PuurPijpProblemen

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Omdat ik een hele slechte roller ben (en niet zo van tabak houd,yech) besloot ik laatst maar eens zo'n goedkoop amsterdamtouristen pijpje te kopen. Savonds ik dat ding uit proberen. Klein brokje pollumhasj erin, aansteken en flink hijsen.
Afgezien van een aardige hoestbui gebeurde er niks! Hasj werd wel snel roodgloeiend.

Wat deed ik verkeerd?!

psych-out

Bewuste gebruiker
euh is raar je hebt er wel zo'n screen in gedaan he. wss wel
dus dan weet ik het ook niet mss de hasj de volgende keer wat meer verbrokkelen ( in kleinere stukjes doen) of volgende keer wiet in doen
succes

buzzrider

Wijs gebruiker
Volgens mij is hasj niet al te handig voor in een puurpijpje te doen. Het zou dan al in fijne brokjes moeten gemaakt worden omdat het even nodig heeft om te verbranden terwijl wiet aan de andere kant meteen verbrand (tenzij het TE dik is).
Maar meer weet ik er ook niet van, ik rook bijna nooit hasj.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Was het zo'n metalen pijpje? Naar mijn ervaring werken houten/acrylen/glazen pijpjes beter, vraag me niet hoe.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Wat ik zelf meestal doe is (eerst een screentje erin, uiteraard) een laagje shag neerleggen, en daar dan een laagje van brokjes hasj op leggen. Rookt t lekkerst, imo.

buzzrider

Wijs gebruiker
BlackRobBlunt zei:
Wat ik zelf meestal doe is (eerst een screentje erin, uiteraard) een laagje shag neerleggen, en daar dan een laagje van brokjes hasj op leggen. Rookt t lekkerst, imo.
Ja, maar hij heeft een hekel aan tabak, dat is het net :grin:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Aaah.. ik kijk sneller dan dat ik lees, denk ik. Nja... je kan eens in een smartshop oid op zoek gaan naar andere rookbare kruiden, misschien dat dat beter bevalt?

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Aah, bedankt voor de reacties :grin:
Het is inderdaad zo'n goedkoop metaal-met-acryl-pijpje. Had er denk ik toch wat meer geld voor over moeten hebben en een betere moeten kopen.
Ik weet dat mn pa vroeger met stenen pijpjes hash rookte, volgende aankoop word dus een stenen pijpje :)

En dat vind ik ook een goeie, andere rookbare kruiden met mn hash vermengen. Binnekort weer eens even naar de state of mind, kijken wat ze hebben :grin:

Bedankt!

TrippyShit

Badass junkie
Vladderman zei:
Het is inderdaad zo'n goedkoop metaal-met-acryl-pijpje. Had er denk ik toch wat meer geld voor over moeten hebben en een betere moeten kopen.
Ik weet dat mn pa vroeger met stenen pijpjes hash rookte, volgende aankoop word dus een stenen pijpje :)

En dat vind ik ook een goeie, andere rookbare kruiden met mn hash vermengen. Binnekort weer eens even naar de state of mind, kijken wat ze hebben :grin:

Bedankt!

State of mind @ utrecht?
Zo'n stenen pijp. Bedoel je een chillum? Dat gebruikte ze vroeger vaak geloof ik.
Als je toch wat meer geld uitgeeft, zal ik een bong kopen. Dat lijkt me lekkerder dan zo'n puurpijpje. Alhoewel ik daar nog nooit mee gerookt heb. Bong=relaxt :stoned:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Vladderman zei:

Bedankt!

State of mind @ utrecht?
Zo'n stenen pijp. Bedoel je een chillum? Dat gebruikte ze vroeger vaak geloof ik.
Als je toch wat meer geld uitgeeft, zal ik een bong kopen. Dat lijkt me lekkerder dan zo'n puurpijpje. Alhoewel ik daar nog nooit mee gerookt heb. Bong=relaxt :stoned:

utrecht yea

Nee geen bong:P Kvind bongs zulke ondingen. Kheb een waterpijp!(homemade overigens, real cool) fruittabak er in, hash er boven op en presto!

