quetiapine

Danny46

Bewuste gebruiker
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.

• Like
Waarderingen: ljuv

Danny46

Bewuste gebruiker
terwijl ik moet stoppen met benzos word een dingetje,en dan denk je mischien drink een paar pintjes maar dan lig ik nog meer wakker.en neem ik een potje ghb 5 ml dan is het einde helemaal zoek

Danny46

Bewuste gebruiker
kom er wel weer doorheen zal alleen wat moeizaam gaan maar je lichaam is meestal goed in herstellen mits je het een kans geeft

Danny46

Bewuste gebruiker
moet maar weer tv kijken snachts :rage: andere huisarts zit ik ook over te denken maar hijzegt 2 weekjes wakker ga je niet dood aan.als ik dan nog niet slaap wou hij het in mindere mate toch nog voorschrijven

Danny46

Bewuste gebruiker
heb al nu al zin om nar bed te gaan :tearsofjoy: not ga maar hemaal niet slapen wellicht komt de vermoeidheid morgen dan

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
moet maar weer tv kijken snachts :rage: andere huisarts zit ik ook over te denken maar hijzegt 2 weekjes wakker ga je niet dood aan.als ik dan nog niet slaap wou hij het in mindere mate toch nog voorschrijven

Ik zou naar een andere huisarts gaan als dat een optie is. Second opinion. Ik vind dit eerlijk gezegd een enorm vreemde move, niet willen afbouwen en Seroquel voorschrijven. Zoveel vraagtekens.

Dirkdirk

DF-koning
Quatepine is een dopamine antagonist, het blokkeert de werking van dopamine bijvoorbeeld waardoor verschijnselen van een psychose of teveel drugs worden gedempt, en je wat meer tot rust komt, maar niet in de zin van een benzodiazepine. Het geeft niet echt een roes. Het is ook geen recreatief middel. Het is een antipsychoticum.

Dus ja, ga daar lekker allemaal dingen bij gebruiken en slikken, prima (sarcasme, niet doen, het is gevaarlijk).

MetalGuy

Badass junkie
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Ik geloof niet dat aan quetiapine ook maar een enig recreatief doeleinde zou kunnen zitten. Het is immers een antipsychoticum én hoort hierom als zodanig te worden behandeld!

Danny46

Bewuste gebruiker
Ik geloof niet dat aan quetiapine ook maar een enig recreatief doeleinde zou kunnen zitten. Het is immers een antipsychoticum én hoort hierom als zodanig te worden behandeld!
Ik kan er wel op slapen iig maar de huisarts wil mij doorverwijzen naar de psychiatrie .

Paranoize.

Badass junkie
Als je problemen met benzo gebruik hebt kan je ook quatiapine gaan misbruiken. (Of een zwak voor hebben)

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig. Op een andere manier dan benzo's ofc. Dirkjan heeft uitgelegd hoe quatiapine werkt

Dusja quatiapine echt niet misbruiken want hiervan ontwennen is echt een stuk heftiger dan benzo's

Houd het bij voorgeschreven doseringen. Niet zelfstandig ophogen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
was mij niet zo opgevallen maar als het irrritant is hoor ik het graag hou ik rekening mee
Bij deze. Let een beetje op met tig berichten na elkaar plaatsen, jezelf quoten (als je een bericht aan wil passen kun je linksonder in de post op 'bewerken' tikken) etc. Ook dit valt onder spamgedrag.

• Like
Waarderingen: ljuv

Danny46

Bewuste gebruiker
Als je problemen met benzo gebruik hebt kan je ook quatiapine gaan misbruiken. (Of een zwak voor hebben)

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig.

Dusja quatiapine echt niet misbruiken want hiervan ontwennen is echt een stuk heftiger dan benzo's

Dat herken ik eerst 25 mg toen 50 en nu 75

Paranoize.

Badass junkie
Dat herken ik eerst 25 mg toen 50 en nu 75
Jup ik had het ook man.

Eigenlijk werkte de 25 gewoon nog prima om in te slapen, mááár toch ophogen om lekker te ontspannen in de avond of in de middag.

Dus advies, als je het voor slaapproblemen gebruikt blijf op dezelfde dosering je zult er goed op blijven slapen.

Soms moet je ook de juiste dosering vinden die voor jou het effectiefst is en daarna kun je op die dosering blijven.

Danny46

Bewuste gebruiker

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig. Op een andere manier dan benzo's ofc. Dirkjan heeft uitgelegd hoe quatiapine werkt

Daarom heeft de huisarts mij doorverwezen naar de psychiatrie omdat hij zich zorgen maakt zelf vind ik het wel meevallen maar goed ik doe het maar dan .Hij wil het zelf iig niet verder voorschrijven dan 25 mg per dag ,en dat is nu in 3 dagen op .

Brakka Mang

Badass junkie
Het heeft wel enigzins recreatieve waarde in de zin zoals dopemonster omschrijft, en wordt tegenwoordig veel off-label voorgeschreven bij slaapproblematiek, net als mirtazepine. Meer is nooit beter bij deze 2 en verergert alleen maar de bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag is of je je huisarts hebt verteld hoe hoog je dagelijkse benzo doseringen waren, ik zie dit ook niet in je openingspost,alleen dat dit overmatig was. Als je HA bekend is met je verslavingsproblematiek of middelenmisbruik, wat jezelf aangeeft, snap ik dat hij terughoudend is met het voorschrijven van benzo’s. En wat anderen ook aangeven, je kan altijd een second opinion aanvragen. En inderdaad van twee weken niet slapen ga je niet dood.

