de reden dat deze man met dit verhaal aan kwam zetten.

Een blaastest ontlopen met speed is onmogelijk. Het zou ook een verschrikkelijke puinhoop op de weg worden als dat kon.

Mac...

Badass junkie
Nja heb er ook wel eens van gehoord, maar kan niet bewijzen of het klopt.
Probeer het eens uit zou ik zeggen

Flashing Moments

Belezen gebruiker
t lijkt me niet dat speed de alcohol uit je bloed haalt..
maar heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze de P bliezen na veel gedronken te hebben en daarna speed te hebben gebruikt..
De P van pep :grin:

toepiekloot

Belezen gebruiker
volgens mij kan het wel hoor, ik heb geen wetenschappelijk bewijs
hoe dat zou komen, maar ik ken ook mensen die door het gebruiken van chemische drugs en het veel drinken tesamen, zonder problemen ontsnapt zijn aan een alcoholcontrole
ik denk dat dit mss het aantal alcohol in je bloed tegenwerkt? kan mij ook missen :)

caatje

Badass junkie
je hoort wel eens dat t apparaat er naast zit. Zelf heb ik meegamaakt na een avondje stappen dat mn kennis (die een aantal baco's had gedronken) moest blazen en hij gewoon mocht doorrijden. Rara (en nee geen drugs) Maar ook heb ik ooit bij een of ander consumenten program een verslag gezien van een vrouw die moest blazen maar niet gedronken had maar wel de meter liet uitslaan naar drankgebruik. Het geval was dat ze net in de kantine een ijsje met advocaat smaak ophad....

mijn mening... ik denk dat alle apparaten wel eens een fout vertonen. Gewoon een toevalstreffer

Jeller

Badass junkie
ah wij noemen dat hier gewoon bacardi cola.
keb den indruk dat nederlanders meer afkortingen gebruiken.. zoals para hehe

Benn

whahahahahahahaha pep dat door schiet in je mond en dan je alcohol blaastest misleid .. jullie moeten echt gaan minderen :P

crazy jack

het ligt er aan hoe je lichaam aan drank gewend is.ik ben een paar keer aangehouden,de laatste keer nadat ik 6 blikken bier van een halve liter bier op had,waarvan het laatste biertje snel opgedronken te hebben ivm haast(15 minuten voor ik moest blazen.ik dacht dat ik zwaar de lul zou zijn,want ik had ook een joint gerookt,en voelde me aangeschoten.tot mijn grote verbazing blaasde ik de ''p'' van ''prima''.dus naar mijn mening,als je t gewend ben(drank)zal je ook niet zo gauw een negatiefe score blazen.klinkt misschien ongeloofwaardig,na 3 liter bier een ''ptje''te blazen,toch is het echt gebeurd,ik stond zelf ook raar te kijken...persoonlijk voelde ik me alleen maar licht aangeschoten,praatte wel bijna met een dubbele tong,maar toch na 3 liter een ''ptje ''blazen.ligt er net aan hoeveel je kan hebben,ik kan qua drank ook best wel veel hebben,ik ben ook altyd de nuchterste als we een avond gezopen hebben met vrienden,deze vrienden staan ook altyd versteld dat ik zoveel kan drinken,terwijl hun al lam zijn,en ik nog wel een half kratje op kan.die blaastest is dus niet zo betrouwbaar,het ligt er echt aan of je snel dronken wordt of juist niet gauw dronken wordt,of dat nou van 1 biertje is of 6 biertjes,legt echt aan de persoon zelf...en nee,ik had op dat moment geen speed op,maar ik kan me voorstellen dat t wel helpt om niet over de toegestane score heen te blazen..

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik geloof d'r kein fuck van. Je kan best een goeie zuiper zijn, maar dat je door die test bent gekomen is gewoon toeval.

Bovenaan