TrippyShit

Badass junkie
Ondingen :openmouth:

Een goeie bong is echt geen onding. Das stukken relaxter dan een home-made waterpijp of een puurpijpje geloof me :P

Kigh

Bewuste gebruiker
Wanneer is een goede bong dan een 'goede' bong?
Als hij een bepaalde lengte of breedte heeft? Ik heb ook begrepen dat een glazen bong beter is. Ik vind ze persoonlijk zowieso al mooier en kan me ook voorstellen dat je liever aan glas dan aan plastic/acryl wilt teugen ivm schadelijke stoffen die evt. vrij kunnen komen van het materiaal.

ot: Met puurpijpen heb ik dat ook vaak gehad bij wiet, ik denk dat het is omdat ze niet lang genoeg zijn en de rook niet echt gekoelt wordt. Je kunt een paar van die dingen aan elkaar schroeven, zo heb ik voor de eerste keer geblowed en dat was nog heftig hoesten.
Je kunt ook gewoon es draaien als jullie gaan smoken en je dan van een goede draaier op de vingers laten kijken, is misschien een beetje interessant, maar voor mij was dat the key. :)

Edit: ff bij wiet bijgezet aangezien ik nog nooit hash door zo'n pijpje gerookt heb.

Mayan

Bewuste gebruiker
nu met alle respect...
Maar hasj puur? Dat wordt gewoon malse kak...

Hasj kunde maar op één manier puur roken peis ik...
En dat is een blokje op een duimspijker zetten, in brand steken, glas erover, de dampen opzuigen met een rietje.

Als jij je je hasj wil roken in een pijp zal je toch moeten zorgen dat er ontbranding ontstaat rond de hasj. Dat doe je dus met wiet en/of tabak!

TrippyShit

Badass junkie
Kigh zei:
Wanneer is een goede bong dan een 'goede' bong?
Als hij een bepaalde lengte of breedte heeft? Ik heb ook begrepen dat een glazen bong beter is. Ik vind ze persoonlijk zowieso al mooier en kan me ook voorstellen dat je liever aan glas dan aan plastic/acryl wilt teugen ivm schadelijke stoffen die evt. vrij kunnen komen van het materiaal.

Een goede bong is een goede bong als het een goede is :P Je hebt ook prul dingen waar je je joint in moet doen, met een slangetje etc. Das zooi. Het beste is glazen of accryl bong. Toch zeker wel zo'n 30cm hoog. En uiteraard met een kopje en een gaatje. Niet van die pruldingen.

Glazen zijn idd wel de beste en mooiste. Wel de duurste vaak ook. Vriend van me had een glazen bong waar je een ijsklontje in kon laten vallen. Dat verkoelde dan nog de rook wat extra. Was relaxt ding.

Kigh

Bewuste gebruiker
Ahzo, isgoeie.

Die dingen waar je een joint in moet doen heb ik nog nooit van gehoord, ik dacht dat zoiets alleen homemade met een cola fles bestond haha.

In de growshop van mijn vertrouwen hebben ze ook glazen bongs en die zijn redelijk goedkoop, misschien wel een leuk kerstideetje voor mezelf, hehe. :stoned:

ot: sorry, heb niks te zeggen ontopic. :flushed:

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Mayan zei:
nu met alle respect...
Maar hasj puur? Dat wordt gewoon malse kak...

Hasj kunde maar op één manier puur roken peis ik...
En dat is een blokje op een duimspijker zetten, in brand steken, glas erover, de dampen opzuigen met een rietje.

Als jij je je hasj wil roken in een pijp zal je toch moeten zorgen dat er ontbranding ontstaat rond de hasj. Dat doe je dus met wiet en/of tabak!

Het moet toch te doen zijn, al velen gingen voor me. En het is ook niet voor niet de "hashpipe" :wink: :grin:

Ik denk toch dat het wel idd met de verbranding van de hash zit. oftewel, betere pijp en misschien(enik zge misschien, puur is puur!) roken met wat kruid van de smartshop ofzo (ik heb zo'n vreselijke rot hekel aan tabak :P )

Bongs, ik heb het er niet zo mee. Bongs waar je puur in kan roken(zonder eerst temoeten rollen:P)? Zou best okay zijn.

Mn home made(uit de 70's,doormnpa, woohoo) doet het prima, en met fruittabak is dat best te pruimen :grin:

TrippyShit

Badass junkie
Vladderman zei:
Bongs, ik heb het er niet zo mee. Bongs waar je puur in kan roken(zonder eerst temoeten rollen:P)? Zou best okay zijn.
Das het hele principe van een bong. Je vult de bong met water, gooit een stukje wiet in het kopje, doet je vinger op het gaatje, mond aan de bovenkant, vlam in het kopje terwijl je hijst MET JE VINGER OP het gaatje, dan vult de bong zich met rook die eerst door het water gaat, dan haal je je vinger eraf en hijs je de rook naar binnen. Wordt je heel relaxt stoned van en vind het gewoon een relaxte manier van roken. Lijkt me beter dan zo'n prulpijpje :P Zoals ik al zei heb je ze dus ook waar je in het midden een ijsklontje kan laten vallen waardoor de rook nog koeler is en lekker naar binnen gaat. Als je het leuk vind kan de rook in loopings je longen in noem het maar op. Leuke kleurtjes, mooie printjes erop :P

Mayan

Bewuste gebruiker
Hey Vladderman,

als je pure hasj in je pijp doet... hoe ontsteek je dat dan? :grin:
Dat smeult wel, maar niet zoals wiet dat doet ...
Dat gaat ff aan, maar is direct weg en de hasj naar de kl....

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
@ Trippy; Bestaan er dat soort bongs? Haha, dan had ik een verkeerd beeld er van in mn hoofd. Dacht dat het altijd van die dingen waren waar je je joint insteekt. Ah well!

@Mayan; Niet meer want dit pijpje is kudt :P Kga een nieuw pijpje kopen, steen waarschijnlijk
Hoe ik het deed? Aansteker erbij, maar dan hijs je ook meer gaslucht binnen dan hasj.
Toch moet het op een of andere manier te doen zijn. De hippies deden het! :stoned:
+vanwaar de naam 'hashpipe'

Mayan

Bewuste gebruiker
Tjah vanwaar de naam, kweetni.
Maar ik vind hasj puur roken niet echt aan te raden. Gewoon alleen al omdat he zo slecht ontbrandt. Wiet smeult lekker na, maar bij hasj is dat anders he.
Als dat vuur op je blokje uitgaat, dan begint het te smeulen en laat het rook na.

Daarom dat ik het op een duimspekker zet, in brand steek, glas erover en die damp inadem met een rietje. Maar euh, das maar zeldzaam dat ik dat doe hoor.
Ik smoor het liever allemaal in een joint.
Je zal zien dat het allemaal gemakkelijker gaat als je er wat wiet en/of tabak bij doet.
Kan ook evengoe passionflower of kattenkruid of eenders wat zijn he. Zelfs kruiden uit de kruidenkast.
Je moet gewoon zien dat er rondom de hasj genoeg ontbranding is om het smeulen aan te houden.

vwxy699

Newbie
Converse

A Converse shoes is an item of footwear. Converse shoess may vary from a simple flip-flop to a complex boot. Converse shoess may have high or low heels, although in western cultures, high heels are considered a women's style. Converse shoes materials include leather or canvas. Athletic Converse shoes soles may sometimes be made of rubber.

fs180

Belezen gebruiker
Mayan zei:
Tjah vanwaar de naam, kweetni.
Maar ik vind hasj puur roken niet echt aan te raden. Gewoon alleen al omdat he zo slecht ontbrandt. Wiet smeult lekker na, maar bij hasj is dat anders he.
Als dat vuur op je blokje uitgaat, dan begint het te smeulen en laat het rook na.

Daarom dat ik het op een duimspekker zet, in brand steek, glas erover en die damp inadem met een rietje. Maar euh, das maar zeldzaam dat ik dat doe hoor.
Ik smoor het liever allemaal in een joint.
Je zal zien dat het allemaal gemakkelijker gaat als je er wat wiet en/of tabak bij doet.
Kan ook evengoe passionflower of kattenkruid of eenders wat zijn he. Zelfs kruiden uit de kruidenkast.
Je moet gewoon zien dat er rondom de hasj genoeg ontbranding is om het smeulen aan te houden.
of je neemt gewoon kleine stukje hasj, die je zo verbrand met een aansteker, doe dat al tijden zo, niets mis mee hoor :P

KurikintonFox

Belezen gebruiker
wat ik doe is van de hash een brokje pakken, 1 bij 1 milimeter en dan 5 bolletjes en dan 1 voor 1 roken in een puurpijp met screen. hoesten wordt minder en rookt lekker

L

Lid 6909

Gast
TrippyShit zei:

Een goeie bong is echt geen onding. Das stukken relaxter dan een home-made waterpijp of een puurpijpje geloof me :P

koop zon turkse habibi. (turkse waterpijp)

TrippyShit

Badass junkie
Vladderman zei:
@ Trippy; Bestaan er dat soort bongs? Haha, dan had ik een verkeerd beeld er van in mn hoofd. Dacht dat het altijd van die dingen waren waar je je joint insteekt. Ah well!

Ja, dat zijn dus de pruldingen. Een echte bong is relaxt.

gNuxx zei:
TrippyShit zei:

koop zon turkse habibi. (turkse waterpijp)

Ja, een vriend van me heeft er zo een. Vaaak hasj en wiet in gerookt :stoned:
Die zijn ook echt relaxt, je hele longen vol+lekker smaakje :grin:

Bovenaan