Beady

Bewuste gebruiker
Quetiapine zou ik gebruiken bij foltertechnieken. Het gevoel dat ik daarvan wens ik mijn vijanden toe.

Danny46

Bewuste gebruiker
De eerste keer dat is het kreeg 18 jaar geleden ofzo kreeg ik gelijk 300 mg .Dus ik dacht zal wel lekker rustgevend zijn ,mijn visspullen gepakt klaar om te vertrekken en boem werkelijk in een seconde (15 minuten na inmame)ging ik knockout werd 2 uur later wakker half liggend over de bank, Ik moet er niet aan denken dat als ik hem genomen moest hebben tijdens het vissen . Was niet zo,n slimme actie vond de psychiater ook achteraf om met 300 mg te beginnen . Heb het toen dus ook nooit meer genomen tot nu toe maar dan in lagere doseringen het blijft een vreemd goedje met lugubere dromen al zullen er genoeg mensen zijn die er wel baat bij hebben .En oxazepam bijvoorbeeld werkt prima voor het slapen maar op een gegeven moment zit je op 2 strips ipv 2 pilletjes 10 mg. Zoals met vele benzos dat het geval is ,dan is het de vraag wat gezonder is slapen of hele strips benzos wegwerken.Toch voel ik me beter dan als ik helemaal niet slaap.Alleen je word ouder en je lichaam gaat het steeds minder leuk vinden voel me nu al 20 jaar ouder dan ik eigenlijk ben .Achja die insomnia ook vroeger nooit last van gehad maar als je het eenmaal hebt is mijn ervaring dat het aanmodderen blijft.Mijn advies is dan ook niet zomaar klakkeloos slikken wat je voorgeschrijft krijgt ook deze mensen maken fouten met medicatie voorschrijven. Google is je beste vriend .

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De eerste keer dat is het kreeg 18 jaar geleden ofzo kreeg ik gelijk 300 mg .Dus ik dacht zal wel lekker rustgevend zijn ,mijn visspullen gepakt klaar om te vertrekken en boem werkelijk in een seconde (15 minuten na inmame)ging ik knockout werd 2 uur later wakker half liggend over de bank, Ik moet er niet aan denken dat als ik hem genomen moest hebben tijdens het vissen . Was niet zo,n slimme actie vond de psychiater ook achteraf om met 300 mg te beginnen . Heb het toen dus ook nooit meer genomen tot nu toe maar dan in lagere doseringen het blijft een vreemd goedje met lugubere dromen al zullen er genoeg mensen zijn die er wel baat bij hebben .En oxazepam bijvoorbeeld werkt prima voor het slapen maar op een gegeven moment zit je op 2 strips ipv 2 pilletjes 10 mg. Zoals met vele benzos dat het geval is ,dan is het de vraag wat gezonder is slapen of hele strips benzos wegwerken.Toch voel ik me beter dan als ik helemaal niet slaap.Alleen je word ouder en je lichaam gaat het steeds minder leuk vinden voel me nu al 20 jaar ouder dan ik eigenlijk ben .Achja die insomnia ook vroeger nooit last van gehad maar als je het eenmaal hebt is mijn ervaring dat het aanmodderen blijft.Mijn advies is dan ook niet zomaar klakkeloos slikken wat je voorgeschrijft krijgt ook deze mensen maken fouten met medicatie voorschrijven. Google is je beste vriend .

Heftig. Maar 300 mg is zoals je zegt ook echt geen gebruikelijke startdosering. En dat zonder volledige voorlichting. Dat is meer een fout van je psychiater dan van het middel zelf inderdaad (al beweer ik ook zeker niet dat quetiapine een onschuldig middel is).

Danny46

Bewuste gebruiker
Heftig. Maar 300 mg is zoals je zegt ook echt geen gebruikelijke startdosering. En dat zonder volledige voorlichting. Dat is meer een fout van je psychiater dan van het middel zelf inderdaad (al beweer ik ook zeker niet dat quetiapine een onschuldig middel is).
knokkie gaan heb ik zelf geen problemen mee maar wel als het onverwachts komt.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Serequel, o.a dus quetiapine is toevallig ontdekt als doorslaper. Mensen met psychoses nemen bijv 600 mg.
Voor slaap 25 tot 100 mg,
25 mg lijkt mij genoeg voor je, omdat je zo droomt en suf bent.
Nu je over je vraag .
Nee, overdag nooit nemen . Is puur voor slaap.
Heeft geen benzo effect, of kalmerend. Enkel slaperig voelen.

Je kan enorme eetbuien krijgen, en bij hoog en langer gebruik stompt het al je gevoel af. En afbouwen is ook pittig.
Slapeloze nachten...

Tip. Zodra je wakker bent douchen, kouder op t einde,of je kop onder de kraan, ff muziek aan, koffie, wat bewegen en dan gaat 't vaak wel weer ..

Bovenaan