• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Puntige kaalkopjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

JongeHeer

Newbie
Meest voorkomend is Zandkaalkopje : (ruikt licht bloemig en smaakt licht bitter.)
"De radiale groeven komen voort uit het midden van de hoed.
De rand van de hoed is glad, later gegroefd en soms golvend.
De lamellen zijn bolvormig, bijna driehoekig, recht en kort aflopend.
De kleur is eerst crèmekleurig, dan okerbruin en tenslotte sterk bruinvioletachtig.
De randen zijn fijn gefranjerd.
Het sporenpoeder is paarsbruin of grijsbruin van kleur."

en het Puntig kaalkopje:
"Het puntig kaalkopje heeft een olijfgele tot okerkleurige hoed, 1-2 cm breed, spits-kegelvormig of smal klokvormig.
Het oppervlak is vettig en bij vochtig weer doorschijnend gestreept.
De lamellen zijn purperzwart met lichtere snede.
De steel is bleekgeel tot okerbruin."

Gedurende het eerste uur tijdens en na inname treden er heftige terugkerende braakneigingen en een gevoel van misselijkheid op.

= familie Psilocybe
hier een determinatie-tabel en ook hier een zoekboom.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zijn dit de puntige kaalkopjes ? Iemand met kennis ? Grts
Hoi @Nicomouse welkom op het forum. Wat je hier doet is speculeren over je drugs/middel. Dat is niet toegestaan op het forum. Bovendien is bekend dat het ongelofelijk complex is om paddestoelen goed te identificeren. Eetbare en veilige paddestoelen kunnen vaak heel erg lijken op giftige en gevaarlijke paddestoelen. Ik zou hier dus echt heel voorzichtig mee zijn. Als je geen toegang hebt tot echte expertise zou ik het houden bij een doosje truffels van de smartshop.

Om verder speculeren te voorkomen gooi ik even een slotje op dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan